manix Opublikowano 22 Stycznia 2018 Udostępnij Opublikowano 22 Stycznia 2018 Mój Qashtanek nie bierze wcale oleju, bo stoi sobie w garażu A nawet jakby brał, to ma to też swoje pozytywne strony, robiąc dolewki mamy cały czas świeży olej w silniku I to mi się podoba Po co jeździć autem, gdy ma się tak ładny egzemplarz? Czyż nie wystarczy mieć?A z olejem to już w ogóle odkrycie roku Cieszcie się, bo Nissan wprowadził właśnie brak potrzeby wymiany okresowej, w miejsce wymiany ciągłej Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Andrzej G Opublikowano 22 Stycznia 2018 Udostępnij Opublikowano 22 Stycznia 2018 ... A z olejem to już w ogóle odkrycie roku Cieszcie się, bo Nissan wprowadził właśnie brak potrzeby wymiany okresowej, w miejsce wymiany ciągłej :laie_67: :laie_67: Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
JACKO29 Opublikowano 23 Stycznia 2018 Udostępnij Opublikowano 23 Stycznia 2018 I to mi się podoba Po co jeździć autem, gdy ma się tak ładny egzemplarz? Czyż nie wystarczy mieć? A z olejem to już w ogóle odkrycie roku Cieszcie się, bo Nissan wprowadził właśnie brak potrzeby wymiany okresowej, w miejsce wymiany ciągłej A czasami można jeszcze zarobić,bo oleju też przybywało niektórym... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
nissan123454321 Opublikowano 23 Stycznia 2018 Udostępnij Opublikowano 23 Stycznia 2018 Dzień dobry, mam pytanie do tego silnika - 115 km 2014 rok, 80 tys. km przejechane. Coś dzwoniło od silnika. ASO zdiagnozowało do wymiany rozrząd. Samochód jest po gwarancji, no bo 2 lata. Cyz powinienem to jakoś reklamować? Możliwe, że rozrząd pada po 3 latach i 80 tys. km? Nawet jeżeli - jakaś rękojmia czy coś? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
JACKO29 Opublikowano 23 Stycznia 2018 Udostępnij Opublikowano 23 Stycznia 2018 Możesz próbować,ale czy to da jakiś efekt?Prawda,że 80tys to zdecydowanie za mało. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
elsebo Opublikowano 23 Stycznia 2018 Udostępnij Opublikowano 23 Stycznia 2018 Witam, 2 lata gwarancji to chyba nie to forum... 1.2 DiG-T mozesz reklamowac w ASO Nissana i 5 lat w ramach good will Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
aerofan Opublikowano 23 Stycznia 2018 Udostępnij Opublikowano 23 Stycznia 2018 A ja z innej beczki. Moje QQ stoi sobie w serwisie na wymianie skrzyni. Dali zastępczaka (nowe QQ 1.6 DiGT) i muszę Wam powiedzieć, że zdecydowanie wolę silnik 1.2 (do jazdy miejskiej). Niebo cichszy i jakby mniej ospale reaguje na pedał gazu. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
toruńczyk Opublikowano 23 Stycznia 2018 Udostępnij Opublikowano 23 Stycznia 2018 Aż Ci zazdroszczę ... pogody ducha Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
JACKO29 Opublikowano 24 Stycznia 2018 Udostępnij Opublikowano 24 Stycznia 2018 No i coś się spindoliło...Samochód stracił wigor,spalanie skoczyło o ponad 2L do góry...Przyjechałem teraz i sprawdzałem pod maską.Rurę tuż za turbo na 4tys obrotów mogę bez wysiłku całkowicie zagnieść,nie ma różnicy czy na jałowym,czy na obrotach.Nie ma kopcenia z tyłu... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
aerofan Opublikowano 24 Stycznia 2018 Udostępnij Opublikowano 24 Stycznia 2018 A ja świeżo po wymianie skrzyni. Nie do końca zadowolony, bo ta nowa skrzynia ewidentnie jakiś inny model, dłuższe przełożenia zwłaszcza na 1 i 2 biegu, przez to jakby jest mniej żwawy. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
