Skocz do zawartości
Części Nissana - iParts.pl

J10 ESP OFF i kontrolka poślizgu


Marekch
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Witam

Od października tego roku jestem "szczęśliwym" posiadaczem QQ+2 2.0 dci z 2009r jak do tej pory wszystko był w porządku aż do wczoraj kiedy to jadąc autostradą stała prędkością ok 130km/h autko nagle straciło moc na desce pojawiły się dwie żółte kontrolki jak w tytule. Dało się tylko jechać do 2.5tyś obrotów zero mocy, zjechałem na pierwszy parking podniosłem maskę ale nic niepokojącego nie zauważyłem silnik na wolnych obrotach pracował równo, zgasiłem samochód a po ponownym odpaleniu kontrolki pogasły i dalej autko spisywało się normalnie. Cała  ta sytuacja zasiała we mnie ziarnko niepokoju i wyjeżdżając w trasę mam pewne obawy. Szukałem na forum  i znalazłem kilka podobnych postów ale w żadnym nie znalazłem odpowiedzi co jest przyczyną pojawienia się w/w kontrolek, więc proszę o pomoc jeżeli ktoś miał taki problem i sobie z nim poradził. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

no fakt , tu na końcu  prawdopodobnie jest odpowiedź

 http://forum.nissanklub.pl/index.php/topic/66614-zapalajace-sie-pomaranczowe-kontrolki-awarii-silnika-i-esp/

Edytowane przez manix
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dało się tylko jechać do 2.5tyś obrotów zero mocy, 

Taki objaw doświadczyłem już wielokrotnie(tylko nie w QQ) i za każdym razem był to problem z turbiną. Bez niej możesz cisnąć ile chcesz,nie przejdziesz w takim silniku 2.5k obrotów. Serwis.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

tu turbiny wymieniali i nic to nie pomagało , dopiero jednostka sterująca rozwiązała problem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Moim zdaniem, jako że nissan korzysta z technologi renault to przyczyna siedzi w czujnikach od któregoś koła jest zabrudzony albo w kostce zaśniedziały, ewentualnie coś siedzi w kablach z tym związanych. Przekonałem się o tym użytkując renault-y.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Podłączę się pod dyskusję. W naszym 1.6 dci J10 mamy taki problem, że rano po uruchomieniu silnika świecą się kontrolki ESPoff i poślizgu. Oczywiście ESP nie działa. Wystarczy jednak natychmiast po uruchomieniu zgasić silnik i uruchomić ponownie i problem znika i już przez cały dzień się nie powtórzy. Zauważyłem, że najczęściej problem występuje w ok. temperatury 12-14 stopni. Jak jest cieplej to rzadko, jak zimniej..też. Wygląda to jak jakiś brak styku (komputer pokazuje ogólny błąd komunikacji magistrali CAN - powtarzam "po serwisie"). No właśnie  - auto spędziło kilka dni w serwisie. Wszystko rozmontowano i zmontowano ponownie i problem nadal występuje. 

Może macie jakieś pomysły jak to ruszyć poza wojną formalną z Nissan-em (co pewnie mnie czeka bo trzeba pewnie zacząć wymieniać komponenty systemu metodą prób i błędów).

Mnie ten problem nie przeszkadza specjalnie ale jak będę w przyszłym roku samochód sprzedawał to co powiem kupującemu "Panie, kontrolki się świecą ale to luz - zawsze tak było:) " ???

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

witam ponownie

Dzisiaj problem znowu się powturzył znowu jadąc na autostradzie przy prubie gwałtownego przyśpieszenia spadek mocy obie kontrolki się zaświeciły, więc szybko wciskam sprzęgło gaszę silnik ponownie odpalam i po problemie chociaż próbowałem na wszelkie sposoby. Po powrocie do domu przeszukuję internet i na jednym z foum  QQ w uk znalazłem, że problem pojawia się przy niższych temperaturach i jest związany z oprogramowaniem sterownika silnika i że była akcja serwisowa polegająca na zmianie oprogramowania może ktoś wie coś na ten temat ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Owszem ,była "dziwna akcja" ze zmianą mapy ,co skutkowało obniżeniem momentu obrotowego.Chłopaki nawet psioczyli że po kogo, a Nissan że w celu ochrony panewek ale kto wie...jest tu o tym

Edytowane przez manix
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To nie ta akcja o której pisze manix. Do tej informacji o której pisał Marekch też dotarłem szukając info dot. opisanego przeze mnie zachowania. Przy czym w UK pisano o takiej sytuacji jak u mnie a nie w czasie jazdy. I do tego było to bodajże w 2010. Moje ASO sprawdzało i nie było takiej akcji w PL a kontrolki się zaświecają..

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Najlepiej by było podłączyć auto do komputera i odczytać jaki to błąd. Prawdopodobnie pochodzi z któregoś koła i dotyczy ABS. Albo listwa z magnesami jest uszkodzona, albo czujnik, albo któraś wtyczka, kabelek przetarty... Sprawdź na początku, które to koło, abyś nie szukał za długo...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzisiaj byłem  u znjomego w warsztacie podpięliśmy kaszanke pod kompa ale było dość sporo błędów między innymi błąd związany z ciśnieniem doładowania oraz błąd komunikacji CAN. Niektóre z tych błędów mogą być stare więc wszystkie usuneliśmy i czekam do następnego pojawienia się usterki i  napewno dam znać co jest nie halo.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Obawiam się, że pojawi ci się ponownie ten ogólny błąd komunikacji - jak u mnie. Ale trzymam kciuki, bo może u Ciebie wyjdzie coś co i u mnie występuje.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...