Jump to content
Części Nissana - iParts.pl

Silnik GA14DE


Guest daniellus
 Share

Recommended Posts

Guest daniellus

Kolejne pytanie. Sprawdziłem VIN na tej sronce rosyjskiej i okazało się że mój silnik ma oznaczenie GA14DE. Nie wiem czy to gaźnik czy wtrysk (mono) i czy ma łańcuch rozrządu. Dodam że jest z 94r ze wspomaganiem i ABS.

Pozdrawiam Klubowiczów

Link to comment
Share on other sites

Guest Xzandafer
Masz łańcuch (dwa) i MPI czyli wielopunktowy wtrysk, 16V.

Mala korekta... Silniki GA14DE i GA16DE mialy zawsze jednopunkta. Wielopunkt wystepowal w SR20DE.

Link to comment
Share on other sites

Masz łańcuch (dwa) i MPI czyli wielopunktowy wtrysk, 16V.

Mala korekta... Silniki GA14DE i GA16DE mialy zawsze jednopunkta. Wielopunkt wystepowal w SR20DE.

To ciekawostka, bo Almerki N15 mają te same silniczki i są na wielopunktowym wtrysku! :)

A ponadto kupując sunniaczka N14 w 95r. miałem w świadectwie homologacji podaną moc 87 KM, Czyli taką samą jaką mam obecnie w almerce. Z tego co wiem, to model N14 przed liftingiem w 93r., miał gaźnik elektronicznie sterowany, a po liftingu bał już wtrysk wielopunktowy. Były tylko różnice w mocach silników, w zależności od tego na jaki kraj autko było przeznaczone.

Pozdro! :twisted:

Link to comment
Share on other sites

Masz łańcuch (dwa) i MPI czyli wielopunktowy wtrysk, 16V.

Mala korekta... Silniki GA14DE i GA16DE mialy zawsze jednopunkta. Wielopunkt wystepowal w SR20DE.

 

:shock: :shock: :shock: Zawsze były wielopunkty. Przecie mam taki i wyjmowałem już wtryskiwacze (takie małe parocentymetrowe ) :)

 

Auto gazuje sieładnie, ale zaracaj uwagę jaki mikser Ci montują. Pisałem już o tym na forum.

Link to comment
Share on other sites

Guest Xzandafer
Masz łańcuch (dwa) i MPI czyli wielopunktowy wtrysk, 16V.

Mala korekta... Silniki GA14DE i GA16DE mialy zawsze jednopunkta. Wielopunkt wystepowal w SR20DE.

 

:shock: :shock: :shock: Zawsze były wielopunkty. Przecie mam taki i wyjmowałem już wtryskiwacze (takie małe parocentymetrowe ) :)

No qrde... Jednopunkt! :) Jezdzilem na GA14DE i jestem przekonany, ze byl 1-punkt... Hmm, a moze to tylko w durne ksiazce tak bylo napisane? Na 90% jestem pewien ale nie rozbieralem swojego bo dlugo nie goscil pod moja maska :P

Link to comment
Share on other sites

No stary, wiem co mam :) 4 wtryskiwacze, listwa wtryskowa itp.

Nie słyszałem o jednopunktach w słoneczku.

Link to comment
Share on other sites

Lepiej tu: http://www.autocentrum.pl/nissanclub/modele/sunny.html :)

 

Luty roku 1993 przyniósł modernizacje auta. 16 zaworowe silniki z elektronicznie sterowanym gaźnikiem (GA14DS i GA16DS) otrzymały wielopunktowy wtrysk. Nieznacznie wzrósł moment obrotowy ze 112 Nm do 116 Nm (silnik 1.4 - teraz oznaczany jako GA14DE) oraz z 133 Nm do 136 Nm (silnik 1.6 - odpowiednio: GA16DE). Moc wzrosła z 75 do 87 KM dla silnika 1.4 oraz z 90 do 102 KM dla silnika 1.6. Wymienione wyżej parametry uzyskiwane były przy tych samych prędkościach obrotowych. W Niemczech moc silników pozostawiono bez zmian w stosunku do silników gaźnikowych ze względów podatkowych i ubezpieczeniowych.

Ponadto nadwozie otrzymało wzmocnienia boczne w drzwiach, do wszystkich modeli (także LX) możliwy był za dopłata ABS, zastosowano nowy, większy mechanizm wspomagający sile hamowania, wspomaganie układu kierowniczego stało się seryjnym wyposażeniem podobnie jak centralny zamek oraz żaglówki z tylu. Kierownica posiada urządzenie pochłaniające energie zderzenia, tylne zawieszenie poddano nieznacznym modyfikacjom. Prędkościomierz przeniesiono na lewa stronę tablicy wskaźników. Przestał on być napędzany linka - odczyty przekazywane były elektrycznie od czujnika w skrzyni biegów. Przeglądy wydłużono do co 15 000km.

