ROGI Opublikowano 3 Października 2014 Udostępnij Opublikowano 3 Października 2014 Witam forumowiczów. Stałem się użytkownikiem Belgijskiego t30. 2.0 140kM LPG, Zakup był poprzedzony sprawdzeniem w ASO, Wszystko jak na 10-cio latka w miarę. Już z 2 miesiące zasuwam, ostatnio zaczęła mnie zastanawiać dość głośna praca, czy to skrzyni, czy rozdzielacza - sam nie wiem [podczas równej jazdy - bez dodawania gazu czy ujmowania słychać szumienie w okolicy silnika/skrzynie/mostu. Olej w skrzynie wymieniłem na Olej do skrzyni biegów?Zalałem takim, Shell Spirax S5 75W/90 i z tego co wyczytałem to poleca Nissan takie a na butelce napisane jeszcze jest Premium Performance, Synthetic Technology, API GL-4/5 Transaxle Oil for Sports Cars.Butela niebieska. JESZCZE NIE ZALALAŁEMDo mostów poszedł też Shella Spirax S3 80W/90 tylko w czerwonej butelce.Zrezygnowałem z Castrola jak poczytałem na forum,że jest bardzo i często podrabiany a opinie o Shellu były pozytywne.Silnik zalałem Shell Helix Ultra Extra 5W-30. 0 http://forum.nissanklub.pl/index.php/topic/71114-jaki-olej-do-skrzyni-biegow-przekladni-i-mostow-napedowych/ - tu na taki wątek się powołałem Niestety szumienie w dalszym ciągu jest słyszalne,a teraz pytanie. Czy coś z tym da się zrobić. ? Odpowiedz Cytuj Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
karibox1 Opublikowano 3 Października 2014 Udostępnij Opublikowano 3 Października 2014 czy to szumienie narosło po kupnie czy było zawsze. Najczęściej zużyty jest napęd i się wtedy ludzie wyzbywają. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ROGI Opublikowano 3 Października 2014 Autor Udostępnij Opublikowano 3 Października 2014 (edytowane) czy to szumienie narosło po kupnie czy było zawsze. Najczęściej zużyty jest napęd i się wtedy ludzie wyzbywają. Wiesz co, było to raczej, po prostu na pełnej klimie, zasuniętych szybach słychać. Jest cichy podczas przyspieszania, schodzenia z obrotów, równa jazda bez obciążenia na trasie niesie z sobą takie dźwięki. Przebieg samochodu to licznikowe 170k, czy była wymiana oleju w skrzyni robiona wcześniej, nie wiem. Olej który zlałem nie był cudowny choć i nie tragedia. Wlałem ok 2.3L S5 Spirax -a i jakoś różnicy nie widać. Będę musiał poszukać jakiegoś modelu w swojej okolicy w celu porównania. Tak jeszcze w ramach sprostowania... ? 1) w skrzyni biegów - manual zaleca API GL4 SAE 75W-85 ok. 2,3 litra - [ done S5 Spirax] 2) w przekładni rozdzielczej - manual: API GL5 SAE 80W90 ok. 0,3 litra - a to gdzie jest. ? [ to zwyczajnie jest most przedni jak mniemam ] ? 3) w mostach napędowych - manual: API GL5 SAE 80W90 ok. 0,55 litra - jest most napędowy tylni , skoro przód to jest skrzynia rozdzielcza. ? Edytowane 4 Października 2014 przez ROGI Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
karibox1 Opublikowano 4 Października 2014 Udostępnij Opublikowano 4 Października 2014 łożyska tył sprawdzałeś? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
chudson Opublikowano 4 Października 2014 Udostępnij Opublikowano 4 Października 2014 Skrzynia rozdzielcza to to z czego wychodzi wał do tyłu i tam jest oddzielny olej ( nie ten co w skrzyni ) a zapobieganiu mieszania się oleju z rozdzielacza z skrzynia biegów chronią simmeringi. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
krzysiekp Opublikowano 5 Października 2014 Udostępnij Opublikowano 5 Października 2014 ja bym stawiał na łożysko koła, u mnie przy przebiegu ok 180 tyś zaczęły padać jedno po drugim. Zapraszam na jazdę porównawczą, choć ja mam silnik 2.2 dCi pozdrawiam Krzysiek Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ROGI Opublikowano 5 Października 2014 Autor Udostępnij Opublikowano 5 Października 2014 (edytowane) Nie nie .. szumienie to ustępuje podczas dodania gazu czy jeździe z górki.. Jestem o głowę pewny że to o łożyska nie kaman [ taki 3 zmysł] ? . Wymianie oleju będzie podlegała reszta podzespołów, dam znać co i jak na dniach. Krzyśku z chęcią.. już pw śle. Skrzynia rozdzielcza to to z czego wychodzi wał do tyłu i tam jest oddzielny olej ( nie ten co w skrzyni ) a zapobieganiu mieszania się oleju z rozdzielacza z skrzynia biegów chronią simmeringi. Na tym poziomie jasna sprawa, ze skrzyni rozdzielczej zatem jest przenoszony napęd na loła przednie. ? oraz na wał napędowy który napędza tylni diff [most ] - koła tylne To czemu człowiek [patrz post 1 ] napisał mosty napędowe ? Czy poprawnie nie powinno być ? Skrzynia biegów / skrzynia rozdzielcza / most tył ? API GL4 SAE 75W-85 ok. 2,3 litra - [ done S5 Spirax] API GL5 SAE 80W90 ok. 0,3 litra API GL5 SAE 80W90 ok. 0,3 litra Edytowane 5 Października 2014 przez ROGI Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
