Skocz do zawartości
Części Nissana - iParts.pl

Primerka p11 2.0 TD Kombi nie odpala a kreci


pitermi
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Witam od miesiąca jestem w posiadaniu Nissana Primere p11 2.0 td Kombi. Auto kupiłem dośc zaniedbane i po kolei zacząłem je robić.   Auto miało kompletny przegląd silnika. wymiana pasków płynów filtrów. i przez tydzień cieszyło na nowo. Miałem połamany przedni zderzak który mnie dobijał, znalazłem ładny w kolorze nadwozia pojechałem kupiłem i postanowiłem dziś go zmienić. Pojechałem do dogadanego znajomego i zmieniliśmy go. wróciłem autem do domu. Po paru godzinach chciałem jechać a tu lipa. Auto kreci jak szalone a nic nie łapie jakby nie dostawało wcale paliwa. jest niedziela wiec o tej porze juz nic nie będe robił ale jakieś podpowiedzi jak szybko zdiagnozować co zawodzi mojej primerce. Chciałem jej dać 2 młodość a ona mi takie niespodzianki. 


Witam od miesiąca jestem w posiadaniu Nissana Primere p11 2.0 td Kombi. Auto kupiłem dośc zaniedbane i po kolei zacząłem je robić.   Auto miało kompletny przegląd silnika. wymiana pasków płynów filtrów. i przez tydzień cieszyło na nowo. Miałem połamany przedni zderzak który mnie dobijał, znalazłem ładny w kolorze nadwozia pojechałem kupiłem i postanowiłem dziś go zmienić. Pojechałem do dogadanego znajomego i zmieniliśmy go. wróciłem autem do domu. Po paru godzinach chciałem jechać a tu lipa. Auto kreci jak szalone a nic nie łapie jakby nie dostawało wcale paliwa. jest niedziela wiec o tej porze juz nic nie będe robił ale jakieś podpowiedzi jak szybko zdiagnozować co zawodzi mojej primerce. Chciałem jej dać 2 młodość a ona mi takie niespodzianki. 

Nie pisałem dokładnie jakie to auto i silnik. Autko pochodzi z 1998 roku i ma ten słabszy diselek. dodaje rysunek pogladowy silnika. Imo sprawne raczej gaśnie dioda jak kręce i miga jak kluczyk wyjety. Stawiam na brak zasilnia paliwem wiec albo padła pompka paliwa.

post-85300-0-54512600-1407094722_thumb.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

w primerze P11 od 1996r do 2001r jest taki sam silnik, możliwe że padł czujnik położenia wału, aczkolwiek zrób diagnostykę spinaczem to raz i druga kwestia to sprawdź czy po przekręceniu kluczyka masz 12v na elektrozaworze odcinającym paliwo, elektrozawór jest z góry na jeden kabel na pompie wtryskowej, zaraz przy wyjściu przewodów na wtryskiwacze.

 

http://forum.nissanklub.pl/index.php/topic/18527-p11wp11-td-kody-bledow/

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość Mateusz_P11_144

JA obstawiam na 99 % czujnik wału.
Przygotuj się na podstawowe wymiany w najbliższymn czasie tj. czujnik wału,nastawnik, przepływomierz bo pewnie bedzie po kolei wszystko padało.
Jak kupiłem moją to też cieszyłem się nią może 3 msc. JAk zaczeło padać to wszystko ale po wymianie zrobiłem już 30 tys i nie dołożyłem nic :)
Jak zadbasz to bedzie długo chodzić.

Tu poczytaj,to są podstawowe problemy jakie trapią 2.0 TD.

http://forum.nissanklub.pl/index.php/topic/60477-p11-i-p11144-faq-silnik-cd20t-diesel/

Jak coś nie bd wiedział to pytaj :)

  • Upvote 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jest jakiś kumaty Forumowicz z Poznania który mógłby pomóc? Chyba ze jakieś namiary na mechanika który zna te auta.

 

 

Kiedyś miałem nismo suny n13 i było super auto ale rdza go zjadała przewody paliwowe wstawiłem wtedy w nim miedziane ale jak hamulcowe mechanik powiedział do wymiany całość sprzedałem. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Test spinaczowy robię w tej kostce w pinach 2 górnych prawych?

zaznaczyłem na zdjęci żółtymi liniami. Kostka może leżeć do góry nogami i wtedy prawe górne są gdzie indziej.

