Skocz do zawartości
Części Nissana - iParts.pl

Chcesz kupić Almerę N15, N16? Zapytaj tutaj


Gość Polinaa
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Niezly rodzynek, gratuluje udanego zakupu i zycze bezproblemowej eksploatacji. Ten przebieg to rzeczywiscie jest genialny. Jak juz wszystko pozałatwiasz napisz ile wyniosly cie oplaty przy takim autku tj. akcyza, oplaty rejestracyjne.

 

akcyza jest w tym aucie bardzo duza ze wzgledu na silnik powyzej 2 litra i wynosi ona 18%, ale dogadalem sie z gosciem od ktorego kupywalem bo to bardziej znajomy mi sciagnal bo go prosilem zeby mi cos poszukal i za 15000 oddal mi z akcyza, recyklingiem, badaniami i wszystkim oprocz rejestracji za ktora zaplacilem sam 250 zl w wydziale komunikacji. Na razie dokupilem dwie przednie zimowe oponki bo tamte troche byly juz w gorszym stanie i odrazu dostalem od niego komplet letnich, ktore wygladaja jeszcze calkiem niezle. Na razie jest wszystko ok, zobaczymy jak bedzie sie dalej zachowywala Almerka podczas eksploatacji.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zeby dopelnic tematu zacytuje jeszcze dwie opinie, ktore pojawily sie w podobnym temacie na forum NZ

 

Witam! Ja może powiem coś o używaniu 1.5 b. Otórz jestem szczęśliwym użytkownikiem nissana almery 1.5 b z 2000 roku od jakichś 2,5 roku, 4 drzwiowy. Samochód sprowadzony z Francji. Przez te 2, 5 roku jedynuy problem jaki wystąpił to własnie z sondą lambda- ale wymieniona i jest po problemie. Co do łańcuszka rozrządu to od swojego mechanika usłuyszałem że niczego mam się nie obawiać:) Spalanie- zalezne od stylu jazdy i od tego ile osób jeżdzi! To wazne bo jak się jedzie w 5 osób to jednak troszke samochodzik się robi słabawy:( ale ja jezdzę głównie sam - spalanie średnio wychodzi mi ok 6,5 -7 litrów, na trasie schodzi do ok 6,0 litrów w miescie ok 8. Zależy tez od tego jaką sie ma nogę ,spalanie zaczyna gwałtownie rosnac powyżej prędkości 120-130( moc niestety robi swoje) W momencie jazdy 90-110 jest najoszczędniej:) Przyśpieszanie jest ok, wiadomo rajdówka to to nie jest ale szczerze mówiąc jak na 1,5 jestem pozytywnie zaskoczony. Co do rdzy to słyszałem że lubją rdzewieć więc pierwsze co zrobiłem to zabezpieczenie - bitguma i takie tam pierdołki ale na razie żadnych pryszczków ani widać:) A i bardzo ważne , mój samochód w chwili obecnej ma na liczniku 150 tyś km, ale jestem pewien ze 300 tyś to jest minimum ile na najechane.

 

Od grudnia 2007 jeżdżę 2,2 Di i przez ten okres, nie miałem żadnych nieprzewidzianych awarii, które unieruchomiły auto. Wymieniam na bieżąco olej, filtry, mat. eksploatacyjne.

Jedynymi awariami, o ile takowymi można je nazwać, były blokujące się tłoczki w zaciskach ( raz przednie i raz tyle koło ), zablokowany zamek bagażnika oraz wymiana uszczelniacza półosi i łożysk u machera z Siedlec ( na obu forach jest sporo osób, które korzystały z jego usług ).

Co do wspomnianej pompy, ta sama jest/była w Oplu, Fordzie, BMW, Saabie, a nawet Audi 2,5 TDI. Nie jest to bolączka auta ( poczytaj forum OPEL24 ), gdzie te same pompy padają znacznie częściej ( być może również dlatego, że opli jeździ więcej )

Porównujesz podróż almerą ze świadomością awarii pompy z podróżowaniem primerą z 2.0 TD ale ani słowem nie wspominasz o możliwym przegrzaniu tegoż silnika, wydmuchaniu uszczelki pod głowicą czy w końcu o pękniętej głowicy.....

Porównanie nie na miejscu, równie dobrze możesz porównywać z każdym innym autem dowolnej marki i ew. usterką, która MOŻE, ale NIE MUSI wystąpić.

