Skocz do zawartości
Części Nissana - iParts.pl

[Sam Naprawiam] Wymiana zaworu SCV z resetowaniem ECU.


sq9mcs
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Zawór SCV (Suction Control Valve), zawór zamontowany w pompie paliwa. W sumie to chyba jej najsłabszy punkt bo średnio po 60 tyś km. nadaje się na złom.

 

OBJAWY:

  • nierówna praca silnika
  • nagły spadek mocy przy przyspieszaniu
  • efekt falowania obrotów przy przyspieszaniu
  • efekt uduszenia z możliwym przejściem silnika w tryb awaryjny

powyższe objawy moga występować pojedynczo lub kilka na raz. Wszystko zależy od stopnia uszkodzenia zaworu. Mogą się pojawić inne objawy nie mniej jednak wszystkie będą dotyczyć pracy silnika w trakcie przyspieszania i obrotów na biegu jałowym. Zawór nie jest monitorowany przez ECU chociaż system zbiera informacje z dalszej części układu paliwowego i wykorzystuje je do efektywnego sterowania zaworem. Przy usterce zaworu SCV nie zapali się kontrolka Check Engine oraz w systemie nie zostanie zarejestowany błąd DTC bezpośrednio wskazujący na zawór SCV.

 

PRZYGOTOWANIA:

Należy najpier zaopatrzyć się w zestaw naprawczy DENSO składający się z:

  • zaworu SCV
  • uszczelki o-ring
  • metalowej uszczelki zaworu

Przed zakupem należy sprawdzić czy wybrany zestaw naprawczy będzie pasował. Aby to sprawdzić należy odczytać numer pompy paliwa. Numer ten znajduje się na naklejce z boku pompy do której dostęp jest możliwy przez nadkole od strony pasażera. Wystarczy unieść samochód i w miejscu pomiędzy ramą a końcem nadkola pojawi się pompa paliwa na której będzie widoczny numer elementu.

 

W rzeczywistości wygląda to tak:

 

88030498836488387071.jpg

 

Interesują nas dwa numery:

16700-EC000 (numer Nissana)

HU294000-0420 (numer DENSO).

 

Pasujący do powyższych numerów zestaw naprawczy posiada symbol:

DENSO 294009-0260.

 

 

DEMONTAŻ I MONTAŻ ZAWORU:

Demontaż jest bardzo prosty i nie wymaga specjalistycznych narzędzi.

Będziemy potrzebować:

  • śrubokręt płaski
  • klucz imbusowy HW5 (rozmiar 5)

Na poniższym zdjęciu czerwoną kratką oznaczyłem zawór SCV, niebieską etykietę pompy (widok od strony nadkola koła pasażera)

 

07520431446681624022.jpg

 

Są dwie drogi dostępu do zaworu. Która jest lepsza to zależy od upodobań. Ja wybrałem drogę przez nadkole pasażera ponieważ przy okazji wymieniałem amortyzatory. Druga dorga prowadzi od strony zbiorniczka układu wspomagania. Należy zapewnić sobie dostęp do dwóch śrub z gniazdami na klucz imbusowy. Jedna z śrub jest widoczna na zdjęciu. Druga jest umiejscowiona po przekątnej z drugiej strony zaworu.

 

Gdy zapewnimy sobie dostęp do zaworu należy najpierw odłączyć wtyczkę zaworu. W tym celu trzeba nacisnąć jej blokadę. W powyższym umiejscowieniu blokada znajduje się w spodniej części wtyczki. Po odłączeniu wtyczki należy odkręcić obydwie śruby. Po odkręceniu zawór może nie dać się łatwo wyciągnąć dlatego też możemy skorzystać z płaskiego śrubokręta i delikatnie podważyć zawór.

 

Po usunięciu zaworu należy jescze wyciągnąć z gniazda zaworu, starą uszczelkę typu o-ring. NALEŻY ZACHOWAĆ BEZWZGLĘDNĄ CZYSTOŚĆ. Nie należy przejmować się niewielką ilością ropy która może wypłynąć spod zaworu.

