M@reS Opublikowano 17 Lipca 2014 Udostępnij Opublikowano 17 Lipca 2014 Witam Dzisiaj troche się przyglądałem silnikowi i mam pytanie....czy żeby wymienić świece trzeba odkręcać układ dolotowy ? A co z uszczelkami ? czy są one wielokrotnego użytku ? Czy trzeba się zaopatrzyć w takowe ?.....bo wydawało by się błaha czynnoś tutaj może się zmienić w koszmar Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
krawiec1974 Opublikowano 17 Lipca 2014 Udostępnij Opublikowano 17 Lipca 2014 Trochę zabawy jest, przerabiał to Piotruś Pan w TIIDZIE http://forum.nissanklub.pl/index.php/topic/95579-po-wymianie-%C5%9Bwiec-silnik-p%C5%82ywa/ tylko klucz musisz mieć "dłuugi i cienki" . Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
M@reS Opublikowano 17 Lipca 2014 Autor Udostępnij Opublikowano 17 Lipca 2014 (edytowane) OK...dziękuję Dzwoniłem do ASO w Rybniku i wymiana świec oraz uszczelki kolektora dolotowego to 120 zł (same świece to NGK 17 zł sztuka = 68 plus jakaś uszczelka) więc chyba niech to zrobią "fachowcy". Bo za około 25 zł oszczędności szkoda maskę podnosić. A piwo idzie wypić po przyjeżdzie z ASO Edytowane 17 Lipca 2014 przez M@reS Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ranger Opublikowano 18 Lipca 2014 Udostępnij Opublikowano 18 Lipca 2014 Coś to wygląda podejrzanie. Platynowe świecie NGK za 17 PLN sztuka ??? Nie dawno robiłem wymianę świec w ASO i sama robota i to w ramach programu You+NISSAN to koszt ok 100 PLN. Platynowe świece (zalecane przez NISSANA) to około 50 PLN ale za sztukę ! Chyba, że tam gdzie dzwoniłeś wkładają zwykłe świece, które będziesz musiał wymienić po 20-30 tys a nie 60 tys jak w przypadku platynowych. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
g.a.polak Opublikowano 23 Lipca 2014 Udostępnij Opublikowano 23 Lipca 2014 potwierdzam to co napisał ranger. Świece platinum ngk w zależności od sklepu w cenie od 50 do 65 pln Wymiana u mechanika to koszt 30 złotych i pół godziny czasu. Odkręca się przepustnicę, kolektor, trochę gratów przed przepustnicą demontuje. Uszczelki nie wymieniali. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
El_Diablo Opublikowano 29 Listopada 2014 Udostępnij Opublikowano 29 Listopada 2014 Witam Dzisiaj troche się przyglądałem silnikowi i mam pytanie....czy żeby wymienić świece trzeba odkręcać układ dolotowy ? A co z uszczelkami ? czy są one wielokrotnego użytku ? Czy trzeba się zaopatrzyć w takowe ?.....bo wydawało by się błaha czynnoś tutaj może się zmienić w koszmar Robocizna to około 25-30 minut i wszystko dość proste do wykonania Polecam samemu spróbować Czy ktoś wie o jakichś świecach minimum 2 elektrodowych do Notka 1.6 ?? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
graphia Opublikowano 29 Listopada 2014 Udostępnij Opublikowano 29 Listopada 2014 Podczepiam się pod pytanie Diablaka Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Dar1962 Opublikowano 29 Listopada 2014 Udostępnij Opublikowano 29 Listopada 2014 (edytowane) wedle mojej wiedzy do tego motoru dedykowane są wyłącznie świece z jedną elektrodą masową. Edytowane 29 Listopada 2014 przez Dar1962 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
El_Diablo Opublikowano 29 Listopada 2014 Udostępnij Opublikowano 29 Listopada 2014 Wiesz Dar dedykowane to swoją drogą, ważne by produkowali kilku elektrodowe. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ranger Opublikowano 29 Listopada 2014 Udostępnij Opublikowano 29 Listopada 2014 Diablo śmiga na gazie a do tego paliwa świece wieloelektrodowe wnoszą wiele korzyści . Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
