Skocz do zawartości
Części Nissana - iParts.pl

[J11] Silnik 1.2 DIG-T opinie, serwis, uwagi


brera
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Dobra.Sprawa się wyjaśniła o tyle o ile....

A mianowicie,sprawę pokpił serwis w Sosnowcu,wymieniając silnik założyli stare świece.Nikt nie zwrócił uwagi w jakim są stanie.A były w takim po 60 tys km!!!

post-15221-0-96590800-1522150344_thumb.j

 

Tak wyglądały wszystkie cztery,ta odłupana była na 3 cim cylindrze.Co do przybytku oleju,...jak zwykle,mam sprawdzać i po 500km pojawić się w serwisie.


Dodatkowo wszystkie miały za wysoką przerwę,a jedna z nich nawet około..3mm!!! Tak były wypalone.Nie dożyły 80 tys.

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

no niezle! żeby nie wymienić świec! baty się należą!

takie rzeczy jak filtry, świece od razu powinny lecieć nowe...to żadne koszty

PS
to i tak dobrze, w Lancia New Ypsilon mojej  żony instrukcja mówi o wymianie świec co 30 000km i....przy 31 000 auto zaczeło szarpać...bo zapomniałem ich wymienić...

Edytowane przez Pavllo
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jacko aż nie chce mi się wierzyć, mam nadzieję że ta odłupana świeca to w tamtym silniku była.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Żółte zabarwienie izolatora świadczyć może o przebyciu na świecy. Natomiast odłupany kawałek izolatora przy elektrodach wyjaśnia dlaczego poprzedni silnik żarł olej. A no dlatego, że ten kawałek zadziałał jak kamyk i narobił szkód w cylindrze, łącznie z uszkodzeniem gładzi cylindrowej, przez co silnik stracił szczelność i zaczął żreć olej. :D

Tak tylko se gdybam. :P

  • Upvote 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

no niezle! żeby nie wymienić świec! baty się należą!

takie rzeczy jak filtry, świece od razu powinny lecieć nowe...to żadne koszty

PS

to i tak dobrze, w Lancia New Ypsilon mojej żony instrukcja mówi o wymianie świec co 30 000km i....przy 31 000 auto zaczeło szarpać...bo zapomniałem ich wymienić...

Fiaty akurat żrą świecew tym tjet. Kiedyś dla próby założyłem świece z Sędziszowa, to po 15tkm powodowały wypadanie zapłonów. Ngk z trudem przejeżdżały ile trzeba.

Żółte zabarwienie izolatora świadczyć może o przebyciu na świecy. Natomiast odłupany kawałek izolatora przy elektrodach wyjaśnia dlaczego poprzedni silnik żarł olej. A no dlatego, że ten kawałek zadziałał jak kamyk i narobił szkód w cylindrze, łącznie z uszkodzeniem gładzi cylindrowej, przez co silnik stracił szczelność i zaczął żreć olej. :D

Tak tylko se gdybam. :P

To zabarwienie izolatora to tzw. efekt koronny.
  • Upvote 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przysłali nowy silnik z fabryki i nie miał świec !!! To normalnie szok.

Otwory na świece były zapchane gazetą czy jak ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To że nie miał świec, to jeszcze można wytłumaczyć, ale to, że zawodowy mechanik zamontował ponownie tak zużyte świece, to już wytłumaczyć się nie da. Ręce i inne członki opadają.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przysłali nowy silnik z fabryki i nie miał świec !!! To normalnie szok.

Otwory na świece były zapchane gazetą czy jak ?

Korki

Jacko aż nie chce mi się wierzyć, mam nadzieję że ta odłupana świeca to w tamtym silniku była.

Też mam taką nadzieje.Kwestia dolewania do oliwy też jeszcze nie została wyjaśniona.Na razie silnik wrócił do dobrego,małego spalania

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Niespalone paliwo z tego cylindra z uszkodzoną świecą dostawało się do oleju i dlatego go przybyło.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Niespalone paliwo z tego cylindra z uszkodzoną świecą dostawało się do oleju i dlatego go przybyło.

