Skocz do zawartości
Części Nissana - iParts.pl

Note 1.6 wymiana świec.


M@reS
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Hm. Coś mi się tutaj nie zgadza.

 

Kolega pejta napisał, że będzie wymieniał świece w Note I FL. Rozumiem, że z silnikiem 1,6 czyli HR16DE.

Przeglądając katalogi zarówno na stronie e-ngk.pl czyli firmy motolargo dystrybutora ngk, jak i na stronie ngk.de do tego typu silnika zawsze wychodzą świece PLZKAR6A-11. o kodzie produktu 5118 klucz 14mm, gwint 12 mm

 

Natomiast do Note II na tych samych stronach dedykowana jest świeca LZKAR6AP-11 (kod 6643). Tylko, że to jest wg katalogu do silnika 1.2 czyli HR12DE. To jest zupełnie inny silnik. Ale nawet 6643 ma też klucz 14 i gwint 12.

Skąd wziął się ten klucz 16?

 

Dobra pojedzmy po całości i zaaplikujmy sobie świece Denso - bardzo dobre, ale średnio ok. 2x droższe.

Na stronie denso -am.pl z katalogu do Note z silnikiem HR16DE (notabene nie ma tam Note II z silnikiem HR12DE)  wychodzi świeca o oznaczeniu FXE20HR11. I tutaj też jest klucz 14 i gwint 12.

Podsumowując: do silnika HR16DE zawsze wychodzi świeca klucz 14 mm, średnica gwintu 12 mm.

 

Co się zaś tyczy doboru świecy wg instrukcji obsługi to u mnie jest napisane tak:

HOT ----------> PLZKAR5A-11

Normalna ---> PLZKAR6A-11

COLD --------> PLZKAR7A-11

 

No i jakieś sugestie? :)

 

 

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja stawiam na  PLZKAR6A-11 czyli normalna i jak bym kupował to te!

Ciekawe co Manix napiszę ,do czego idą Cold i Hot????

Może Hot idą do gazu jak jest zainstalowany ??

I denso to jest syf ja bym tego do kosiarki nie wkręcił już mniej awaryjne Polskie Iskra!!

Edytowane przez Edek01
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak ,to wyraźny błąd , co wskazywałem wyżej .

Co do ciepła zimna normalna to na jazdę typowo miejską -lepsza jest ciepła , a na długie trasy,wysokie obroty czy sport zimna,Do jazdy "normalnej" miasto/trasa bez szaleństw -normalna.


To tak  w uproszczeniu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 7 miesięcy temu...

Przepustnicy nie ruszam....nic jej nie dolega. Spalanie OK, odpalanie rano OK, nie szarpie, nie dymi nie jest mułowaty itd.

Wymieniam tylko świece.

 

Dzwoniłem dzisiaj do ASO...za wymianę świec około 450 zł ....BEZ CZYSZCZENIA PRZEPUSTNICY bo to robią osobno za następne 400 zł z adaptacją !!!

Edytowane przez M@reS
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Te świece NGK PLZKAR6A-11  na klucz 14 i 16, czy jest to bez różnicy ? bo chcę wymienić u siebie.

PLZKAR6A-11 (5118) są na klucz 14 i obowiązkowo cieńkościenny (przynajmniej dla Note 1.6 po FL).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Świece wymienione bez odpinania przepustnicy.....po złożeniu jest OK.

Przepustnica czysta nie było żadnego nalotu (odrobinka po przetarciu wlotu i wylotu białą szmatką) więc nie było potrzeby czyszczenia. Z tego co widziałem można ją wyczyścić sprayem do przepustnic nie wypinając wtyczki.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 lata później...

Jestem także po samodzielnej wymianie świec. Od nowości nie wymieniane 146000 w tym ponad 100  tys lpg. Szarpało trochę więc wymieniłem i teraz jeździ się naprawdę dobrze. Wymieniłem na Denso. Troszkę zabawy jest przy rozbieraniu tego wszystkiego. Dodatkowo przeszkadza w moim przypadku instalacja LPG. Ale dałem radę. Uszczelki kolektora nie wymieniałem. Wyjęte świece były firmy NGK. I były też mocno zużyte. Aby się dostać do świec należy zdemontować dolot powietrza, przepustnice (nie trzeba wypinać wtyczki) , odkręcić 7 śrub kolektora dolotu powietrza i wyjac go. Poza tym powypinac konieczne przewody wtyczki itp. Moje świece były mocno zapieczone bo ciężko mi się odkręcaly. 

Edytowane przez maciejlodz
Poprawa
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

7 godzin temu, maciejlodz napisał:

Jestem także po samodzielnej wymianie świec. Od nowości nie wymieniane 146000 w tym ponad 100  tys lpg. Szarpało trochę więc wymieniłem i teraz jeździ się naprawdę dobrze. Wymieniłem na Denso. Troszkę zabawy jest przy rozbieraniu tego wszystkiego. Dodatkowo przeszkadza w moim przypadku instalacja LPG. Ale dałem radę. Uszczelki kolektora nie wymieniałem. Wyjęte świece były firmy NGK. I były też mocno zużyte. Aby się dostać do świec należy zdemontować dolot powietrza, przepustnice (nie trzeba wypinać wtyczki) , odkręcić 7 śrub kolektora dolotu powietrza i wyjac go. Poza tym powypinac konieczne przewody wtyczki itp. Moje świece były mocno zapieczone bo ciężko mi się odkręcaly. 

1.6 ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...