Usterek, które sprawią że staniesz na drodze, nie ma no chyba, że zaniedbasz auto tak, że stanie się to na Twoje własne życzenie.

Czujnik położenia wału - nie słyszałem żeby takie dręczyły 2,2, a bardziej 1,5 DCi ( ten sam silnik jest w Renault i doskonałym przykładem tej awarii, jest moja bratowa i jej Meganka z 2006 r )

Przepływomierze, owszem psują się, ale nie padają jak mrówki po muchozolu, a koszt w ASO nie przekracza 350 zł ( wiem, że można również czyścić te niby niesprawne ).

Turbina, przy odrobinie dołożonych starań, padnie w każdym aucie ( nagminne awarie są w Lagunie gen II ), nie jest to usterka charakterystyczna dla N16.

Rdzewiejąca klapa, moja alma ma w dowodzie datę prod. 2003 ( de facto musi to być 2002 ) i nic nie zauważyłem, a ostatnie dwa lata almera garaż widziała jedynie w centrach handlowych.

Opadające drzwi - nie wiem, mam wersję 5D ( poprzednie auto Astra II 3D, po wygłuszeniu rzeczywiście trochę siadły, ale z racji swojej długości, wcale się nie dziwię )

Spalanie oleju - ile ludzi tyle zdań, czytałem wiele postów osób, które w almerach i primerach mają już konkretne przebiegi, a problemu nie zauważyli.

 

Spalanie w 2,2 - pod moimi postami masz średnie spalanie. Na NKP jest odnośnik do mojego loginu na spritmonitor.de. Mistrzem oszczędności na pewno nie jest, a obecnie produkowane auta z podobnymi dieslami, mające o 50% więcej mocy, spalają podobnie. Niestety, konstrukcja nie jest najnowsza ( moim zdaniem to jeden z jej plusów ), a samo auto ok 1350kg, nie należy do najlższejszych.

 

Jakiś czas temu, na NKP wywiązała się dyskusja na temat N16 w 2,2

Konkluzja była taka ( zresztą ja do niej też się przychylam ), że byłoby to naprawdę wzorcowe auto, ALE z motorem 1,9 TDI i zawieszeniem Leona :D

A tak? A tak to jest tylko Almera, nierzucająca się w oczy, bez super osiągów, za to bardzo przyjazna użytkownikowi.

 

no jako pierwsze auto to bym w życiu nie kupił...nissana??

starego mercedesa wolę...merc to merc :)

Myslalem o Sabie 9-3 z 1999/1998, ale to to sie dopiero sypie, choc wyglada pieknie zwlaszcza wersja 3d Edytowane przez arthi
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam. Mam zamiar kupic Almere N16 koniecznie z silnikiem Diesla i tu mam pytanie:

- jaki silnik sie lepiej sprawuje i jak wyglada spalanie w tych silnikach?

- 2.2 dCi 110KM, 2000-2006

- 1.5 Di 82KM, 2002-2006 ( czy nie jest troche za słaby? )

- 2.2 dCi 136KM, 2003-2006 ( jest tak mało tych samochodow z tym silnikiem? bo caly czas jak przegladam ogloszenia to prawie zawsze jest silnik 1.5 po roku 2003 )

Z gory dziekuje za pomoc, pozdrawiam :)

 

Trochę nieścisłości się wkradło

 

2,2 DCi, montowane były od końca 2002 do końca produkcji w 2006 ( byly to wersje 112 KM i 136KM z przekładnią 6-cio biegową )

1,5 DCi ( silnik Renault ) montowany jw

wcześniej jedynym dieslem był 2,2 Di montowany do końca 2002 ( miszmasz początku produkcji 2003 )

 

W Polsce stosunkowo duzo zrobiło sie 2,2 Di, zdecydowanie mniej 2,2 DCi 136KM. Nie jest to spowodowane ich awaryjnością, chyba bardziej ceną ( żadna wersja 2,2 nie była oferowana przez Nissan Polska ).

Konstrukcja oryginalnie japońska, jedynie w wersji po lifcie, Renault dodał Common Rail, zamiast pompy wtryskowej Vp44 Boscha.

