dziarus Opublikowano 26 Listopada 2014 Udostępnij Opublikowano 26 Listopada 2014 od jakiegoś czasu podczas jazdy check engine miga , świeci się czasami przez dwie trzy sekundy i gaśnie a czasem i 10 min potem gaśnie i nie świeci się np 10min niema normy bywa rożnie . Gdy kontrolka się zaświeci to na ułamek sekundy obroty lekko wzrastają i też nie zawsze , auto traci też nieznacznie na mocy albo nie . Zapalam auto i jest wszystko ok kontrolka zaczyna migać dopiero podczas dłuższej jazdy tak min 10 min ,próbowałem zatrzymać auto gdy się świeci ale zawsze gaśnie kontrolka nim się zatrzymam . Migałem błędy i nic nie wykryło czysto. Auto ma moc i nie pali więcej. Nie wiem od czego zacząć w poszukiwania przyczyny ? Wymieniłem wszystkie filtry , zregenerowałem wtryski , wyczyściłem przepływkę i czujnik położenia wału. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
dziarus Opublikowano 26 Listopada 2014 Autor Udostępnij Opublikowano 26 Listopada 2014 pompa to czarny scenariusz. Próbowałem gdy auto stało wymusić chek engin dodawałem gwałtownie gazu , trzymałem na wysokich obrotach i tak z pół godziny i kontrolka się nie świeci , zaświeca się tylko podczas jazdy to mnie zastanawia bo na chłopski rozum to jak by z pompą były hece to bez różnicy czy stoi czy jedzie by się świeciła . Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
SieneK_68 Opublikowano 27 Listopada 2014 Udostępnij Opublikowano 27 Listopada 2014 ... u mnie też się zapala kontrolka. Zwykle przy temperaturze poniżej 1-2*C, pokonując nierówność na drodze zapala się kontorlka. Swieci, świeci .... Czasem wystarczy na wolnych obrotach przegazować a czasem sama zgaśnie jak przez nierówność na drodze przejadę. W czasie kiedy się świeci żadnych nieprawidłowości w pracy silnika nie zaobserwowałem. Na wolnych obrotach "macałem" wszystkie widoczne wtyczki pod maską ale się nie zapaliła. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Dżem Opublikowano 27 Listopada 2014 Udostępnij Opublikowano 27 Listopada 2014 Wtyczki wszelakie przejrzeć nie zaszkodzi. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
dziarus Opublikowano 7 Grudnia 2014 Autor Udostępnij Opublikowano 7 Grudnia 2014 chyba doszedłem kiedy się załącza check , gdy jakę stałą prędkością tak 80-100 km i obroty utrzymuję na około 2000tyś to cię zaświeca gazuję to gaśnie i później to raz się świeci raz gaśnie dalej nie wiem czego to wina ,może komputer świruje ? chyba znalazłem zależność gdy jadę stałą prędkością tak z 10 min 80 ,100 km i trzymam obroty na około 2000tyś to się zaświeca chek później to już standardowo świeci gaśnie i bez różnicy od prędkości czy obrotów , zastanawiam się czy to nie komputer świruje ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Dżem Opublikowano 7 Grudnia 2014 Udostępnij Opublikowano 7 Grudnia 2014 Potencjometr gazu. Tylko się dziwię dlaczego komputer Ci go nie odłącza i nie trzyma stałych obr na poziomie 1500obr? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
dziarus Opublikowano 7 Grudnia 2014 Autor Udostępnij Opublikowano 7 Grudnia 2014 (edytowane) potencjometr gdzie on jest w którym miejscu? zaglądnę.Dobrze rozumuję , komputer widzi błąd potencjometru i obniża obroty do 1500 ? Coś w tym morze być czasami gdy kontrolka się załączy obroty na chwilę nieznacznie skaczą A znalazłem wujek google czyni cuda 1c.pdf zerknę jak będę miał czas czuję że będzie telenowela z odcinkami niczym toi dziadostwo naprawię Edytowane 7 Grudnia 2014 przez dziarus Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
gruby Opublikowano 7 Grudnia 2014 Udostępnij Opublikowano 7 Grudnia 2014 Dziarus nie zakładaj od razu czarnego scenariusza, nie będzie tak źle. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Dżem Opublikowano 7 Grudnia 2014 Udostępnij Opublikowano 7 Grudnia 2014 kup używkę (odpowiednią do wtyczki jaką masz), podmień i się przekonasz. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
