berater Opublikowano 25 Listopada 2014 Udostępnij Opublikowano 25 Listopada 2014 Czy na naszych pojazdach muszą być opony oznaczone 4X4 ? Nie pytam o zalecenia, tylko wymóg formalny. Chodzi o to, czy jak założę opony o odpowiednim rozmiarze, indeksie nośności, prędkości ale przeznaczone do samochodów osobowych, mogę mieć problem przy np. likwidacji szkody ? Jednym słowem, czy sam fakt obecności napędu na 4 łapy determinuje rodzaj opon ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
sq9mcs Opublikowano 25 Listopada 2014 Udostępnij Opublikowano 25 Listopada 2014 Kiedyś jeżdżąc jeszcze osobówką wpadłem w dziurę i urwałem koło. Wystąpiłem do zarządcy drogi o odszkodowanie z tytułu poniesionych strat. Odszkodowanie dostałem pomniejszone o 50% wnioskowanej wartości ponieważ miałem założone opony o rozmiarze którego producent nie przewidział do mojego samochodu. Wydaje mi się że nie ważne jest to czy opona do terenówki czy osobówki. Ważny jest rozmiar. Indeks nośności musi być adekwatny do wagi pojazdu Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
gkowal Opublikowano 25 Listopada 2014 Udostępnij Opublikowano 25 Listopada 2014 Czy na naszych pojazdach muszą być opony oznaczone 4X4 ? A co rozumiesz przez pojęcie "oznaczone 4x4" ? Jeśli na oponach jest napis 4x4 to najczęściej są to opony klasy terenowej (AT, MT) bo w innych klasach takich oznaczeń się nie stosuje. Na oponach przeznaczonych do samochodów SUV raczej nie znajdziesz nadruku 4x4. Pojęcie 4x4 pojawi się w katalogach producentów do grupowania opon, ale nie na samej oponie. Bardzo często tą samą oponę w sprzedaży widziałem w kategorii samochodów osobowych i SUV (czasami opisywanych 4x4), a różnica była tylko w cenie - droższa oczywiście w kategorii "4x4" Dla ubezpieczyciela oprócz stanu opony liczy się jej rozmiar, letnia/zimowa (w krajach ościennych), prawidłowość montażu (rotacja zgodnie z oznaczeniem, dwie takie same na wspólnej osi). Indeks nośności i prędkości jest dla twojego bezpieczeństwa (w instrukcji obsługi nie jest podawany) i dopóki w wypadku opona nie będzie zniszczona nie powinien mieć wpływu na likwidację szkody. Instrukcja pojazdu (dla T30) zaleca wszystkie cztery opony o takim samym rozmiarze, tej samej marki, tej samej konstrukcji (diagonalna, radialna, itp) i takim samym wzorze bieżnika. Ale ten wymóg jest raczej dla ochrony podzespołów napędowych (mechanizmy różnicowe, itp) niż samego bezpieczeństwa jazdy. 3 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
berater Opublikowano 25 Listopada 2014 Autor Udostępnij Opublikowano 25 Listopada 2014 Tak też myślałem. Chciałem się ustrzec analogii do schizofrenicznej moim zdaniem sytuacji z oznaczeniem opon M+S (błoto+śnieg): 1. M+S bez śnieżynki - bieżnik zimowy, mieszanka letnia 2. M+S ze znaczkiem śnieżynki - bieżnik zimowy, mieszanka zimowa. Kto to wymyślił i po co, nie wiem. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
rafkarw Opublikowano 26 Listopada 2014 Udostępnij Opublikowano 26 Listopada 2014 Tak też myślałem. Chciałem się ustrzec analogii do schizofrenicznej moim zdaniem sytuacji z oznaczeniem opon M+S (błoto+śnieg): 1. M+S bez śnieżynki - bieżnik zimowy, mieszanka letnia 2. M+S ze znaczkiem śnieżynki - bieżnik zimowy, mieszanka zimowa. Kto to wymyślił i po co, nie wiem. Jeśli nie wiadomo o co chodzi, to wiadomo o co chodzi. Jednak ja mam letnie M+S ContiCrossContact i mogę jedynie powiedzieć, że faktycznie z błotem radzą sobie znakomicie - sam samochód, ale nie wątpię, że i opony, przeszli ostry test offroadowy, po którym mój przyjaciel nieco w tematach offroadowych siedzący, i który mi ten test zapodał, cmokał z uznaniem. Nie mniej jeśli błota nie tykasz, to wystarczy zwykła opona we właściwym rozmiarze i z odpowiednim indeksem. Producent zaleca chyba indeks większy niż możliwości auta, czyli H zamiast T i mając na uwadze masę i środek ciężkości wydaje się to słuszne. Polecam też opony z oznaczeniem LX, bo jednak sensownie twardsze w konstrukcji od zwykłych. Te moje letnie są LX i faktycznie autko popyla po łukach jak trzeba. Zimowe (fakt, ze z założenia miększe) bez LX sprawiają wrażenie, jakby były do innego samochodu, choć ten sam rozmiar i indeks. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