Osobiście, dzisiaj stojąc przed mozliwością wyboru 2,2 Di a 2,2 DCi w mocniejszej wersji, nie wahałbym sie ani chwili i wybrał mocniejszą ( z pełną świadomością większej czułości wtrysków na gorsze paliwo ). Niestety w grudniu 2007, kiedy kupowałem swoją, w ofercie były może 2-3 szt w/w i wtedy trochę dla mnie za drogie.

Spalanie? Różnie, zależnie od stylu jazdy, długości pokonywanych tras i sprawności samego auta, ale średnia to ok 6-7l/100 km

 

Więcej do czytania masz na forum, było mnóstwo podobnych tematów, a ostatni, który może Ci pomóc jest tutaj

http://forum.nissanklub.pl/index.php/topic/61629-n16-czy-warto-kupic-almere-n16/

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

rozrzad do 2.2dci primery kosztuje 400zł, myślisz, że do 2.2DI almery bedzie tyle drozszy? nie strasz! :)

 

A przypadkiem nie mylisz tego z silnikiem 2,0 TD?? Gdzie widziałes taką cenę za kompletny rozrząd do tego silnika? Kupie profilaktycznie na zapas :)

 

Myslalem o Sabie 9-3 z 1999/1998, ale to to sie dopiero sypie, choc wyglada pieknie zwlaszcza wersja 3d

Ja cały czas o tym myslę, podobnie jak 9-5 :D ale wolę miec mniej rzucające się w oczy auto, jeżdżące i takie które nie zaskoczy mnie swoim unieruchomieniem.

Coś za coś, dlatego zamiast Saaba i V70 w dużej benzynie albo z turbo, zdecydowałem sie na Maximę bądź Xedosa 9

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Moze ktos byl i ogladal, widac ze auto juz ponad pol roku czeka na wlasciela, na plus ze jezdzi nim "wierzacy" obrazek w srodku i na klapie. Poza tym na zdjeciu galka zmiany biegow jakby sfatygowana i mieszek jakis dziwny co sugerowaloby duzy przebieg. http://www.allegro.pl/item876802864_nissan_almera_2_2_diesel_klima.html

Edytowane przez arthi
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie wiem czy zauważyłeś, ale to jest pasek

Przy łańcuchu masz prowadnice, napinacz, slizgi, a to pewnie nie wszystko co wymieniłem.

Edytowane przez herson
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

"Da się w eko jeżdzie do 7 litrow w miescie, ale bez korków"

 

To w takim razie nie jest to miasto tylko wieś albo jest to jazda mieszana. 8,6/100 w mieście to dane fabryczne dla 1,5 98KM więc "7" to pobożne życzenie niestety. Przez 6 lat użytkowania udało mi się ledwie dojść do 8L/100 i to oczywiście w lecie i z kapeluszem na głowie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie wiem czy zauważyłeś, ale to jest pasek

Przy łańcuchu masz prowadnice, napinacz, slizgi, a to pewnie nie wszystko co wymieniłem.

Ladnie sie wyglupilem, nie zwrocilem uwagi, nie wiedzialem ze te silniki wychodza rowniez z gumka! To by wyjasnialo czemu pada rozrzad w primerach. Zreszta kiedys slyszalem, ze w samochodach renault nalezy wymieniac rozrzad przed czasem! Edytowane przez arthi
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja mam almerke 1,5 benzyna 90km z 2000 roku

co do usterkowości narazie nie mogę narzekać drobne rzeczy typu osłony przegubów,

 

co do oleju ja miałem elf 10w40 półsyntetyk teraz wymieniłem na taki sam i hula bez zarzutów

 

ostatnio był w auto świecie dodatek o nissanach

o silniku 1,5 napisali że nie lubi jak się go "nie kręci" bo wydłuza się łańcuszek, więc trzeba się do zaleceń stosować :P kręcmy je wyżej będzie git

 

reszta jak wszędzie dbasz to będzie hulać

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

Czy ktos juz z Was w 2.2 wymienial sprzeglo, przy jakim przebiegu?

2 miechy temu zmieniane było sprzęgło w mojej Almie. Poprzednie Luk, teraz też Luk, z uwagi na to że fabrycznie montowali też Luk, ciężko powiedzieć, czy siedziało oryginalne czy nie, ale sądząc po przebiegu 195000 km mogła to być pierwsza zmiana sprzęgła. Samo sprzęgło Luk kosztuje coś koło 740 zł, do tego ze 300 roboty czyli jak napisałeś później - około 1000 zł.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2.2Di

Rozrząd jest praktycznie dożywotni; silnik, tak jak pisali inni, bardzo mało wysilony - moim zdaniem wytrzymały.

