Skocz do zawartości
Części Nissana - iParts.pl

[J10] Brak mocy 2.0 dCi


Michalmiko
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Szukałem, ale jedyne co znalazłem to podobny problem, gdy paliły się kontrolki ESP.

Więc tak. Jadę spokojnie na dwójce, bądź trójce, obroty powyżej 2 tysięcy, wciskam gaz i... i właściwie nic. Samochód ledwo przyspiesza, brak odczuwalnego "kopnięcia" , do którego jestem przyzwyczajony. Odpuszczam gaz, naciskam jeszcze raz i auto się zbiera, choć zażyło się kilka razy, że dalej nie chce jechać.

Dzieje się to od kilku dni, gdy jest zimno. Filtr paliwa był wymieniony przy przeglądzie jakieś 3000km temu. Nie pamiętam, ale zeszłej zimy chyba też takie coś się działo.

Co to może być? Ktoś z Was miał takie objawy w 2.0 dCi? Boję się, że to może coś z turbiną :(

Edit: Sprawdzałem przed chwilą błędy programem Torque i nie ma żadnych błędów. Może coś z dolotem powietrza, intercoolerem?

Edytowane przez Michalmiko
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zacznie sie wróżenie z fousów.

U mojej gorszej połówki w Smarcie tez było podobnie. Na zimnym jakby nie przyspieszał potem było OK. W momencie jak nie chciał przyspieszać a pedał był wduszony w podłogę to strasznie kopcił.

Przyczyną był zawalony zawór EGR. Czyszczenie pomogło.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki za odpowiedzi.

Właśnie bardziej dzieje się to na nagrzanym silniku, gdy wilgotność powietrza jest duża (mgła), a temperatura oscyluje w okolicach -3 stopni. W lecie nie miałem w ogóle tego problemu.

Znalazłem zawór EGR, ale  gdzie znajduje się te zawór SCV ? Czy samodzielnie dam radę je sprawdzić? Czy wystarczy przedmuchać kompresorem, czy lepszy jest jakiś preparat?

Zdjąłem pokrywę, odłączyłem i zapiąłem wtyczki od EGR i dwie obok, patrząc w prawą stronę. Martwi mnie rura, która jest złożona z dwóch i spięta cybantem. Ten cybant chyba nie jest oryginalny, ale czy fabrycznie rura składa się z dwóch?

post-59114-0-35359100-1417814491_thumb.jpg

 

 

 

 

Edytowane przez Michalmiko
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie wiem jak w 2.0 . ale u mnie 1.5 jest identyczna historia z tą rurą i jest tak od nowości ,więc chyba tak ma być oryginalnie.(to opaska nie cybant :)

Edytowane przez manix
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

EGR wyczyścisz sam. Najlepiej na noc do ropy i poszorować trochę. Zawór w środku musi wyglądać jak ze sklepu . Ja czasu nie miałem i użyłem jakiegoś środka do czyszczenia z Bernera.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

Ok, dzięki za poradę. Jak znajdę chwilę, to spróbuję się do tego dobrać.

Faktycznie opaska, z wrażenia się pomyliłem ;) Na prawdę dziwnie to jest zrobione, byłem pewien, że ktoś przede mną tam coś grzebał :/


Panowie! Do dziś miałem spokój. Jechałem do teściów 20km wszystko ok. Wracam (jakieś 3 godziny później) praktycznie cały czas jak chciałem zwiększyć obroty (wciskałem gaz) to nie miał mocy. Za każdym razem pomogło odpuszczenie gazu i ponowne wciśnięcie. Może na początek spróbuję coś dodać do paliwa, jakiś dodatek oczyszczający do diesla. Co polecacie?

Samochód przyspiesza, ale właśnie jak mu się "to dzieje" to nie dostaje tego kopa podczas przyspieszania, tylko rozpędza się tak jakby bez tego powera :(

Edytowane przez Michalmiko
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ok, dzięki za poradę. Jak znajdę chwilę, to spróbuję się do tego dobrać.

