Coyote024 Opublikowano 11 Listopada 2014 Udostępnij Opublikowano 11 Listopada 2014 Czy w Np R51 2.5d jest jakiś odpowietrznik w korku np,czy nad zbiornikiem? Ost zaczęło mnie to nurtowac bo co odkrecam korek to jest dość długie syczenie, wiem ze w zbiorniku wytwarza się podciśnienie ale żeby aż tak? I zbiornik jest wklesly! Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
rudyjarecki Opublikowano 12 Listopada 2014 Udostępnij Opublikowano 12 Listopada 2014 Nie wiem jak w R51, ale w 90% korków jest odpowietrznik. A co do podciśnienia to naprawdę musiało by być duże,żeby spowodować wklęśnięcie zbiornika. Spróbuj nie dokręcać korka do końca, będzie miał większy dopływ powietrza, ja u siebie tak robię i nawet latem syczenia brak. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
sq9mcs Opublikowano 12 Listopada 2014 Udostępnij Opublikowano 12 Listopada 2014 Ale w R51 może zapalić się Check Engine jak nie dokręcisz korka. Raz tak miałem. Z baku idzie w stronę wlewu wąż wentylacyjny. Ja zawsze dokręcam wlew do kliknięcia i tankuję do pełna. Fakt podczas otwierania korka słychać podciśnienie ale nie jest ono na tyle duże aby bak robił się wklęsły. Wejdź pod samochód i zobacz co tam się dzieje. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
TESTER 1956 Opublikowano 12 Listopada 2014 Udostępnij Opublikowano 12 Listopada 2014 To nie odpowietrzanie a pochłanianie oparów benzyny . Pytanie jak syczy przy odkręcaniu ? Wysadza korek czy zasysa powietrze ? Jeśli zasysa to prawidłowo . Zgodnie z wymogiem euro 2, opary z baku nie mogą wydostawać się do atmosfery, muszą zostać zgromadzone , odessane i spalone w silniku . Z baku będzie biegł cienki wężyk do filtra węglowego który gromadzi opary . dalej wężykiem leci do komory silnika przez elektrozawór i do kolektora ssącego za przepustnicą . w pewnych warunkach komputer silnika otwiera elektrozawór i po przez podciśnienie w kolektorze zasysane są zgromadzone opary i spalone tak jak normalne paliwo . zbiornik oparów może być różnie zlokalizowany . Gdzie jest w R51 nie wiem . Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
sq9mcs Opublikowano 12 Listopada 2014 Udostępnij Opublikowano 12 Listopada 2014 Z baku do systemu EVAP jest osobny wąż. Ale jeśli byłby z nim problem to ECM silnika zarejestruje usterkę. Zbiornik powinien znajdować się po prawej stronie z tyłu pojazdu. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
KrisT Opublikowano 12 Listopada 2014 Udostępnij Opublikowano 12 Listopada 2014 Panowie, temat dotyczy (jak mniemam) 2.5 dizla więc ropa nie paruje jak benzyna więc i system pochłaniania opar paliwa nie jest stosowany w dieslach. Jeśli chodzi o odpowietrznik to takowy jest, wyciągałem bak i na 99% wiem ze znajduje się w okolicy lewego tylnego koła, najlepiej opuscic zapasowe koło , wczołgac się pod kofer i poszukać przewodu zakończonego odpowietrznikiem. Najlepiej wpiąć się do niego z kawałkiem weżyka , odkręcic korek z baku i sprawdzic dmuchająć czy jest drożna ta rurka. Oczywiscie mogę się mylić , pamięc zawodna jest... ;-) Być moze odpowietrznik jest zatkany błotem i w miarę ubytku paliwa nie zaciąga powietrza do baku, i stąd te podciśnienie. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mattk Opublikowano 27 Lutego 2015 Udostępnij Opublikowano 27 Lutego 2015 Cześć Podpinam się Panowie, temat dotyczy (jak mniemam) 2.5 dizla więc ropa nie paruje jak benzyna więc i system pochłaniania opar paliwa nie jest stosowany w dieslach. Jeśli chodzi o odpowietrznik to takowy jest, wyciągałem bak i na 99% wiem ze znajduje się w okolicy lewego tylnego koła, najlepiej opuscic zapasowe koło , wczołgac się pod kofer i poszukać przewodu zakończonego odpowietrznikiem. Najlepiej wpiąć się do niego z kawałkiem weżyka , odkręcic korek z baku i sprawdzic dmuchająć czy jest drożna ta rurka. Oczywiscie mogę się mylić , pamięc zawodna jest... ;-) Być moze odpowietrznik jest zatkany błotem i w miarę ubytku paliwa nie zaciąga powietrza do baku, i stąd te podciśnienie. Potwierdzam. mam to dokładnie przerobione. Zbiornik zrobił się wklęsły i tak już zostało. Niczemu to nie przeszkadza. Poprzez wiecznie niedopowietrzony zbiornik miałem zasysanie powietrza do zbiornika i przy tankowaniu pod korek nigdy mi nie pokazywał fulla na wskaźniku. Po przeczyszczeniu w serwisie wszystko OK. Podobno wrzucili jakiś patent z sitkiem aby nie dochodziło do podobnego zabrudzenia. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.