eryk93 Opublikowano 4 Kwietnia 2018 Udostępnij Opublikowano 4 Kwietnia 2018 Mi się wydaje, że jednak lepiej zmieniać opony, zima, lato, kupiłem letnie z Firestone, po sezonie letnim stwierdzę czy było warto Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
piotrek3 Opublikowano 4 Kwietnia 2018 Udostępnij Opublikowano 4 Kwietnia 2018 Mi się wydaje, że jednak lepiej zmieniać opony, zima, lato, kupiłem letnie z Firestone, po sezonie letnim stwierdzę czy było warto Temat -rzeka.Ilu użytkowników ,tyle opinii. Przy czterech ostatnich moich autach zawsze miałem dwa komplety kół otrzymane z autem.Wiec zmieniam całe koła na sezon. Natomiast gdybym miał tylko jeden komplet na pewno bym nie przerzucał na nich opon 2 x w roku bo specjalnie im to nie służy i bardzo latwo je uszkodzić przy tej czynności . Lepsza opcja ,szczególnie jeszcze kiedy auto ma 4x4 ,kontrole trakcji są dobre opony wielosezonowe ,które coraz cześciej parametrami przewyższają nawet sezonowe opony klasy premium. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość mike12345 Opublikowano 4 Kwietnia 2018 Udostępnij Opublikowano 4 Kwietnia 2018 A która oś się zużywa bardziej? W tych Hankookach co mam, opony oznaczone jako przednie mają 5,5mm bieżnika a tylne jakieś 8mm. Rocznik opon 0216, przelotu pewnie z 40k na nich zrobione... Przy napedzanej osi przedniej, przednie oczywiscie bardziej sie zuzywaja, mozna zamieniac przod z tylem np. co 20tys.km to rowno beda sie zuzywac. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Korzen87 Opublikowano 5 Kwietnia 2018 Udostępnij Opublikowano 5 Kwietnia 2018 Byłem u wulkanizatora i 235/60 r18 nie pasują do X Traila. Obcierają o nadkole 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
eryk93 Opublikowano 9 Kwietnia 2018 Udostępnij Opublikowano 9 Kwietnia 2018 (edytowane) Spróbuj może 215/55 Np te: Link Edytowane 9 Kwietnia 2018 przez eryk93 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Erdol Opublikowano 2 Sierpnia 2019 Udostępnij Opublikowano 2 Sierpnia 2019 (edytowane) Cześć, odświeżę temat, bo przymierzam się do zmiany opon. Jakie marki polecacie z opon wielosezonowych? Chcę założyć rozmiar 215/65 R17, który ma profil wyższy o 11 mm w porównaniu z fabrycznym 215/60 R17, więc tutaj doświadczenia również mile widziane.:) Edytowane 2 Sierpnia 2019 przez Erdol Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
borge Opublikowano 5 Sierpnia 2019 Udostępnij Opublikowano 5 Sierpnia 2019 (edytowane) zima ubieglego roku kupilem Michelin CrossClimate SUV i jestem zadowolony, przy moim rozmiarze 225/55/R18 nie mialem wielkiego wyboru, Ty przy swoim masz nacznie wiekszy a i ceny nieco nizsze, kazda z opon klasy premium bedzie dobra https://www.oponeo.pl/wybierz-opony/s=1/caloroczne/p=8/bridgestone,continental,goodyear,michelin,nokian,pirelli,vredestein,yokohama/r=1/215-65-r17 gdybym mial wybor podobny do ww bralbym jednak opony z bieznikiem symetrycznym lub asymetrycznym a nie kierunkowym z uwagii na latwiejsza rotacje transakcji wolalem dokonac w miejscowej firmie (tym bardziej ze mieli swietna promocje) ze wzgledu na ew. reklamacje niz walczyc z anonimowym sklepem internetowym, na szczescie nic sie nie dzieje, opony spisuja sie swietnie Edytowane 5 Sierpnia 2019 przez borge Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Dastorm Opublikowano 21 Października 2019 Udostępnij Opublikowano 21 Października 2019 (edytowane) Witajcie, chce zaopatrzyć się w nowy zestaw opony+felgi na lato, schodząc z rozmiarem felg w dół. Potrzebuje porady/potwierdzenia, iż takie zejście z rozmirem felgi to odpowiednie rozwiązanie. X T31 (po lifcie) 2012r. 2.0dci automat. rozważam dwie wersje Yokohama Geolandar A/T-S 215/70 R16 lub Yokohama Geolandar A/T-S 215/75 R15 i tu rodzą się pytania; - czy mogę zejść do felgi o rozmiarze 15’ (przy zachowaniu ET 40)? O ile da się ten rozmiar wstawić zależało by mi na tym zestawie najbardziej. - jeśli zastosuje felgę 16, (zależy mi na szerszym profilu bo zdarza mi się wjeżdżać w teren) to uzasadnionym jest zmiana na węższa oponę 215/70r16 czy raczej polecali byście jednak zostać przy 225/65r16 Wszystkie powyższe rozwiązania sprawdzałem w kalkulatorze zamienników na oponeo, i pasują jako zamiennik dla 225/60r17 idealnie. z góry dziękuje. Dawid Edytowane 21 Października 2019 przez Dastorm Błąd merytoryczny Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
