Skocz do zawartości
Części Nissana - iParts.pl

Chcesz kupić Almerę N15, N16? Zapytaj tutaj


Gość Polinaa
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Blachy w N16 ogólnie są kiepskie, szczególnie tylna klapa. Musisz być bardzo czujny, dokładnie przeglądać nadwozie, ja mam 2001r, ponad 200 tysiaków, i rdza wyłazi wszędzie tylna klapa: pod szybą, okolice spryskiwacza, okolice tablicy rej, na drzwiach okolice klamek, przednie błotniki na styku ze zderzakiem, powoli wyłazi na spawach progów w okolicy tylnych drzwi, progi w miejscu na lewarek, itd.... żeby uprzedzić wypowiedzi "znawców" mam ją od nowości i nigdy nie była bita, rdza pod tylną szybą wyskoczyła już po roku. Co nie zmienia faktu że jest to bardzo mało awaryjny samochód.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Oglądałem już 4 Almery i powiem tak , jestem zawiedziony . Samochód ma być dla kochanej żonki , jak wiadomo kobietki bardzo zwracają uwagę na wygląd auta co znacznie utrudnia znalezienie Almerki w super stanie (bez rdzy) :| .Ja jeżdżę volvo s80 z 99 r i tu nie ma mowy o rdzy .Jak na razie to jeszcze trwają poszukiwania .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam

Jestem nowym użytkownikiem Forum :) Jestem wielkim zwolennikiem samochodów z pod znaku Nissana. Posiadam Nissana Sunny od 4 lat od 2 lat ma zamontowana instalacje gazowa do tej pory nie było większych problemów. Trzeba jednak uważać na gaźnik podciśnieniowy miałem z nim problemy i do końca nie udało sie usunąć usterki :/ Byłem u paru mechaników i nie zbyt sie chcieli za to zabierać podobno zbyt skomplikowane :/

Chciałbym teraz zamienić mojego Sunny na Almerę N15 wypatrzyłem takiego co sądzicie ???

 

http://www.otomoto.p...how&id=C9801668

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam

Jestem nowym użytkownikiem Forum :) Jestem wielkim zwolennikiem samochodów z pod znaku Nissana. Posiadam Nissana Sunny od 4 lat od 2 lat ma zamontowana instalacje gazowa do tej pory nie było większych problemów. Trzeba jednak uważać na gaźnik podciśnieniowy miałem z nim problemy i do końca nie udało sie usunąć usterki :/ Byłem u paru mechaników i nie zbyt sie chcieli za to zabierać podobno zbyt skomplikowane :/

Chciałbym teraz zamienić mojego Sunny na Almerę N15 wypatrzyłem takiego co sądzicie ???

 

http://www.otomoto.p...how&id=C9801668

 

Almerka na czranych blachach - rarytasik ;)

 

Rzuć okiem w dziale kupię-sprzedam - jest podobna, droższa, ale ciut lepiej wyposażona (tutaj wersja golas lux..)

Choć z drugiej strony, przy zakupie auta lat 10+, to wyposażenie byłoby dla mnie mniej ważne niż sam stan pojazdu.

Drzwi kierowcy wyglądają na malowane, ale ile jest aut, które nie miały rzadnego draśnięcia po tylu latach..

 

Moim zdaniem godna obejrzenia - i cena OK, dobrze byloby, jakby dało się jeszcze jakoś zweryfikować przebieg

 

pzdr

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

McAlmera dziękuje za odpowiedz :)

Autko już widziałem niestety okazało sie ze miał malowany cały prawy bok :/ córka własciciela wpadła nim do rowu ;)

i jak to w almerach z tyłu na błotniku pokazują się ogniska rdzy. Silnik pracuje bardzo ładnie.

Dzięki jeszcze raz. Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

McAlmera dziękuje za odpowiedz :)

Autko już widziałem niestety okazało sie ze miał malowany cały prawy bok :/ córka własciciela wpadła nim do rowu ;)

i jak to w almerach z tyłu na błotniku pokazują się ogniska rdzy. Silnik pracuje bardzo ładnie.

Dzięki jeszcze raz. Pozdrawiam

 

No prawą stroną się nie chwalił ;)

 

 

Jak nie odstrasza Cię cena, to może zainteresuj się tą zieloną z działu ogłoszeń na forum - wydaje się sensowna.

 

EDIT: to auto już poszło - powodzenia w dalszym szukaniu, unikaj handlarzy..

 

pzdr

Edytowane przez McAlmera
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Na dobry początek przy okazji pierwszego posta - CZEŚĆ!