El_Diablo Opublikowano 29 Listopada 2014 Udostępnij Opublikowano 29 Listopada 2014 A tak apropo jeszcze świec czy ktoś znalazł jaka jest żywotność świec w kilometrach NGK bo jakoś ja nie mogę znaleźć. Udało mi się tylko znaleźć, że gwarancja na świece to 60 dni Przyjmuje się, że niby 60 tysięcy, ale chciałbym to mieć na piśmie Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
manix Opublikowano 29 Listopada 2014 Udostępnij Opublikowano 29 Listopada 2014 Poszukai w Beru , coś na pewno dopasi. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
El_Diablo Opublikowano 29 Listopada 2014 Udostępnij Opublikowano 29 Listopada 2014 Na beru do tego silnika są tylko cewki Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
janio Opublikowano 29 Listopada 2014 Udostępnij Opublikowano 29 Listopada 2014 (edytowane) A tak apropo jeszcze świec czy ktoś znalazł jaka jest żywotność świec w kilometrach NGK bo jakoś ja nie mogę znaleźć. Udało mi się tylko znaleźć, że gwarancja na świece to 60 dni Przyjmuje się, że niby 60 tysięcy, ale chciałbym to mieć na piśmie Diabełku poczytaj sobie w wolnej chwili temat pod tym linkiem, szczególnie 3 stronkę. Dzisiejsze rozwiązania wprowadzenie irydu, tytanu, platyny wydłużyły żywotność świec nawet do ponad 100 tyś.km. Ja wymieniałem w swoim 1,4 po 60 tyś i jeszcze były ok. http://www.e-autonaprawa.pl/artykuly/4087/wspolczesne-zasady-doboru-swiec-zaplonowych.html:0 Edytowane 29 Listopada 2014 przez janio Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość hansrpg Opublikowano 29 Listopada 2014 Udostępnij Opublikowano 29 Listopada 2014 Dzisiejsze rozwiązania wprowadzenie irydu, tytanu, platyny wydłużyły żywotność świec nawet do ponad 100 tyś.km. A mi w motocyklu jedna ngk padła po 200km to tak w woli ciekawostki. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
El_Diablo Opublikowano 29 Listopada 2014 Udostępnij Opublikowano 29 Listopada 2014 Chłopaki ja to wszystko wiem, ale mam obecnie na świecach NGK przejechane prawie 50 tys. km na gazie, a komp pokazuje ciągle wypadanie zapłonu pokolei na wszystkich cylindrach. Więc chciałem jakieś kilku elektrodowe by mimo wszystko ta iskra przeskoczyła jak już zaczną się wykańczać. Obstawiam raczej świece niż wszystkie cewki. Diabełku poczytaj sobie w wolnej chwili temat pod tym linkiem, szczególnie 3 stronkę. Dzisiejsze rozwiązania wprowadzenie irydu, tytanu, platyny wydłużyły żywotność świec nawet do ponad 100 tyś.km. Ja wymieniałem w swoim 1,4 po 60 tyś i jeszcze były ok. http://www.e-autonaprawa.pl/artykuly/4087/wspolczesne-zasady-doboru-swiec-zaplonowych.html:0 No właśnie apropo tej strony numer 3, na gazie o wiele częściej trzeba wymieniać więc mając NGK paltynową to pewnie jej czas już minął Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość rootmaster Opublikowano 1 Grudnia 2014 Udostępnij Opublikowano 1 Grudnia 2014 Chłopaki ja to wszystko wiem, ale mam obecnie na świecach NGK przejechane prawie 50 tys. km na gazie, a komp pokazuje ciągle wypadanie zapłonu pokolei na wszystkich cylindrach. Więc chciałem jakieś kilku elektrodowe by mimo wszystko ta iskra przeskoczyła jak już zaczną się wykańczać. Obstawiam raczej świece niż wszystkie cewki. No właśnie apropo tej strony numer 3, na gazie o wiele częściej trzeba wymieniać więc mając NGK paltynową to pewnie jej czas już minął El_Diablo sprawdź luzy zaworowe. Wypadanie zapłonów może mieć różne przyczyny... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Jasyr Opublikowano 10 Stycznia 2015 Udostępnij Opublikowano 10 Stycznia 2015 Mam ten sam problem co jakiś czas zapala się check - komunikat wypadanie zapłonu. Wczoraj wymieniłem świece NGK koszt 200 zł razem ze środkiem do czyszczenia przepustnic. Po wymianie błąd nadal się wyświetlił ale przynajmniej odpala od kopa bo wcześniej był marudny. Teraz przymierzam się żeby wymienić sondę za silnikiem bo na wykresie stoi prawie w miejscu. Dodam że auto też na gazie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