Problemem jest właściwie tylko pompa, ale tutaj też już spadły koszty naprawy. Dodatkowo gdzieś czytałem, że Bosch trochę modyfikował te pompy i późniejsze roczniki mogą być trochę mniej awaryjne niż pierwsze wypusty.

Sprzęgło tak jak pisali inni - koszt około 1000zł.

 

Spalanie mam takie jak poniżej podpisu (fakt że zazwyczaj jakieś 60% miasto / 40% trasa), jeśli samo miasto to trzeba liczyć 7-7,5L

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ladnie sie wyglupilem, nie zwrocilem uwagi, nie wiedzialem ze te silniki wychodza rowniez z gumka! To by wyjasnialo czemu pada rozrzad w primerach. Zreszta kiedys slyszalem, ze w samochodach renault nalezy wymieniac rozrzad przed czasem!

 

Bo to nie są TE silniki pochodzące z Nissana. Wnioskuję po tym, że Renault wkładał je już od 2000r. więc musieli mieć również taki silnik, własnej konstrukcji.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam

Jest to mój pierwszy post na tym forum. Chcę kupić almerkę N15, najlepiej wersję SR. Coś takiego wpadło mi w oko: http://www.otomoto.pl/index.php?sect=show&id=C10756693 Drodzy użytkownicy, co o niej sądzicie :?: Przebieg jakiś nierealny się wydaje, ale jeśli miała naprawdę jednego właściciela, to może i prawdziwy. Na co zwrócić uwagę jeśli bym po nią się wybrał :?: Z góry dzięki za odpowiedzi :) pozdrawiam

 

EDIT: pod halogenem po stronie kierowcy zderzak jest połamany :?: bo dopiero teraz coś dziwnego tam zauważyłem

Edytowane przez Spider
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

Problemem jest właściwie tylko pompa, ale tutaj też już spadły koszty naprawy. Dodatkowo gdzieś czytałem, że Bosch trochę modyfikował te pompy i późniejsze roczniki mogą być trochę mniej awaryjne niż pierwsze wypusty.

 

Własnie, czy ktoś z obecnych tutaj posiadaczy Almery po 2002 roku robil juz pompe? Przy jakim przebiegu?

 

Bo to nie są TE silniki pochodzące z Nissana. Wnioskuję po tym, że Renault wkładał je już od 2000r. więc musieli mieć również taki silnik, własnej konstrukcji.

 

Silniki 2.2 Nissana i Renault nie maja ze soba nic wspolnego, to calkowicie inne konstrukcje. W Nissanach nigdy nie montowali silnika 2.2 Renault.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki za info i proszę o przeniesienie tematu do odpowiedniego działu.

 

Pozdrawiam

dombek

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam,

 

proszę o wrażenia na temat takiego ogłoszenia:

 

almera 1.6 SR

 

Na pierwszy rzut oka porównując zdjęcia 2 i 4 widać, że na fotce 2 lampa prawa w klapie bagażnika niezbyt schodzi się z lampą w prawym nadkolu, a klapa wręcz wciska górną krawędź uszczelki lampy w nadkolu. Co myślicie o tym egzemplarzu ? Oczywiście zakładam obejrzenie osobiście tego ale może coś Wam się rzuci w oko w opisie lub na fotkach, co przeoczyłem.

 

Pozdrawiam

dombek

 

"jak od magików z Płocka", ja dodam jeszcze, jakby od cudotwórców z Gostynina

 

Dla Wielkopolan celem przestrogi należy dodać jeszcze cudotwórców z samochodowych zagłębi czyli Piły i okolic + Gniezna i okolic, no i całe lubuskie, co to do Niemca (a raczej niemieckiego Turka) ma 2 kroki za granicę ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Trudno się z tobą nie zgodzic, stąd właśnie moje wątpliwości przy wyborze. Przy czym 1.5 wydaje sie bedzie mial wystarczajaca moc do plynnej jazdy. Juz pisalem wczesniej 1.8 odpada z uwagi na wysokie spalanie, rowniez oleju. Jesli mozesz napisz jeszcze jakie masz spalanie w tym 1.5, z tego co widze srednio mozna spokojnie zejsc ponizej 7L.

