Skocz do zawartości
Części Nissana - iParts.pl

Chcesz kupić Almerę N15, N16? Zapytaj tutaj


Gość Polinaa
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Gość McJacam

Witam wszystkich

Jestem nowy na forum i w związku z tym, że jadę jutro obejrzeć N16 (1.5 2001 r. w hatchbacku, klima i pełna elektryka) przewertowałem forum nt. planowanego zakupu.

Autko przyjechało na kołach z Niemiec i miało tylko pęknięty reflektor oraz zarysowany zderzak w jego okolicy.

Z zasobów forum wyszukałem, że zwracać uwagę trzeba na progi i ślady korozji - może coś jeszcze poradzicie w temacie oględzin nt. typowych "słabych stron"?

 

Pozdrawiam i dziękuję za sugestie

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość remik_p12

Witam, to mój pierwszy post na tym forum. Coś na temat tego ogłoszenia:

http://otomoto.pl/nissan-almera-C18562587.html

 

PS. Szukam na koniec lata-jesień nowszego samochodu (może Almera). Do 20 tys. w hatchbacku.

 

Wydaje mi się że jest różnica w kolorystyce tylnego zderzaka do całości, jest jaśniejszy.

Edytowane przez remik_p12
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wogóle tylne jest złe spasowanie elementów

Zderzak to jest różowy

Wygląda jakby korozja była na prawym nadkolu na dole

Edytowane przez gaco12
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam od dłuższego czasu zastanawiam sie nad zmianą mojej kropeczki, na coś nowszego do wyboru mam Fiat Stilo 3D, Golf IV, i Almerkę N16. Tylko zastanawia mnie dlaczego Ceny tych Almerek zaczynają sie od 6 tys za 2000rok, gdzie Golfiny sie nie kupi za tę cenę, Czy ktoś uświadomi co nie tak jest z tymi samochodami, albo na co trzeba najbardziej zwrócić uwagę, i co dyskwalifikuje pojazd od kupna, albo naprawa jest bardzo droga. Jakie są najwieksze wady a jakie zalety tych pojazdów. Również jak dostępność i ceny części,i koszty eksploatacji?? Jaki silniczek polecacie dla kierowcy "początkującego", robię jakieś 2 tys miesięcznie, nie jeżdżę zbyt agresywnie. Jaki jest koszt montażu instalacji gazowej do poszczególnych silników, i również jak znoszą LPG. Pozdrawiam :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam od dłuższego czasu zastanawiam sie nad zmianą mojej kropeczki, na coś nowszego do wyboru mam Fiat Stilo 3D, Golf IV, i Almerkę N16. Tylko zastanawia mnie dlaczego Ceny tych Almerek zaczynają sie od 6 tys za 2000rok, gdzie Golfiny sie nie kupi za tę cenę, Czy ktoś uświadomi co nie tak jest z tymi samochodami, albo na co trzeba najbardziej zwrócić uwagę, i co dyskwalifikuje pojazd od kupna, albo naprawa jest bardzo droga. Jakie są najwieksze wady a jakie zalety tych pojazdów. Również jak dostępność i ceny części,i koszty eksploatacji?? Jaki silniczek polecacie dla kierowcy "początkującego", robię jakieś 2 tys miesięcznie, nie jeżdżę zbyt agresywnie. Jaki jest koszt montażu instalacji gazowej do poszczególnych silników, i również jak znoszą LPG. Pozdrawiam :)

 