Faktycznie opaska, z wrażenia się pomyliłem ;) Na prawdę dziwnie to jest zrobione, byłem pewien, że ktoś przede mną tam coś grzebał :/

Panowie! Do dziś miałem spokój. Jechałem do teściów 20km wszystko ok. Wracam (jakieś 3 godziny później) praktycznie cały czas jak chciałem zwiększyć obroty (wciskałem gaz) to nie miał mocy. Za każdym razem pomogło odpuszczenie gazu i ponowne wciśnięcie. Może na początek spróbuję coś dodać do paliwa, jakiś dodatek oczyszczający do diesla. Co polecacie?

Samochód przyspiesza, ale właśnie jak mu się "to dzieje" to nie dostaje tego kopa podczas przyspieszania, tylko rozpędza się tak jakby bez tego powera :(

Dodatki to tylko firmy STP

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Może VNT. Miałem tak samo. Co prawda inny motor ale zasada działania ta sama.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zaaplikuję STP do czyszczenia całego układu paliwowego i zobaczę.

Odnośnie VNT, myślisz, że blokuje się sterowanie łopatkami? Można to zobaczyć bez demontażu turbiny?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W silniku 2,2 jest taka możliwość a co do 2,0 to szczerze mówiąc nie wiem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam,

Nie wiem jak jest w 2,0 ale w innych TD jest jeszcze cos jak boost sensor, jezeli pracuje poprawnie to turbo zalacza sie w/g map, jezeli nie to objawy podobne jak u ciebie.

EGR czysty? tloczek sie nie zacina?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...

W ciągu najbliższych dni się za to wezmę. Grypa mnie rozwaliła :(


Witam po przerwie :)
Właśnie wróciłem z garażu. Od razu mówię, że za wiele nie zdziałałem. Sam nie wiem, czy dobrze się dobrałem do EGR. Ściągnąłem dochodzącą rurę oraz plastikowe kolanko, zajrzałem do wnętrza i wydaje się być czyste. Jedyne co, tam jest do troszkę oleju, (widać na zdjęciu).

post-59114-0-80101600-1423138218_thumb.jpg

 

Pytanie, czy to jest w ogóle to? Patrzyłem na Youtube i tam egr wygląda nieco inaczej - w formie walca z zapadką w środku i z reguły jest cały okopcony, a nie w oleju :D
Odnośnie sterowania turbiną, to na przeprowadzonej próbie, mechanizm działa i wraz ze wzrostem obrotów wydaje się, że działa prawidłowo, ale kto wie, czy podczas jazdy nie lubi się przyciąć :/

Edytowane przez Michalmiko
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W ciągu najbliższych dni się za to wezmę. Grypa mnie rozwaliła :(

Witam po przerwie :)

Właśnie wróciłem z garażu. Od razu mówię, że za wiele nie zdziałałem. Sam nie wiem, czy dobrze się dobrałem do EGR. Ściągnąłem dochodzącą rurę oraz plastikowe kolanko, zajrzałem do wnętrza i wydaje się być czyste. Jedyne co, tam jest do troszkę oleju, (widać na zdjęciu).

attachicon.gif2015-02-05 12.18.22.jpg

 

 

Witaj,

a czy sprawdziłeś filtr powietrza?. Ja w swoim 1.5dci  miałem przygodę, że po wymianie filtra powietrza na 'renomowany ' zamiennik po krótkiej eksploatacji sie zdeformował i silnik dostawał za mało powietrza przy przyspieszaniu. Szkoda, że skasowałem zdjęcia, bo wyglądało to koszmarnie.

Powodzenia

R

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witaj,

Filtra nie sprawdzałem, ale (tak mi się wydaje) jak byłby uszkodzony to raczej spadek mocy byłby cały czas, a nie tylko okazjonalnie :)

Ale tak czy tak, go sprawdzę bo to chwila roboty :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mi to wyglada na przeplywomierz.ale to takie naprawianie przez internet ;) Najlepiej zrobic diagnoze komputerowa i sprawa sie wyjasni.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pisałem już w swoim pierwszym poście tu ze zacznie się wróżenie z fusów. Od tego powinno się zacząć. Dopiero jak komp nic nie wskaże (a może się tak zdarzyć) to szukanie po omacku.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sprawdzałem Torque i nic nie wykazał. Żadnych błędów.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 rok później...

