pawelekm Opublikowano 20 Lipca 2014 Udostępnij Opublikowano 20 Lipca 2014 Witajcie, Proszę o podpowiedzi co będzie mi potrzebne do regeneracji zacisków tylnych w x-trailu T30 2.0 benzyna ? Co wchodzi w skład kompletu ? Czy można kupić gotowy zestaw jeśli tak to jaki ? Nie jestem do końca pewien czy zestaw uszczelek z allegro wystarczy. A może ktoś ma jakiś manual ? Pozdrawiam tym razem z Kołobrzegu Paweł Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
DINO Opublikowano 20 Lipca 2014 Udostępnij Opublikowano 20 Lipca 2014 a dlaczego chcesz gumki wymieniać?? cieknie ??? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
pawelekm Opublikowano 20 Lipca 2014 Autor Udostępnij Opublikowano 20 Lipca 2014 "Skrzypi" w cholerę, po uruchomieniu auta jak hamuje. Naprawde głośno. Po przejechaniu kilkuset metrów i kilkukrotnym wciśnięciu hamulca powiewdzmy, że problem ustepuje bo wtedy hamulce "tylko piszcza". Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
DINO Opublikowano 20 Lipca 2014 Udostępnij Opublikowano 20 Lipca 2014 to raczej klocki a nei zaciski, co najwyżej sprawdź czy luźno chodzą na sankach Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
pawelekm Opublikowano 20 Lipca 2014 Autor Udostępnij Opublikowano 20 Lipca 2014 (edytowane) Właśnie nie wiem czy to ma jakiś związek, ale pojawiło się to po wymianie klocków. Klocków sam nie wymienialem. Pewnie włożyli jakieś badziewie. Na początku, po wymianie było ok, ale po kilku dniach właśnie takie dolegliwości wystąpiły. Dodam, że auto mimo tego hamuje normalnie, ale efekt "audio" jest fatalny, nie do zniesienia - skrzypienie jest masakrycznie głośne. Edytowane 20 Lipca 2014 przez pawelekm Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
DINO Opublikowano 20 Lipca 2014 Udostępnij Opublikowano 20 Lipca 2014 wymień klocki Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
pawelekm Opublikowano 20 Lipca 2014 Autor Udostępnij Opublikowano 20 Lipca 2014 Ok. Dzięki DINO za podpowiedz. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Mateusz_P11_144 Opublikowano 20 Lipca 2014 Udostępnij Opublikowano 20 Lipca 2014 JAk CI założyli klocki HART'a albo inny "zamiennik dobrej jakości" to nie dziwne że masz orkiestrę przy hamowaniu Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
zeshky Opublikowano 21 Lipca 2014 Udostępnij Opublikowano 21 Lipca 2014 (edytowane) Przesmaruj klocki delikatnie pastą miedziową - powinno pomóc. W zasadzie to możesz tarcze lekko przesmarować, żeby nie rozbierać zacisku. I nie, nie będą się ślizgać Edytowane 21 Lipca 2014 przez zeshky Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Pumiak Opublikowano 21 Lipca 2014 Udostępnij Opublikowano 21 Lipca 2014 (edytowane) Nowe klocki mają za grubą warstwę farby na sobie i nie pasuja za dobrze w swoje miejsce.Trzeba trochę zeszlifować te wystające końcówki,żeby lekko chodziły w prowadnicy i wtedy nie będą piszczeć.Klocki nie mogą byc wciskane na siłę tylkjo muszą miec odrobinę luzu. Smarowanie może i pomoże,ale od temperatury smar szybko się wytopi i problem powróci Edytowane 21 Lipca 2014 przez Pumiak Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
zeshky Opublikowano 21 Lipca 2014 Udostępnij Opublikowano 21 Lipca 2014 smar tak ale drobinki miedzi nie - a to one zapobiegają piszczeniu. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
