Skocz do zawartości
Części Nissana - iParts.pl

[J11] Silnik 1.2 DIG-T opinie, serwis, uwagi


brera
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Mam kolegę który ma 1.6 dig_t od trzech lat i zero problemów z czymkolwiek. Był jedynie na dwóch akcjach.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Rafi,ja też mógłbym dorzucić swój kamyk do ogródka,silnik 1.2 wymieniony,...a ile było modłów o wymianę wszyscy wiecie.A jednak nie obrzydzam sobie całego samochodu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Rafi,ja też mógłbym dorzucić swój kamyk do ogródka,silnik 1.2 wymieniony,...a ile było modłów o wymianę wszyscy wiecie.A jednak nie obrzydzam sobie całego samochodu.

Jacku, bo też liczy się podejście serwisu. Miałem sporo problemów z zawieszeniem i innymi duperelami ale chwaliłem sobie ASO i było ok. Czarna goryczy przelała się jak silnik o który naprawdę dabałem, "wys.ał" się.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Serwisy...ja dzisiaj wymieniłem czujnik-zawór podciśnienia turbiny,ten o którym pisałem,że się naprawił przed serwisem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Efekt widoczny i wyczuwalny,brak delikatnego poszarpywania od 2tys obr podczas przyspieszania.A co do spalania to zobaczymy pod wieczór.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Podziwiam Was Panowie i pełen szacunek ! Ale przeciętny użytkownik jak np. ja z nowym autem nie wyobrażam sobie bym miał być stałym klientem ASO i doświadczać przeròżnych awarii . Znajac podejście gwaranta teraz samemu miałbym posiąść wiedzę i doświadczenie z zakresu mech. sam. by udawadniać jakiemuś matołowi że ten typ tak nie powinien mieć :(

Jak do tej pory nie doświadczam ... to może i umrę w samochodowej niewiedzy ?:)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak trafił mi się zawór w cenie 10zł!!! Gdzie nowy kosztuje ponad 200! a na all...o niektórzy też tak wystawiają,to wolałem skorzystać z okazji i nie bić się z ASO

Po wymianie jest lepiej,i spalanie jest ok,Tzn pozwoliłem sobie na jazdę troszkę ułańską tam gdzie zawsze jadę spokojnie i mam porównanie.Przy spokojnej jeździe było do 9L a po wymianie zaworka i ułańskiej jeździe jest 8.5 .Jutro rano będzie spokojna jazda i będę miał porównanie

https://allegro.pl/events/clicks?emission_unit_id=2e23fad1-e5ed-442d-ac2b-1e897c8940d4&type=OFFER&ts=1517340679374&redirect=http://allegro.pl/nowy-oryginalny-zawor-cisnienia-06a906283e-od-aso-i7131647990.html?bi_s%3Dads%26bi_m%3Dlisting:desktop:query%26bi_c%3DZTZmMTBjOGYtNDA4OC00MzI4LWFkZjEtNDBkOTRhMjdjM2I1AA%26bi_t%3Dape&sig=6b74a400a861a6caa4eabdba9be8a7bf

http://allegro.pl/czujnik-zawor-cisnienia-renault-nissan-8200603558-i6784627775.html

Macie porównanie

 

 

7.9 przy spokojnej jeździe to jest to co miało być.

  • Upvote 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak? Drogą dedukcji.Najpierw zauważyłem,że Kaśka osłabła,leniwie zbierała się ze startu,nie było przyspieszenia takiego jak było,a silnik słyszałem jak delikatnie buczał,tak nienaturalnie.Wrzuciłem podgląd na spalanie i był szok,z 7.5 na 12 czasami mniej.Pierwsze co to posadziłem żonkę za kółko i kazałem depnąć obroty do 4tys i kontrola turbo,rura miękka! Czyli nie ładuje,później też jak powoli deptała obserwowałem "gruszkę" od sterowania łopatkami w turbo,zero reakcji.Ok!.Mamy przyczynę.Kupiłem dużą strzykawkę "100" zdjąłem wężyk z "gruszki"  i połączyłem ją ze strzykawką,wciśnięty tłoczek w strzykawce uruchomił "gruszkę" bez problemu,bez zacięć.Druga kontrola ,znowu żonka do środka i powolne dociskanie gazu,wężyk z "gruszki zdjęty i przyłożony do języka,zero reakcji,ani ciśnienia,ani zasysania(podciśnienia),zdjęcie wężyka dochodzącego do zaworku N75 powodowało nierówną pracę silnika,(lewe powietrze) Czyli diagnoza N75 kuleje,Pod serwisem skur... sam się naprawił, ale dalej kulawo działał,bo spalanie owszem obniżyło się,ale nie na tyle by powiedzieć,że jest OK! Silnik dalej buczał,a podczas przyspieszania tak od 2 tys obr,potrafił delikatnie poszarpać,tak jakby łapał kilka turbodziur.Rozmowa z serwisem nic nie dała więc zacząłem szukać na własną rękę i trafiłem na używkę z 2017 r za 10zł! wymiana to 5 minut,a po wymianie Kaśka odzyskała wigor.Będę na serwisie niedługo(przegląd) to zawiozę im ten stary czujnik,może wycyganię od nich nówkę.

