Skocz do zawartości
Części Nissana - iParts.pl

[K11] Dławienie przy gwałtownym hamowaniu i skręcaniu w prawo


FixGDA

Rekomendowane odpowiedzi

Witam serdecznie, posiadam pewien problem. Otóż jak w mojej K11 jest już mało paliwa (tj. dochodzi do czerwonego pola, ale jeszcze rezerwa się nie pali) to podczas gwałtownego hamowania, czy też długiego skrętu w prawo (np. wjeżdżając na obwodnicę) auto się zadławia i gaśnie. Jak chwilę postoi to odpala i jest ok.

 

 

Zastanawia mnie co to może być, bo nigdy tak się nie działo.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zbiornik paliwa ma takie zagłębienie, aby zawsze paliwo (jego dostateczna ilość) znajdowała się w odpowiednim miejscu, aby pompka mogła zassać paliwo.

 

Gdyby problem pojawiał się zawsze kiedy poziom paliwa zbliża się do czerwonego pola na wskaźniku, obstawiałbym uszkodzenie samego zbiornika.

Jednak jeśli dzieje się to tylko gdy pojawiają się większe przeciążenia (hamowanie, zakręt), to bardziej celowałbym w usterkę pompki, mianowicie albo jest pęknięta rurka, która zasysa paliwo, albo jest w dość specyficzny sposób zatkany filtr przy pompce i działa opornie w takich jak opisujesz warunkach.

 

Zacząłbym od wyjęcia pompki i oceny jej stanu (ewentualnie spojrzałbym na miejsce, w którym się znajduje jej dolna część, aby upewnić się czy nie ma tam jakiegoś syfu który przytyka pompkę w opisanych przez Ciebie warunkach). Jak wykluczysz powyższe, a się nie poprawi, będziemy myśleć co dalej.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak sobie pomyślałem właśnie, że jeszcze pojawił się jeden problem. Bo samochód mam od siostry i u niej to było.

Podczas tankowania np. za 100zł pistolet bardzo czesto odbijał, dzięki czemu tankowanie sporo zajmowało. Teraz to ustąpiło jak ja mam samochód.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli pistolet często odbija możesz mieć zatkane odpowietrzenie.

 

Choć i moja Micra potrafi odbijać pistolet co 2-3 litry benzyny, jak włożę go do samego końca, a jak wysunę około centymetr wszystko jest OK. Czyli wskazywać by to mogło, że i ja mam zatkane odpowietrzenie, ale auto żądnego dławienia nie przejawia.

 

Żeby sprawdzić czy winne jest odpowietrzenie baku - odkręć korek od wlewu paliwa i pojeździj chwilę bez niego. Jeśli objawy ustaną, wiesz że musisz czyścić odpowietrzenie baku. Jeśli nadal będzie się to działo - wracamy do postu numer dwa.

 

Tylko przy tej jeździe z odkręconym korkiem miej także odpowiednio mało paliwa, aby odtworzyć warunki w jakich się to działo wcześniej.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak zacznie się znów dławić, odkręć na chwilę korek paliwa i pojeździj bez niego. Później się zobaczy co dalej.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...