dziarus Opublikowano 7 Grudnia 2014 Autor Udostępnij Opublikowano 7 Grudnia 2014 Aj gruby jak tu się nie denerwować , jak widzisz co zepsute to się bierzesz i naprawisz a w tym przypadku co? Do mechaniora zaprowadzę to będzie szukać na oślep a ja za to płacił . A w ogóle to ja nie znam w okolicy 100km żadnego kumatego wszyscy to wyrobnicy. Koniec żalów trzeba byka za rogi brać.W alledrogo jest parę pozycji http://allegro.pl/listing/listing.php?order=m&string=potencjometr+gazu+terrano&bmatch=seng-v6-1-default-1106oczywiście końcówki posprawdzam ale czy nie będzie różnicy między automatem a manualem mimo takich samych wtyków ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Dżem Opublikowano 7 Grudnia 2014 Udostępnij Opublikowano 7 Grudnia 2014 Rozpędziłem się z końcówkami. Są 3 a najczęściej 2 rodzaje, rozpoznasz po obudowie/rodzaju wykonania. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
dziarus Opublikowano 8 Grudnia 2014 Autor Udostępnij Opublikowano 8 Grudnia 2014 jest postęp:) , byłem u magika i znalazł dwa błędy 11 i 47 według tej rozpiski http://forum.nissanklub.pl/index.php/topic/96378-brak-mocy/ twojej dario88 błąd 11 to czujnik położenia wałka rozrządu (pompa) a 47 czujnik położenia wału korbowego . Ten od korbowego to wiem gdzie jest a gdzie jest czujnik położenia wałka . Rozumiem że powinienem je powymieniać czy tak ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
dziarus Opublikowano 8 Grudnia 2014 Autor Udostępnij Opublikowano 8 Grudnia 2014 (edytowane) też taką mam nadzieję że te błędy są ze sobą powiązane http://forum.nissanklub.pl/index.php/topic/80537-czujnik-walka-rozrzadu-i-czujnik-na-pompie-wtryskowej/. tu też były dwa błędy. Pompę mam zexela niestety.Dzisiaj czujnik wykręciłem i przeczyściłem był zapaćkany olejem , posprawdzałem wtyki , kabelki są całe . da się coś z tym zrobić czy kupować używkę ? I nie wiem czy coś to ma wspólnego z usterką ale parę lat jeździłem bez wtrysku sterującego w tym roku przy okazji regeneracji się o tym dowiedziałem . Edytowane 8 Grudnia 2014 przez dziarus Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
dziarus Opublikowano 8 Grudnia 2014 Autor Udostępnij Opublikowano 8 Grudnia 2014 na alledrogo gościu ma za 250 zł ,zaryzykuję a co do czujnika przy pompie to nie na moje nerwy żeby to robić jeszcze przez tel . Dzięki wielkie dario za zaangażowanie Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
dziarus Opublikowano 15 Grudnia 2014 Autor Udostępnij Opublikowano 15 Grudnia 2014 kurde nikt nie ma czujnika wałka zexela przetrzepałem całe allegro i oxi i lipa Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
jarolissimus Opublikowano 15 Grudnia 2014 Udostępnij Opublikowano 15 Grudnia 2014 Szybko podepne się pod temat. Padł mi wtryskiwacz sterujący. Regenerować, kupić regenerowany czy uzywke? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
dziarus Opublikowano 18 Grudnia 2014 Autor Udostępnij Opublikowano 18 Grudnia 2014 ja sterujący kupiłem używkę i wszystkie oddałem do regeneracji zdobyłem czujnik wału nie było łatwo kupić nawet używki . Do boscha niema problemu używka czy oryginał jest łatwy w zdobyciu , zexel niestety to kłopoty i tak na aledrogo po wpisaniu czujnik wału są same boschy. Zacząłem szukać po ludziach którzy sprzedają całe silniki po wykonaniu dwudziestu telefonów czterech sprzedawców zaoferowało się sprawdzić co ma zexela czy bocha tyle że żaden nie oddzwonił choć się oferowali handlarze za dychę .W końcu złapałem jednego co to był na tyle kumaty że rozróżnia boscha od zexela i tak zostałem właścicielem czujnika . Czujnik założyłem po wcześniejszym wykasowaniu błędów , na dzisiejszą chwilę brak pomarańczowej lampki . Tak sobie myślę że błąd 47 wymusza błąd 11 i chodzą one parami czujnik boscha jest okrągły i ma napisy z numerami czujnik zexela obudowa kwadratowa bez żadnych napisów . Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
dziarus Opublikowano 19 Grudnia 2014 Autor Udostępnij Opublikowano 19 Grudnia 2014 a tam piwo od razu bimberek się należy . Z tymi błędami w parach dziwna sprawa na początku miałem błąd 47 i 11 po skasowaniu i chwilowej jeździe kontrolka znów zamrugała , wymigałem błąd i wyskoczyło 47 i 12 ( przepływka) a 11 nie ,skasowałem i założyłem nowy czujnik. Od tamtego czasu nie wyskakuje żaden błąd Przypatrywałem się temu czujnikowi i zastanawiam się jak on działa co siedzi w środku obudowy ? Korci mnie by go wybebeszyć Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