 

Jestem na etapie poszukiwania swojego pierwszego samochodu - biorę pod uwagę kilka modeli (Almera N16, Corolla E11 lub Civic 5d - do Civica jestem coraz mniej przekonany). Zwracam się do Was z prośbą o kilka wskazówek odnośnie Almery. Zależy mi przede wszystkim na niezawodności i kosztach utrzymania, które mnie nie "zjedzą". Mam kilka pytań - może ktoś z Was znajdzie chwilę i zechce mi odpowiedzieć. Przechodząc do konkretów:

1. silnik - który będzie dla mnie najlepszym rozwiązaniem? - osiągi są dla mnie sprawą zdecydowanie drugorzędną, liczy się bezawaryjność i spalanie, będę jeździł po mieście, wyjątkowo gdzieś dalej, prosiłbym o informację o rzeczywistym spalaniu w mieście, jakie są opinie nt 2,2 DCI?

2. jakie są koszty eksploatacyjne i jak wygląda w praktyce sprawa awaryjności tego modelu?

3. bezpieczeństwo - koniecznie chcę mieć ABS i 2 airbagi (to chyba jest w standardzie), chętnie a/c - ciężko trafić 4 poduszki?

4. czy uważacie, że lepiej kupić samochód z polskiego salonu czy sprowadzony z porównywalnym przebiegiem?(odpowiedź wydaje się oczywista, ale przebieg egzemplarza krajowego chyba łatwiej sprawdzić)

5. czy samochód z ok. 2001 r. z przebiegiem rzędu 170 - 200k daje szansę na 2-3 lata bezproblemowej jazdy?

6. jakie są główne bolączki modelu?

 

pozdrawiam

A.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam,

 

Od jakiegoś czasu poszukuję sensownego samochodu i wybór padł na Almerę N16.

Co powiecie o tej Almerce?

 

Jestem już po wstępnych oględzinach - auto wygląda bardzo sensownie.

Nie znam się na samochodach więc chciałbym ją jeszcze przed zakupem sprawdzić w jakimś sensownym serwisie.

Może możecie polecić jakiś w Warszawie? Najlepiej taki, który pracuje w soboty.

 

Pozdrawiam

Arek

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam,

Chyba jestem tu jedną z nie licznych kobiet, więc proszę o wyrozumiałość. Nie mam pojęcia o samochodach, ale uczę się trochę z tego forum. Szykuję się na kupno Almerki. Czy ktoś może mi podać namiary na jakąś dobrą stację diagnostyczną, gdzie można sprawdzić samochód przed kupnem w Warszawie?

Jeśli ktoś bardziej doświadczony będzie miał chwile i skomentuje mi tą almerkę będę bardzo wdzięczna

http://otomoto.pl/nissan-almera-1-4-benzyna-C9467991.html Czy należałoby się niepokoić tym obrotomierzem?

Z góry wielkie dzięki.

Pozdrawiam,

Paula

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki za komentarz.

Pozdrawiam,

Paula

 

No cóż. Zdjecia zrobione wieczorem i szczerze mowiac słabo cos widac. Halogeny nieoryginalne. To ze ma elementy z gti to moze swiadczyc ze cos bylo wymieniane. Co do plywania obrotów to pewnie przeplywka.

 

P.S. Wydaje sie ze wydech tez dlugo nie pociagnie

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Na dobry początek przy okazji pierwszego posta - CZEŚĆ!

 

Jestem na etapie poszukiwania swojego pierwszego samochodu - biorę pod uwagę kilka modeli (Almera N16, Corolla E11 lub Civic 5d - do Civica jestem coraz mniej przekonany). Zwracam się do Was z prośbą o kilka wskazówek odnośnie Almery. Zależy mi przede wszystkim na niezawodności i kosztach utrzymania, które mnie nie "zjedzą". Mam kilka pytań - może ktoś z Was znajdzie chwilę i zechce mi odpowiedzieć. Przechodząc do konkretów:

1. silnik - który będzie dla mnie najlepszym rozwiązaniem? - osiągi są dla mnie sprawą zdecydowanie drugorzędną, liczy się bezawaryjność i spalanie, będę jeździł po mieście, wyjątkowo gdzieś dalej, prosiłbym o informację o rzeczywistym spalaniu w mieście, jakie są opinie nt 2,2 DCI?

2. jakie są koszty eksploatacyjne i jak wygląda w praktyce sprawa awaryjności tego modelu?

3. bezpieczeństwo - koniecznie chcę mieć ABS i 2 airbagi (to chyba jest w standardzie), chętnie a/c - ciężko trafić 4 poduszki?

