Geodeta Opublikowano 3 Grudnia 2017 Udostępnij Opublikowano 3 Grudnia 2017 Ja śmigam na zimówkach Nokian WR SUV 3 i jestem zadowolony:) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
skywriter Opublikowano 3 Grudnia 2017 Udostępnij Opublikowano 3 Grudnia 2017 Nie ukrywam, że wolałbym nie zmieniać kompletu na wiosnę... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
marcinok Opublikowano 3 Grudnia 2017 Udostępnij Opublikowano 3 Grudnia 2017 (edytowane) Ja obecnie przesiadłem się z Toyo AT 226 65 17 na SCORPION VERDE ALL SEASON 215 65 R17. O tych pierwszych mogę powiedzieć że wbrew temu co się mówi o oponach AT nie zauważyłem by było jakoś odczuwalnie głośniej. W śniegu super, niestety na mokrym trzeba uważać- to samo na śliskim. Jeśli chodzi o Pirelli narazie świetnie poradziły sobie z atakiem zimy, na mokrym i na śliskim znacznie lepiej sobie radzą, w śniegu głębokim nie testowałem jeszcze. W terenie wiadomo AT górą ale przy 15% bym odpuścił. Edytowane 3 Grudnia 2017 przez marcinok Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Geodeta Opublikowano 4 Grudnia 2017 Udostępnij Opublikowano 4 Grudnia 2017 (edytowane) Dla bezpieczeństwa swojego i pasażerów zainwestuj w zimówki. Czasami kilka centymetrów może uratować zdrowie lub życie. W wielu krajach jest nakaz jazdy na zimówkach. https://www.oponeo.pl/artykul/opony-zimowe-w-europie Dla lepszego poruszenia wyobraźni polecam chociażby ten film: Edytowane 4 Grudnia 2017 przez Geodeta Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
skywriter Opublikowano 4 Grudnia 2017 Udostępnij Opublikowano 4 Grudnia 2017 Zawsze jeździłem na porządnych zimowych oponach, ale auto kupiłem na bardzo pozytywnie oceniane Vredestein Quatrac 3 i oczekiwałem sporo od tych opon, ale chyba jednak zbyt wiele. Zamówiłem oponki stricte zimowe: 225/65/17 Cooper Weather Master WSC - jak założę i przetestuje w różnych warunkach to dam znać... Dla bezpieczeństwa swojego i pasażerów zainwestuj w zimówki. Czasami kilka centymetrów może uratować zdrowie lub życie. W wielu krajach jest nakaz jazdy na zimówkach. https://www.oponeo.pl/artykul/opony-zimowe-w-europie Dla lepszego poruszenia wyobraźni polecam chociażby ten film: Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość mike12345 Opublikowano 4 Grudnia 2017 Udostępnij Opublikowano 4 Grudnia 2017 Bardziej realistyczny bylby test na drodze a nie na lodowisku, jesli chodzi o obowiazek jazdy na zimowkach w innych krajach to caloroczne tez sa akceptowane, maja takie same oznaczenia co zimowki. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Geodeta Opublikowano 5 Grudnia 2017 Udostępnij Opublikowano 5 Grudnia 2017 (edytowane) Pewnie wiele takich testów - wielosezonówki vs. zimówki - znajdziesz na yt. Myślę, że wynik zawsze będzie podobny.A najlepiej zmierzyć się w warunkach zimowych:) Zapraszam calorocznych oponiarzy do Kielc na test:) Edytowane 5 Grudnia 2017 przez Geodeta Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