powalla Opublikowano 21 Grudnia 2014 Udostępnij Opublikowano 21 Grudnia 2014 Panowie jadąc dziś auto lekko szarpnęło i zaświecił się chek , własnie sprawdziłem błędy i mam : 96 Engine control module (ECM)/injector needle lift sensor – incorrect signamoduł kontroli silnika (ECM) / czujnik wzniosu igły wtryskiwacza - błędny sygnał i 34 Needle Lift Sensor (NLS) czujnik wzniosu igły na pierwszym wtryskiwaczu Auto chodzi równo ale ciężko się wkręca . Z tego co się doszukałem na forum wszystko wskazuje na pierwszy wtryskiwacz sterujący ale nie wiem czy szukać już nowego (używkę) , czy liczyć na cud i coś się tylko rozpięło (zaśniedziała wtyczka) ? Dziwne , bo niby robiłem kasowanie błędów według opisu (wypięcie zworki i włożenie po 5s) ale coś te 55 nie chce zaświecić. PS: zaraz zabieram się za lekturę forum pod kątem "wtrysk sterujący" . Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
jarolissimus Opublikowano 21 Grudnia 2014 Udostępnij Opublikowano 21 Grudnia 2014 Tydzień temu wyskoczyło u mnie to samo. Błąd 97 i 34. Po wykasowaniu błędów pozostał 34 czyli czujnik wzniosu igły na pierwszym wtryskiwaczu. Weź omomierz do ręki, odepnij wtyczkę od cewki na wtryskiwaczu i sprawdź czy jest opór. Ma być 105 om. Pewnie nie będzie nic. Więc padła cewka. Masz do wyboru, kupić nowy wtryskiwacz - koszt około 500 do 600 zł, używka 250 - 350 i nie wiadomo jak długo pochodzi albo regeneracja u gościa w Krakowie. Ja w środę wysłałem do regeneracji. Jak wróci to napiszę co i jak. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
powalla Opublikowano 22 Grudnia 2014 Udostępnij Opublikowano 22 Grudnia 2014 Własnie czytam tematy o tym wtrysku i jutro rano zasuwam zmierzyć "opór" , bo według opisów mam system bosch (rurki przelewowe z wężyka w oplocie) . Jeśli nie wykaże nic to dzwonię do Dariusz Woliński DieselTech ul. Polna 18 A / 9 43-251 Pawłowice (wspominał o nim piotr323f w tematach o wtryskiwaczu sterującym) , bo za 200zł ma http://allegro.pl/wtryskiwacz-sterujacy-wtrysk-terrano-2-7-i4894529117.html ale najlepsze że mam do niego jakieś 40km ...więc w razie czego jadę i u niego na placu nawet sam wymieniam / podmieniam ten wtrysk ...cholera oby tylko skończyło się na tym wtrysku , a nie tym ECM z błędu 96 Na chłopski rozum te dwa błędy są z sobą powiązane i po cichu liczę na ten uszkodzony wtrysk (cewkę) . PS: baaaaardzo cicho liczę też na tylko zaśniedziałą wtyczkę edit Przemierzyłem wtyczkę i zero przewodzenia , czyli umarła cewka . Zadzwoniłem do Pawłowic (super komunikatywna i uprzejma osoba!) i umówiłem się na jutro że rano odstawiam auto i wracam po pracy ...w sumie naprawa trwa ponoć tylko 3 h ale koliduje to z moją pracą i muszę to tak a nie inaczej rozwiązać . Na dodatek jak na złość ostatni wtrysk do terrano sprzedał się w piątek , bo tak już dziś wieczorem bym to montował . Jutro wieczorem napiszę co i jak wyszło . Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
jarolissimus Opublikowano 22 Grudnia 2014 Udostępnij Opublikowano 22 Grudnia 2014 (edytowane) To jak będziesz u Pana Dariusza to zapytaj jak idzie regeneracja wtryskiwacza z Elbląga, bo od piątku nie mogę się do niego dodzwonić. Już wszystko wiem. Edytowane 22 Grudnia 2014 przez jarolissimus Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
powalla Opublikowano 23 Grudnia 2014 Udostępnij Opublikowano 23 Grudnia 2014 Właśnie odebrałem auto po naprawie wtryskiwacza u Darka , zrobiłem 40km do domu i oczywiście wszystko jest w najlepszym porządku! Auto chodzi jak przed awarią . Polecam więc usługi złotej rączki z Pawłowic ! PS: za regenerację mojego wtryskiwacza zapłaciłem 200zł i jest to cena wymontowania , regeneracji i ponownego montażu wtryskiwacza , czyli jak dla mnie bomba! Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
jarolissimus Opublikowano 31 Grudnia 2014 Udostępnij Opublikowano 31 Grudnia 2014 Dziś (w końcu) przyjechał wtryskiwacz. Silnik działa jak należy z małym ale. W czasie jazdy zaczął świecić i gasnąc check. Okazało się ,że jeszcze jest błąd 13 i 42 czyli czujniki temperatury płynu i paliwa. Do tego w czasie jazdy i na postoju kiedy zapalal się check wzrastały obroty. Który błąd to powoduje? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
SieneK_68 Opublikowano 31 Grudnia 2014 Udostępnij Opublikowano 31 Grudnia 2014 moim zdaniem to 13 czyli czujnik temperatury "chłodziwa" Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.