4. czy uważacie, że lepiej kupić samochód z polskiego salonu czy sprowadzony z porównywalnym przebiegiem?(odpowiedź wydaje się oczywista, ale przebieg egzemplarza krajowego chyba łatwiej sprawdzić)

5. czy samochód z ok. 2001 r. z przebiegiem rzędu 170 - 200k daje szansę na 2-3 lata bezproblemowej jazdy?

6. jakie są główne bolączki modelu?

 

pozdrawiam

A.

 

1. Z własnego doświadczenia, mogę polecić 2,2 Di lub jak wolisz w nowszej wersji, almera po lifcie ( 09.2003 ) z DCI, z osiągów będziesz zadowolony, silnik sam w sobie nie jest awaryjny, zdarzają się awarie pompy wtryskowej ( na pewno jest to rzadziej niż awarie tych samych pomp w oplach, zresztą w każdym samochodzie każdej marki, awarie się zdarzają )

Rzeczywiste spalanie 2,2 Di w mieście to 6-8 l/100 ( przynajmniej u mnie tak jest do 8l zimą, przy krótkich odcinkach )

2. Koszty eksploatacyjne, filtry, olej, klocki, tarcze czy elementy zawieszenia, nie odbiegają cenowo od części innych marek, a w hurtowniach części do marek japońskich, są naprawdę w porządku. Awaryjność? Jeżdzę od grudnia 2007 i do dzisiaj naprawiałem ( nie liczę w/w mat. eksploatacyjnych ) uszczelniacz półosi i blokujący się tłoczek w zacisku hamulcowym.

3. N16 2,2 Di, wszystkie mają w standardzie ABS i 4 poduszki, pozostałe wersje mają min 2 poduchy i ABS.

4. Nie ma reguły, trzeba sprawdzić każde auto. Podam przykład, mój brat kupił pół roku temu Megankę 2005 z 1,5 DCi, z polskiego salonu gdzie jeździł nim jeden z dyrektorów i do dzisiaj pluje sobie w brodę, tak mu się szrot sypie ( chodzi o silnik ), a dodatkowo system odpalania i otwierania samochodu ( karta zamiast kluczyka ) jest beznadziejny.

5. Przebieg nie świadczy o jakości auta, jeżeli był serwisowany na czas i nie był katowany, nie ma tutaj znaczenia, a na pewno nie w przypadku diesla. Generalnie TAK

6. Ponoć słabe zabezpieczenie antykorozyjne, moim zdaniem kiepskie spasowanie i jakość plastików wewnątrz, duża waga dla wersji 2,2 Di ( 1357 kg ), silnik nie należy do najcichszych, bagażnik nie grzeszy wielkością. Ja ze swojej strony innych nie widzę.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam,zaczynam się rozglądać za samochodem jako że moja K10 umiera śmiercią naturalną.Wybór to:Almera N15,bądź Sunny N14 miała być również Toyota E11,lecz ceny są co najmniej niepoważne.Moje pytanie:Jakie są typowe usterki tych modeli,jakich silników unikać(chciałbym coś 100KM minimum),czy silniki 1.6,2.0 tolerują gaz,czy raczej nie,jaka jest masa takiej Almerki.

Z góry dzięki.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1. Z własnego doświadczenia, mogę polecić 2,2 Di lub jak wolisz w nowszej wersji, almera po lifcie ( 09.2003 ) z DCI, z osiągów będziesz zadowolony, silnik sam w sobie nie jest awaryjny, zdarzają się awarie pompy wtryskowej ( na pewno jest to rzadziej niż awarie tych samych pomp w oplach, zresztą w każdym samochodzie każdej marki, awarie się zdarzają )

Rzeczywiste spalanie 2,2 Di w mieście to 6-8 l/100 ( przynajmniej u mnie tak jest do 8l zimą, przy krótkich odcinkach )

2. Koszty eksploatacyjne, filtry, olej, klocki, tarcze czy elementy zawieszenia, nie odbiegają cenowo od części innych marek, a w hurtowniach części do marek japońskich, są naprawdę w porządku. Awaryjność? Jeżdzę od grudnia 2007 i do dzisiaj naprawiałem ( nie liczę w/w mat. eksploatacyjnych ) uszczelniacz półosi i blokujący się tłoczek w zacisku hamulcowym.

3. N16 2,2 Di, wszystkie mają w standardzie ABS i 4 poduszki, pozostałe wersje mają min 2 poduchy i ABS.

4. Nie ma reguły, trzeba sprawdzić każde auto. Podam przykład, mój brat kupił pół roku temu Megankę 2005 z 1,5 DCi, z polskiego salonu gdzie jeździł nim jeden z dyrektorów i do dzisiaj pluje sobie w brodę, tak mu się szrot sypie ( chodzi o silnik ), a dodatkowo system odpalania i otwierania samochodu ( karta zamiast kluczyka ) jest beznadziejny.