 

Widze ze masz dosc obszerna wiedze, mozesz cos napisac o mazdzie 323f z silnikiem diesla? Chodzi o model produkowany do 2003 silnikiem 2.0 i mocy 90KM. Generalnie mazdy to rownie solidne jak nie solidniejsze samochody, wiec zatanawialem sie rowniez nad ta marka.

 

Pytanie nie było kierowane do mnie, ale pozwolę sobie odpowiedzieć również pytaniem smile.gif

 

A jaki system zasilania ma wspomniana Mazda ?? devil.gif Wtrysk bezpośredni, czyli sławetna pompa wtryskowa

Co do samego auta, bardzo fajne i pojemne ( przez ten swój dziwny dla niektórych wydłużony kształt ), a wiadomo - Mazda to Mazda.

Oprócz Daihatsu, całą swoją produkcję na Europę, nadal prowadzi w Hiroszimie ( pozostały świat, produkcja w Meksyku ), więc można nazywać ją prawdziwym japończykiem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam. Pragnę kupić Almerę N15 GA16DE i mam na oku takie dwa ogłoszenia:

 

Almera srebrna - z tego co już opatrzałem z kolegami, to oprócz tego lewego progu wyskakuje rdza pod tylną wycieraczką oraz niezbyt pasuje nam tylny lewy błotnik, ewentualnie klapa, albo to i to, bo jakoś kolorystycznie nie do końca. Czy wiecie coś na temat tego samochodu? Ewentualnie co widzicie poza tym co wyżej napisałem?

 

Druga Almerka - Almera czarna - brakuje zaślepki mocowania haka z przodu, lewa przednia lampa w innym odcieniu niż prawa, nie wiem czy prawy przedni błotnik również nie jest innego odcienia niż reszta karoserii, delikatne wgniecenie pod tylną prawą szybą, zmieniony lewarek zmiany biegów (młody wariacik?)

 

Pozdrawiam,

mystek

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak jesteś zainteresowany Almerą GTI to może warto wziąć tą pod uwagę:

 

http://www.otomoto.pl/index.php?sect=show&id=C11010468

 

Ogólnie podobna do tej co wrzuciłeś, ale chociaż lampy przednie ma od GTI ;)

Dodam że nie znam tego samochodu, tak po prostu wpadł mi w oko...

 

Pozdro

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Darku, a jaki jest koszt wymiany progów mniej więcej wraz z malowaniem? Doszukałem się na googlach jakiegoś info, że gość miał zrobione progi (oba) za 300zł w sumie :|, ale to chyba z deka mało? Patrzyłem po Allegro, to cena progu szacuje się od 80-250zł nawet. A samo malowanie? 250-300zł za element?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

to zależy gdzie.u mnie w mieście jeden bierze 100 zl za wymianę progu do tego malowanie(nie znam ceny) najtańszy sposób to pomalować barankiem czarnym i tak zostawić a w każdej chwili będziesz mógł pomalować.ja sobie sam robilem progi ale nie musialem wymieniac calych tylko blache wstawilem tam gdzie byla dziura,zaszpachlowalem spawy, zamalowalem czarnym baranem i jest naprawdę nieźle. myślę ze za 300 można to zrobić.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Powiedzcie mi proszę co należy wymienić po zakupie Almery n15 z silnikiem 1,6 101KM? Bo jak na razie udało mi się dowiedizeć, że ten silnik również jest na łańcuchu, więc rozrząd odpada (?). Oprócz filtrów i oleju należy coś wymienić, żeby mieć święty spokój? No i jak z wymianą progów wraz z malowaniem. Orientuje się ktoś o jakich pieniądzach rozmawiamy?

 

Jadę w sobotę obejrzeć jedną Almerkę, która mi wpadła w oko i sprzedawca sprawia wrażenie uczciwego. Co będie na miejscu to się okaże. Na co zwracać uwagę patrząc na Almerę (o rdzy na progach i nadkolach to już wiem). Czy oględziny Almery różnią się od oględzin innych samochodów jakimiś szczegółami typu przysłuchanie się stukaniu popychaczy w silnikach GDI Mitsubishi.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...