zybi63 Opublikowano 17 Lutego 2015 Udostępnij Opublikowano 17 Lutego 2015 Hm. Coś mi się tutaj nie zgadza. Kolega pejta napisał, że będzie wymieniał świece w Note I FL. Rozumiem, że z silnikiem 1,6 czyli HR16DE. Przeglądając katalogi zarówno na stronie e-ngk.pl czyli firmy motolargo dystrybutora ngk, jak i na stronie ngk.de do tego typu silnika zawsze wychodzą świece PLZKAR6A-11. o kodzie produktu 5118 klucz 14mm, gwint 12 mm Natomiast do Note II na tych samych stronach dedykowana jest świeca LZKAR6AP-11 (kod 6643). Tylko, że to jest wg katalogu do silnika 1.2 czyli HR12DE. To jest zupełnie inny silnik. Ale nawet 6643 ma też klucz 14 i gwint 12. Skąd wziął się ten klucz 16? Dobra pojedzmy po całości i zaaplikujmy sobie świece Denso - bardzo dobre, ale średnio ok. 2x droższe. Na stronie denso -am.pl z katalogu do Note z silnikiem HR16DE (notabene nie ma tam Note II z silnikiem HR12DE) wychodzi świeca o oznaczeniu FXE20HR11. I tutaj też jest klucz 14 i gwint 12. Podsumowując: do silnika HR16DE zawsze wychodzi świeca klucz 14 mm, średnica gwintu 12 mm. Co się zaś tyczy doboru świecy wg instrukcji obsługi to u mnie jest napisane tak: HOT ----------> PLZKAR5A-11 Normalna ---> PLZKAR6A-11 COLD --------> PLZKAR7A-11 No i jakieś sugestie? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Edek01 Opublikowano 17 Lutego 2015 Udostępnij Opublikowano 17 Lutego 2015 (edytowane) Ja stawiam na PLZKAR6A-11 czyli normalna i jak bym kupował to te! Ciekawe co Manix napiszę ,do czego idą Cold i Hot???? Może Hot idą do gazu jak jest zainstalowany ?? I denso to jest syf ja bym tego do kosiarki nie wkręcił już mniej awaryjne Polskie Iskra!! Edytowane 17 Lutego 2015 przez Edek01 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
pejta Opublikowano 17 Lutego 2015 Udostępnij Opublikowano 17 Lutego 2015 Skąd wziął się ten klucz 16? Miedzy innymi stąd: http://www.e-ngk.pl/ngk-plzkar6a11-swieca-platynowa-ngk-5118-p-2548.html, https://www.motointegrator.autotrader.pl/produkty/190616-swieca-zaplonowa-ngk-5118 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
zybi63 Opublikowano 17 Lutego 2015 Udostępnij Opublikowano 17 Lutego 2015 Wchodząc z tej samej strony na katalog ngk mamy: http://www.e-ngk.pl/katalogi/sam3.php Ja bym jednak raczej wierzył katalogowi ngk Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
manix Opublikowano 17 Lutego 2015 Udostępnij Opublikowano 17 Lutego 2015 Tak ,to wyraźny błąd , co wskazywałem wyżej . Co do ciepła zimna normalna to na jazdę typowo miejską -lepsza jest ciepła , a na długie trasy,wysokie obroty czy sport zimna,Do jazdy "normalnej" miasto/trasa bez szaleństw -normalna. To tak w uproszczeniu. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Edek01 Opublikowano 17 Lutego 2015 Udostępnij Opublikowano 17 Lutego 2015 I wszystko jasne Dla mnie Miasto/Trasa jak przypuszczałem idzie normalna- NGK PLZKAR6A-11 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
M@reS Opublikowano 13 Października 2015 Autor Udostępnij Opublikowano 13 Października 2015 Te świece NGK PLZKAR6A-11 są na klucz 14 i 16, czy jest to bez różnicy ? bo chcę wymienić u siebie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Dar1962 Opublikowano 13 Października 2015 Udostępnij Opublikowano 13 Października 2015 z tego co pamiętam - 16 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Edek01 Opublikowano 13 Października 2015 Udostępnij Opublikowano 13 Października 2015 M@reS a przepustnice też sam sobie wyczyścisz????????????? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
