Skocz do zawartości
Części Nissana - iParts.pl

Silnik 1.6 dCi


CaptainRandall

Rekomendowane odpowiedzi

Witam,

 

Mam pytanie odnoscie silnika 1.6 dCi, jak wyglada sprawa z filtrem czastek stalych? Czy ktos mial juz z tym problem w nowym QQ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zależy od Twojego stylu jazdy. Ja mam z tym silnikiem przejechane 20k i nic, absolutnie żadnej różnicy, w jeździe, spalaniu, niczym. Ale ja robię regularnie trasy dłuższe niż godzina po autostradzie, więc ma się kiedy ten filtr wypalić. Jeżeli ktoś jeździ tylko po mieście, mniej niż raz w miesiącu na dłuższe trasy - to filtr się zapcha i będzie problem. Mam też w firmie X-Traila który obecnie ma przejechane prawie 40k i tam też żadnych problemów z filtrem nie ma - więc albo te problemy występują tylko przy o wiele dłuższych przebiegach,albo tylko przy nieodpowiednim stylu jazdy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzieki za odpowiedz.

Na szczescie po miescie jezdze tylko okazjonalnie, godzinne trasy w jedna strone tez sie zdarzaja w miesiacu. Zobaczymy jak bedzie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mam najechane 54.000 km, trochę po mieście, trochę po trasie i zero problemu z filtrem. Był inny kłopot:przepustnica na wydechu padła po 20.000, wymiana oczywiście na gwarancji. Baaaaardzo dużo osób z tym silnikiem miało identyczny problem. Wygląda to na wadę fabryczną.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzieki za informacje, pozostaje wiec sporo jezdzic zeby wszystkie usterki wyszly jeszcze na gwarancji.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W silniku 1.6 dCi nie ma praktycznie problemu filtra. Przejechałem nim już prawie 90 tys. km. Był moment, że auto się kręciło przez parę miesięcy "wokół komina" (dosłownie trasy po 5-10 km i) i też zero problemów z filtrem. Swego czasu rozmawiałem z chłopakami w serwisie i też to potwierdzili, a znam ich na tyle, że wiem, że nie ściemniają.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W silniku 1.6 dCi nie ma praktycznie problemu filtra. Przejechałem nim już prawie 90 tys. km. Był moment, że auto się kręciło przez parę miesięcy "wokół komina" (dosłownie trasy po 5-10 km i) i też zero problemów z filtrem. Swego czasu rozmawiałem z chłopakami w serwisie i też to potwierdzili, a znam ich na tyle, że wiem, że nie ściemniają.

a powiedz mi bo mam taki silnik zamowiony podobno do 2tys jest wyczowalna turbo dziura jakie jest twoje zdanie .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No jest...ale da się żyć. Ja wcześniej miałem Vectrę 1.9 i 186 KM/ 420 Nm. I ... tam też była dziura i to jeszcze większa (IMHO).

Uogólniając: jak wiesz kiedy ta dziura jest i nie chcesz ścigać się pod światłami to jeździ się bardzo przyjemnie. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Również potwierdzam brak problemów z DPF w mieście. Aktualny przebieg to 79 tys. km. Jeździłem w zimie przez kilka miesięcy, tylko na krótkich dystansach i zero problemów. Oczywiście przy takiej jeździe staram się raz na jakiś czas przejechać autostradą/obwodnicą aby potrzymać go trochę na wyższych obrotach, więc jeśli masz trasę chociaż raz w miesiącu to nie powinno być problemu.

 

Jedyny problem to wspomniana już przepustnica na wydechu - jej awaria powodowała zapalenie się kontrolki silnika. U mnie ASO usunęło to na gwarancji przy przebiegu ok. 32 tys. km.    

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...