Skocz do zawartości
Części Nissana - iParts.pl

Migający check engine


dziarus
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

od jakiegoś czasu podczas jazdy check engine miga , świeci się czasami przez dwie trzy sekundy i gaśnie a czasem i 10 min potem gaśnie i nie świeci się np 10min niema normy bywa rożnie .

Gdy kontrolka się zaświeci to na ułamek sekundy obroty lekko wzrastają i też nie zawsze , auto traci też nieznacznie na mocy albo nie . 

Zapalam auto i jest wszystko ok kontrolka zaczyna migać dopiero podczas dłuższej jazdy tak min 10 min ,próbowałem zatrzymać auto gdy się świeci ale zawsze gaśnie kontrolka  nim się zatrzymam .

Migałem błędy i nic nie wykryło czysto.

Auto ma moc i nie pali więcej.

Nie wiem od czego zacząć w poszukiwania przyczyny ?   

Wymieniłem wszystkie filtry , zregenerowałem wtryski , wyczyściłem przepływkę i czujnik położenia wału.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

pompa to czarny scenariusz.

Próbowałem gdy auto stało wymusić chek engin dodawałem gwałtownie gazu , trzymałem na wysokich obrotach i tak z pół godziny i kontrolka się nie świeci , zaświeca się tylko podczas jazdy to mnie zastanawia bo na chłopski rozum to jak by z pompą były hece to bez różnicy czy stoi czy jedzie by się świeciła .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

... u mnie też się zapala kontrolka.

Zwykle przy temperaturze poniżej 1-2*C, pokonując nierówność na drodze zapala się kontorlka. Swieci, świeci .... Czasem wystarczy na wolnych obrotach przegazować a czasem sama zgaśnie jak przez nierówność na drodze przejadę.

W czasie kiedy się świeci żadnych nieprawidłowości w pracy silnika nie zaobserwowałem.

 

Na wolnych obrotach "macałem" wszystkie widoczne wtyczki pod maską ale się nie zapaliła.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

chyba doszedłem kiedy się załącza check , gdy jakę stałą prędkością  tak 80-100 km i obroty utrzymuję na około  2000tyś to cię zaświeca  gazuję to gaśnie i później to raz się świeci raz gaśnie dalej nie wiem czego to wina :(  ,może komputer świruje ?


chyba znalazłem zależność gdy jadę stałą prędkością tak z 10 min 80 ,100 km i trzymam obroty na około 2000tyś to się zaświeca chek  później to już standardowo świeci gaśnie i bez różnicy od prędkości czy obrotów , zastanawiam się czy to nie komputer świruje ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

potencjometr gdzie on jest w którym miejscu? zaglądnę.Dobrze rozumuję ,  komputer widzi błąd potencjometru i obniża obroty do 1500 ? Coś w tym morze być czasami gdy kontrolka się załączy obroty na chwilę nieznacznie skaczą 

A znalazłem :) wujek google czyni cuda 1c.pdf 

zerknę  jak będę miał czas czuję że będzie telenowela z odcinkami niczym toi dziadostwo naprawię :)

Edytowane przez dziarus
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Aj gruby jak tu się nie denerwować , jak widzisz co zepsute to się bierzesz i naprawisz a w tym przypadku co?  Do mechaniora zaprowadzę to będzie szukać na oślep a ja za to płacił  . A w ogóle to ja nie znam w okolicy 100km żadnego kumatego wszyscy to wyrobnicy.