marcinok Opublikowano 5 Grudnia 2017 Udostępnij Opublikowano 5 Grudnia 2017 Te filmy pokazują jedno... że wszystko można pokazać tak jak autor chce pokazać. Oczywistą oczywistością jest że dobre zimowe opony będą lepsze niż podobnej klasy całoroczne. Ale nie wrzucał bym do jednego worka wszystkich całorocznych jak i zimowych. Są lepsze i gorsze i warto by było porównywać opony całoroczne z górnej półki by mieć rzeczywiste porównanie o ile jest ona gorsza od dobrej zimówki. Na rynku zwłaszcza amerykańskim jest dużo opon z oznaczeniem M+S które nie nadają się do jazdy w zimowych warunkach. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Geodeta Opublikowano 5 Grudnia 2017 Udostępnij Opublikowano 5 Grudnia 2017 Co Tobą kieruje przy wyborze całorocznych? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
skywriter Opublikowano 16 Grudnia 2017 Udostępnij Opublikowano 16 Grudnia 2017 Z tymi oponami jest też trochę tak, że można zadać pytanie dlaczego jeździsz na oponach zimowych kiedy temperatura jest powyżej zera, a na asfalcie tylko woda - wtedy dla bezpieczeństwa powinieneś zmienić na np. uniroyale rain expert i prześle Ci test gdzie prawie każda opona zimowa jest w tym warunkach niebezpieczna. Wracając do tematu - chyba znalazłem coś co jest idealne i na mokrą jezdnię i w dużym śniegu - jest to Cooper Weather Master. Pomykam na takowych i na razie świetne - polecam. Co ciekawe: Made in England. Co do wielosezonowych - takie miałem na aucie... Ktoś je mocno fatygował w czasie upałów i część bieżnika odpowiadająca za "walkę" zimą była jakby uszkodzona...Często śmigam po Zakopiance i w tych okolicach zimówka wygrała z wielosezonową. Jest wiele lokalizacji, gdzie byłoby odwrotnie... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Barton Opublikowano 1 Lutego 2018 Udostępnij Opublikowano 1 Lutego 2018 Jeździ ktoś na Yokohama Geolandar A/T G015? Wydaje się być opona odpowiednią do naszych Xów, zwłaszcza, że jest dostępna w rozmiarze 225/55R18. Zastanawiam się tyko jak jest z hałasem na szosie, producent podaje 70dB, więc teoretycznie stosunkowo ciche, ale to tylko teoria. Macie jakieś doświadczenia z tym modelem? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
CORNEL Opublikowano 1 Lutego 2018 Udostępnij Opublikowano 1 Lutego 2018 Jeżdżę na Yokohamie Geolander ATS G012 od 2 lat w T30. Jedna z lepszych opon wielosezonowych do suva. Spokojnie daje radę w błocie, śniegu i na asfalcie. Często śmigam na autostradzie z prędkością 110-120km/h i nie ma problemu z hałasem. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Beny Opublikowano 2 Lutego 2018 Udostępnij Opublikowano 2 Lutego 2018 Co sądzicie o tych oponach może ktoś ma 245 zl szt Imperial Ecodriver 4S 215/60 R17 100 V XL jeżdżę 90 % miasto i zastanawiam sie czy kupic nowe Imperiale czy Goodyear vector 4seasons 215/60r17 używane 2016/2017 9 mm bieżnik 4 szt 1100 zł w tej chwili mam wlasnie goodyear niby imperialki nowe wzmacniane i dedykowane do 4x4 goodyear nie sa wzmacniane na ale to niby goodyear no i mam dylemat może pomożecie mi go rozwiazać? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Wit_ek Opublikowano 4 Lutego 2018 Udostępnij Opublikowano 4 Lutego 2018 Ja jeżdżę na wielosezonowych, bo na takich gumach kupiłem samochód. Z moich obserwacji wynika, że na oblodzonej nawierzchni hamowanie wymaga naprawdę sporo wprawy. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
piotrek3 Opublikowano 5 Lutego 2018 Udostępnij Opublikowano 5 Lutego 2018 Ja jeżdżę na wielosezonowych, bo na takich gumach kupiłem samochód. Z moich obserwacji wynika, że na oblodzonej nawierzchni hamowanie wymaga naprawdę sporo wprawy. Na lodzie to prawie wsio rawno -zimowa czy wielosezonowa.. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