Instalacja sekwencja do obu benzyn, koszt ten sam bo to praktycznie te same silniki, dobrze zamontowany gaz znoszą bez problemów, jak każde auto. Do N16 przyzwoite minimum jeśli chodzi o benzyny to 1.8, ponieważ auto waży ponad 1200kg, więc sam sobie możesz odpowiedzieć jak będzie jechał 1.5 90KM. Wady: rdza (gdzie najczęściej bierze znajdziesz na forum - od siebie polecam dobrze sprawdzić półosie pod tlumikami drgań), drogie oryginalne części (jest dużo zamienników jesli chodzi o typowe częsci eksploatacyjne takie jak klocki, tarcze, elementy zawieszenia etc, ale jak padnie coś nietypowego to pozostaje tylko oryginał). Almerą N16 za 6tys PLN nawet się nie interesuj bo będzie to złom. w VAG bym się tymbardziej nie pakował bo są przecenione i nie warte takiej kasy - ale dla przeciętnego polaka niemieckie to zawsze będzie bóstwo, choćby było zgnite i miało 500tys nalotu z cofniętym licznikiem o 200tys km - kupić dobrego VAG w polsce to 1/1000000.

Osobiście wybrałbym Stilo w tym segmencie - bardzo komfortowe auto, problem korozji odpada z racji dwustronnego ocynku, no chyba, że bylo rozbite i naprawiane na zamiennikach. Almera generalnie nie jest zła, ale dość droga w eksploatacji, a nie łudźmy się, do 10 letneigo auta trzeba będzie dokładać, szczególnie takiego z drugiej ręki. Pamiętaj aby nie kupować oczami, bo jak wpakujesz się w padło to logo na masce nie będzie miało znaczenia i włozysz całe oszczędności w taką skarbonkę.

Edytowane przez buladag
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sagito ja mieszkam w Lublinie ale nigdy go nie widziałem ja powiem tak z tego co widze po zdjeciach to:

Z tego rocznika boczne listewki drzwi nie były lakierowane i były lakierowane 2 pary drzwi

Z tyłu nie ma naklejki DCI

W srodku samochodu to jak w cyrku wszystkiego nawalone poczawszy od naklejonych tych brązowych listewek po samochodzie jakis zegarków po srodku kokpitu na telefon zapachów uchwytów na nawigacje i zmieniony jest lewarek biegów na inny

Wogóle ten samochód jest jakis dziwny

 

KOLEGO NIE KUPUJ TEGO SAMOCHODU ZOBACZ CO ZNALAZŁEM W INTERNECIE I NAPISAŁ ŻE NIE JEST BEZWYPADKOWY STRZEŻ SIE JEGO!!!!!!

 

Cena: 13800PLN / 3530EUR

Cena (brutto):

13 800 PLN / 3 530 EUR (do negocjacji)

Kategoria:

Hatchback

Wersja:

N16

Rok produkcji:

2002

Przegląd:

04/2011

Ubezpieczenie:

03/2011

Przebieg w km:

152 000 km

Skrzynia biegów:

manualna

Moc:

102 kW (139 KM)

Pojemność skokowa:

2184 cm³

Rodzaj paliwa:

olej napędowy (diesel)

Kolor:

srebrny-metallic

Liczba drzwi:

4/5

Pojazd uszkodzony:

Tak

Kraj aktualnej rejestracji:

Polska

Dodatkowe wyposażenie:

 

ABS, el. szyby, klimatyzacja, poduszka powietrzna, radio / CD, wspomaganie kierownicy, immobiliser, światła przeciwmgłowe, przyciemniane szyby

Dodatkowe informacje:

 

garażowany

VIN - numer ident. pojazdu :

 

SJNFDAN16U0362178

Opis pojazdu:

 

Nissan Almera rok produkcji 2002 model 2003 po liftingu zadbany, komplet opon, letnich lekko uszkodzony do naprawy blacharsko lakierniczej koszt naprawy ok.1800zł uszkodzenia jak na zdjęciach do wymiany 2 drzwi. Samochód sprawny technicznie cały czas w eksploatacji

Tel kontaktowy 601313998

Edytowane przez gaco12
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość LubelakPL

Witam wszystkich forumowiczów! :)

Chcę zakupić N16 z 2002 roku. Przejrzałem całe forum i wyczytałem że głównie trzeba zwrócić uwagę na rdzę przy progach. Czy coś jeszcze polecacie sprawdzić przy oględzinach takiego autka? Czy może ktoś podać prawidłową grubość powłoki lakierniczej dla tego modelu (N16 2002r. 1.5 benzyna 90KM) ? Serdecznie dziękuje wszystkim za pomoc.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Grubości lakieru Ci nie podam, w zasadzie to i tak pewnie wiele by nie dało. Generalnie szpachle tym wykryjesz i tyle.

