Stefffan Opublikowano 23 Listopada 2014 Udostępnij Opublikowano 23 Listopada 2014 Upierdliwy problem pojawił się wczoraj. Hamulce z przodu piszczą ale tylko jak tarcza jest mocno rozgrzana (zacisk zimny, felga zimna). Piszczenie pojawia się tylko jak jadę bardzo powoli i hamuję bardzo lekko. Przy normalnych prędkościach nie ma tego problemu, tylko w ostatniej fazie hamowania gdy powoli się toczę do świateł lub na parkingu. Pytanie co może być przyczyną. Klocki mają z 2000km przejechane (zakładał poprzedni właściciel, więc nie wiem co wrzucił). Zarówno klocki jak i tarcze wyglądają na dobre, więc nie wiem co może być grane. Czyżby klocki nie były dobrane do tarczy (twardość itp), tylko dlaczego piszczenie pojawiło się po jakimś czasie dopiero. Pytanie jak się tego pozbyć? Wymienić klocki na nowe? Pytanie na jakie? System hamulcowy mam Brembo (ori) Będę wdzięczny za pomoc w zlokalizowaniu tego upierdliwego problemu bo piszczenie mnie irytuje strasznie Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
hot_rider Opublikowano 23 Listopada 2014 Udostępnij Opublikowano 23 Listopada 2014 twardy klocek trzeba wymienic na np. feredo Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Stefffan Opublikowano 23 Listopada 2014 Autor Udostępnij Opublikowano 23 Listopada 2014 FERODO, no właśnie słyszałem że ludzie sobie chwalą te klocki. Jakiś konkretny typ tych klocków jest polecany? Czy np takie będą ok:http://e-katalog.intercars.com.pl/#/produkty/3013223332140-FDB1561-O25093-klocek-hamulcowy-kpl.html Dzięki za pomoc Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
hot_rider Opublikowano 23 Listopada 2014 Udostępnij Opublikowano 23 Listopada 2014 np.ferodo premier bądz trw , bo ferodo ds to sportowy klocek wiec moze znowu piszczec Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
13E7 Opublikowano 24 Listopada 2014 Udostępnij Opublikowano 24 Listopada 2014 Trw to gówno okropne...u mnie porobiło straszne rysy na tarczy. Ja polecam ebc redstuff nie piszczy, ciężko przegrzać no i w porównaniu do trw to auto staje w miejscu Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Stefffan Opublikowano 24 Listopada 2014 Autor Udostępnij Opublikowano 24 Listopada 2014 EBC Red Stuff słyszałem że bardzo dobre, tylko podchodza już pod sportowe klocki i się boję że będą znowu twarde i będą piszczeć. Ale może wypróbuję skoro u Ciebie się sprawdzają. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
13E7 Opublikowano 24 Listopada 2014 Udostępnij Opublikowano 24 Listopada 2014 U mnie nic nie piszczy a mam na przodzie i tyle z nawiercanymi i nacinanymi tarczami. Zakładaj i będziesz zadowolony. A jeszcze ich plusem jest to ze nie pylą jak zwykle klocki Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Coobcio Opublikowano 24 Listopada 2014 Udostępnij Opublikowano 24 Listopada 2014 RED STUF to gówno nie hamuje to raz, wymaga rozgrzewania dwa a trzy strasznie wpierdala tarczę... TRW i FERODO Premier to miekkie klocki cholernie pylą a te drugie nawet dobrze hamują Ps. Im lepszy klocek tym bardziej piszczy niestety... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Stefffan Opublikowano 24 Listopada 2014 Autor Udostępnij Opublikowano 24 Listopada 2014 Tylko oprócz tego że piszczy po rozgrzaniu to boje sie ze zajedzie tarcze jak nie jest dobrana twardość. Nigdzie nie mogę znaleźć tych Ferodo Premier... wszędzie DS tylko. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
13E7 Opublikowano 24 Listopada 2014 Udostępnij Opublikowano 24 Listopada 2014 Założysz co chcesz ja obstaje za ebc. Znam sporo ludzi którzy na nich jeżdżą i nikt nie narzeka Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Stefffan Opublikowano 24 Listopada 2014 Autor Udostępnij Opublikowano 24 Listopada 2014 Cały net chyba przeszukałem i nie mogę znaleźć nigdzie tych Ferodo Premier, wszędzie DS. Czy to są te, czy to jeszcze co innego: http://e-katalog.intercars.com.pl/#/produkty/3013223332140-FDB1561-O25093-klocek-hamulcowy-kpl.html Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
