CaptainRandall Opublikowano 6 Listopada 2014 Udostępnij Opublikowano 6 Listopada 2014 Witam, Mam pytanie odnoscie silnika 1.6 dCi, jak wyglada sprawa z filtrem czastek stalych? Czy ktos mial juz z tym problem w nowym QQ? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
gambiting Opublikowano 6 Listopada 2014 Udostępnij Opublikowano 6 Listopada 2014 Zależy od Twojego stylu jazdy. Ja mam z tym silnikiem przejechane 20k i nic, absolutnie żadnej różnicy, w jeździe, spalaniu, niczym. Ale ja robię regularnie trasy dłuższe niż godzina po autostradzie, więc ma się kiedy ten filtr wypalić. Jeżeli ktoś jeździ tylko po mieście, mniej niż raz w miesiącu na dłuższe trasy - to filtr się zapcha i będzie problem. Mam też w firmie X-Traila który obecnie ma przejechane prawie 40k i tam też żadnych problemów z filtrem nie ma - więc albo te problemy występują tylko przy o wiele dłuższych przebiegach,albo tylko przy nieodpowiednim stylu jazdy. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
CaptainRandall Opublikowano 7 Listopada 2014 Autor Udostępnij Opublikowano 7 Listopada 2014 Dzieki za odpowiedz. Na szczescie po miescie jezdze tylko okazjonalnie, godzinne trasy w jedna strone tez sie zdarzaja w miesiacu. Zobaczymy jak bedzie. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Smoczek Opublikowano 9 Listopada 2014 Udostępnij Opublikowano 9 Listopada 2014 Mam najechane 54.000 km, trochę po mieście, trochę po trasie i zero problemu z filtrem. Był inny kłopot:przepustnica na wydechu padła po 20.000, wymiana oczywiście na gwarancji. Baaaaardzo dużo osób z tym silnikiem miało identyczny problem. Wygląda to na wadę fabryczną. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
CaptainRandall Opublikowano 9 Listopada 2014 Autor Udostępnij Opublikowano 9 Listopada 2014 Dzieki za informacje, pozostaje wiec sporo jezdzic zeby wszystkie usterki wyszly jeszcze na gwarancji. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Miralon Opublikowano 9 Listopada 2014 Udostępnij Opublikowano 9 Listopada 2014 W silniku 1.6 dCi nie ma praktycznie problemu filtra. Przejechałem nim już prawie 90 tys. km. Był moment, że auto się kręciło przez parę miesięcy "wokół komina" (dosłownie trasy po 5-10 km i) i też zero problemów z filtrem. Swego czasu rozmawiałem z chłopakami w serwisie i też to potwierdzili, a znam ich na tyle, że wiem, że nie ściemniają. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
silva Opublikowano 10 Listopada 2014 Udostępnij Opublikowano 10 Listopada 2014 W silniku 1.6 dCi nie ma praktycznie problemu filtra. Przejechałem nim już prawie 90 tys. km. Był moment, że auto się kręciło przez parę miesięcy "wokół komina" (dosłownie trasy po 5-10 km i) i też zero problemów z filtrem. Swego czasu rozmawiałem z chłopakami w serwisie i też to potwierdzili, a znam ich na tyle, że wiem, że nie ściemniają. a powiedz mi bo mam taki silnik zamowiony podobno do 2tys jest wyczowalna turbo dziura jakie jest twoje zdanie . Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Miralon Opublikowano 10 Listopada 2014 Udostępnij Opublikowano 10 Listopada 2014 No jest...ale da się żyć. Ja wcześniej miałem Vectrę 1.9 i 186 KM/ 420 Nm. I ... tam też była dziura i to jeszcze większa (IMHO). Uogólniając: jak wiesz kiedy ta dziura jest i nie chcesz ścigać się pod światłami to jeździ się bardzo przyjemnie. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
pi_tek Opublikowano 16 Listopada 2014 Udostępnij Opublikowano 16 Listopada 2014 Również potwierdzam brak problemów z DPF w mieście. Aktualny przebieg to 79 tys. km. Jeździłem w zimie przez kilka miesięcy, tylko na krótkich dystansach i zero problemów. Oczywiście przy takiej jeździe staram się raz na jakiś czas przejechać autostradą/obwodnicą aby potrzymać go trochę na wyższych obrotach, więc jeśli masz trasę chociaż raz w miesiącu to nie powinno być problemu. Jedyny problem to wspomniana już przepustnica na wydechu - jej awaria powodowała zapalenie się kontrolki silnika. U mnie ASO usunęło to na gwarancji przy przebiegu ok. 32 tys. km. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.