Co do sprawdzania reszty to trzeba sprawdzić wszystkie newralgiczne miejsca łączenia się karoserii.

Często widać, że zderzaki są źle złożone (sprawdzić lewą i prawą stronę, ma się schodzić wszystko równo).

Sprawdzić zaczepy reflektorów (otworzyć maskę, każdy reflektor jest na dwóch śrubach, sprawdzić te plastiki), często pękają przy przemieszczeniu się zderzaka.

Zaglądnąć pod maskę, oglądnąć chłodnice, w almerach przy małym dzwonie chłodnica jest do wymiany (wymieniana lub pogięta chłodnica daje do myślenia). Sprawdzić czy nie ma dziwnych spawów pod maską, wygiętych lub prostowanych elementów itp.

Generalnie ja mam taką technikę, że robię zdjęcia (najlepiej dużo zdjęć). Na komputerze później widać wszystko o wiele lepiej. Często coś co umknie na żywo wychodzi dopiero na ekranie komputera.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość remik_p12

http://otomoto.pl/nissan-almera-po-liftingu-model-2003-C19192750.html

 

Ktoś coś podpowie na podstawie zdjęć? A może ktoś zna ten egzemplarz ?

 

Gość nie zaznaczył ani nie napisał że jest BEZWYPADKOWY, więc zapewne chciałby mieć czyste sumienie i nie lubi kłamać (to się ceni ;)).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość bakter256

Witam brać forum

 

mam do kupienia takie auto

 

http://warszawa.gumtree.pl/c-Samochody-Sprzedam-samochody-osobowe-Ladna-almera-2-2-dci-W0QQAdIdZ286135767#

 

 

możecie jakoś się wyrazić co o tym myślicie

 

 

Z góry serdeczne podziękowania za informacje

 

Dodam, że auto widzialem i ma zjedzoną przednią belkę całkowicie przez rdzę do tego tłumniki do wymiany bo sito na nich jest

 

czy normalne są szumy słyszane w czasie jazdy po stronie kierowcy ? tak jakby szumy powietrza czy to norma ?

Edytowane przez bakteria
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Popraw link bo nic nie ma

Szumy po stronie kierowcy to może byc łozysko koła a tłumik do wymiany

Ja mam przejechane w swoim 175 tys km i wszystkie tłumiki mam od nowosci słyszałęm ze jak tłumiki sa do wymiany to ma gróbo ponad 200 tys

Edytowane przez gaco12
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość bakter256

Popraw link bo nic nie ma

Szumy po stronie kierowcy to może byc łozysko koła a tłumik do wymiany

Ja mam przejechane w swoim 175 tys km i wszystkie tłumiki mam od nowosci słyszałęm ze jak tłumiki sa do wymiany to ma gróbo ponad 200 tys

 

 

 

 

właściciel chyba usunoł ogłoszenie

 

a co do tłumnika to bardziej jest przednia częśc do wymiany bo tam jakaś siatka jest do wymiany

ogólnie auto na jakieś bardzo zdarte nie wyglądało

jedyne co to ten pas przedni do wymiany

próbuje szukać fotek jak się uda to wrzucę

jade dziś zobaczyc go na kanale to będe wiedział więcej

 

czy normalna jest rdza w okolicach zbiornika / podłogi pod nogami pasażerów

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

taa w N16 brak korozji :P :P

 

Na wstępie zaznaczę, że auto jest u mnie od nowości.

