Skocz do zawartości
Części Nissana - iParts.pl

Juke w dieslu


Drakul

Rekomendowane odpowiedzi

Cześć, kilka pytań do użytkowników:

 

- czy filtr dpf jest suchy czy mokry w tym samodziie?

- jak pracuje silnik, jaki poziom hałasu?

 

Ogólnie proszę o Wasze recenzje tego silnika, wrażenia itd... Na pewno ten temat przyda się nie tylko mi...

 

Dzięki

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Silnik dynamiczny, dość głośny przy 120 - 130 km. Turbina i DPF na minus. Problematyczne panewki na wale korbowym (bez zamków) co powoduje że mogą się obrócić przy wyżyłowanej pracy a to równa się wymianie silnika. Znajomy w Kango z silnikiem 1,5 dci 90 km zatarł silnik (w trakcie godzinnej jazdy po autostradzie przy 120 km obróciły się panewki-żyłowania nie było a silnik i tak zdechł - przebiec 94 000 km). Naprawa wyniosła ponad 5000 zł (nowy silnik + montaż). Niewielkie spalanie (w mieście różnica do benzyny nieznaczna) na trasie dochodząca do 1,5 litra na 100 km. W pewnej serii silników dci stosowane były wtryskiwacze Delphi, zawodne i awaryjne. Teraz teoretycznie są stosowane jedynie wtryski od Siemensa, ale nie ma żadnych potwierdzonych info czy są stosowane zawsze w każdym modelu z silnikiem DCI czy tylko w wybranych seriach itd. Sprzecznych informacji jest bardzo dużo

 

Zalety:

-wyższy moment obrotowy niż w benzynie bez turbo (240 Nm w stosunku do 158 Nm)

-niskie spalanie (w trasie około 4- 5 litrów, benzyna 5,5 - 6,5)

-prosta konstrukcja

 

Wady:

-niepewne panewki (możliwość obrotu)

-z względu na panewki należy wymieniać często olej w silniku i filtry (osoby zajmujące się tym silnikami zalecają wymiany co 10 000 km ta aby nie zasyfiać kanału smarującego najdalej położone panewki względem pompy oleju)

-precyzyjne wtryskiwacze = niskie spalanie, ALE po zalaniu gorszego paliwa kotwica na plecy i silnik już zdycha (jest bardzo wrażliwy)

-DPF i turbina = odpowiednie obchodzenie się z silnikiem, jeśli diesel tylko do miasta to szybko zarżniesz DPF

-koło dwumasowe (kolejny element do psucia)

 

Uogólniając albo kupujesz diesla, jeździsz nim rok, góra dwa, wymieniasz olej i przy 100 000 km robisz rozrząd + sprawdzenie silnika i cieszysz się niskim spalaniem oraz dobrą dynamiką, albo kupujesz benzynę, przy silniku dolewasz olej i benzynę i wolniej przyspieszasz ale nic cię nie obchodzi.

 

Tutaj dla zachęty linki do foto z forum pokazujące co się dzieje z panewkami po obrocie (foto z forum megane):

 

hosting_zdjec_1352837532__imag0817_small

 

hosting_zdjec_1352837599__imag0820_small

 

hosting_zdjec_1352837638__imag0867_small

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Słuchaj, a czy te obracające się panewki, awarie wtrysków to nie jest kwestia pierwszych wersji dCi ? Jak się nie mylę, renault ten silnik produkuje od 2001 roku.

 

Pzdr

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...