M@reS Opublikowano 10 Stycznia 2015 Autor Udostępnij Opublikowano 10 Stycznia 2015 Jak są dwie sondy za i przed katalizatorem to druga zawsze będzie oscylować minimalne (na wykresach ledwo widzialne ruchy),więc wymiana nic nie da. Jeżeli była by walnięta na 120% będzie to zapisane w komputerze jako błąd. Jedynie pierwsza przed katalizatorem waha się mocno i ona steruje mieszanką (daje impulsy do komputera) Tutaj są 4 cewki po 1 na każdą świecę...od nich bym zaczął. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Jasyr Opublikowano 11 Stycznia 2015 Udostępnij Opublikowano 11 Stycznia 2015 Dzięki za wyjaśnienie. Właśnie skasowałem błędy, posprawdzałem sondy i wklejam wyniki.Widać że druga sonda zaczyna pracować na gorącym silniku. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
M@reS Opublikowano 11 Stycznia 2015 Autor Udostępnij Opublikowano 11 Stycznia 2015 (edytowane) "Wahnięcia" są na pewno po zdjęciu nogi z pedału gazu ? Ta druga sonda tak naprawdę sprawdza tylko czy katalizator jest w dobrej kondycji. Jak się nagrzeje to praca trochę się zmienia ale nie oscyluje tak jak pierwsza. Widać zmiany na wykresie podczas dodawania gazu i gdy zdejmuje się nogę z pedału. Na luzie powinna być mniej więcej prosta kreska na wykresie. Błędy mogą też wskazywać na problemy z zasilaniem paliwem...listwa wtryskowa, wtrysk, ciśnienie w układzie. Trzeba by było zrobić diagnostykę pod tym kontem i pomierzyć cały układ paliwowy od pompy do wtrysku. Edytowane 11 Stycznia 2015 przez M@reS Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
pejta Opublikowano 29 Stycznia 2015 Udostępnij Opublikowano 29 Stycznia 2015 Niedługo bedę musiał wymienić świece w Note I FL, wybór padł na NGK (chyba, że są inne propozycje). Tu pojawia się pytanie: wyszukiwarki w sklepach (nawet ta na e-ngk.pl) proponują do Note I NGK PLZKAR6A-11 (5118), natomiast do Note II NGK LZKAR6AP-11 (6643). Z opisów różnią się tylko wielkością klucza. Ciekawe jest, że proponowana 5118 jest na klucz 16mm a 6643 na klucz 14mm, który to mają wszystkie inne proponowane świece np. Denso, Bosch, itd.Nissan Fast również wskazuje na LZKAR6AP-11 (6643). Jakie kupić? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
manix Opublikowano 29 Stycznia 2015 Udostępnij Opublikowano 29 Stycznia 2015 Tu masz jednak 14mm , ate pasują na 100% http://fims.bazarek.pl/opis/3032996/swieca-zaplonowa-ngk-plzkar6a-11-cena-42-pln-22401ck81-22401ea015-7701065085.html Ale są trzy typy ,w zależności od ciepłoty. te są po środku Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
pejta Opublikowano 30 Stycznia 2015 Udostępnij Opublikowano 30 Stycznia 2015 Trochę to dziwne, że Fast Nissan proponuje 6643 chociaż wyszukiwarki 5118.Ciekawe jest również, że w kilku sklepach 5118 jest na klucz 16 a w tym co Ty podałeś na 14, chociaż prawdopodobnie nie ma to znaczenia jaki klucz (no chyba, że jest tam ciasno). Widzisz zapomniałem o ciepłocie a to ważne. Problem polega na tym, że na stronach nie podają ciepłoty świec. Jaka wartość jest optymalna (fabrycznie montowana) dla Note I FL 1.6? Rozumiem, że ten link to wartość 5,6. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
manix Opublikowano 30 Stycznia 2015 Udostępnij Opublikowano 30 Stycznia 2015 W katalogu Nissana są wszystkie trzy, więc kieruj się instrukcją, tam masz podane jakie świece.A na marginesie , u mnie w K12 w oryginale były Championy , ale dałem właśnie NGK Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.