jerzypo Opublikowano 21 Października 2019 Udostępnij Opublikowano 21 Października 2019 (edytowane) Dawidzie jeżeli mogę to odradzam Yokohama Geolandar. Ja posiadam Geolander SUV auto w zakrętach pływa strasznie miałem te opony wcześniej na Nissanie QQ+2 i było dokładnie to samo. Ja rozważam sprzedaż moich po dwóch sezonach bo komfort jazdy jest zerowy. A jeszcze co do felg obawiam się że mogą nie pasować z uwagi na rozmiar tarcz hamulcowych. Edytowane 21 Października 2019 przez jerzypo 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
jarekft Opublikowano 21 Października 2019 Udostępnij Opublikowano 21 Października 2019 Witam w kwestii opon ja założyłem Bridgestone Weather Control A005 215/55 R18 99V XL zgodnie z homologacją na słupku do tej pory przejechałem z 2000km nie mogę narzekać i jako opony wielosezonowe są o dziwo dość ciche a i cenę mają nie złą, nie odbierać jako reklama ale polecam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Larfen Opublikowano 23 Października 2019 Udostępnij Opublikowano 23 Października 2019 Miałem kiedyś (w poprzednim samochodzie) opony wielosezonowe, pierwszy delikatny puszek, trochę błotka i ciężko było z parkingu osiedlowego wyjechać Obecnie w nissanie mam Laufeny 1FIT - pierwszą zimę przejeździłem bez problemów, włącznie z bieszczadami w styczniu (-20 i śnieg po kolana). Warto też pamiętać o homologacji: w razie stłuczki ubezpieczyciel może się wypiąć na nas jeśli oponę będziemy mieć niewłaściwą (OWU). Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
simonc2 Opublikowano 3 Czerwca 2020 Udostępnij Opublikowano 3 Czerwca 2020 witam. Chciałbym zmienić koła na bardziej terenowe i wieksze do x-triala, obecny rozmiar to 215/60 R17. Prosze o informacje jaki rozmiar maxymalnie wchodzi tak żeby nie trzeba było nic przerabiać no i oczywiscie zeby nigdzie nie ocierały. Za odpowiedzi i przykładowe zdjęcia bardzo dziekuje. Pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
borge Opublikowano 3 Czerwca 2020 Udostępnij Opublikowano 3 Czerwca 2020 2 godziny temu, simonc2 napisał: Chciałbym zmienić koła na bardziej terenowe i wieksze do x-triala, obecny rozmiar to 215/60 R17. Prosze o informacje jaki rozmiar maxymalnie wchodzi tak żeby nie trzeba było nic przerabiać no i oczywiscie zeby nigdzie nie ocierały. co tzn. wieksze? wieksze felgi? przeczytales uwaznie caly ten watek? przeczytaj jeszcze tutaj watek dotyczacy wielkosci kol: informacji o oponach terenowych poszukaj w dziale T30, tam uzywaja czesciej opon AT czy MT i przy okazji zmien ta literowke ; ) model nazywa sie X-Trail a nie X-Trial Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Eloar Opublikowano 3 Czerwca 2020 Udostępnij Opublikowano 3 Czerwca 2020 (edytowane) @simonc2 opony na każdym rozmiarze felgi w danym modelu powinny być prawie takie same. Na 18" mam 215/55, co daje ~705mm czyli prawie 28". Bez podnoszenia więcej niż 28" na pewno nie wejdzie. Ze względu na rozmiar hamulców mniejszej felgi niż 16" nie sposób włożyć. Wygląda na to, że w rozmiarze zalecanym przez Nissana 215/65 R16 można znaleźć opony AT np BFGoodrich KO2. Jeśli zwiększyć odrobinę profil do 70, to się znajdą opony dedykowane przez producentów do Wranglera. Edytowane 3 Czerwca 2020 przez Eloar Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
simonc2 Opublikowano 13 Czerwca 2020 Udostępnij Opublikowano 13 Czerwca 2020 (edytowane) czy jeździ ktoś z was na oponach 235/60/17 lub 225/65/17 i może wrzucić zdjęcie podglądowe? Edytowane 14 Czerwca 2020 przez simonc2 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
simonc2 Opublikowano 19 Czerwca 2020 Udostępnij Opublikowano 19 Czerwca 2020 Ma ktoś z was założone dystanse koła w T31 ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Krisgda Opublikowano 19 Czerwca 2020 Udostępnij Opublikowano 19 Czerwca 2020 Ja mam co chcesz wiedzieć? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
simonc2 Opublikowano 23 Czerwca 2020 Udostępnij Opublikowano 23 Czerwca 2020 W dniu 19.06.2020 o 21:48, Krisgda napisał: Ja mam co chcesz wiedzieć? Kolego możesz zrobić zdjęcie jak wygląda na dystansach? Chce do siebie założyć opony 235/65/17 AT i boje sie że będą delikatnie ocierać wiec wtedy tylko dystans mnie ratuje. Jaką grubość dystansu masz i jakie oponki? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Eloar Opublikowano 23 Czerwca 2020 Udostępnij Opublikowano 23 Czerwca 2020 Zamiast dystansów lepiej dobrać felgę z właściwym offsetem. Mniejsze obciążenie i ogólnie będzie lżej, a mniejsza masa resorowana to lepsza praca zawieszenia. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.