hugh_h Opublikowano 22 Lipca 2014 Udostępnij Opublikowano 22 Lipca 2014 są do tego specjalne smary / pasty montażowa do tego, jakieś ATE kupowałem, miedziany trochę pomoże ale miedzi to niewiele zostanie bo to nie do końca tak jest że spłynie tylko "nie miedź" - spływa wszystko razem po podgrzaniu, zostaje tylko ślad miedzi. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kalleanka Opublikowano 22 Lipca 2014 Udostępnij Opublikowano 22 Lipca 2014 są do tego specjalne smary / pasty montażowa do tego, jakieś ATE kupowałem, miedziany trochę pomoże ale miedzi to niewiele zostanie bo to nie do końca tak jest że spłynie tylko "nie miedź" - spływa wszystko razem po podgrzaniu, zostaje tylko ślad miedzi. Nawet wśród mechaników są dwie szkoły. Jedni smarują smarem miedziowym jak leci wszystkie miejsca styku klocka z zaciskiem, inni twierdzą ze nie należy i smaruja jedynie prowadnice zacisku i tłoczek. Z drugiej strony mamy producentów klocków i tarcz, którzy rekomendują środki smarne np: ATE Plastilube - smar zdolny do przenoszenia wysokich nacisków. Zapobiega korozji zapieczeniu lub zatarciu elementów. Zachowuje właściwości smarne do temp. 1000C. Odporny na wodę i rozpyloną solankę. Ma działanie antykorozyjne. Nie zawiera miedzi i metali ciężkich. Nie przewodzi prądu elektrycznego. Nie zawiera kwasów. Może być stosowany na powierzchnie części aluminiowych. Dostępny jako smar plastyczny. Służy do pokrywania tylnej ścianki płytki nośnej klocków hamulcowych i ich prowadnic w uchwycie zacisku hamulcowego. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
zeshky Opublikowano 22 Lipca 2014 Udostępnij Opublikowano 22 Lipca 2014 są do tego specjalne smary / pasty montażowa do tego, jakieś ATE kupowałem, miedziany trochę pomoże ale miedzi to niewiele zostanie bo to nie do końca tak jest że spłynie tylko "nie miedź" - spływa wszystko razem po podgrzaniu, zostaje tylko ślad miedzi. Ważne że działa nie? hugh_h, dnia 22 Lip 2014 - 08:00, napisał: są do tego specjalne smary / pasty montażowa do tego, jakieś ATE kupowałem, miedziany trochę pomoże ale miedzi to niewiele zostanie bo to nie do końca tak jest że spłynie tylko "nie miedź" - spływa wszystko razem po podgrzaniu, zostaje tylko ślad miedzi. Nawet wśród mechaników są dwie szkoły. Jedni smarują smarem miedziowym jak leci wszystkie miejsca styku klocka z zaciskiem, inni twierdzą ze nie należy i smaruja jedynie prowadnice zacisku i tłoczek. Z drugiej strony mamy producentów klocków i tarcz, którzy rekomendują środki smarne np: ATE Plastilube - smar zdolny do przenoszenia wysokich nacisków. Zapobiega korozji zapieczeniu lub zatarciu elementów. Zachowuje właściwości smarne do temp. 1000C. Odporny na wodę i rozpyloną solankę. Ma działanie antykorozyjne. Nie zawiera miedzi i metali ciężkich. Nie przewodzi prądu elektrycznego. Nie zawiera kwasów. Może być stosowany na powierzchnie części aluminiowych. Dostępny jako smar plastyczny. Służy do pokrywania tylnej ścianki płytki nośnej klocków hamulcowych i ich prowadnic w uchwycie zacisku hamulcowego. Tu nie chodzi o smarowanie wszystkiego co popadnie tylko tarczy hamulcowej lub klocka - ale tylko jak są słabej jakości i piszczą, dobre klocki nie potrzebują takich zabiegów. A inna spraw że klocek w jarzmie powinien chodzić na sucho, smarowanie blaszek czymkolwiek to błąd. Smarujemy tylko prowadnice i to smarem do tego przeznaczonym - miedziowy nie działa, twardnieje i powoduje same problemy. 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
nysska Opublikowano 23 Lipca 2014 Udostępnij Opublikowano 23 Lipca 2014 Jak dla mnie mocno kontrowersyjny zabieg, bo jeśli dobrze zrozumiałem to radzisz smarowac tarcze hamulcowa, żeby w wyniku mniejszego tarcia zniwelować piski ?!! A skutecznosc hamowania? W manualu jaki posiadam pokazane jest aby smarowac właściwie wszystko, każdą blaszke. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kalleanka Opublikowano 23 Lipca 2014 Udostępnij Opublikowano 23 Lipca 2014 (edytowane) (...) bo jeśli dobrze zrozumiałem to radzisz smarowac tarcze hamulcowa, żeby w wyniku mniejszego tarcia zniwelować piski ?!! (...) Ja zrozumiałem, że smaruje się piastę przed zamontowaniem nowej tarczy by nie przenosiła drgań. U mnie mechanior tak właśnie zrobił. Edytowane 23 Lipca 2014 przez kalleanka Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