Szukałem, ale jedyne co znalazłem to podobny problem, gdy paliły się kontrolki ESP.

Więc tak. Jadę spokojnie na dwójce, bądź trójce, obroty powyżej 2 tysięcy, wciskam gaz i... i właściwie nic. Samochód ledwo przyspiesza, brak odczuwalnego "kopnięcia" , do którego jestem przyzwyczajony. Odpuszczam gaz, naciskam jeszcze raz i auto się zbiera, choć zażyło się kilka razy, że dalej nie chce jechać.

Dzieje się to od kilku dni, gdy jest zimno. Filtr paliwa był wymieniony przy przeglądzie jakieś 3000km temu. Nie pamiętam, ale zeszłej zimy chyba też takie coś się działo.

Co to może być? Ktoś z Was miał takie objawy w 2.0 dCi? Boję się, że to może coś z turbiną :(

Edit: Sprawdzałem przed chwilą błędy programem Torque i nie ma żadnych błędów. Może coś z dolotem powietrza, intercoolerem?

-----

U mnie dzisiaj pojawił się podobny problem, wciskam gaz w momencie mniej wiecej załączenia turbiny i zamuł i wycie. Zgasiłem silnik - zapaliłem i wszystko ok. Martwie się bo ostatnio na diagnostyce pojawił się sporadyczny błąd "czujnik ciśnienia paliwa i przepływ powietrza - czujnik".

Dziś sytuacja pojawola sie ponownie, zauwazylem ze przy tym nie dziala tempomat, miga lampka TRIP, Po wyłączeniu i ponownym włączeniu, działa

 

Wyslane z mojego Xperia Z3 Przy uzyciu Tapatalka

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

Spróbuj odpuścić gaz i wcisnąć ponownie. U mnie za drugim razem pomaga.

Jak mam tą przypadłość to dzieje się to tylko zimą. W lecie nie pamiętam, żeby się to stało. Tej zimy nie pamiętam czy się to zdarzyło, może przez to że mniej jeżdżę ;)

O czym piszesz, że wycie? Jakieś dźwięki z silnika, czy że wchodzi na obroty bez mocy?


Panowie, znowu powtórka z "rozrywki" :(

Temat trochę olałem, bo zimą było ok, a co dziwne teraz gdy zrobiło się cieplej kilka razy zdarzyło się, że samochód stracił moc. Czyli na odwrót jeżeli chodzi o warunki atmosferyczne.

Czy ktoś z Was czyścił samodzielnie EGR? Zabrałbym się do tego, ale u spodu zaworu jest bardzo ciężki dostęp do dwóch śrub (a właściwie do tej u góry) co trzymają ten metalowy wąż.

Druga sprawa to w obudowie filtra na jednym uchwycie trzymała się gąbka, którą właśnie usunąłem :) Może to pomoże...

 

post-59114-0-83852800-1459970053_thumb.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli nagłe "oberwanie" mocy to VNT, nie EGR. Przy tym drugim moc spada, ale już nie wróci po odpuszczeniu gazu. Przycierają się kierownice w turbinie i brak synchronizacji między zaworem sterującym VNT a czujnikiem doładowania. Ja miałem taką przypadłość jak auto ganiało wokół komina. Po kilku przelotach problem ustąpił. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To też może być to. A może ma coś z tym wspólnego zawór o symbolu 14956JD70A? Może to on się coś zawiesza? Od niego idzie wężyk do turbiny.

Edytowane przez Michalmiko
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Właśnie ostatnio dużo jeżdżę po okolicy. Jak znajdę w dobrych pieniądzach ten zaworek, ale nowy to wymienię i zobaczę co dalej :) Trudno znaleźć taki sam jak w QQ, bo te co znajduję to trochę inaczej wyglądają (takie bardziej okrągłe). Nie wiecie czy np. taki spasuje: http://allegro.pl/zawor-turbiny-1-9-2-0-2-2-2-5-dci-trafic-ii-vivaro-i5199393419.html ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...