Skocz do zawartości
Części Nissana - iParts.pl

Regeneracja zacisków tył


pawelekm
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Witajcie,

 

Proszę o podpowiedzi co będzie mi potrzebne do regeneracji zacisków tylnych w x-trailu T30 2.0 benzyna ? Co wchodzi w skład kompletu ? Czy można kupić gotowy zestaw jeśli tak to jaki ?

Nie jestem do końca pewien czy zestaw uszczelek z allegro wystarczy.

A może ktoś ma jakiś manual ?

 

Pozdrawiam tym razem z Kołobrzegu :)

Paweł

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

"Skrzypi" w cholerę, po uruchomieniu auta jak hamuje. Naprawde głośno. Po przejechaniu kilkuset metrów i kilkukrotnym wciśnięciu hamulca powiewdzmy, że problem ustepuje bo wtedy hamulce "tylko piszcza".

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

to raczej klocki a nei zaciski, co najwyżej sprawdź czy luźno chodzą na sankach 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Właśnie nie wiem czy to ma jakiś związek, ale pojawiło się to po wymianie klocków. Klocków sam nie wymienialem. Pewnie włożyli jakieś badziewie. Na początku, po wymianie było ok, ale po kilku dniach właśnie takie dolegliwości wystąpiły. Dodam, że auto mimo tego hamuje normalnie, ale efekt "audio" jest fatalny, nie do zniesienia - skrzypienie jest masakrycznie głośne.

Edytowane przez pawelekm
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przesmaruj klocki delikatnie pastą miedziową - powinno pomóc. W zasadzie to możesz tarcze lekko przesmarować, żeby nie rozbierać zacisku.

 

I nie, nie będą się ślizgać :)

Edytowane przez zeshky
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nowe klocki mają za grubą warstwę farby na sobie i nie pasuja za dobrze w swoje miejsce.Trzeba trochę zeszlifować te wystające końcówki,żeby lekko chodziły w prowadnicy i wtedy nie będą piszczeć.Klocki nie mogą byc wciskane na siłę tylkjo muszą miec odrobinę luzu.

Smarowanie może i pomoże,ale od temperatury smar szybko się wytopi i problem powróci

Edytowane przez Pumiak
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

są do tego specjalne smary / pasty montażowa do tego, jakieś ATE kupowałem, miedziany trochę pomoże ale miedzi to niewiele zostanie bo to nie do końca tak jest że spłynie tylko "nie miedź" - spływa wszystko razem po podgrzaniu, zostaje tylko ślad miedzi.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

są do tego specjalne smary / pasty montażowa do tego, jakieś ATE kupowałem, miedziany trochę pomoże ale miedzi to niewiele zostanie bo to nie do końca tak jest że spłynie tylko "nie miedź" - spływa wszystko razem po podgrzaniu, zostaje tylko ślad miedzi.

Nawet wśród mechaników są dwie szkoły. Jedni smarują smarem miedziowym jak leci wszystkie miejsca styku klocka z zaciskiem, inni twierdzą ze nie należy i smaruja jedynie prowadnice zacisku i tłoczek. Z drugiej strony mamy producentów klocków i tarcz, którzy rekomendują środki smarne np: ATE Plastilube - smar zdolny do przenoszenia wysokich nacisków. Zapobiega korozji zapieczeniu lub zatarciu elementów. Zachowuje właściwości smarne do temp. 1000C. Odporny na wodę i rozpyloną solankę. Ma działanie antykorozyjne. Nie zawiera miedzi i metali ciężkich. Nie przewodzi prądu elektrycznego. Nie zawiera kwasów. Może być stosowany na powierzchnie części aluminiowych. Dostępny jako smar plastyczny. Służy do pokrywania tylnej ścianki płytki nośnej klocków hamulcowych i ich prowadnic w uchwycie zacisku hamulcowego.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

są do tego specjalne smary / pasty montażowa do tego, jakieś ATE kupowałem, miedziany trochę pomoże ale miedzi to niewiele zostanie bo to nie do końca tak jest że spłynie tylko "nie miedź" - spływa wszystko razem po podgrzaniu, zostaje tylko ślad miedzi.

Ważne że działa nie?

 

 

hugh_h, dnia 22 Lip 2014 - 08:00, napisał: snapback.png

są do tego specjalne smary / pasty montażowa do tego, jakieś ATE kupowałem, miedziany trochę pomoże ale miedzi to niewiele zostanie bo to nie do końca tak jest że spłynie tylko "nie miedź" - spływa wszystko razem po podgrzaniu, zostaje tylko ślad miedzi.