Koniec żalów trzeba byka za rogi brać.W alledrogo jest parę pozycji http://allegro.pl/listing/listing.php?order=m&string=potencjometr+gazu+terrano&bmatch=seng-v6-1-default-1106oczywiście końcówki posprawdzam ale czy nie będzie różnicy między automatem a manualem mimo takich samych wtyków ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jest postęp:) , byłem u magika i znalazł dwa błędy 11 i 47 według tej rozpiski  http://forum.nissanklub.pl/index.php/topic/96378-brak-mocy/ twojej dario88 :0recourse:  błąd 11 to  czujnik położenia wałka rozrządu (pompa)  a 47 czujnik położenia wału korbowego . Ten od korbowego to wiem gdzie jest  a gdzie jest czujnik położenia wałka . Rozumiem że powinienem je powymieniać czy tak ? 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

też taką mam nadzieję że te błędy są ze sobą powiązane http://forum.nissanklub.pl/index.php/topic/80537-czujnik-walka-rozrzadu-i-czujnik-na-pompie-wtryskowej/. tu też były dwa błędy. Pompę mam zexela niestety.Dzisiaj czujnik wykręciłem i przeczyściłem był zapaćkany olejem , posprawdzałem wtyki , kabelki są całe . da się coś z tym zrobić czy kupować używkę ?

I nie wiem czy coś to ma wspólnego z usterką ale parę lat jeździłem bez wtrysku sterującego w tym roku przy okazji regeneracji  się o tym dowiedziałem .

Edytowane przez dziarus
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

na alledrogo gościu ma za 250 zł ,zaryzykuję a co do czujnika przy pompie to nie na moje nerwy żeby to robić jeszcze przez tel . 

Dzięki wielkie dario za zaangażowanie 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Szybko podepne się pod temat. Padł mi wtryskiwacz sterujący. Regenerować, kupić regenerowany czy uzywke?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ja sterujący kupiłem używkę i wszystkie oddałem do regeneracji  


zdobyłem  czujnik wału nie było łatwo kupić nawet używki . Do boscha niema problemu używka czy oryginał jest łatwy w zdobyciu , zexel niestety to kłopoty i tak na aledrogo po wpisaniu czujnik wału są same boschy. Zacząłem szukać po ludziach którzy sprzedają całe silniki po wykonaniu dwudziestu telefonów czterech sprzedawców zaoferowało się sprawdzić co ma zexela czy bocha tyle że żaden nie oddzwonił choć się oferowali  handlarze za dychę .W końcu złapałem jednego co to był na tyle kumaty że rozróżnia boscha od zexela i tak zostałem właścicielem czujnika :) .

Czujnik założyłem po wcześniejszym wykasowaniu błędów , na dzisiejszą chwilę brak pomarańczowej lampki :) .

Tak sobie myślę że błąd 47 wymusza błąd 11 i chodzą one parami :)

post-20629-0-41186200-1418925614_thumb.jpg czujnik boscha jest okrągły i ma napisy z numerami 

post-20629-0-87991400-1418925689_thumb.jpg   post-20629-0-22256500-1418925756_thumb.jpg czujnik zexela obudowa kwadratowa bez żadnych napisów .

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

a tam piwo od razu bimberek się należy  :showoff: . Z tymi błędami w parach dziwna sprawa na początku miałem błąd 47 i 11 po skasowaniu i chwilowej jeździe kontrolka znów zamrugała , wymigałem błąd i wyskoczyło 47 i  12 ( przepływka)  a 11 nie ,skasowałem i założyłem nowy czujnik. Od tamtego czasu nie wyskakuje żaden błąd

Przypatrywałem się temu czujnikowi i zastanawiam się jak on działa co siedzi w środku obudowy ? Korci mnie by go wybebeszyć   :devil:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Panowie jadąc dziś auto lekko szarpnęło i zaświecił się chek , własnie sprawdziłem błędy i mam :

 

96 Engine control module (ECM)/injector needle lift sensor – incorrect signa
moduł kontroli silnika (ECM) / czujnik wzniosu igły wtryskiwacza - błędny sygnał

 

 

34 Needle Lift Sensor (NLS)

czujnik wzniosu igły na pierwszym wtryskiwaczu

 

Auto chodzi równo ale  ciężko się wkręca  .  Z tego co się doszukałem na forum wszystko wskazuje na pierwszy wtryskiwacz sterujący ale nie wiem czy szukać już nowego (używkę) , czy liczyć na cud i coś się tylko rozpięło (zaśniedziała wtyczka) ? ;) 

 

Dziwne , bo niby robiłem kasowanie błędów według opisu (wypięcie zworki i włożenie po 5s) ale coś te 55 nie chce zaświecić. 