M@reS Opublikowano 13 Października 2015 Autor Udostępnij Opublikowano 13 Października 2015 (edytowane) Przepustnicy nie ruszam....nic jej nie dolega. Spalanie OK, odpalanie rano OK, nie szarpie, nie dymi nie jest mułowaty itd. Wymieniam tylko świece. Dzwoniłem dzisiaj do ASO...za wymianę świec około 450 zł ....BEZ CZYSZCZENIA PRZEPUSTNICY bo to robią osobno za następne 400 zł z adaptacją !!! Edytowane 13 Października 2015 przez M@reS Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Edek01 Opublikowano 14 Października 2015 Udostępnij Opublikowano 14 Października 2015 Z kartą stałego bywalca 150zł wymiana ,czyszczenie,adaptacja Przy wymianie świec, wypada wyczyścić przepustnice, ale jak ksiądz sobie życzy Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
pejta Opublikowano 14 Października 2015 Udostępnij Opublikowano 14 Października 2015 Te świece NGK PLZKAR6A-11 są na klucz 14 i 16, czy jest to bez różnicy ? bo chcę wymienić u siebie. PLZKAR6A-11 (5118) są na klucz 14 i obowiązkowo cieńkościenny (przynajmniej dla Note 1.6 po FL). Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
M@reS Opublikowano 15 Października 2015 Autor Udostępnij Opublikowano 15 Października 2015 Świece wymienione bez odpinania przepustnicy.....po złożeniu jest OK. Przepustnica czysta nie było żadnego nalotu (odrobinka po przetarciu wlotu i wylotu białą szmatką) więc nie było potrzeby czyszczenia. Z tego co widziałem można ją wyczyścić sprayem do przepustnic nie wypinając wtyczki. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
maciejlodz Opublikowano 28 Lipca 2019 Udostępnij Opublikowano 28 Lipca 2019 (edytowane) Jestem także po samodzielnej wymianie świec. Od nowości nie wymieniane 146000 w tym ponad 100 tys lpg. Szarpało trochę więc wymieniłem i teraz jeździ się naprawdę dobrze. Wymieniłem na Denso. Troszkę zabawy jest przy rozbieraniu tego wszystkiego. Dodatkowo przeszkadza w moim przypadku instalacja LPG. Ale dałem radę. Uszczelki kolektora nie wymieniałem. Wyjęte świece były firmy NGK. I były też mocno zużyte. Aby się dostać do świec należy zdemontować dolot powietrza, przepustnice (nie trzeba wypinać wtyczki) , odkręcić 7 śrub kolektora dolotu powietrza i wyjac go. Poza tym powypinac konieczne przewody wtyczki itp. Moje świece były mocno zapieczone bo ciężko mi się odkręcaly. Edytowane 28 Lipca 2019 przez maciejlodz Poprawa Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mati_wlkp Opublikowano 28 Lipca 2019 Udostępnij Opublikowano 28 Lipca 2019 7 godzin temu, maciejlodz napisał: Jestem także po samodzielnej wymianie świec. Od nowości nie wymieniane 146000 w tym ponad 100 tys lpg. Szarpało trochę więc wymieniłem i teraz jeździ się naprawdę dobrze. Wymieniłem na Denso. Troszkę zabawy jest przy rozbieraniu tego wszystkiego. Dodatkowo przeszkadza w moim przypadku instalacja LPG. Ale dałem radę. Uszczelki kolektora nie wymieniałem. Wyjęte świece były firmy NGK. I były też mocno zużyte. Aby się dostać do świec należy zdemontować dolot powietrza, przepustnice (nie trzeba wypinać wtyczki) , odkręcić 7 śrub kolektora dolotu powietrza i wyjac go. Poza tym powypinac konieczne przewody wtyczki itp. Moje świece były mocno zapieczone bo ciężko mi się odkręcaly. 1.6 ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
maciejlodz Opublikowano 29 Lipca 2019 Udostępnij Opublikowano 29 Lipca 2019 Dokładnie silnik 1.6 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.