5. Przebieg nie świadczy o jakości auta, jeżeli był serwisowany na czas i nie był katowany, nie ma tutaj znaczenia, a na pewno nie w przypadku diesla. Generalnie TAK

6. Ponoć słabe zabezpieczenie antykorozyjne, moim zdaniem kiepskie spasowanie i jakość plastików wewnątrz, duża waga dla wersji 2,2 Di ( 1357 kg ), silnik nie należy do najcichszych, bagażnik nie grzeszy wielkością. Ja ze swojej strony innych nie widzę.

Dzięki za odpowiedź - a z silników benzynowych, który polecasz? Oba diesle są francuskie? I na koniec - Almera Tino - jak wypada w codziennym użytkowaniu, awaryjności itd? Wydaje się całkiem fajna...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam wszystkich! Co powiecie na temat tej sztuki i czy brać 2,2 czy 1,5. http://www.autoscout24.de/Details.aspx?id=b1k31cw3fd4f

Jestem, podobnie jak Ty na etapie poszukiwania, co do tego egzemplarza - wydaje mi się, że ma zmienioną gałkę zmiany biegów - może "tuning" a może była wytarta (oryginalny przebieg?)...I druga sprawa - przyciemnione szyby - fabrycznie? Widząc taki egzemplarz w PL pomyślałbym, że jeździł nim ktoś młody i niekoniecznie oszczędzał samochód. No ale to tylko moje przemyślenia - niekoniecznie słuszne, szczególnie, że doświadczenie mam żadne. Pozdrawiam i powodzenia w szukaniu!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki za odpowiedź - a z silników benzynowych, który polecasz? Oba diesle są francuskie? I na koniec - Almera Tino - jak wypada w codziennym użytkowaniu, awaryjności itd? Wydaje się całkiem fajna...

Czy to Tino czy zwykla ALma - niezawodnosc ta sama jednak w Tino na PLus zaliczyc mozna nakladki plstikowe naprogi ktore skutecznie zabezpieczjaa progri przed rdza.

Oczywiscie komfort wiekszy i przestrzen bagaznika wieksza ale auto ciezsze i deko wiecej spalic musi (srednio 7,5 w moim przypadku z jazda czesto miejska).

 

Witam wszystkich! Co powiecie na temat tej sztuki i czy brać 2,2 czy 1,5. http://www.autoscout24.de/Details.aspx?id=b1k31cw3fd4f

Oplaty za silnik 2,2 przy sprowadzeniu auta beda wynosic ok. 3tys zl !!! To sie chyba nazywa akcyza wynoszaca 20% ceny gieldowej auta.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki za odpowiedź - a z silników benzynowych, który polecasz? Oba diesle są francuskie? I na koniec - Almera Tino - jak wypada w codziennym użytkowaniu, awaryjności itd? Wydaje się całkiem fajna...

O silnikach benzynowych poczytaj na forum, ja poruszam się 2,2 Di. Francuski jest tylko 1,5 Dci ( widząc z czym boryka się mój brat w megance , nigdy w życiu bym go nie kupił ). 2,2 to konstrukcja czysto japońska, jedynie po przejęciu Nissana przez Renault, francuzi unowocześnili nieco silnik i zmienili system zasilania paliwem. Nie jest to już pompa wtryskowa tylko common rail ( jeżeli zapytasz o koszta naprawy, takie same lub wyższe jak w przypadku pompy wtryskowej. Samo testowanie trysków to koszto ok 300-400 zł w zależności od warsztatu, regeneracja to już dobrze ponad 1 tys zł, a o cenie nowych lepiej nie wspominać )

Almera Tino rolleyes.gif hmmm kwestia gustu....

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czy to Tino czy zwykla ALma - niezawodnosc ta sama jednak w Tino na PLus zaliczyc mozna nakladki plstikowe naprogi ktore skutecznie zabezpieczjaa progri przed rdza.

Oczywiscie komfort wiekszy i przestrzen bagaznika wieksza ale auto ciezsze i deko wiecej spalic musi (srednio 7,5 w moim przypadku z jazda czesto miejska).

 

Nie wiem czy dobrze zrozumiałem, w zwykłej almie na progach mam również nakładki.

Co do komfortu, jeździłem również Tino IMHO - można dyskutować.

Tino w 2,2 cięższe o ok 200kg od zwykłej wersji 2,2

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie wiem czy dobrze zrozumiałem, w zwykłej almie na progach mam również nakładki.