Nawet wśród mechaników są dwie szkoły. Jedni smarują smarem miedziowym jak leci wszystkie miejsca styku klocka z zaciskiem, inni twierdzą ze nie należy i smaruja jedynie prowadnice zacisku i tłoczek. Z drugiej strony mamy producentów klocków i tarcz, którzy rekomendują środki smarne np: ATE Plastilube - smar zdolny do przenoszenia wysokich nacisków. Zapobiega korozji zapieczeniu lub zatarciu elementów. Zachowuje właściwości smarne do temp. 1000C. Odporny na wodę i rozpyloną solankę. Ma działanie antykorozyjne. Nie zawiera miedzi i metali ciężkich. Nie przewodzi prądu elektrycznego. Nie zawiera kwasów. Może być stosowany na powierzchnie części aluminiowych. Dostępny jako smar plastyczny. Służy do pokrywania tylnej ścianki płytki nośnej klocków hamulcowych i ich prowadnic w uchwycie zacisku hamulcowego.

Tu nie chodzi o smarowanie wszystkiego co popadnie tylko tarczy hamulcowej lub klocka - ale tylko jak są słabej jakości i piszczą, dobre klocki nie potrzebują takich zabiegów.

 

A inna spraw że klocek w jarzmie powinien chodzić na sucho, smarowanie blaszek czymkolwiek to błąd. Smarujemy tylko prowadnice i to smarem do tego przeznaczonym - miedziowy nie działa, twardnieje i powoduje same problemy.

  • Confused 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak dla mnie mocno kontrowersyjny zabieg, bo jeśli dobrze zrozumiałem to radzisz smarowac tarcze hamulcowa, żeby w wyniku mniejszego tarcia zniwelować piski ?!! A skutecznosc hamowania?

 

W manualu jaki posiadam pokazane jest aby smarowac właściwie wszystko, każdą blaszke.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

(...) bo jeśli dobrze zrozumiałem to radzisz smarowac tarcze hamulcowa, żeby w wyniku mniejszego tarcia zniwelować piski ?!! (...)

Ja zrozumiałem, że smaruje się piastę przed zamontowaniem nowej tarczy by nie przenosiła drgań. U mnie mechanior tak właśnie zrobił.

Edytowane przez kalleanka
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wczoraj oglądałem w sklepie motoryzacyjnym plakat Boscha jak naprawiać hamulce i był tam obrazek z użyciem właśnie smaru specjalnego tej firmy. Radzili smarować wszystkie połączenia klocka/szczęki z innymi metalowymi elementami. ( oczywiście nie część roboczą klocka z tarczą ) 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wczoraj oglądałem w sklepie motoryzacyjnym plakat Boscha jak naprawiać hamulce i był tam obrazek z użyciem właśnie smaru specjalnego tej firmy. Radzili smarować wszystkie połączenia klocka/szczęki z innymi metalowymi elementami. ( oczywiście nie część roboczą klocka z tarczą ) 

Faktycznie smarują gdzie się da :http://www.hamulcebosch.pl/downloads/Bosch_tarcze_naprawa_folder_6.pdf   :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tubka kosztowała mnie 14zł   , leży i czeka aż będzie potrzebna :D  ponoć starcza na 2 auta ale to chyba przy bardzo hojnym aplikowaniu 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Półtora roku temu założyłem ATE (24.0116-0119.1) i nie mogę złego słowa o nich powiedzieć. Niebawem będę musiał wymienić tarcze z przodu i pewnie także zdecyduje się na ATE.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Półtora roku temu założyłem ATE (24.0116-0119.1) i nie mogę złego słowa o nich powiedzieć. Niebawem będę musiał wymienić tarcze z przodu i pewnie także zdecyduje się na ATE.

tez dobry wybór

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 miesiące temu...

Podepnę się pod temat, żeby nie tworzyć nowego.

 

Na potęgę korodują mi zaciski hamulcowe i środkowa część tarcz hamulcowych. Czy Wy też macie taki problem?

Chociaż może nie dla wszystkich to być problem, jednym rdza przeszkadza innym nie.

W najbliższym czasie planuję wymianę obu kompletów tarcz (zdecydowałem się na ATE), regenerację felg i wówczas zardzewiałe zaciski będą wyeksponowane.

Czy ktoś może polecić solidny warsztat w Warszawie lub okolicy, gdzie mógłbym kompleksowo zregenerować ohydne zaciski, wymienić tarcze i klocki?

 

I ostatnie pytanie, czy ktoś z użytkowników wymieniał w x-trailu przewody hamulcowe na przewody w stalowym oplocie (np. HEL, HoseTechnic, ...)?

Jakie odczucia, czy warto?

 

Nie ukrywam, że w planach jest podniesienie KM i Nm.

 

Z góry dziękuję za informacje.

Edytowane przez frantic_1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...