Skocz do zawartości
Części Nissana - iParts.pl

Nieustannie iskrząca cewka


Raven1942

Rekomendowane odpowiedzi

Witam!

 

Od ponad roku walczę bez powodzenia z cewkami w Maximie A32. Problem polega na tym, że auto źle pracuje na wolnych obrotach na LPG - rzuca nim, wiec wypada zapłon. Na benzynie jest podobnie, choć nieco lepiej. W ciemnościach widać iskrzenie na połączeniu fajek świec z cewką, na cewkach z długimi fajkami (tych z tyłu - wszystkich 3). Wymiana na używane niby sprawne - właściwie bez efektu. Wymiana na nowe BREMI - bez efektu, iskrzyły - zwrot. Wymiana na nowe NGK - nadal iskrzą, od razu po założeniu. Czy ktoś może mi wyjaśnić, o co tu do k... chodzi bo mi już kończy się cierpliwośc. Świece NGK PFR6g-11, przerwa 0,8mm, były też próby z PFR6G i Denso jakies tam TT niby do Maximy też bez efektu. Autem cały czas rzuca, im jest bardziej wilgotno na zewnątrz, tym jest gorzej. Co dziwne, jezdzi zupełnie ok. Przyspiesza gładko i równo, zapala bez problemu. Dodam, że na przednich cewkach nie widać przebicia, mimo że są stare. Zakładałem też nowe fajki kupione w USA do oryginalnych cewek, stosowałem również jakiś spray silikonowy do układów zapłonowych - bez efektu. Aktualnie świece mają ok 7000km.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zrob m i fotosy jak t o wygląda bo to jakieś jaja są

Rosumiem że zmniejszałeś przerwy na nowych świecach

 

ew myślę o za krótkicha czasach na lpg jakie masz czasy wtrsków na lpg bo być może wtrykiwacze LPG pracują niestabilnie

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Próbowałem zrobić zdjęcia - nie widać na nich iskrzenia, na filmie też nie. Ale uwierz obserwowałem to wiele razy i widać to wyraźnie na połączeniu miedzy cewką i fajką. Przerwy zmniejszyłem jak kazali gazownicy, czasy wtrysków, z tego co pamiętam mają ok 4.30, Wtryski OMVL REG, prawie nowe. Słyszałem, że na mniejszej przerwie cewka jest bardziej obciążona, to prawda?


Wczoraj wykręciłem świece i zwiększyłem przerwę z 0.8mm na 1.1mm. Od razu praca silnika na wolnych obrotach znacznie się ustabilizowała, jednak auto zaczęło się mulić przy przyspieszaniu. Po przejechaniu ok 80km osiągi wróciły do normy, w nocy kiedy było wilgotno silnik pracuje o wiele równiej niż wcześniej, aczkolwiek nie idealnie. Iskrzenie na cewkach również jest mniejsze, na przerwie 0.8mm przebicie było widoczne przy każdym pobudzeniu cewki teraz iskra skacze mniej wiecej co 10-15 pobudzenie. W związku z powyższym myślę, że mit o tym że do gazu jest lepsza mniejsza przerwa został jednoznacznie obalony. Przynajmniej w Maximie. Czy ktoś wie co zrobić, żeby na stałę zażegnać problem? Dodam że przebicia występują jednakowo na benzynie i na gazie wiec zwiękrzony opór mieszanki odpada.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...