 

W miejsce starej montujemy nową uszczelkę typu o-ring. Nowy zawór z podkładką umieszczamy w gnieździe zaworu. NALEŻY ZACHOWAĆ BEZWZGLĘDNĄ CZYSTOŚĆ. Inaczej zawór będzie nadawał się do wyrzucenia. Umieszczamy w odpowiednich miejscach śruby i zaczynamy wkręcać je naprzemian. Jest to ważne aby zawór był wicskany jednakowo oraz prawidłowo osiadł wraz z uszczelką w pompie. Po dokręceniu śrub podłączamy wtyczkę zaworu.

 

Na typ etapie praca jest ukończona. Niekiedy po uruchomieniu silnika może się okazać że nie pracuje on prawidłowo. Należy skasować zapisy ustawień zaworu w ECU silnika.

 

KASOWANIE USTAWIEŃ ZAWORU (Fuel Pump Learning Value Clearing):

Procedura nie wymaga użycia interfejsu Nissan Consult II i jest opisane w instrukcji serwisowej

1. Przełącz samochód na zapłon i poczekaj około 3 sekund.

2. W ciągu 5 sekund szybko naciśnij i puść pedał gazu 5 razy. Należy naciskać pedał do oporu oraz puszczać całkowicie

3. Poczekaj 7 sekund następnie naciśnij pedał gazu do oporu i trzymaj przez około 10 sekund.

4. System przejdzie w drugi test diagnostyczny. Lampka Check Engine zacznie migać wskazując wszystkie zapisane w pamięci kody błędów i stare i nowe (nawet te których OBD skaner nie znajdzie).

5. Naciśnij pedał gazu do oporu i trzymaj ponad 10 sekund. System skasuje wszystkie zapisane błedy.

6. Upewnij się że system wskazuje błąd 0000 ("0" jest reprezentowane przez 10 błysków).

7. Zgaś zapłon. System przejdzie w pierwszy tryb diagnostyczny.

 

Pierwsze uruchomienie silnika może być utrudnione przez obecność powietrza w układzie paliwowym. Silnik po dłużej próbie odpalania powinien uruchomić się i pracować stabilnie. Wykonaj jazdę próbną aby potwierdzić prawidłow wykonanie prac i ustąpienie usterek.

  • Upvote 2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Super to opisałeś ja na to nie miałem czasu dodam tylko że nie zachowanie czystości uszkodzi nie tylko zawór ale pompę i wtryskiwacze

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Świetna robota sq9mcs. Zwracam się także z prośbą do moderatorów o skopiowanie i podpięcie tego tematu w dziale "Navara", bo przecież to to samo, ale nie każdy musi o tym wiedzieć.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 7 miesięcy temu...

Ale ci bzdur naopowiadali. Praca zaworu jest rejestrowana przez ECM. Z czasem system nauczy się z nim pracować i zaczyna go wstępnie ustawiać. Skąd ASO może wiedzieć jaki program będzie najodpowiedniejszy dla danego zaworu? Ustawienia powinny być kasowane ze względu na to że każdy zawór ma inną charakterystykę stąd ECM musi nauczyć się z nim pracować.

Manual nie przewiduje żadnej możliwości wgrywania programu do ECM dotyczącego SCV.

 

Komputer wskazuje bzdury, mój też tak potrafi. Zauważyłem że szybciej i łatwiej pokaże wyższe spalanie ale nie zawsze chce zejść w dół. Szczególnie jak spalanie dotyczy coraz dłuższego przebiegu. Dla przykładu miałem kiedyś akcję w stylu 14.3L/100km według komputera i 11.9L/100km po zatankowaniu i obliczeniu. Pytanie dlaczego tak wyszło ano dlatego że 250km zrobiłem po mieście a resztę w trasie. A że komputer nie był skłonny bo wskazywania obniżającego się spalania to właśnie wyszło coś takiego.