berater Opublikowano 26 Listopada 2014 Autor Udostępnij Opublikowano 26 Listopada 2014 czyli H zamiast T i mając na uwadze masę i środek ciężkości wydaje się to słuszne. H i T są indeksami prędkości a nie nośności. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
nysska Opublikowano 27 Listopada 2014 Udostępnij Opublikowano 27 Listopada 2014 I chyba nie LX a XL Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
sq9mcs Opublikowano 27 Listopada 2014 Udostępnij Opublikowano 27 Listopada 2014 XL - eXtra Load - zwiększona nośność FR - Rant ochronny felgi Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Jurasek76 Opublikowano 25 Października 2015 Udostępnij Opublikowano 25 Października 2015 Witam Ja ostatnio do swojego T31 wstawiłem Michelin Latitude Cross 215x60x17 wcześniej miałem Conti4x4contact polecam latitude lepsze na mokrym asfalcie i na piasku Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Geodeta Opublikowano 30 Października 2015 Udostępnij Opublikowano 30 Października 2015 (edytowane) Drodzy Forumowicze, Doradźcie, co wybrać na zimę w rozmiarze 225/55/18 do mojego X-Traila T31: HANKOOK Winter i*cept evo2 SUV W320A (550zł/szt.) czy NOKIAN WR SUV 3 (635zł/szt.) ? Edytowane 30 Października 2015 przez Geodeta Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Erdol Opublikowano 1 Listopada 2015 Udostępnij Opublikowano 1 Listopada 2015 Napisz, gdzie mieszkasz i gdzie jeździsz. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Geodeta Opublikowano 1 Listopada 2015 Udostępnij Opublikowano 1 Listopada 2015 Góry świętokrzyskie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Geodeta Opublikowano 27 Grudnia 2015 Udostępnij Opublikowano 27 Grudnia 2015 (edytowane) Kupiłem Nokiany WR SUV3 225/55/18 i narazie jestem bardzo zadowolony. Na suchym nie zauważyłem żadnej różnicy, pomiędzy nimi a letnimi. Czekam na prawdziwą zimę. Edytowane 27 Grudnia 2015 przez Geodeta Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
TomekX-TRAIL Opublikowano 27 Grudnia 2015 Udostępnij Opublikowano 27 Grudnia 2015 Ja posiadam obecnie opony zimowe FALKEN, ktoś coś może powiedzieć na ich temat? 16" Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Erdol Opublikowano 27 Grudnia 2015 Udostępnij Opublikowano 27 Grudnia 2015 Chyba odwrotnie - jeśli je masz, to powiedz coś na ich temat. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
TomekX-TRAIL Opublikowano 28 Grudnia 2015 Udostępnij Opublikowano 28 Grudnia 2015 No może i odwrotnie, ale myślałem, że ktoś również tej samej firmy posiada Jak na razie jestem bardzo zadowolony, powiem szczerze że i z pokaźnego bagna wyjechałem więc jakoś zdają egzamin Auto prowadzi się bardzo cicho, jeżeli chodzi o hamowanie gwałtowne na mokrej nawierzchni to również jestem bardzo zadowolony, no ale uważam również że to duża zasługa tarcz i podwójnych tłoczków z przodu Błota mi nie zbierają w bieżnik, odkleja się ładnie... jak każdy... czekam na zimę :) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
robotek Opublikowano 10 Marca 2017 Udostępnij Opublikowano 10 Marca 2017 Muszę już niestety wymienić letnie do mojego xtralka, jak przeglądam te całe oponeo itp strony to mnie lekkie przerażenie i zakłopotanie ogarnęło co by tu wybrać, bo takiej jakości jak fabryczne, miałem Dunlopp sport 7000 225/55 R18 już chyba nie znajdzie. Jak macie doświadczenie proszę o doradę żeby babola nie kupić a i nie wydać fortuny. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
