Skocz do zawartości
Części Nissana - iParts.pl

Skrzypiące sprzęglo


mcqra666

Rekomendowane odpowiedzi

Witam 

Stałem się posiadaczem Nissana X-trail t30, 2007 r, 2.2Dci. W związku z tym mam kilka pytań do bardziej doświadczonych forumowiczów. Sprzedający (dealer) udzielił mi 3 miesięcznej gwarancji. Po tygodniu użytkowania auta (dojazdy do pracy i za miasto) pojawiło się kilka problemów: 

1) Skrzypiące sprzęgło podczas puszczania - pierwszy bieg (skrzypi praktycznie zawsze), drugi bieg przy raptowniejszym puszczeniu sprzęgła. Sprzęgło się nie ślizga, ale bierze dość wysoko.   Generalnie sprzęgło chodzi dość ciężko ale podobno ten typ tak ma. 

2) Nie działająca tylna wycieraczka i zamek w klapie bagażnika (pewnie przelotka z przewodami ale może ktoś ma jakiś inny pomysł)

3) Hałasujący wentylator nadmuchu. Sytuacja poprawiła się po wymianie filtra kabinowego ale nadal słychać irytujące skrzypienie i piski ... zwłaszcza w trybie wentylacji AUTO. 

 

4) W zakresie obrotów 2- do 3 tys silnik jakby klekocze trochę głośniej. Auto nie kopci i jest mocne. Podłączone pod komputer diagnostyczny nie pokazuje żadnych błędów. 

Poza tymi problemami auto sprawuje się dobrze. Jakieś podpowiedzi co jeszcze ewentualnie sprawdzić żeby zgłosić ewentualną reklamacje do sprzedawcy? 

Pozdrawiam 

Marcin

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam 

 

Stałem się posiadaczem Nissana X-trail t30, 2007 r, 2.2Dci. W związku z tym mam kilka pytań do bardziej doświadczonych forumowiczów. Sprzedający (dealer) udzielił mi 3 miesięcznej gwarancji. Po tygodniu użytkowania auta (dojazdy do pracy i za miasto) pojawiło się kilka problemów: 

 

1) Skrzypiące sprzęgło podczas puszczania - pierwszy bieg (skrzypi praktycznie zawsze), drugi bieg przy raptowniejszym puszczeniu sprzęgła. Sprzęgło się nie ślizga, ale bierze dość wysoko.   Generalnie sprzęgło chodzi dość ciężko ale podobno ten typ tak ma. 

 

posłuchaj skad dochodzi skrzypienie, czasem pedal wchodzi do grodzi przez rdze,

 

2) Nie działająca tylna wycieraczka i zamek w klapie bagażnika (pewnie przelotka z przewodami ale może ktoś ma jakiś inny pomysł)

 

zdejmij oslone wew klapy i pomierz prady, jaki nie ma to wiazka zawiasowa

 

3) Hałasujący wentylator nadmuchu. Sytuacja poprawiła się po wymianie filtra kabinowego ale nadal słychać irytujące skrzypienie i piski ... zwłaszcza w trybie wentylacji AUTO. 

 

slychac jak masz papierowy, kup weglowy oryginal i sprobuj oczyscic odkurzaczem kanal, cos tam wpadlo i halasuje,

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mocowanie pedału wygląda Okay, skrzypienie dochodzi jakby ze skrzyni ... sprzęgła- odgłos podobny do nienasmarowanego zawiasu :)

 

Faktycznie brak prądow w tylnej klapie. Zgłoszę to w ramach reklamacji. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mocowanie pedału wygląda Okay, skrzypienie dochodzi jakby ze skrzyni ... sprzęgła- odgłos podobny do nienasmarowanego zawiasu :)

 

Faktycznie brak prądow w tylnej klapie. Zgłoszę to w ramach reklamacji. 

sam to ogarniesz, rozetnij gumy i znajdziesz problem, jeszcze wcześniej sprawdź bezpieczniki, wejdź pod auto i niech ktoś ogarnięty naciska pedał. Wyczujesz i nasmarujesz smarem litowym suchym

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1.

moze być poluzowana śruba mocująca pedał, ciężko do niej dojść ale jak pomacasz mocowania to znajdziesz - u mnie skrzypiało przy puszczaniu, jak przestało to się okazało że ta śruba się całkowicie okręciła i biegi zaczęły ciężko wchodzić - wkręcenie jej załatwiło oba problemy

3.

silnik do wymiany lub regeneracji

4.

klekotanie powinno być minimalne albo wcale - u mnie w tym zakresie mruczy jak benzyna.Ja bym sprawdził ciśnienie na listwie bo może być za wysokie, wtedy SCV do wymiany, jak będzie w normie to wtryski się kończą

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

1.

moze być poluzowana śruba mocująca pedał, ciężko do niej dojść ale jak pomacasz mocowania to znajdziesz - u mnie skrzypiało przy puszczaniu, jak przestało to się okazało że ta śruba się całkowicie okręciła i biegi zaczęły ciężko wchodzić - wkręcenie jej załatwiło oba problemy

3.

silnik do wymiany lub regeneracji

4.

klekotanie powinno być minimalne albo wcale - u mnie w tym zakresie mruczy jak benzyna.Ja bym sprawdził ciśnienie na listwie bo może być za wysokie, wtedy SCV do wymiany, jak będzie w normie to wtryski się kończą

4. Jeszcze nie sprawdzałem ciśnienia, ale mam kolejne pytanie ...

 

Ostatnio po odpaleniu auta silnik zostaje na ok 1500rpm. na  biegu jałowym.  Z początku myślałem, że jak się rozgrzeje to obroty spadną, ale niestety nie. Pomaga ponowne uruchomienie silnika. Obroty wracają do normy. Czy to może być objaw padającego SCV  .... auto nadal na gwarancji więc jako klient roszczeniowy będę domagał się satysfakcji :D  Apropo hałasu przy ok 2k rpm ... po dodaniu preparatu do czyszczenia diesla do paliwa- trochę ucichło. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

Gość
Ten temat został zamknięty. Brak możliwości dodania odpowiedzi.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...