Drakul Opublikowano 25 Czerwca 2014 Udostępnij Opublikowano 25 Czerwca 2014 Cześć, kilka pytań do użytkowników: - czy filtr dpf jest suchy czy mokry w tym samodziie? - jak pracuje silnik, jaki poziom hałasu? Ogólnie proszę o Wasze recenzje tego silnika, wrażenia itd... Na pewno ten temat przyda się nie tylko mi... Dzięki Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
skaktus Opublikowano 27 Czerwca 2014 Udostępnij Opublikowano 27 Czerwca 2014 Silnik dynamiczny, dość głośny przy 120 - 130 km. Turbina i DPF na minus. Problematyczne panewki na wale korbowym (bez zamków) co powoduje że mogą się obrócić przy wyżyłowanej pracy a to równa się wymianie silnika. Znajomy w Kango z silnikiem 1,5 dci 90 km zatarł silnik (w trakcie godzinnej jazdy po autostradzie przy 120 km obróciły się panewki-żyłowania nie było a silnik i tak zdechł - przebiec 94 000 km). Naprawa wyniosła ponad 5000 zł (nowy silnik + montaż). Niewielkie spalanie (w mieście różnica do benzyny nieznaczna) na trasie dochodząca do 1,5 litra na 100 km. W pewnej serii silników dci stosowane były wtryskiwacze Delphi, zawodne i awaryjne. Teraz teoretycznie są stosowane jedynie wtryski od Siemensa, ale nie ma żadnych potwierdzonych info czy są stosowane zawsze w każdym modelu z silnikiem DCI czy tylko w wybranych seriach itd. Sprzecznych informacji jest bardzo dużo Zalety: -wyższy moment obrotowy niż w benzynie bez turbo (240 Nm w stosunku do 158 Nm) -niskie spalanie (w trasie około 4- 5 litrów, benzyna 5,5 - 6,5) -prosta konstrukcja Wady: -niepewne panewki (możliwość obrotu) -z względu na panewki należy wymieniać często olej w silniku i filtry (osoby zajmujące się tym silnikami zalecają wymiany co 10 000 km ta aby nie zasyfiać kanału smarującego najdalej położone panewki względem pompy oleju) -precyzyjne wtryskiwacze = niskie spalanie, ALE po zalaniu gorszego paliwa kotwica na plecy i silnik już zdycha (jest bardzo wrażliwy) -DPF i turbina = odpowiednie obchodzenie się z silnikiem, jeśli diesel tylko do miasta to szybko zarżniesz DPF -koło dwumasowe (kolejny element do psucia) Uogólniając albo kupujesz diesla, jeździsz nim rok, góra dwa, wymieniasz olej i przy 100 000 km robisz rozrząd + sprawdzenie silnika i cieszysz się niskim spalaniem oraz dobrą dynamiką, albo kupujesz benzynę, przy silniku dolewasz olej i benzynę i wolniej przyspieszasz ale nic cię nie obchodzi. Tutaj dla zachęty linki do foto z forum pokazujące co się dzieje z panewkami po obrocie (foto z forum megane): Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Drakul Opublikowano 29 Czerwca 2014 Autor Udostępnij Opublikowano 29 Czerwca 2014 Słuchaj, a czy te obracające się panewki, awarie wtrysków to nie jest kwestia pierwszych wersji dCi ? Jak się nie mylę, renault ten silnik produkuje od 2001 roku. Pzdr Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.