 

Nie mniej jednak po kupnie Patka spalanie tez było jakieś kosmiczne na poziomie 16-17L. Właścicielka nie potrafiła zejść poniżej takich wskazań. Odłączyłem akumulator na kilka godzin a przed podłączeniem wyładowałem resztki naciskając na hamulec. Problem zniknął i nigdy się nie powtórzył.

Edytowane przez sq9mcs
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 rok później...

Witaj. Moje pytanie jest takie czy ten zawór jest powiązany z czujnikiem np polozenia wałka rozrządu. Bo co zauważyłem gdy wjolem czujnik i dotknął dziubkiem czujnika do.metalowej czesci zaczol buczec cicho?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

Witam Panów i o poradę proszę.

 

Mój Pathfinder to wersja z silnikiem 2.5dCi, R51 z automatem, rok 2010, przebieg 150k km. Dotychczas w zasadzie bez większych usterek.

Zaczęło się od ostatniego ochłodzenia (temp. +2...-4 st.): po każdym uruchomieniu silnika i jego pracy przez ok. 5-10 sekund, silnik gasł. Ponowne uruchomienie już bez problemów. Kiedy temperatury spadły do ok. -7 st. takich samoistnych zgaśnięć silnika było już 3-4 (świece żarowe raczej sprawne - kontrolka świeci). Żadnych innych niepokojących objawów, kiedy silnik ciepły wszystko ok. Miałem już gotową teorię o filtrze paliwa i zalegającej tam parafinie (mimo, że filtr wymieniałem ok. pół roku temu).

Wczoraj, będąc w okolicy podgórskiej, poranne uruchamianie auta w temp. -13 st. wymagało już kilkunastu kręceń rozrusznikiem, co w ostatnim momencie życia akumulatora skończyło się sukcesem.

Sukces jednak marny, bo zaświeciły się kontrolki "Check Engine" i "4WD". Efekty, to silnik w trybie awaryjnym (znacznie ograniczona moc, pod górę 5km/h, normalna trasa do 60km/h) oraz na stałe załączony tryb napędu 4H (tak zostawiłem dzień wcześniej) - brak reakcji na zmianę położenia pokrętła trybu napędu.

 

Moje pytanie: czy objawy wskazują jednoznacznie na uszkodzenie zaworu SCV, a że zdarzyło się to w niskich temperaturach to przypadek, czy może przyczyny szukać gdzie indziej? (może jakiś czujnik albo coś z napędem).

  • Like 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To nie SCV. Podłącz skaner OBD i sprawdź co to za błąd silnika. Zmierz oporność świec żarowych każdej z osobna. Opisz jeszcze raz całość problemu w osobnym temacie.

Edytowane przez sq9mcs
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wielkie dzięki. To już coś. Jutro wybieram się do serwisu, pewnie nie od razu się wezmą ale dam znak co wyszło.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 miesiące temu...

niestety nie ma i nie dysponuję. Ale opis jest na tyle wystarczający aby wykonać naprawę samemu. Zawór jest od razu widzialny po zdjęciu nadkola i nie znajdziesz tam innego charakterystycznego elementu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 miesiące temu...

Po wymianie wrtyskiwaczy na nowe u kolegi w Navarze 2007 z YD25, przed kodowaniem wtryskiwaczy w ECU (jest umówiony dopiero na sobotę), po godzince od uruchomienia silnika zapaliła się kontrolka z silniczkiem. Dziś zresetowaliśmy "pedałem" ECU i wyskoczył kod:

10 - wolnych

10 - szybkich

9 - szybkich

8 - szybkich mignięć.

