Jump to content
Części Nissana - iParts.pl

Filtr kabinowy w K11


Guest Szymex
 Share

Recommended Posts

Guest Szymex

Witam wszystkich, czy ktoś może wymieniał własnoręcznie filtr kabinowy w K11? Próbowałem tego dokonać zgodnie z opisem:

http://www.autocentrum.pl/nissanclub/serwis/micfiltr.html

Niestety widocznie zaistniały różnice konstrukcyjne, gdyż nie odnalazłem "klapki przykręconej jedną śrubą na górze". Zaznaczam, że Micrunia mojej dziewczyny posiada klimatyzację, stąd może inna budowa układu wentylacji.

Link to comment
Share on other sites

Guest Szymex

Właśnie tam go szukałem. Wywaliłem schowek i za plastikiem będącym elementem deski rozdzielczej jest czarne pudło z zamontowanym z boku wentylatorem. Ale filtra nigdzie nie widać. I teraz nie wiem czy mam owe czarne pudło rozkręcić (plus rozpięcie spinki). Pozostaje kwestia cięcia plastiku deski (mam wątpliwość czy nie wpłynie to na sztywność mocowania zawiasów schowka). W mojej Almerce filtr jest widoczny i łatwy do wymiany :lol: ale w tej Micrze jest chyba inaczej, stąd moje wątpliwości. :?

Link to comment
Share on other sites

Szymex, mam u siebie w micrze dokladnie to co opisales,tzn rozciety plastik. Dzieki czemu mam full dostep do filtra pylkowego. Gdyby nie rozciety plastik wymiana filtra zajela by mi z 3/4 dnia. Sam go nie rozcinalem ,z takim malym defektem nabylem samochod. Jesli chodzi o sztywnosc mocowania schowka to nie widac zadnej roznicy,czyli nie wypada,nie rusza sie itp. Podsumowujac,mazs dwa sposoby wyymiany filtra: ciac,lub krecic i chachmecic przez pol dnia z rozkrecaniem.Wybor nalezy od Twojej fantazji :wink: Powodzenia

Link to comment
Share on other sites

Sam go nie rozcinalem ,z takim malym defektem nabylem samochod.

w podręczniku obsługi do Almerki jest napisane, że przy pierwszej wymianie należy wyciąć ten plastik... więc to żaden defekt - ciąć i już ;)

Link to comment
Share on other sites

Guest Maciej_u

ahha,no prosze ,dobrze wiedziec :) tyle ze w micrze jak otweiram schowek to ja widze to wyciecie i nie wyglada to moze tak pieknie.Ale osoba ktora o tym nie wie nie kapnie sie bankowo o co chodzi.

Link to comment
Share on other sites

Guest Szymex

Wielkie dzięki, faktycznie cięcie plastiku to procedura opisana w książce serwisowej. Ale pozostają nadal moje wątpliwości co do samego umiejscowienia nieszczęsnego filtra. Nawet jeśli rozetnę ten plastik i tak filtra nie widać na wierzchu, więc nie chciałbym ciąć niepotrzebnie. Poprostu po wycięciu szczeliny nie mam co przez nią wyjąć. Tak jak mówiłem jest tam czarne plastikowe pudło przykręcone śrubami i spięte spinką z przodu. Nie ma tam żadnych klapek, otworów przysłoniętych i szczelin - czyli potencjalnych miejsc montażu filtra. Jeżeli sami wykonywaliścię tę czynność to opiszcie (jeśli pamiętacie :wink: ) krok po kroku co robiliście.

Link to comment
Share on other sites

Ja też miałem już wyciętą dziurę, więc sam tego nie robiłem. Mam za to fotkę tego wszystkiego i dzisiaj wieczorkiem tu wrzucę to sobie zobaczycie jak to wygląda w Almerze N15 ;)

Link to comment
Share on other sites

Guest Szymex

I jeszcze jedno moje spostrzeżenie. Autko ma przejechane ~90kkm i nie ma wycięcia w plastiku, może ta cholera nie ma filtra kabinowego albo ma w innym miejscu. Być może, że Micra z klimą ma to rozwiązane nieco inaczej.