Być może,bo kompresja jest we wszystkich garach idealna

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przysłali nowy silnik z fabryki i nie miał świec !!! To normalnie szok.

Otwory na świece były zapchane gazetą czy jak ?

Wierzmy, że były zaślepki(z czegokolwiek by nie były), a nie, że nowe świece z nowego silnika zostały sprywatyzowane(czy  jak to inaczej właściwie nazwać)...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Fiaty akurat żrą świecew tym tjet. Kiedyś dla próby założyłem świece z Sędziszowa, to po 15tkm powodowały wypadanie zapłonów. Ngk z trudem przejeżdżały ile trzeba.

To zabarwienie izolatora to tzw. efekt koronny.

To żaden tjet, zwykly 1.2 69KM, może słaby, ale jednostka nie do zdarcia...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przysłali nowy silnik z fabryki i nie miał świec !!! To normalnie szok.

Otwory na świece były zapchane gazetą czy jak ?

 

może naprawili stary ...

 

Jacko aż nie chce mi się wierzyć, mam nadzieję że ta odłupana świeca to w tamtym silniku była.

 

najlepiej wykręcić świecę i sprawdzić wideoendoskopem czy nie ma szkód w komorze spalania

Edytowane przez camel
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak wyglądały wszystkie cztery,ta odłupana była na 3 cim cylindrze.

 

 

:|

 

A wiadomo przynajmniej, czy taką ukruszoną już zainstalowali? 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gdyby było wiadomo,to by takiej nie zakładali,

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gdyby było wiadomo,to by takiej nie zakładali,

 

Jeśli wpadli na genialny pomysł przełożenia świec z przebiegiem kilkudziesięciu kkm do nowego silnika, to trudno powiedzieć co jeszcze mogło im się wydawać normalne.  :D

 

Nawet gdyby nie mieściło się to w ramach tej gwarancyjnej naprawy, to przynajmniej by wypadało poinformować klienta i zapytać, czy nie warto jednak za nowe świece zapłacić, zamiast robić takie dziwne rzeczy bez mrugnięcia okiem. 

  • Upvote 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja bym chyba oficjalnie złożył skargę do centrali... I żądał choćby darmowych przeglądów

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To żaden tjet, zwykly 1.2 69KM, może słaby, ale jednostka nie do zdarcia...

Napisalem ogólnie o silnikach Fiata. Ja miałem 1.4 16v.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wczoraj zareklamowałem fuszerkę serwisu do centrali,a dzisiaj w trybie pilnym,poproszono mnie o adres do korespondencji i numer telefonu.

Czyżbym coś ruszył??? Oby to było na plus,a nie wykpienie się z odpowiedzialności.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wczoraj zareklamowałem fuszerkę serwisu do centrali,a dzisiaj w trybie pilnym,poproszono mnie o adres do korespondencji i numer telefonu.

Czyżbym coś ruszył??? Oby to było na plus,a nie wykpienie się z odpowiedzialności.

 

Ja napisałem do centrali maila z informacją , że po raz ósmy oddaję QQ do serwisu w związku z powtarzającą się awarią sondy , podałem im termin kiedy auto będzie w serwisie i napisałem , że w przypadku gdy ta wizyta nie przyniesie efektu w postaci naprawienia uciążliwej usterki to podejmuję kroki prawne mające na celu wymianę samochodu na wolny od wad - na drugi dzień dzwonili z centrali , przeprowadzili wywiad co i jak , obiecali że przed moją wizytą w ASO skontaktują się i ustalą co zrobić  żeby zrobić to porządnie, w czasie wizyty auta w ASO również będą chcieli coś działać z serwisem .

Brzmi pięknie a życie pokaże jak będzie . Na pewno jeżeli ta wizyta nie pomoże to prawnik zacznie pisać odpowiednie pisma . 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pięknych to może nie będzie rozmów ale powiedzmy dyplomatyczne ...

Niektórzy forumowicze po nich zamilkli ... Myślę ,że Was "starych wiarusów" tego forum nie stracimy ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...