Po resiecie jeszcze się silniczek nie zapalił. Co to za bład? Ciśnienie na listwie za duże było?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No trudno aby błędy nie wyskoczyły skoro ECM już wie że ma inne wtryskiwacze w silniku. Przyjacielu nie nabijaj postów w temacie który dotyczy zupełnie czegoś innego. Wymiana wtryskiwaczy bez późniejszej zmiany ich numerów w ECM wywali błąd. A w dłuższym czasie silnik się rozleci po dawki i wydajność wtryskiwaczy jest inna niż ta w ECM silnika.

Edytowane przez sq9mcs
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość cohones27

 

 

Zawór SCV (Suction Control Valve), zawór zamontowany w pompie paliwa. W sumie to chyba jej najsłabszy punkt bo średnio po 60 tyś km. nadaje się na złom.

 

OBJAWY:

  • nierówna praca silnika
  • nagły spadek mocy przy przyspieszaniu
  • efekt falowania obrotów przy przyspieszaniu
  • efekt uduszenia z możliwym przejściem silnika w tryb awaryjny

powyższe objawy moga występować pojedynczo lub kilka na raz. Wszystko zależy od stopnia uszkodzenia zaworu. Mogą się pojawić inne objawy nie mniej jednak wszystkie będą dotyczyć pracy silnika w trakcie przyspieszania i obrotów na biegu jałowym. Zawór nie jest monitorowany przez ECU chociaż system zbiera informacje z dalszej części układu paliwowego i wykorzystuje je do efektywnego sterowania zaworem. Przy usterce zaworu SCV nie zapali się kontrolka Check Engine oraz w systemie nie zostanie zarejestowany błąd DTC bezpośrednio wskazujący na zawór SCV.

 

PRZYGOTOWANIA:

Należy najpier zaopatrzyć się w zestaw naprawczy DENSO składający się z:

  • zaworu SCV
  • uszczelki o-ring
  • metalowej uszczelki zaworu

Przed zakupem należy sprawdzić czy wybrany zestaw naprawczy będzie pasował. Aby to sprawdzić należy odczytać numer pompy paliwa. Numer ten znajduje się na naklejce z boku pompy do której dostęp jest możliwy przez nadkole od strony pasażera. Wystarczy unieść samochód i w miejscu pomiędzy ramą a końcem nadkola pojawi się pompa paliwa na której będzie widoczny numer elementu.

 

W rzeczywistości wygląda to tak:

 

88030498836488387071.jpg

 

Interesują nas dwa numery:

16700-EC000 (numer Nissana)

HU294000-0420 (numer DENSO).

 

Pasujący do powyższych numerów zestaw naprawczy posiada symbol:

DENSO 294009-0260.

 

 

DEMONTAŻ I MONTAŻ ZAWORU:

Demontaż jest bardzo prosty i nie wymaga specjalistycznych narzędzi.

Będziemy potrzebować:

  • śrubokręt płaski
  • klucz imbusowy HW5 (rozmiar 5)

Na poniższym zdjęciu czerwoną kratką oznaczyłem zawór SCV, niebieską etykietę pompy (widok od strony nadkola koła pasażera)

 

07520431446681624022.jpg

 

Są dwie drogi dostępu do zaworu. Która jest lepsza to zależy od upodobań. Ja wybrałem drogę przez nadkole pasażera ponieważ przy okazji wymieniałem amortyzatory. Druga dorga prowadzi od strony zbiorniczka układu wspomagania. Należy zapewnić sobie dostęp do dwóch śrub z gniazdami na klucz imbusowy. Jedna z śrub jest widoczna na zdjęciu. Druga jest umiejscowiona po przekątnej z drugiej strony zaworu.

 

Gdy zapewnimy sobie dostęp do zaworu należy najpierw odłączyć wtyczkę zaworu. W tym celu trzeba nacisnąć jej blokadę. W powyższym umiejscowieniu blokada znajduje się w spodniej części wtyczki. Po odłączeniu wtyczki należy odkręcić obydwie śruby. Po odkręceniu zawór może nie dać się łatwo wyciągnąć dlatego też możemy skorzystać z płaskiego śrubokręta i delikatnie podważyć zawór.