Link to comment
Share on other sites

Ja mam klimę i filterek tam jest gdzie opisywaliśmy. Jeśli masz podręcznik do Micry to tam powinieneś mieć rysunek całego układu klimatyzacji i opis jak wymienić filtr przeciwpyłkowy...

wg mnie to u Ciebie jeszcze ten filterek poprostu nie był wymieniany...

Link to comment
Share on other sites

Guest Szymex
Ja też miałem już wyciętą dziurę, więc sam tego nie robiłem. Mam za to fotkę tego wszystkiego i dzisiaj wieczorkiem tu wrzucę to sobie zobaczycie jak to wygląda w Almerze N15 ;)

 

W Almerce to sprawa jest prosta, ale tu chodzi o Micrę :)

Link to comment
Share on other sites

W Almerce to sprawa jest prosta, ale tu chodzi o Micrę :)

W Micrze pewnie jest to samo tylko wszystko rozmiarami o połowę mniejsze :lol:

Link to comment
Share on other sites

Guest Maciej_u

qrcze jest bol bo nie mam aparatu cyfrowego,a tak bym strzelil fotke. Filtr pylkowy jest na 100% za schowkiem,a to pudelko ze spinka to jego opakowanie. Tak szczerze przyznam ze podziwiam kolesi z ASO jak to wymieniaja po kilka razy dzinnie...maja chyba stalowe nerwy chlopaki ;)

Link to comment
Share on other sites

Guest Maciej_u

aha i jeszcze jedno... nawiew mi bardzo slabo wial w samochodzie,mechanik wyjal filtr pylkowy i ....malo mi glowy nie urwalo :)) fitr wygladal jak by go ktos w smole zanurzyl.. :shock:

Link to comment
Share on other sites

No to wkleję jeszcze fotkę moich starych filtrów - jeden przed i jeden po czyszczeniu (czyściłem odkurzaczem, filtr mam dwuczęściowy)...

Czyszczenie wiele nie dało... ale i tak już odczuwam różnicę na klimie... w ten łikend zakładam nowy, bo te półśrodki to o kant d...

Link to comment
Share on other sites

Guest Maciej_u

tak ,to prawda czyszczenie nie wiele daje. Przy klimie jest to on wymagany,czysty. Ja nie ma klimy tak wiec dalem sobie spokoj z kupnem nowego,przynajmniej na jakis czas..

Link to comment
Share on other sites

Guest Szymex
he he :lol: sprawdziłem przed chwileczką w Terrano - tak samo wgląda jak w Almerze, jest klapka a za nią filtr. Dlaczego w tej Micrze jest inaczej :?:

To ja pisałem niezalogowany :wink:

Link to comment
Share on other sites

Wspornik, który trzeba odkręcić:

N15FiltrPrzeciwpylkowy0.jpg

Filterki zamontowane w dmuchawie:

N15FiltrPrzeciwpylkowy1.jpg

Filterek przed i po czyszczeniu (efekt mierny):

N15FiltrPrzeciwpylkowy2.jpg

Link to comment
Share on other sites

Guest Szymex

Piękna dokumentacja fotograficzna. Może służyć jako materiał szkoleniowy dla machaników Nissana. I wszystko stało się jasne, Micra do której się dobieram ma inną konstrukcję układu wentylacji. Pewnie z klimą tak już jest u Micry.

Ślicznie dziekuję za fotki. Temat będę drążył jednak dalej.

Pozdrawiam wszystkich.

P.S.

Może uda mi się sfotografować bebechy nieszczęsnej Micruni, wtedy urządzimy konsylium i coś się wspólnie uradzi :lol:

Link to comment
Share on other sites

  • 10 months later...
Guest Deeno

Dzis zabralem sie za poprawianie schowka bo cos strasznie latal i sie krzywo domykal.

Okazalo sie ze za nim jest wygryziona dziura po wymianie filtra ;)

Niestety dziura byla dosc chamska i dzieki temu cala czesc kokpitu byla obluzowana. Ze starej podkladki pod tablice rej dorobilem wzmocnienie i teraz jest super - schowek nie lata i zamyka sie bez szpary.

Dokumentacja techniczna tutaj http://www.pbase.com/deeno40/schowek

Pozdrawiam

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Create New...