jarlew Opublikowano 3 Października 2014 Udostępnij Opublikowano 3 Października 2014 (edytowane) Od jakiegoś czasu moja prima myszkuje po drodze. Nie ma luzów na zawieszeniu (sprawdzane na szarpakach), amory ok. 70%. Górne wahacze bez luzu (niedawno smarowałem- bez zmian). Końcówki drążka bez luzu. Podniesionym kołem szarpałem, też nic nie czuje. Po prostym asfalcie jest w miarę OK, ale jak krzywy w lewo to fura w lewo, jak w Prawo to w prawo. Jak kolejny to szkoda gadać! Opony 195/60/15. Co Panowie proponują? Edytowane 3 Października 2014 przez jarlew Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
nrb Opublikowano 3 Października 2014 Udostępnij Opublikowano 3 Października 2014 (edytowane) No to zostaje przekładnia kierownicza chyba. Chociaż nie wiem czy nie powinno być tego czuć szarpiąc kołem. Ale spróbuj lekko poruszać kierownicą prawo-lewo czy jakichś dźwięków nie usłyszysz. Zbieżność też można sprawdzić. U mnie był lekko wygięty jeden drążek kierowniczy i było bardzo ciężko ustawić. Może w coś przyładowałeś i się rozregulowało. Albo najbardziej banalna przyczyna - opony się zużyły :-) Edytowane 3 Października 2014 przez nrb Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość mirekg9 Opublikowano 3 Października 2014 Udostępnij Opublikowano 3 Października 2014 Na szarpakach pewnie były sprawdzane sworznie i końcówki. Proponuję kanał i sprawdzić za pomocą łychy tuleje metalowo-gumowe w wahaczach. Ciśnienie w oponach. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
jarlew Opublikowano 3 Października 2014 Autor Udostępnij Opublikowano 3 Października 2014 Też myślę o przekładni, ale chodzi płynnie bez żadnych dźwięków. Podczas ruszania kierownicą i patrzenia na koło też nie widać luzu ani go nie czuć. Co do szarpaków to były sprawdzane głównie tuleje. Nie wiem czy to "szarpak" ale najeżdża się kołem na płytkę którą hydraulicznie można w każdym kierunku przesuwać, wtedy widać jak się tuleje zachowują. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
nice-wawa Opublikowano 3 Października 2014 Udostępnij Opublikowano 3 Października 2014 Na szarpakach nie wyjdzie wszystko , najlepiej łom jakiś i pod samochód . Górne wahacze nigdy nie wyjdą na szarpakach chyba że pokażesz palcem gdzie ma diagnosta sprawdzić . Ja w wcześniejszej p11 miałem luz na maglu i 100.000 zrobione bez problemu i autko się prowadziło jak po sznurku . Ja bym dokładnie sprawdził jeszcze raz zawieszenie i na zbieżność jak wszystko ok . Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość mirekg9 Opublikowano 3 Października 2014 Udostępnij Opublikowano 3 Października 2014 U mnie trzech "diagnostów" szukało gdzie puka i żaden nie widział dwóch sprężyn pękniętych. Może tutaj coś znajdziesz - tematy podobne /znalezione tak na szybko/; http://forum.nissanklub.pl/index.php/topic/47751-n16-sciaga-raz-w-prawo-raz-w-lewo/?hl=%2Bsamoch%C3%B3d+%2Bp%C5%82ywa&do=findComment&comment=879733 http://forum.nissanklub.pl/index.php/topic/18899-plywanie-powyzej-120kmh/?hl=%2Bp%C5%82ywa+%2Bdrodze http://forum.nissanklub.pl/index.php/topic/42560-n14-sciaganie-na-boki-podczas-jazdy-;/?hl=%2Bta%C5%84czy+%2Bdrodze&do=findComment&comment=514278 http://forum.nissanklub.pl/index.php/topic/90129-sci%C4%85ganie-primery-ustawienie-zbie%C5%BCno%C5%9Bci-nie-pomog%C5%82o/?hl=%2B%C5%9Bciaga+%2Bboki&do=findComment&comment=926293 http://forum.nissanklub.pl/index.php/topic/58056-n15-plywajace-miekkie-zawieszenie/?hl=%2Bsamoch%C3%B3d+%2Bp%C5%82ywa http://forum.nissanklub.pl/index.php/topic/40596-n16-po-wymianie-opon-samochod-plywa/?hl=%2Bsamoch%C3%B3d+%2Bp%C5%82ywa Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
jarlew Opublikowano 3 Października 2014 Autor Udostępnij Opublikowano 3 Października 2014 Dzieki za linki, niektóre z nich czytałem. Chyba wstrzymam się do wymiany opon na zimówki. Mam michelinki od nowości tj. 2008r. to 6-7 lat, bierznik też już się powili kończy, może to one. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
NEO NFS Opublikowano 3 Października 2014 Udostępnij Opublikowano 3 Października 2014 Tak jak piszą koledzy-szarpaki nie dają efektu sprawdzania wszystkich elementów zawieszenia. Tylko łapą/łomem sprawdzisz dokładnie poszczególne elementy zwiechy. Co do tendenci ściągania b.lekko w P/L stronę względem konta nachylenia drogi to nyski tak mają. Ale jak myszkuje to trzeba szukać. Podstawa to wszelkie luzy, zbierzność, stan kapci. Jednak szukając sprawdź stan górnego mocowania amora i spręrzyn. Oraz czy przypadkiem nie masz "zgnilizny"w nadkolu przy mocowaniu górnego wahacza, od strony kabiny. U kolegi tak było właśnie! A powłoka zabezpieczająca wyglądała zdrowo więc nikt nie podejżewał że pod nią blachy nie ma! A tam jest takie wredne miejsce co schodzą się 3łączenia blach, nory miał na wielkość pięści. Za łatał i wymienił łożyska zwrotnic(sprawdzałeś?) i ma ok! Mówił że zanim do tego doszli to obiawiało się tak że trzeszczeniem kokpitu, nie trzymaniem zbierzności po ustawieniu, wstawiał na kielichy wspornik ale niewiele pomogło na myszkowanie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
adambyw Opublikowano 29 Października 2014 Udostępnij Opublikowano 29 Października 2014 Na szarpakach sprawdzają tylko swożeń dolny i gałki układu kierowniczego. Reszty nie wyłapie. Kiedyś specjalnie się upominałem na przeglądzie żeby mi sprawdził górne wachacze, i swożeń górny, mówił że jest dobrze, żadnych luzów. A jak podniosłem koło to górny wachacz miał luz na ponad 5mm! Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
jarlew Opublikowano 9 Listopada 2014 Autor Udostępnij Opublikowano 9 Listopada 2014 Na razie wymieniłem tylne amory, bo na ostatnich pomiarach miałem 49 i 70. Nic nie pomogło. Czekam na przegląd w grudniu. Zmęcze gościa żeby coś znalazł! Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość adam0204 Opublikowano 18 Stycznia 2015 Udostępnij Opublikowano 18 Stycznia 2015 Ja w swojej miałem takie objawy jak piszesz.Na autostradzie 100-140 woziło go strasznie przy 10-20 na godzine strasznie mu d*pa chodziła. Po wymianie na zimówki ustało .Co się okazało był guz na tylnej oponie ,a nie dość że przód łysy to na wiosne muszę zaopatrzyć się w cały komplet :/ Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.