 

Po usunięciu zaworu należy jescze wyciągnąć z gniazda zaworu, starą uszczelkę typu o-ring. NALEŻY ZACHOWAĆ BEZWZGLĘDNĄ CZYSTOŚĆ. Nie należy przejmować się niewielką ilością ropy która może wypłynąć spod zaworu.

 

W miejsce starej montujemy nową uszczelkę typu o-ring. Nowy zawór z podkładką umieszczamy w gnieździe zaworu. NALEŻY ZACHOWAĆ BEZWZGLĘDNĄ CZYSTOŚĆ. Inaczej zawór będzie nadawał się do wyrzucenia. Umieszczamy w odpowiednich miejscach śruby i zaczynamy wkręcać je naprzemian. Jest to ważne aby zawór był wicskany jednakowo oraz prawidłowo osiadł wraz z uszczelką w pompie. Po dokręceniu śrub podłączamy wtyczkę zaworu.

 

Na typ etapie praca jest ukończona. Niekiedy po uruchomieniu silnika może się okazać że nie pracuje on prawidłowo. Należy skasować zapisy ustawień zaworu w ECU silnika.

 

KASOWANIE USTAWIEŃ ZAWORU (Fuel Pump Learning Value Clearing):

Procedura nie wymaga użycia interfejsu Nissan Consult II i jest opisane w instrukcji serwisowej

1. Przełącz samochód na zapłon i poczekaj około 3 sekund.

2. W ciągu 5 sekund szybko naciśnij i puść pedał gazu 5 razy. Należy naciskać pedał do oporu oraz puszczać całkowicie

3. Poczekaj 7 sekund następnie naciśnij pedał gazu do oporu i trzymaj przez około 10 sekund.

4. System przejdzie w drugi test diagnostyczny. Lampka Check Engine zacznie migać wskazując wszystkie zapisane w pamięci kody błędów i stare i nowe (nawet te których OBD skaner nie znajdzie).

5. Naciśnij pedał gazu do oporu i trzymaj ponad 10 sekund. System skasuje wszystkie zapisane błedy.

6. Upewnij się że system wskazuje błąd 0000 ("0" jest reprezentowane przez 10 błysków).

7. Zgaś zapłon. System przejdzie w pierwszy tryb diagnostyczny.

 

Pierwsze uruchomienie silnika może być utrudnione przez obecność powietrza w układzie paliwowym. Silnik po dłużej próbie odpalania powinien uruchomić się i pracować stabilnie. Wykonaj jazdę próbną aby potwierdzić prawidłow wykonanie prac i ustąpienie usterek.

 

 

 Witam i polecam wykonałem taką operacje w moim Patku i działa jak należy. Zawór kupicie na aukcji ( http://allegro.pl/zawor-scv-nissan-navara-x-trail-pathfinder-denso-i5754997689.html ) koszt na dzień 06,06,2017 490 złotych. u mnie pojawiał się błąd 4WD i tryb awaryjny. polecam wymianę demontując koło i nadkole.

post-106048-0-55697300-1496909896_thumb.jpg

post-106048-0-01752400-1496910053_thumb.jpg

Edytowane przez cohones27
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 5 miesięcy temu...

Witam wszystkich,

mam pytanie czy kasowanie ustawień zaworów pompy zawsze się uruchamia ? U mnie próbowałem według poradnika i nic nie ruszyło .

 

X-TRAIL 2003 r silnik 2.2 Di

 

Mam po pełnym rozgrzaniu silnika silne falowanie obrotów i często doprowadza to do zgaśnięcia oraz wyświetlenia Check Engine i przejście w tryb awaryjny. Gaszę silnik odpalam i problem znika. Niestety są momenty że dzieje się to co chwilę.

 

Dodatkowo nie mogę pozbyć się metalicznego dźwięku z zakresu obrotów 2 - 2,5 tyś.

