Marekch Opublikowano 28 Listopada 2014 Udostępnij Opublikowano 28 Listopada 2014 Witam Od października tego roku jestem "szczęśliwym" posiadaczem QQ+2 2.0 dci z 2009r jak do tej pory wszystko był w porządku aż do wczoraj kiedy to jadąc autostradą stała prędkością ok 130km/h autko nagle straciło moc na desce pojawiły się dwie żółte kontrolki jak w tytule. Dało się tylko jechać do 2.5tyś obrotów zero mocy, zjechałem na pierwszy parking podniosłem maskę ale nic niepokojącego nie zauważyłem silnik na wolnych obrotach pracował równo, zgasiłem samochód a po ponownym odpaleniu kontrolki pogasły i dalej autko spisywało się normalnie. Cała ta sytuacja zasiała we mnie ziarnko niepokoju i wyjeżdżając w trasę mam pewne obawy. Szukałem na forum i znalazłem kilka podobnych postów ale w żadnym nie znalazłem odpowiedzi co jest przyczyną pojawienia się w/w kontrolek, więc proszę o pomoc jeżeli ktoś miał taki problem i sobie z nim poradził. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
manix Opublikowano 28 Listopada 2014 Udostępnij Opublikowano 28 Listopada 2014 (edytowane) no fakt , tu na końcu prawdopodobnie jest odpowiedź http://forum.nissanklub.pl/index.php/topic/66614-zapalajace-sie-pomaranczowe-kontrolki-awarii-silnika-i-esp/ Edytowane 28 Listopada 2014 przez manix Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
gambiting Opublikowano 28 Listopada 2014 Udostępnij Opublikowano 28 Listopada 2014 Dało się tylko jechać do 2.5tyś obrotów zero mocy, Taki objaw doświadczyłem już wielokrotnie(tylko nie w QQ) i za każdym razem był to problem z turbiną. Bez niej możesz cisnąć ile chcesz,nie przejdziesz w takim silniku 2.5k obrotów. Serwis. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
manix Opublikowano 28 Listopada 2014 Udostępnij Opublikowano 28 Listopada 2014 tu turbiny wymieniali i nic to nie pomagało , dopiero jednostka sterująca rozwiązała problem. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
qqtico Opublikowano 28 Listopada 2014 Udostępnij Opublikowano 28 Listopada 2014 Moim zdaniem, jako że nissan korzysta z technologi renault to przyczyna siedzi w czujnikach od któregoś koła jest zabrudzony albo w kostce zaśniedziały, ewentualnie coś siedzi w kablach z tym związanych. Przekonałem się o tym użytkując renault-y. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
manix Opublikowano 28 Listopada 2014 Udostępnij Opublikowano 28 Listopada 2014 w linku który wstawiłem , też ta opcja się przewinęła Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Miralon Opublikowano 28 Listopada 2014 Udostępnij Opublikowano 28 Listopada 2014 Podłączę się pod dyskusję. W naszym 1.6 dci J10 mamy taki problem, że rano po uruchomieniu silnika świecą się kontrolki ESPoff i poślizgu. Oczywiście ESP nie działa. Wystarczy jednak natychmiast po uruchomieniu zgasić silnik i uruchomić ponownie i problem znika i już przez cały dzień się nie powtórzy. Zauważyłem, że najczęściej problem występuje w ok. temperatury 12-14 stopni. Jak jest cieplej to rzadko, jak zimniej..też. Wygląda to jak jakiś brak styku (komputer pokazuje ogólny błąd komunikacji magistrali CAN - powtarzam "po serwisie"). No właśnie - auto spędziło kilka dni w serwisie. Wszystko rozmontowano i zmontowano ponownie i problem nadal występuje. Może macie jakieś pomysły jak to ruszyć poza wojną formalną z Nissan-em (co pewnie mnie czeka bo trzeba pewnie zacząć wymieniać komponenty systemu metodą prób i błędów). Mnie ten problem nie przeszkadza specjalnie ale jak będę w przyszłym roku samochód sprzedawał to co powiem kupującemu "Panie, kontrolki się świecą ale to luz - zawsze tak było:) " ??? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Marekch Opublikowano 28 Listopada 2014 Autor Udostępnij Opublikowano 28 Listopada 2014 witam ponownie Dzisiaj problem znowu się powturzył znowu jadąc na autostradzie przy prubie gwałtownego przyśpieszenia spadek mocy obie kontrolki się zaświeciły, więc szybko wciskam sprzęgło gaszę silnik ponownie odpalam i po problemie chociaż próbowałem na wszelkie sposoby. Po powrocie do domu przeszukuję internet i na jednym z foum QQ w uk znalazłem, że problem pojawia się przy niższych temperaturach i jest związany z oprogramowaniem sterownika silnika i że była akcja serwisowa polegająca na zmianie oprogramowania może ktoś wie coś na ten temat ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
manix Opublikowano 28 Listopada 2014 Udostępnij Opublikowano 28 Listopada 2014 (edytowane) Owszem ,była "dziwna akcja" ze zmianą mapy ,co skutkowało obniżeniem momentu obrotowego.Chłopaki nawet psioczyli że po kogo, a Nissan że w celu ochrony panewek ale kto wie...jest tu o tym Edytowane 28 Listopada 2014 przez manix Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Miralon Opublikowano 28 Listopada 2014 Udostępnij Opublikowano 28 Listopada 2014 To nie ta akcja o której pisze manix. Do tej informacji o której pisał Marekch też dotarłem szukając info dot. opisanego przeze mnie zachowania. Przy czym w UK pisano o takiej sytuacji jak u mnie a nie w czasie jazdy. I do tego było to bodajże w 2010. Moje ASO sprawdzało i nie było takiej akcji w PL a kontrolki się zaświecają.. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
WuWojtas Opublikowano 29 Listopada 2014 Udostępnij Opublikowano 29 Listopada 2014 Najlepiej by było podłączyć auto do komputera i odczytać jaki to błąd. Prawdopodobnie pochodzi z któregoś koła i dotyczy ABS. Albo listwa z magnesami jest uszkodzona, albo czujnik, albo któraś wtyczka, kabelek przetarty... Sprawdź na początku, które to koło, abyś nie szukał za długo... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Miralon Opublikowano 29 Listopada 2014 Udostępnij Opublikowano 29 Listopada 2014 Problem w tym,że jedynym sygnalizowanym błędem jest "ogólny błąd komunikacji magistrali CAN" Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Marekch Opublikowano 29 Listopada 2014 Autor Udostępnij Opublikowano 29 Listopada 2014 Dzisiaj byłem u znjomego w warsztacie podpięliśmy kaszanke pod kompa ale było dość sporo błędów między innymi błąd związany z ciśnieniem doładowania oraz błąd komunikacji CAN. Niektóre z tych błędów mogą być stare więc wszystkie usuneliśmy i czekam do następnego pojawienia się usterki i napewno dam znać co jest nie halo. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Miralon Opublikowano 29 Listopada 2014 Udostępnij Opublikowano 29 Listopada 2014 Obawiam się, że pojawi ci się ponownie ten ogólny błąd komunikacji - jak u mnie. Ale trzymam kciuki, bo może u Ciebie wyjdzie coś co i u mnie występuje. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.