hot_rider Opublikowano 24 Listopada 2014 Udostępnij Opublikowano 24 Listopada 2014 dokladnie ..... FDB1561 : Brake Pad Set, disc brake - Ferodo Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
driver_kaskader Opublikowano 24 Listopada 2014 Udostępnij Opublikowano 24 Listopada 2014 Mam juz 2 raz TRW i stanowczo unikajcie jak ognia ! Totalny syf, pylą niemiłosiernie ścierają sie jak cholera i piszczą przy małych prędkościach. Jedyne co to hamuje naprawde dobrze ale klocki za miękie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Bydle Opublikowano 24 Listopada 2014 Udostępnij Opublikowano 24 Listopada 2014 Mam EBC w Civic'u i jest zyleta - polecam te klocki! Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mbmaster Opublikowano 24 Listopada 2014 Udostępnij Opublikowano 24 Listopada 2014 Pytanie, które powinno paść wcześniej czy przy montażu była stosowana pasta na tył klocka i prowadnice? Coś takiego? http://www.brakes.pl/product_info.php/pasta-montaowa-ate-plastilube-35ml-p-23867 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Coobcio Opublikowano 24 Listopada 2014 Udostępnij Opublikowano 24 Listopada 2014 DS Performance jeśli chodzi o skuteczność hamowania bije na głowę RED STUF-a... Ale nie pamiętam czy piszczy do większości zetek je montuje i nie zwróciłem na to uwagi Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
13E7 Opublikowano 24 Listopada 2014 Udostępnij Opublikowano 24 Listopada 2014 Nawet jeśli to nie na głowę bo klocki są mocno zbliżone a mają tą zaletę ze nie pylą tak bardzo Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Stefffan Opublikowano 25 Listopada 2014 Autor Udostępnij Opublikowano 25 Listopada 2014 Pytanie, które powinno paść wcześniej czy przy montażu była stosowana pasta na tył klocka i prowadnice? Coś takiego? http://www.brakes.pl/product_info.php/pasta-montaowa-ate-plastilube-35ml-p-23867 Tego nie wiem, ale nie sądzę aby to było przyczyną bo problem pojawia się tylko przy rozgrzanych hamulcach, więc zakładam że to wina źle dobranych klocków. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mbmaster Opublikowano 25 Listopada 2014 Udostępnij Opublikowano 25 Listopada 2014 Może mieć dużo wspólnego. Piszczenie klocków często powstaje nie w wyniku tarcia klocków o tarcze, a w wyniku wpadania klocków w wibracje, rezonans. Po to stosuje się dodatkowe blaszki na plecach klocków hamulcowych. Czasem blaszki mają poszycie materiałowe by tłumic piski ale zawsze zaleca się smarowanie klocka i prowadnic "smarem" by układał się on odpowiednio w każdych warunkach pracy. Warto zerkąć czy ktoś tam pacnął smarem po klocku czy wsadził na żywca Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
wojtek marzec Opublikowano 27 Listopada 2014 Udostępnij Opublikowano 27 Listopada 2014 Potwierdzam wypowiedź Coobcia. Miałem Red Stuff-y na tarczach turbo groove. Nie hamowały wogóle. Zmieniłem tylko klocki na Ferodo DS 2500 na przód i Mintexy na tył i jest o niebo lepiej. Niestety one piszczą, ale mi to akurat nie przeszkadza. Nie jest to pisk tak drażniący jak ten od blaszek, kiedy kończą się klocki. Rzekłbym, że to taki jak w rajdówkach, które również mają twarde klocki. Takie klocki wybrałem po długiej rozmowie z gościem z firmy: http://www.ferodoracing.pl/ Mają tam dobre ceny i naprawdę się na tym znają. A propo Mintexa, to jakiś brytyjski odpowiednik Ferodo. Zresztą, może wrzucę to co mi napisał: "DS2500 na zimno jest lekko gumowy, ale nadal ma współczynnik tarcia wyższy niż seryjny klocek. Mintex na przód w mieszance M1144 może być za słaby, ze względu na maxymalną temp pracy (500st), ferodo wytrzyma 100 st C więcej Mintex ma w swojej ofercie mieszankę M1155, która jest "mocniejsza" niż DS2500, wytrzymuje 700st C, jednak są droższe. Obrazowo mówiąć: M1144 to takie DS2500, który działa lepiej na zimno, ale gorzej powyżej 500 st. Na tyle nie ma szans na tyle zagrzać, na przodzie, na Poznaniu na slicku, da radę." Co prawda ja pytałem, pod kątem hamowania na torze, ale myślę że ma to swoje przełożenie na codzienną jazdę. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.