 

PS: zaraz zabieram się za lekturę forum pod kątem "wtrysk sterujący" .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tydzień temu wyskoczyło u mnie to samo. Błąd 97 i 34. Po wykasowaniu błędów pozostał 34 czyli czujnik wzniosu igły na pierwszym wtryskiwaczu. Weź omomierz do ręki, odepnij wtyczkę od cewki na wtryskiwaczu i sprawdź czy jest opór. Ma być 105 om. Pewnie nie będzie nic. Więc padła cewka. Masz do wyboru, kupić nowy wtryskiwacz - koszt około 500 do 600 zł, używka 250 - 350 i nie wiadomo jak długo pochodzi albo regeneracja u gościa w Krakowie. Ja w środę wysłałem do regeneracji. Jak wróci to napiszę co i jak.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Własnie czytam tematy o tym wtrysku i  jutro rano zasuwam zmierzyć "opór" , bo według opisów mam system bosch (rurki przelewowe z wężyka w oplocie) . Jeśli nie wykaże nic to dzwonię do  Dariusz Woliński DieselTech ul. Polna 18 A / 9  43-251 Pawłowice  (wspominał o nim piotr323f w tematach o wtryskiwaczu sterującym)  , bo za 200zł ma  http://allegro.pl/wtryskiwacz-sterujacy-wtrysk-terrano-2-7-i4894529117.html  ale najlepsze że mam do niego jakieś 40km ...więc w razie czego jadę i u niego na placu nawet sam wymieniam / podmieniam ten wtrysk  ...cholera oby tylko skończyło się na tym wtrysku , a nie  tym ECM z błędu 96 :thumbsdown:   Na chłopski rozum te dwa błędy są z sobą powiązane i po cichu liczę na ten uszkodzony wtrysk (cewkę) .

 

 

PS: baaaaardzo cicho liczę też  na tylko zaśniedziałą wtyczkę  :devil: 


edit 

 

Przemierzyłem wtyczkę i zero przewodzenia , czyli umarła cewka . Zadzwoniłem do Pawłowic (super komunikatywna i uprzejma osoba!) i umówiłem się na jutro że rano odstawiam auto i wracam po pracy ...w sumie naprawa trwa ponoć tylko 3 h ale koliduje to z moją pracą i muszę to tak a nie inaczej rozwiązać . Na dodatek jak na złość ostatni wtrysk do terrano sprzedał się w piątek , bo tak już dziś wieczorem bym to montował . Jutro wieczorem napiszę co i jak wyszło .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To jak będziesz u Pana Dariusza to zapytaj jak idzie regeneracja wtryskiwacza z Elbląga, bo od piątku nie mogę się do niego dodzwonić. Już wszystko wiem.

Edytowane przez jarolissimus
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Właśnie odebrałem auto po naprawie wtryskiwacza u Darka , zrobiłem 40km do domu i oczywiście wszystko jest w najlepszym porządku! Auto chodzi jak przed awarią . Polecam więc usługi złotej rączki z Pawłowic ! 

 

PS: za regenerację mojego wtryskiwacza zapłaciłem 200zł i jest to cena wymontowania , regeneracji i ponownego  montażu wtryskiwacza , czyli jak dla mnie bomba! 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dziś (w końcu) przyjechał wtryskiwacz. Silnik działa jak należy z małym ale. W czasie jazdy zaczął świecić i gasnąc check. Okazało się ,że jeszcze jest błąd 13 i 42 czyli czujniki temperatury płynu i paliwa. Do tego w czasie jazdy i na postoju kiedy zapalal się check wzrastały obroty. Który błąd to powoduje?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...