colins Opublikowano 24 Stycznia 2018 Udostępnij Opublikowano 24 Stycznia 2018 No i coś się spindoliło...Samochód stracił wigor,spalanie skoczyło o ponad 2L do góry...Przyjechałem teraz i sprawdzałem pod maską.Rurę tuż za turbo na 4tys obrotów mogę bez wysiłku całkowicie zagnieść,nie ma różnicy czy na jałowym,czy na obrotach.Nie ma kopcenia z tyłu... Czyżby teraz turbosprężarka poleciała? A ja świeżo po wymianie skrzyni. Nie do końca zadowolony, bo ta nowa skrzynia ewidentnie jakiś inny model, dłuższe przełożenia zwłaszcza na 1 i 2 biegu, przez to jakby jest mniej żwawy. Może to tylko efekt wgrania aktualizacji do sterownika silnika. Pisaliśmy dawniej, że nowe wersje oprogramowania powodowały zmulenie silnika w stosunku do pierwszej wersji. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
pawelg Opublikowano 24 Stycznia 2018 Udostępnij Opublikowano 24 Stycznia 2018 Jestem użytkownikiem Pulsara z tym silnikiem (rocznik 2016) i już kilka razy zdarzyło mi się sytuacja, gdzie przy próbie szybkiego włączenia się do ruchu samochód rusza przymulony i dopiero po jakiś 1-2s załapuje i zaczyna jechać tak jak powinien (mi to wygląda na winę softu). Stwarza to niestety ryzyko, że kiedyś zbyt wolno się włączę i ktoś we mnie wjedzie (oczywiście to będzie moja wina, a raczej samochodu). Miał ktoś z Was taka sytuacje? W ASO jeszcze nie bylem, bo niestety nie jestem tego w stanie odtworzyć na zawołanie. Dodam ze jeżdżę z wyłączonym system Stop/Start. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
aerofan Opublikowano 24 Stycznia 2018 Udostępnij Opublikowano 24 Stycznia 2018 Jak dla mnie to ewidentnie kwestia innej skrzyni. Czuję, że inaczej hula. W starej na jedynce jechałem do 40kmh i po zrzuceniu na 2 bieg miałem 2000rpm, a teraz mam koło 1500, muszę więc na 1 i 2-jce trochę przeciągać w stosunku do starej przekładni. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
btus Opublikowano 24 Stycznia 2018 Udostępnij Opublikowano 24 Stycznia 2018 Panowie A czego objawem był świerszcz pod maską? Pytam Bo zauważyłem u siebie tak do półtorej tysiąca obrotów Wysłane z mojego HTC 10 przy użyciu Tapatalka Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
crockett81 Opublikowano 24 Stycznia 2018 Udostępnij Opublikowano 24 Stycznia 2018 Jestem użytkownikiem Pulsara z tym silnikiem (rocznik 2016) i już kilka razy zdarzyło mi się sytuacja, gdzie przy próbie szybkiego włączenia się do ruchu samochód rusza przymulony i dopiero po jakiś 1-2s załapuje i zaczyna jechać tak jak powinien (mi to wygląda na winę softu). Stwarza to niestety ryzyko, że kiedyś zbyt wolno się włączę i ktoś we mnie wjedzie (oczywiście to będzie moja wina, a raczej samochodu). Miał ktoś z Was taka sytuacje? W ASO jeszcze nie bylem, bo niestety nie jestem tego w stanie odtworzyć na zawołanie. Dodam ze jeżdżę z wyłączonym system Stop/Start. A może to zasługa ESP? Przy ruszaniu przy uślizgu przedniej osi i włączonym ESP też tak będzie się działo. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
JACKO29 Opublikowano 24 Stycznia 2018 Udostępnij Opublikowano 24 Stycznia 2018 Byłem właśnie w garażu i jeszcze sprawdzałem co i jak i nie widzę,żeby zawór działał przy turbo.Tak czy siak,jutro w południe zamówiona wizyta w serwisie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