 

Wcześniej wykonałem:

- regeneracja wtrysków

- regeneracja turbiny

- wymiana całego zestawu  łańcuchów rozrządu włącznie z stroną od Vacum

- wymiana czujnika wałka rozrządu ( komputer rejestrował jego błędy - nie pomogło )

- wymiana przepływomierza 

 

Czy ktoś też miał taki problem ?

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kolego jesteś na forum użytkowników YD25. Twój YD22 może mieć inny ECM i ta metoda może nie działać. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

Witam jestem szczęśliwym posiadaczem autka Nissan Xtrail 2.2 dci 136 koni 2005 rok i borykam się z problemem który doprowadza mnie do białej gorączki. A więć jakoś na jesieni 2017 roku zaparkowałem pod sklepem zrobiłem zakupy ,wsiadam do auta odpalam i zgasł  :|  kręcę,kręcę bum zapalił i zgasł  :rolleyes2: nie gasł trzymając go na poziomie 2000 obrotów dojechałem do domu z czego na drugi dzień do mechanika , i tu szok przestawił się rozrząd o ząbek , panowie z warsztatu naprawili ,poskładali, odpalili ufff działa. Myślę bajka 3000zł wymiana rozrządu bo musieli wyjąć silnik. No cóż ścierpiałem to , ale za jakiś czas odpalam bum zgasł  :wtf2:

myślę znów by się przestawił ? odpalam drugi raz uffff chodzi  :shifty:  pojeździłem troszkę podchodzę z rana do odpalenia upss zapalił i zgasł i tak kilka krotnie doputy go nie prze gazowałem. Myślę sobie no może coś się przy powietrzyło jak składali go do kupy. Ale się myliłem borykam się z tym problemem do dziś!!! Auto odpala normalnie stoi na obrotach 1300 po czym spadnie na 1000 i gaśnie przytrzymam z 10 sec na gazie 1500rpm spadnie poniżej 1000 i już chodzi.Moi mechanicy już przeszperali wszystkie opcje jakie przychodziły im do głowy. W końcu znaleźli speca który wie co i jak siedział tydzień przy podobnym problemie i go rozgryzł. Pojechali do niego zrobił to w pół dnia zapłaciłem 400 zł przy czym problem powrócił po 2 miesiącach , zrobił w listopadzie a teraz znów to samo.Proszę o pomoc!!!

Edytowane przez rav211093
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wygląda na brak korelacji między czujnikiem wału a czujnikiem wałka rozrządu. Miałem to samo w Patku problemem okazał się wyciągnięty dolny łańcuch. Ale to nie jest adekwatne do tematu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Rozrząd jest świeży. Dodam że to jest tylko po nocy i jak jest zimno bo jak jest tak z 7 na plusie to nie gaśnie. Ale jak już załapie i tyrkocze to jak zgasze i zapale to już nie gaśnie. Mechanicy podejrzewali cofanie sie paliwa zakładali zaworki zwrotne i nic.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witajcie, 

Mam problem ze swoim Pathfinderem. otóż :

 

Auto nie kopci, przyśpiesza idealnie, sterownik nie wyrzuca błędów. ale

 

jak odpalam, auto uruchamia sie "od strzała" ale potrafi zaraz zgasnąć i kolejne odpalenie jest książkowe.

podczas dojeżdżania do skrzyżowania  lub stania na "luzie" (bez wciśniętego sprzęgła) auto potrafi zgasnąć.

Po podlaczeniu kompa (consult 3) w momencie gaśnięcia, ciśnienie na listwie common rail spada z 35MPa do ok 12-20 i w tym momencie auto gaśnie.

 

Dałem wtryski do sprawdzenia ale podobną są ok. Mogą zregenerować ale jak to powiedzieli " usterka gaśnięcia może nie zostać usunięta i trzeba będzie regenerować pompę"

I teraz nie wiem co robić ;) auto nawet chmurki nie puści. 

zastanawiam się nad tym zaworem SCV, czy to może powodować takie działanie silnika ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...