Link to comment
Share on other sites

Jaki miałby to być mikser. Możesz podać bliższe informacje? Na co zwracać uwagę?

Z góry dziękuję.

 

Jeśli chodzi o mikser to musi mieć dwie dziury. Jedna jest mała, a druga duża. Na początku gazownik zamontował mi jakiś uniwersalny twierdząc, że z takim wszystkie auta chodzą, ale się zdziwił, że nyska już nie. Zamówił taki jak powinien być, czyli z dwoma dziurami i teraz śmiga jak „wściekły”. Jak chcesz to jutro walne fotkę swojego miksera to zobaczysz jak to wygląda.

Link to comment
Share on other sites

Guest schulla

To zapodaj fotkę tego mixera i ewentualnie innych elementów związanych z gazikiem w sunny.

Sam przymierzam się do zagazowania,więc chłonę teraz wiedzę na ten temat.

Link to comment
Share on other sites

Guest daniellus

Chętnie zobaczę ten mikser. To auto w zasadzie nie jest moje tylko mojego brata. To jest jego pierwsze auto i obawiam się żeby mu lipy nie wstaili. Ja wskoczyłem do primery w10. Całkiem sympatyczny samochodzik.

Link to comment
Share on other sites

Guest schulla

Dzisiaj byłem w firmie zakładającej gaz i okazało się,że to nie ja decyduję

jaki ma być mikser tylko oni.Tłumaczyli się,że w nissanach było bardzo dużo silników i wszystko zależy jak jest umieszczony przepływomierz itd.

Na moją sugestię,że chciałbym mikser o dwóch otworach i że sunny miał tylko dwa rodzaje silników(gaźnik i MPI) stwierdzili,że i tak to oni decydują o mikserze i muszą zobaczyć auto(byłem innym).

Pomimo,że to polecana firma,to mam jakieś dziwne odczucia po wizycie u nich.

Link to comment
Share on other sites

Dzisiaj byłem w firmie zakładającej gaz i okazało się,że to nie ja decyduję

jaki ma być mikser tylko oni.Tłumaczyli się,że w nissanach było bardzo dużo silników i wszystko zależy jak jest umieszczony przepływomierz itd.

Na moją sugestię,że chciałbym mikser o dwóch otworach i że sunny miał tylko dwa rodzaje silników(gaźnik i MPI) stwierdzili,że i tak to oni decydują o mikserze i muszą zobaczyć auto(byłem innym).

Pomimo,że to polecana firma,to mam jakieś dziwne odczucia po wizycie u nich.

 

Mikser ma być taki jak pokazałem na fotce. Oczywiście mikesrów jest masa, powinni mieć katalog, ale do tego silnika w katalogu jest taki jak mówię i taki ma być. Sam zobaczysz, że Ci taki zamontują :)

Link to comment
Share on other sites

Ja widziałem ten katalog w zakładzie montującym LPG. Zresztą dla Alemry N15 idzie tan sam, bo ma identyczny silnik.

Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...
Guest schulla

W końcu załozyłem instalkę lpg.Jednak z tamtego zakładu zrezygnowałem,a założyłem w takim,gdzie właściciel od razu powiedział,ze do tego silnika to tylko taki mixer jak na foto wyżej.

Koszt to 1,8k PLN z butlą w koło.Muszę powiedzieć,a raczej napisać,że goście bardzo dokładnie to wykonali,zabezpieczyli wywiercone otwory przeciw korozji,przewody ułożyli w giętkich rurach plastikowych(podobne do rury od odkurzacza,tylko o mniejszych średnicach.Byłem przez cały czas montazu i widziałem jak to jest wykonywane.A i jeszcze jedno,to była jedna z niewielu firm,która podjęła się instalki z elektroniką,którą ja zaproponowałem,a nie oni(Bingo-S),co prawda pod inną nazwą handlową,ale to dokładnie to samo,po prostu firma KME sprzedaje swoją elektronikę dla innych bez swojego logo,ale to normalne w dzisiejszym świecie.To samo jest z skwencją tej firmy czyli zestaw o nazwie Diego też ma swój odpowiednik pod inną nazwą.Zobaczymy jak wyjdzie spalanie.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Create New...