TU-134 Opublikowano 30 Listopada 2014 Udostępnij Opublikowano 30 Listopada 2014 panowie a jakie są ceny łożysk i co polecacie? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
karibox1 Opublikowano 30 Listopada 2014 Udostępnij Opublikowano 30 Listopada 2014 jest juz temat o łożyskach Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ROGI Opublikowano 13 Grudnia 2014 Autor Udostępnij Opublikowano 13 Grudnia 2014 Odświeżę. Problem szumienia w dalszym ciągu irytuje. Po wymianie oleju na Shella [wszędzie], w dalszym ciągu szumienie jest słyszalne. Nie zmieniło się z żadnym stopniu, [barwa, głośność]. W trakcie prowadzenie pojazdu nie jestem w stanie umiejscowić problemu precyzyjnie, na pewno przód / okolice skrzyni. Może macie jakiś pomysł, w jaki sposób można to sprawdzić.? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
xman70 Opublikowano 14 Grudnia 2014 Udostępnij Opublikowano 14 Grudnia 2014 U mnie buczenie z przodu nie bylo zbyt uciazliwe przy jezdzie na wprost ale przy łukach sie zwiekszało. W zwiazku z tym ze wymienilem lozyska z tylu przy 200 tys przy 220 wymienilem z przodu. Ucichlo...Jezdze nim ok 100 tys i tylko wymieniam olej silnikowy. Jak na 12 letni woz to wszystko gra i (nie) buczy Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ROGI Opublikowano 14 Grudnia 2014 Autor Udostępnij Opublikowano 14 Grudnia 2014 U mnie buczenie z przodu nie bylo zbyt uciazliwe przy jezdzie na wprost ale przy łukach sie zwiekszało. W zwiazku z tym ze wymienilem lozyska z tylu przy 200 tys przy 220 wymienilem z przodu. Ucichlo...Jezdze nim ok 100 tys i tylko wymieniam olej silnikowy. Jak na 12 letni woz to wszystko gra i (nie) buczy Nie będę gwiazdożył, jednak buczenie łożyska to nie ta sprawa. Wyraźnie szumienie, nie pochodzi ze strefy kół jezdnych[ nie buczą przy zakrętach, hamowaniu, czy prostych ]. Cały problem narasta podczas utrzymania pędu samochodu, [lekki gaz, tak coby samo gnało] Patrz post 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
sq9mcs Opublikowano 14 Grudnia 2014 Udostępnij Opublikowano 14 Grudnia 2014 Obawiam się że trzeba będzie podnieść cały samochód odpalić wrzucić jedynkę i niech się toczy. Wejść pod spód i sprawdzać co szumi. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
gloster Opublikowano 19 Grudnia 2014 Udostępnij Opublikowano 19 Grudnia 2014 Miałem podobny problem z tym szumieniem.Łaziłem w kółko,myślałem,powymieniałem oleje i nic.Kupiłem stetoskop warsztatowy,podniosłem samochód cały do góry i gazu.Fajnie mozna wszystko posłuchac i porównac natęzenie tych odgłosów.U mnie okazało się że łozysko z przodu w kole wyje.Po wymianie jest ok.Dodam tylko że samochód był u mechanika i odpinali półosie,kręcili kołami żeby wykryć które to łozysko wyje,nic nie wykryli.Sam do tego doszedłem i polecam tę metodę.Podczas jazdy głos dochodził niby z przodu ze srodka do tego drżenie kiery było delikatne,też myślałem że to skrzynia biegów albo rozdzielcza. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ROGI Opublikowano 8 Czerwca 2015 Autor Udostępnij Opublikowano 8 Czerwca 2015 Drgań kierownicy brak, jednak metoda zostanie wprowadzona w życie. Jednak jak pisałem temat milknie w czasie przyspieszania, czy zwalniania biegam. Nic będę sprawdzał. Dam znać Up Autko podniosłem na windzie, jak się okazało szum po wbiciu biegu, dochodzi ze skrzyni rozdzielczej (z niej wychodzi wal) Dokładniej z okolicy mocowania wału. Dodam iż wał czy podpora są w stanie dobrym bez luzów. Oczywiście fakt, iż jest to okolica, czy dokładnie to to już nie wiadomo. Pytanie czy ktoś miał podobny problem? , może pomysł jak go rozwiązać? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Bartezm Opublikowano 8 Czerwca 2015 Udostępnij Opublikowano 8 Czerwca 2015 Autko podniosłem na windzie, jak się okazało szum po wbiciu biegu, dochodzi ze skrzyni rozdzielczej (z niej wychodzi wal) Dokładniej z okolicy mocowania wału. Dodam iż wał czy podpora są w stanie dobrym bez luzów. Łożysko? http://nissan4u.com/parts/x_trail/el_t30/2006_5/type_9/power_train/ może to Ci coś rozjaśni - ty słuchałeś to może czegoś się dopatrzysz. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ROGI Opublikowano 8 Czerwca 2015 Autor Udostępnij Opublikowano 8 Czerwca 2015 Hehe.. Fajnie, o ile rozumiem w najgorszym przypadku "przekładnia poprzeczna" na wał.. Transfer gear - illustration 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.