Co do komfortu, jeździłem również Tino IMHO - można dyskutować.

Tino w 2,2 cięższe o ok 200kg od zwykłej wersji 2,2

Czy to oryginalne nakladki? jezeli tak -to o progi (zwlaszcza po konserwacji) niemusisz sie obawiac.

200kg masy cos jednak musi pchnac do przodu dlatego slrenie spalanie mojego to 7,4.

Jak herson zamiesic to wyswietlanie na dole?

Dlaczego tak w wogle tak beznadziejna ta wersja forum (w stosunku do starej)?!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czy to oryginalne nakladki? jezeli tak -to o progi (zwlaszcza po konserwacji) niemusisz sie obawiac.

200kg masy cos jednak musi pchnac do przodu dlatego slrenie spalanie mojego to 7,4.

Jak herson zamiesic to wyswietlanie na dole?

Dlaczego tak w wogle tak beznadziejna ta wersja forum (w stosunku do starej)?!

 

Oryginalne oryginale, czarne z logo nissana. Jakiej konserwacji? Przecież tam się nic nie dzieje, nie przesadzajcie smile.gif

Co do spalania, 7,4 to bardzo dobry wynik, zwłaszcza dla Tino. Ja odkąd przestałem się tym stresowac, a czasami z ciekawosci przytankowaniu sprawdzę, tez miewam takie wyniki ( ostatnie lato ), ale to przy jeździe z klimą i nadużywaniu trzeciego i czwartego biegu, celem popatrzenia na zdziwione miny i pytanie wymalowane na gebie " o kur.... to almera??? "

 

Wynik średniego spalania zamieszczasz ( akurat ja mam ) ze strony spritmonitor, po zalogowaniu i prowadzeniu rejestru, po prawej stronie -> Mileage icon i poniżej masz różne grafiki i skróty w htmlu i bbcode do wstawienia np w podpisie na forum.

 

Wersja jak wersja, ja juz chyba zapomniałem o starej, choc miała sporo plusów, najważniejszym dla mnie był podgląd pierwszego i ostatniego posta po najechaniu kursorem na dany temat ( bez klikania )

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Panowie.Kolega chce Almerke i wypatrzyl taka sztuke:

http://www.otomoto.pl/index.php?sect=show&id=C9712851

Co o niej sadzicie,czy ktos juz moze ogladal??

Mnie sie to podoba, ale nic szczegolnego powiedziec niemoge, jak kupipona w POlsce to przebieg mozebyc realny i bezwypadkowosc tez.

Sprawdzcie za to podwozie na obecnosc rdzy bo po polskich drogach wszystkiego mozna sie spodziewac.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wynik średniego spalania zamieszczasz ( akurat ja mam ) ze strony spritmonitor, po zalogowaniu i prowadzeniu rejestru, po prawej stronie -> Mileage icon i poniżej masz różne grafiki i skróty w htmlu i bbcode do wstawienia np w podpisie na forum.

 

Akurat teraz cos zostalo zmodernizowane w obsludze profilu konta forum i mozna zamiescic "po staremu" spritmonitor.

Tak tez zrobilem.

Param sie troche w informatyce ale nie na tyle zeby siedziec nad bajerami typu jak to wstawic tam czy tutaj.

Dzieki.

A tera zwrocmy do tematu -kupic to czy tamto.

 

jak widac na wiosne mialem srednie spalanie 7,5 -teraz po lecie mam 7,2 :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam

Mam pytanko o Almerę N15. Wypatrzyłem sobie sztukę z 1998 roku. 170 000 przebiegu silnik 1,4 + LPG. Dziś oglądałem i prosił bym o kilka rad. Auto było ewidentnie lekko walnięte z prawej strony maski. Ale nie jest to duży problem. Jednak wydaje mi się że poduszka kierowcy strzeliła. Na osłonce są pęknięcie idące przez całą długość co jak dle mnie jest świadectwem że poducha walnęła. Chyba że się mylę i ma prawo to popękać od starości chociaż mi się nie wydaje. Poduszka kierowcy wygląda ok chyba że zosała wymieniona ale uderzenie chyba nie było aż tak silne żeby poszły obie. To jak dla mnie jeden minus. Druga rzecz jaką zauważyłem to mocno dmucha spod korka oleju co świadczy o konieczności wymiany uszczelki pod głowicą. Jaki to może być koszt i czy coś jeszcze musiał bym wymienić? Ostatnia rzecz to przy odpalaniu tłoki trochę głośno chodzą ale po chwili jest już ciszej. Nie znam się na tych silnikach wieć czy jest to oznaka jakiegoś zurzycia czy ten typ tak ma?

z góry dzięki za rady

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...