  • Upvote 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kiedyś to samo miałem w pastuchu TDI, a najlepsze że zaraz po regeneracji turbiny

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

wszystko rozumiem, tylko dlaczego spalanie wzrosło? Chyba nie powinien podawać więcej paliwa jak nie ma odp. ciśnienia powietrza?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przecież to jasne.Doładowanie powoduje,że przy 120KM spalamy 8L bez doładowania ten sam efekt byłby załóżmy 12L

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dokładnie

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

hm..  120KM w 1.2 bez turbiny? To się nie da chyba w dostępnych w kaśce obrotach.

Chyba że Ci chodziło o 120km/h, a tu z kolei z turbiną czy bez obroty te same..

 

Edit:

Ja rozumiem - cisnąłeś mocniej i pewnie wyżej obroty, ale z 7.5 na 12 to jednak chyba coś więcej

Edytowane przez Jurand15
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

120km/h z turbiną czy bez to obroty nie te same.

 

Stawiam nawet na to, że te 120km/h nie jest do osiągnięcia bez turbiny.

Edytowane przez MMarcin76
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Panowie,to był tylko przykład dany na to jak wpływa brak turbiny na spalanie w silniku z turbiną


Nie łapcie za słówka

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jacko, chcesz powiedzieć, że z definicji auto bez turbiny (o tej samej skokowej) pali więcej niż auto z turbiną??

W/g mnie turbina daje dużo większe możliwości do "popalenia", bo po prostu fizycznie można więcej spalić jak jest więcej powietrza (tlenu) w cylindrze i tego komputerek silnika powinien się trzymać.

 

MMarcin76 - 120km/h to nawet maluch szedł (po 120s może, ale jednak ;)

 

Edit:

A jak się przeleje paliwo w cylindrze to nie zaczyna stukowo spalać?

Ale nie wykłucając się: może jeszcze coś masz na rzeczy poza tym zaworkiem?

Edytowane przez Jurand15
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Uszkodzenie zaworu N75 powoduje zakłócenia w zasilaniu doładowaniem ,aby to wyrównać silnik potrzebuje wyższej dawki paliwa i dłuższego pałowania by doszło do obrotów i prędkości.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przecież to jasne.Doładowanie powoduje,że przy 120KM spalamy 8L bez doładowania ten sam efekt byłby załóżmy 12L

 

Ja nie wiem jak Wy to robicie, chyba słonia ze sobą wożę, bo nogę mam bardzo lekką, a w mieście nie mogę poniżej 10,5 zejść...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Miasto miastu nie równe... mam podobnie tak jak Ty ;) a spalanie od zakupu podane w stopce przez co ludzie się dziwią i powstają później takie tematy :D 

http://forum.nissanklub.pl/index.php/topic/109418-pawcio-dlaczego-tw%C3%B3j-qq-j11-tak-du%C5%BCo-pali/

Ja na moje przebiegi powinienem kupić hybrydę ale jeszcze chyba zdążę. Rozwijają się za to inne auta powoli wymierają i chciałbym jeszcze trochę tego posmakować. Nieustanna walka serca i rozumu :D 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mialem przez 2 dni zastepczy z ASO 1,2 w QQ. Nówka niecale 200km na liczniku. I jestem w szoku jak to fajnie jezdzie w miescie. Cichutko. Zrywniejszy niz mój 1,6. Spalanie bez problemu zrobilem 7 wg kompa. Poza tym podoba mi sie zawieszenie. Troche bardziej miekko niz w X. Ale nizsza wysokosc ponad 10 cm pozwala na taki zabieg. Ogolnie bardzo fajny.

Edytowane przez JackSet
  • Upvote 2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mialem przez 2 dni zastepczy z ASO 1,2 w QQ. Nówka niecale 200km na liczniku. I jestem w szoku jak to fajnie jezdzie w miescie. Cichutko. Zrywniejszy niz mój 1,6. Spalanie bez problemu zrobilem 7 wg kompa. Poza tym podoba mi sie zawieszenie. Troche bardziej miekko niz w X. Ale nizsza wysokosc ponad 10 cm pozwala na taki zabieg. Ogolnie bardzo fajny.

 

Miałem dokładnie to samo zdanie po pojeżdżeniu 1.6 ;) 1.2 po mieście jakby żwawszy, cichszy, po prostu bardziej odpowiedni. W trasie naturalnie 1.6 pokazuje przewagę. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...