Skocz do zawartości
Części Nissana - iParts.pl

Potrzebna serwisówka Pathfinder 2.5 YD25DDTi.Wymiana rozrządu.


otk666

Rekomendowane odpowiedzi

Na wstępie witam i pozdrawiam wszystkich forumowiczów.Od niedawna jestem posiadaczem Pathfinderka 2,5  z grudnia 2006 -150 000 przebiegu. Pilnie poszukuję servis manuala do tego autka z silnikiem YD25DDTI. W internecie jest kilka stron z serwisówką ale wszystkie do wersji amerykańskiej .Inny silnik,osprzęt i elektryka.Czy ktoś posiada jakieś linki ? Następny problem to plus minus kiedy wymieniać rozrząd ? Czy jest jakiś konkretny kilometraż ? To samo pytanie odnośnie wymiany lub regeneracji wtrysków ? Ostatnio byłem szczęśliwym użytkownikiem Terranka II 2.7 i tam nie było takich zagwostek.Znając awaryjność YD25 chciałbym zawczasu wyeliminować potencjalne kłopoty.Na alle... znalazłem dwa komplety rozrządu warte uwagi jeden na pierwszy montaż za 1500 zybli i drugi wzmocniony za 900 z jakimiś dodatkowymi bajerami.Który według kolegów wydaje się być bardziej odpowiedni ? Czy są w zawieszeniu ograniczniki skrętu ? Przy maksymalnym skręcie kół trzeszczy jak by opona o coś tarła (oponki fabryczne) .Z góry dziękuję za pomoc i zainteresowanie moim problemem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1. Mam całą serwisówkę do YD25, VQ z OBD i VQ bez OBD. mogę ci wrzucić na DropBoxa albo Google Drive.

2. ASO twierdzi że rozrządu się nie wymienia ale zbyt długie okresy wymiany oleju (co 30tyś km, ja wymieniam co 10tyś km.) powodują naciąganie łańcucha. Sam przymierzam się do własnoręcznej wymiany rozrządu na wzmacniany (około 1000zł). Sprawdź ten serwis: http://www.prsserwis.com.pl/rozmawiałem z gościem bardzo długo, specjalizują się w silniku YD25. Z rozrządem pasowałoby wymienić pompę oleju koszt ok.800zł.

3. Co do wtrysków to jest zagwozdka. Moje zaczynają klepać od 2000rpm w zwyż a mam 80tyś km na liczniku. Rozmawiając z kilkoma forumowiczami nie jestem przypadkiem odosobnionym. Wtryski chociaż klepią to silnik pracuje prawidłowo i przyspiesza zgodnie z specyfikacją. Niestety zawór SCV pada po około 20-30tyś km. Objawy i jego wymianę opisałem w temacie zaraz na początku forum.

4. Nie ma dodatkowych ograniczników skrętu. Skręć maksymalnie kołami może trą o nadkole albo łożysko w piaście zaczyna umierać.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki za szybką odpowiedź.Jestem na etapie rycia na dziale terrano i chyba udało mi się znaleźć serwisówkę do VQ i YD25 w jednym.Tak że jeden problem rozwiązany.Na razie (odpukać) autko chodzi jak marzenie ale kiedyś rozrząd trzeba będzie wymienić.Skoro ASO twierdzi że sie nie wymienia to można czekać na jakieś podejrzane dźwięki i wtedy sie zabrać za łańcuszki i przy okazji pompę oleju.Firmy od YD25 znalazłem dwie-w Kazimierzu Dolnym i w Kielcach.Aczkolwiek latając po forach na ten silnik generalnie narzeka się tylko w Polsce.W Niemczech czy UK nie ma specjalnie negatywnych opinii.Może to kwestia sprowadzanych Patfinderków z jakąś tam historią czy kręconym przebiegiem.Odnośnie rozrządu to chyba też się zainteresuje tym wzmacnianym z Kazimierza.Wtrysków na razie nie słychać ale można myśleć już o jakiejś regeneracji.Teraz jak mam manual dokładnie sprawdzę przód na papierze a ewentualnie jutro za dnia będę walczył ze skrzypieniem na żywo.Jeszcze raz dziękuję .Pozdrawiam.


Dla zainteresowanych link do serwisówki Nissan Pathfinder R51 VQ40DE i YD25DDTi  http://terranoirk.ru/forums/manual/R51/

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Na forum jest opisane jak sprawdzać ten rozrząd, zdejmij pokrywę i zmierz wysunięcie napinacza jak i górny oraz dolny łańcuch szczelinomierzem. Zęby na kołach....

Sprawdzteż  wizualnie slizgi i ogniwa łancuszka na potencjalne mikro pękniecia materiału. Mniej wiecej w taki sposób mozesz ocenić zuzycie tych elementów. Niewymienialność łancuszków to mit w przypadku nissana. W łancuszku sa 2-3 miejsca w ktorych ogniwa się o wiele bardziej naciągają a nizeli reszta.

Panowie a co z pompą olejową, po czym poznać iz stara jest do niczego? na jaką wymienić najlepiej? 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Moim zdaniem takie sprawdzenie to trochę bez sensu.Żeby zdjąć pokrywę tak czy tak trzeba rozebrać cały przód i wtedy za jednej roboty bez względu na zużycie wszystko wymienić i przy okazji sprawdzić pompę oleju.Dlatego pytałem o jakiś konkretny przebieg przy którym rozrząd powinien być wymieniony.Pozostaje tylko zebrać kasę i dla spokoju ducha wymienić wszystko profilaktycznie  za jednej roboty albo jeździć i nasłuchiwać czy coś się nie dzieje.Podejrzewam że za sam demontaż przodu i pokrywy warsztat trochę skasuje a sama wymiana to już pikuś.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Fakt skórka za wyprawkę w szczególności silniki z skrzynią automatyczną gdzie aby dostać się do góry rozrządu trzeba zdemontować rurę od EGR a to wymaga spuszczenia płynu chłodzącego. Sam przymierzam się do wymiany rozrządu na wzmacniany i najprawdopodobniej zrobię to sam. Jestem na etapie oswajania się z cała procedurą wymiany. Na pewno napiszę cały poradnik i wrzucę na forum podobnie jak zrobiłem z wymianą zaworu SCV.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Rób poradnik i wrzuć, ja też w przyszłym roku chce wymienić rozrząd na ten wzmacniany. Będzie mi  łatwiej.. :-)

po wymianie moze zrobię chip na 200 kucy?hmm   ;-)   ....

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Oj zdziwisz się co do tego wzmacnianego. W weekend planuję dokończenie prac. Dam znać co i jak.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...