colins Opublikowano 24 Stycznia 2018 Udostępnij Opublikowano 24 Stycznia 2018 Panowie A czego objawem był świerszcz pod maską? Pytam Bo zauważyłem u siebie tak do półtorej tysiąca obrotów Wysłane z mojego HTC 10 przy użyciu Tapatalka Pamiętam, że gdy kupiłem QQ, to nawet założyłem taki temat z zapytaniem o świerszcza pod maską (można go znaleźć na forum). Też mnie to świerszczenie na początku zaniepokoiło, a potem okazało się, że te typy tak mają i silniki z bezpośrednim wtryskiem tak charakterystycznie terkoczą (np.słyszalne jest stukanie wtryskiwaczy, co w silnikach z wtryskiem pośrednim nie ma miejsca). Wrzucałem nawet wówczas filmik na Youtube z pracy silnika w moim QQ - TUTAJ, a jak chcesz, to znajdziesz tam (na moim skromnym kanale) również podobną wrzutkę z pracą silnika w mojej obecnej Astrze. To też wtrysk bezpośredni i jak widać pracuje całkiem podobnie do QQ, z charakterystycznym terkotaniem. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
pawelg Opublikowano 24 Stycznia 2018 Udostępnij Opublikowano 24 Stycznia 2018 A może to zasługa ESP? Przy ruszaniu przy uślizgu przedniej osi i włączonym ESP też tak będzie się działo. W sumie to nie zwracałem wtedy uwagi czy zaświeciła się kontrola, zbyt byłem skupiony, żeby zdążyć przed zbliżającym się innym autem :-) Ale to mogłoby tłumaczyć zachowanie auta, bo właśnie dzisiaj rano miałem taką sytuację, a jak wiadomo teraz drogi nie mają najlepszej przyczepności. Jak nie zapomnę to następnym razem spróbuję rzucić okiem na kontrolki. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
manix Opublikowano 24 Stycznia 2018 Udostępnij Opublikowano 24 Stycznia 2018 Jak jest ślisko, dobrze jest wyłączyć esp, to ułatwia znacznie ruszenie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kubalon Opublikowano 24 Stycznia 2018 Udostępnij Opublikowano 24 Stycznia 2018 Jacko chyba następny medal będzie trza szykować, za niebiańską cierpliwość Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
JACKO29 Opublikowano 24 Stycznia 2018 Udostępnij Opublikowano 24 Stycznia 2018 Powiem tak...jestem blondyn,...ale już siwieję....a niedługo będę chyba wyglądał jak...Dino Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kubalon Opublikowano 24 Stycznia 2018 Udostępnij Opublikowano 24 Stycznia 2018 zaur Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
aerofan Opublikowano 25 Stycznia 2018 Udostępnij Opublikowano 25 Stycznia 2018 Dodam jeszcze , że przy okazji akcji serwisowej wymieniłem olej (4kkm). Koszt całości 220 zł z własnymi materiałami. Zdania na temat sensowności takiej wymiany są podzielone, ale zrobiłem i mam spokojniejszą głowę. W Suzuki jak miałem to taka wymiana po 2kkm była obowiązkowa. 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
JACKO29 Opublikowano 25 Stycznia 2018 Udostępnij Opublikowano 25 Stycznia 2018 No i spoko!Przynajmniej głowa nie myśli,że mogłem zrobić ,a nie zrobiłem! Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
btus Opublikowano 25 Stycznia 2018 Udostępnij Opublikowano 25 Stycznia 2018 Pamiętam, że gdy kupiłem QQ, to nawet założyłem taki temat z zapytaniem o świerszcza pod maską (można go znaleźć na forum). Też mnie to świerszczenie na początku zaniepokoiło, a potem okazało się, że te typy tak mają i silniki z bezpośrednim wtryskiem tak charakterystycznie terkoczą (np.słyszalne jest stukanie wtryskiwaczy, co w silnikach z wtryskiem pośrednim nie ma miejsca). Wrzucałem nawet wówczas filmik na Youtube z pracy silnika w moim QQ - TUTAJ, a jak chcesz, to znajdziesz tam (na moim skromnym kanale) również podobną wrzutkę z pracą silnika w mojej obecnej Astrze. To też wtrysk bezpośredni i jak widać pracuje całkiem podobnie do QQ, z charakterystycznym terkotaniem. Tylko widzisz, u mnie świerszcz ma wyraźny metaliczny wydźwięk, który słychać tylko w dolnym zakresie obrotów pod dużym obciążeniem, wydaje mi się, że to rozrząd może być. To też tłumaczyłoby żarcie oleju. A usłyszałem to tylko dlatego, że jeden dzień jeździłem bez radia, bo córa narzekała, że ją uszy bolą... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.