 

Rdza była na: klapie tylnej na dole szyby, pod uszczelką bagażnika obok części zamka, po obu stronach na nadkolach przy rancie drzwi, przy miejscu mocowania nadkola przedniego po stronie kierowcy w okolicach zawiasów drzwi, na poprzecznicy w okolicach czujnika temperatury i po bokach w miejscach mocowania, od spodu w miejscach wszelkich zgrzewów, na belce tylnej, na wahaczach, na amortyzatorach, w okolicach mocowania McP od spodu na kielichach oraz od góry w miejscach łączenia się z pozostałymi elementami konstrukcji, z tyłu na progach gdzie jest miejsce na "lewarek" i miejsce do podnoszenia dużym podnośnikiem warsztatowym, z przodu na podłodze w okolicach początku progów, w miejscach gdzie podkładamy lewarek z przodu, w miejscach gdzie są na stałe uszy do holowania pojazdu - zarówno z przodu jak i z tyłu, na belce pod chłodnicą, na misce olejowej pojawia się korozja, na koniec dość mocno korodują "opaski" trzymające bak w miejscach gdzie przymocowane są do karoserii, to samo uchwyty linki od ręcznego. Jako ciekawostka, na kolorze KL0 czyli srebrnym metallic korodują nawet opiłki metalu w lakierze, np. na zderzakach, powodując powstawanie brązowych kropeczek.

 

Szczególną uwagę zwrócić należy na półosie pod gumowo-metalowymi tłumikami drgań, wchodzi pod nie woda po czym półoś koroduje i ukręca się co powoduje rozkraczenie się na środku drogi ponieważ półosie utwardzane są powierzchniowo (to też przerabiałem - w sensie urwaną półoś - jakby ktoś pytał).

 

W zasadzie to chyba szybciej by było jakbym wypisał gdzie rdzy nie ma...

 

Co do wydechu to ja wymieniałem plecionkę przy 138tys km przebiegu, aktualnie mam 141 ponad, z czego 10tys na gazie, puszki są generalnie całe, jedynie zewnętrzna warstwa końcowej od góry zaczeła lekko odchodzić ale ostatnia jest nie dogrzana zwykle. Korozja bierze rury i spawy, puszek raczej nie. Silnik 1.8

 

Ruda zaczęła wyłazić po około 7latach eksploatacji, auto "garażowane" pod chmurką, rocznik 2001' HB 5D.

Edytowane przez buladag
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ty kolego masz wersje przed liftingu ja posiadam wersje po lifcie to w sedanie to żadnej korozji nigdzie nie ma ani nie widac

Tez posiadam lakier srebrny metalik to żadnych opiłków nie ma w lakierze i nie rdzewieją

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To jest diesel za ta cene?

jak to diesel to na to nie patrz bo za tani ja swoja benzynke w najbogatszej wersji ceniłem 17.500zł

W dieslu sa wazne wtryski i pompa

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wogóle tylne jest złe spasowanie elementów

Zderzak to jest różowy

Wygląda jakby korozja była na prawym nadkolu na dole

 

O, widzicie... co fachowe oko zobaczy...

 

Blisko domu, mam jeszcze tego: http://otomoto.pl/nissan-almera-1-5-5drzwi-i-wlasciciel-salon-C18777572.html

i tego: http://otomoto.pl/nissan-almera-salon-polska-C18494387.html

Tylko, to komisowe... :(

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Bardzo biedne wyposażenie

W komisach wszystkie samochody są wypadkowe

Szukaj cos od osób prywatnych

Edytowane przez gaco12
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tę niebieską, oglądnęłam dziś z bliska.

 

Rdza przy uszczelce przedniej szyby:

 

14uvqrp.jpg

 

 

Kartka z szyby:

 

2nhjcpj.jpg

 

Są dwa komplety opon, ale autko mocno do odświeżenia... Plusem jest, że jeździł jeden właściciel. Trzeba by w nią sporo zainwestować. Szukam dalej...

Edytowane przez pigula
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Rzeczywiscie jakis egzemplarz zaniedbany i cena wysoka

A ta rdza na podszybiu i w tym roczniku to cos nie ciekawe wygląda musiało byc cos robione

Nie patrz ze ma 2 komplety opon opony możesz kupic nowe a jak juz rdza w tych miejscach wyszła to koszmarnie zaniedbany egemplarrz lub tu był uderzony

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...