Skocz do zawartości
Części Nissana - iParts.pl

Dziwny klekot w silniku TD2.7T


Deorex
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Hej, od jakiegoś czasu, przy rosnących obrotach słychać dziwny metaliczny dźwięk. Jakby klekotanie. Pojawia się w okolicy 2200 - 2500 obrotów. Poniżej filmik na którym słychać ten dźwięk. pojawia się w 6 sekundzie i bardziej zauważalny w 25 sekundzie. Mechanicy nie amją pomysłu co to i mówią, że najlepiej wymieniać osprzęt po kolei. Ale to troche głupie rowiązanie.

Filmik tu: https://www.dropbox.com/s/j5by613n6wxxtwf/MOV_0146.mp4

 

Jakieś pomysły, co to może być?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

rozrząd, napinacz łańcucha ... może olej już za rzadki  :huh:

Edytowane przez lemmy69
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

rozrząd, napinacz łańcucha ... może olej już za rzadki  :huh:

tu nie ma łańcucha :P

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

teraz już wiem, pomyliłem z 2,4 i przypadkiem Arka 67 ( też mu klekotało na początku)  :0recourse:

mam nadzieję, że nie szukał napinacza  :book:   :wtf:  :wtf2:

Edytowane przez lemmy69
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Spoko, wiem że tu łańcucha nie ma także spokojnie - silnik jest nadal w kupie :)

Za zawory sie nie brałem. Do tego jeszcze kopci na czarno - nie wiem czy to jest powiązane ale stwierdziłem, że o tym wspomnę. Silnik ma świeżutkie końcówki wtryskiwaczy (BOSCH) więc na bank nie leją. czy ten stukot może mieć coś wspólnego z turbiną? 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Może jednak coś około zaworów skoro kopci?

A oliwa smarująca silnik nie znika? Kontrolka ciśnienia oliwy się nie zapala na wolnych obrotach? 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Z tego co wiem, to czarny dym jest wynikiem niedopalania paliwa w garach, które spala się dopiero w wydechu. Olej podobno pali się na biało/niebiesko. kontrolka oleju się nie świeci w żadnym wypadku (tylko przed uruchomieniem silnika, ale to standard). Za chwile sprawdzę poziom oleju ponownie.

 

Co do stukotu to dochodzi od góry. Gdyby to był korbowód, to raczej byłoby to słychać od dołu silnika, od miski - tak mi przynajmniej powiedział znajomy, który ogarnia ten samochód całkiem nieźle :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

No dobra, wiem już co to było. Całe szczęście, że nie wymieniłem wałka rozrządu ani gniazd zaworów ani innych rzeczy o których pisaliście. Niepotrzebnie tylko wymieniłem końcówki wtryskiwaczy. Za spadek mocy jak i klekot odpowiedzialny był uszkodzony EGR. Wystarczyło go zablokować trytytką i auto jest jak nowe. 3 miesiące to trwało a mechanik już mi chciał turbine regenerować. Ręce opadają od tych naszych specjalistów... ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...