PabloHasan Opublikowano 11 Marca 2017 Udostępnij Opublikowano 11 Marca 2017 Przy okazji wymiany opon mam pytanie. Posiadam felgi aluminiowe nissana, na których poprzedni właściciel założył opony 225/55 R 18. nadają się do wymiany i chciałbym założyć te http://www.michelin.pl/opony/michelin-crossclimate-suv?fromTyreSelector=true&brand=nissan&selectorMode=byCar&model=x-trail%20ii&range=x-trail&engine=2.0%20dci%20173&year=2007%20-%202014&zp=false&fromTyreSegment=1&carId=4W206876&dimensionId=crossclimate-suv-25123-516105-401128&originalFitment=215-55-18-95-H ale one są 215/55. Czy felgi 18 nissana dopuszczają ten rozmiar (215 zamiast 225) ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Barton Opublikowano 11 Marca 2017 Udostępnij Opublikowano 11 Marca 2017 Przy okazji wymiany opon mam pytanie. Posiadam felgi aluminiowe nissana, na których poprzedni właściciel założył opony 225/55 R 18. nadają się do wymiany i chciałbym założyć te http://www.michelin.pl/opony/michelin-crossclimate-suv?fromTyreSelector=true&brand=nissan&selectorMode=byCar&model=x-trail%20ii&range=x-trail&engine=2.0%20dci%20173&year=2007%20-%202014&zp=false&fromTyreSegment=1&carId=4W206876&dimensionId=crossclimate-suv-25123-516105-401128&originalFitment=215-55-18-95-H ale one są 215/55. Czy felgi 18 nissana dopuszczają ten rozmiar (215 zamiast 225) ? Możesz śmiało zakładać, jest to felga o szerokości 7" i opona 215 do tego rozmiaru jest idealna. Będziesz miał tylko mniejszą średnicę opony o 11mm Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
berater Opublikowano 11 Marca 2017 Autor Udostępnij Opublikowano 11 Marca 2017 (edytowane) Oczywiście możesz założyć, ale musisz pamiętać, że będziesz miał niższy profil niż dotychczas. Edit: No właśnie Barton mnie uprzedził. Edytowane 11 Marca 2017 przez berater Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
PabloHasan Opublikowano 11 Marca 2017 Udostępnij Opublikowano 11 Marca 2017 (edytowane) Czyli 2:1, a jak mówi przysłowie" " Jeśli są wątpliwości to nie ma wątpliwości" .. w jaki sposób to można sprawdzić bym nie utopił pieniędzy. Panel doboru opon Micheline właśnie takie dobiera, ale może faktycznie coś w tym jest, ze : " Rozmiar 225 pojawił się seryjnie po lifcie", a auto jest po lifcie. Felga ma 7", czyli : "jest to felga o szerokości 7" i opona 215 do tego rozmiaru jest idealna" będzie ok ? Edytowane 11 Marca 2017 przez PabloHasan Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
PabloHasan Opublikowano 11 Marca 2017 Udostępnij Opublikowano 11 Marca 2017 masz racje Strider - jest jak byk naklejka 225/55. Jakie konsekwencje (mam na myśli trakcje i bezpieczeństwo) możne za sobą nosić zastosowanie opony 215/55 zamiast 225/55 ? Mam takie opony w innym aucie i sobie chwale wiec w tym chciałbym je załóż Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
robotek Opublikowano 11 Marca 2017 Udostępnij Opublikowano 11 Marca 2017 To 215 mamy wyjaśnione a co założyć jako 225 a w ogóle to w jakie opony wyposażają teraz fabryczne Xtralki Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
borge Opublikowano 12 Marca 2017 Udostępnij Opublikowano 12 Marca 2017 IMO kupujac nowe opony warto sie zastanowic czy na uwage zasluguja opony kierunkowe bo takie sa Michelin CrossClimate w przypadku opon kierunkowych, ich sezonowa rotacja nie jest juz tak prosta jak w przypadku np. opon asymetrycznych pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
borge Opublikowano 12 Marca 2017 Udostępnij Opublikowano 12 Marca 2017 w przypadku opon z bieznikiem kierunkowym rotacja mozliwa w schemacie prawy przod na prawy tyl, prawy tyl na prawy przod i po lewej stronie analogicznie, jesli chcialbys zalozyc opone z lewej strony na prawa mozliwe to jest to uprzednim jej demontazu z felgi w przypadku aut z napedem 4x4 rotowac opony powinno sie po przekatnej a bez demontazu i ponownego montazu nie jest to mozliwe zalozysz opone kierunkowa tylna prawa na lewy przod bez demontazu? pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.