nysska Opublikowano 5 Lutego 2018 Udostępnij Opublikowano 5 Lutego 2018 Prawie czasem czyni dużą różnicę. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
piotrek3 Opublikowano 5 Lutego 2018 Udostępnij Opublikowano 5 Lutego 2018 Prawie czasem czyni dużą różnicę. Fakt ,ale wbrew pozorom i różnym akcjom marketingowym,na prawdę nie wielką. Na pewno jak ktoś na oblodzonej drodze przysłowiowo nie dostosuje predkości do warunków to nawet najlepsza opona zimowa nic nie da .. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Korzen87 Opublikowano 1 Kwietnia 2018 Udostępnij Opublikowano 1 Kwietnia 2018 Mam pytanie, jestem świeżo po kupnie X'a po FL I sprzedający dał mi w komplecie opony letnie w rozmiarze 235/60 r18, czy takie opony będą pasować? Teraz założone zimowe 225/55 r18, niestety łyse jak slicki w F1 więc pójdą do kosza za parę dni... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
marcinok Opublikowano 2 Kwietnia 2018 Udostępnij Opublikowano 2 Kwietnia 2018 (edytowane) W Xtrailu widziałem największy rozmiar 235 65 17 i one przy maksymalnym skręcie delikatnie tarły. Rozmiar który podajesz ma o 0,2 cm większą średnice. Edytowane 2 Kwietnia 2018 przez marcinok Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
berater Opublikowano 2 Kwietnia 2018 Autor Udostępnij Opublikowano 2 Kwietnia 2018 Skoro poprzednik jeździł na takich, to może X jest podniesiony i nie haczą. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Korzen87 Opublikowano 2 Kwietnia 2018 Udostępnij Opublikowano 2 Kwietnia 2018 No właśnie byle nic nie haczyło i nie obcierało. Problem w tym, że poprzedni właściciel ma dużo aut na firmę i podczas oglądania auta pokazał mi Goodyear w rozmiarze 225/55. Jak odbierałem auto to koleś powiedział że się pomylił i wziął ze składu źle opony, bo do tego auta miał inne... No i przy odbiorze sprawdzilem jedynie datę produkcji a nie wróciłem uwagi na rozmiar... No nic chyba założę i zobaczę czy nic nie obciera, a na zimę kupię jakieś zimówki Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
berater Opublikowano 2 Kwietnia 2018 Autor Udostępnij Opublikowano 2 Kwietnia 2018 Na wybrzeżu macie zimy tyle co kot napłakał. Jeśli nie jeździsz często w wysokie góry zimą, może warto przemyśleć all season. U mnie sprawdzało się to znakomicie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Korzen87 Opublikowano 2 Kwietnia 2018 Udostępnij Opublikowano 2 Kwietnia 2018 Właśnie się zastanawiam nad wielosezonowymi, Vredestein Quatrac 5 albo Falken, Michelin crossclimate trochę drogo w tym rozmiarze wychodzą bo ponad 650 zł sztuka... A te 235/60 Hankook spróbować sprzedać. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość mike12345 Opublikowano 2 Kwietnia 2018 Udostępnij Opublikowano 2 Kwietnia 2018 Bierz Quatrac 5, jezdze na podobnych juz ponad rok i jezdzi sie normalnie w zimie i w lecie. Bieznika zeszlo niecaly 1mm/10.000km. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Korzen87 Opublikowano 4 Kwietnia 2018 Udostępnij Opublikowano 4 Kwietnia 2018 (edytowane) A która oś się zużywa bardziej? W tych Hankookach co mam, opony oznaczone jako przednie mają 5,5mm bieżnika a tylne jakieś 8mm. Rocznik opon 0216, przelotu pewnie z 40k na nich zrobione... Edytowane 4 Kwietnia 2018 przez Korzen87 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.