chudson Opublikowano 24 Lipca 2014 Udostępnij Opublikowano 24 Lipca 2014 Wczoraj oglądałem w sklepie motoryzacyjnym plakat Boscha jak naprawiać hamulce i był tam obrazek z użyciem właśnie smaru specjalnego tej firmy. Radzili smarować wszystkie połączenia klocka/szczęki z innymi metalowymi elementami. ( oczywiście nie część roboczą klocka z tarczą ) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kalleanka Opublikowano 24 Lipca 2014 Udostępnij Opublikowano 24 Lipca 2014 Wczoraj oglądałem w sklepie motoryzacyjnym plakat Boscha jak naprawiać hamulce i był tam obrazek z użyciem właśnie smaru specjalnego tej firmy. Radzili smarować wszystkie połączenia klocka/szczęki z innymi metalowymi elementami. ( oczywiście nie część roboczą klocka z tarczą ) Faktycznie smarują gdzie się da :http://www.hamulcebosch.pl/downloads/Bosch_tarcze_naprawa_folder_6.pdf Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
chudson Opublikowano 24 Lipca 2014 Udostępnij Opublikowano 24 Lipca 2014 Tubka kosztowała mnie 14zł , leży i czeka aż będzie potrzebna ponoć starcza na 2 auta ale to chyba przy bardzo hojnym aplikowaniu Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
pawelekm Opublikowano 7 Sierpnia 2014 Autor Udostępnij Opublikowano 7 Sierpnia 2014 Panowie to jakiej firmy klocki polecacie ? Przy okazji - jakiej firmy tarcze do tych klocków ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
zeshky Opublikowano 7 Sierpnia 2014 Udostępnij Opublikowano 7 Sierpnia 2014 kolcki ATE, tarcze zimmermann lub mikoda jak budżet mały Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
pawelekm Opublikowano 9 Sierpnia 2014 Autor Udostępnij Opublikowano 9 Sierpnia 2014 Mikoda nie ma w ofercie tarcz na tył ( http://www.mikoda.pl/sklep/produkty?marka=NISSAN&model=X-TRAIL%20%28T30%29 ) Jakaś alternatywa ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
gkowal Opublikowano 9 Sierpnia 2014 Udostępnij Opublikowano 9 Sierpnia 2014 Półtora roku temu założyłem ATE (24.0116-0119.1) i nie mogę złego słowa o nich powiedzieć. Niebawem będę musiał wymienić tarcze z przodu i pewnie także zdecyduje się na ATE. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
zeshky Opublikowano 11 Sierpnia 2014 Udostępnij Opublikowano 11 Sierpnia 2014 Półtora roku temu założyłem ATE (24.0116-0119.1) i nie mogę złego słowa o nich powiedzieć. Niebawem będę musiał wymienić tarcze z przodu i pewnie także zdecyduje się na ATE. tez dobry wybór Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
frantic_1 Opublikowano 18 Października 2014 Udostępnij Opublikowano 18 Października 2014 (edytowane) Podepnę się pod temat, żeby nie tworzyć nowego. Na potęgę korodują mi zaciski hamulcowe i środkowa część tarcz hamulcowych. Czy Wy też macie taki problem? Chociaż może nie dla wszystkich to być problem, jednym rdza przeszkadza innym nie. W najbliższym czasie planuję wymianę obu kompletów tarcz (zdecydowałem się na ATE), regenerację felg i wówczas zardzewiałe zaciski będą wyeksponowane. Czy ktoś może polecić solidny warsztat w Warszawie lub okolicy, gdzie mógłbym kompleksowo zregenerować ohydne zaciski, wymienić tarcze i klocki? I ostatnie pytanie, czy ktoś z użytkowników wymieniał w x-trailu przewody hamulcowe na przewody w stalowym oplocie (np. HEL, HoseTechnic, ...)? Jakie odczucia, czy warto? Nie ukrywam, że w planach jest podniesienie KM i Nm. Z góry dziękuję za informacje. Edytowane 18 Października 2014 przez frantic_1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.