 

 

post-85300-0-48787200-1407103998_thumb.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość Mateusz_P11_144

eh tak w błąd wprowadzać..

Przepraszam ale za każdym razem mi się to myli.

 

Górne krańcowe po prawej to tak jak on zaznaczył.

To co Ty to ostatni i przedostatni górny pin po prawej.

Musze to zmienić w opisie bo za każdym razem się będą pytać.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam .dziś próbowałem zrobić test spinaczowy i lipa. zero reakcji. Wygląda że interfejs uszkodzony Sprawdziłem dodatkowo czy na pompie paliwa jest 12 v, i jest  , ale wyszły kwiatki pompa paliwa jest podpięta przewodem dodatkowo na krótko pod przekaźnik. przewód czarny i ładnie zakamuflowany że go nie widać. Bez tego przewodu nie ma zasilania na pompę paliwa.Zauważyłem jeszcze dziwny objaw czego nie zauważyłem wcześniej jeden z przekaźników cyka regularnie po włączeniu zapłonu.Chyba auto trafi na jakiś warsztat bo sam teraz se nie poradzę. ktoś wcisnął mi chłam i ładnie zakamuflował. w załączniku zdjęcie z zaznaczonym przekaźnikiem który regularnie cyka.

Lampka check u mnie wcale się nie pali nawet przy odpalaniu..



 

 


Wygrzebałem dziś czujnik wału kompletnie się rozsypał. kawałek siedzi w obudowie. Spróbuje ten kawałek wyciągnąć. A to fotka uwalonego czujnika. Jutro postaram się kupić nowy i wstawić. Dzięki za pomoc.




 

 

 


Nowy czujnik


Nowy czujnik

post-85300-0-25194500-1407171377_thumb.jpg

post-85300-0-96184500-1407345837_thumb.jpg

post-85300-0-62631900-1407345844_thumb.jpg

post-85300-0-60900900-1407346814_thumb.jpg

Edytowane przez pitermi
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

i pińcet na czujnik wydałeś zamiast stówkę za zamiennik z opla :/

teraz pali? a przy pompie nie powinno być żadnego przekaźnika, musisz sprawdzić czy żarówka od check się nie spaliła i dojść do ładu z elektryką,

pod szybą czerwona dioda mruga? możliwe że masz immo usunięte

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

i pińcet na czujnik wydałeś zamiast stówkę za zamiennik z opla :/

teraz pali? a przy pompie nie powinno być żadnego przekaźnika, musisz sprawdzić czy żarówka od check się nie spaliła i dojść do ładu z elektryką,

pod szybą czerwona dioda mruga? możliwe że masz immo usunięte

Jeszcze nie wydałem a jaki czujnik pasuje od opla? bo nie znalazłem żadnych informacjii. Dioda pod szyba miga i gaśnie jak włożę kluczyk. Klucz jest oryginalny z kostką.Szybciej uszkodzona kostka w stacyjce, brak napięcia na pompę i ktoś podpiał na krótko pod przekaźniki zasilanie na pompę. Znalazłem oryginalny czujnik za 350 zł   wysyłka 16 zł.  Jestem automatykiem wiec powoli dojde do ładu z instalacja. własnie szukam schematów instalacji.

Edytowane przez pitermi
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Auto zrobione, wstawiłem jednak oryginalny czujnik siedział oryginał wiec tak zostawiam. Pokasowane błędy i spokój. nie cyka juz przekaźnik bez powodu. Jedyne co mnie czeka to reanimacja Tablicy rozdzielczej bo już kompletnie pada. Nie pali sie przy odpalaniu chek i czujnik oleju i spryskiwaczy. Temat zamykam dzięki za info i pomoc.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 9 lat później...

Witam. Mam wlasnie ten problem, ze odpalilem pochodzil chwile i zgasl. Kreci normalnie ale nie odpala. Silnik 2.0 td. Mam pytanie z tym spinaczem, jak go wloze w ta kostke to mam sprobowac odpalic czy tylko sprawdzic blad?? Dzieki za odp. Pozdrawiam

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...