Michalmiko Opublikowano 4 Grudnia 2014 Udostępnij Opublikowano 4 Grudnia 2014 (edytowane) Szukałem, ale jedyne co znalazłem to podobny problem, gdy paliły się kontrolki ESP. Więc tak. Jadę spokojnie na dwójce, bądź trójce, obroty powyżej 2 tysięcy, wciskam gaz i... i właściwie nic. Samochód ledwo przyspiesza, brak odczuwalnego "kopnięcia" , do którego jestem przyzwyczajony. Odpuszczam gaz, naciskam jeszcze raz i auto się zbiera, choć zażyło się kilka razy, że dalej nie chce jechać. Dzieje się to od kilku dni, gdy jest zimno. Filtr paliwa był wymieniony przy przeglądzie jakieś 3000km temu. Nie pamiętam, ale zeszłej zimy chyba też takie coś się działo. Co to może być? Ktoś z Was miał takie objawy w 2.0 dCi? Boję się, że to może coś z turbiną Edit: Sprawdzałem przed chwilą błędy programem Torque i nie ma żadnych błędów. Może coś z dolotem powietrza, intercoolerem? Edytowane 4 Grudnia 2014 przez Michalmiko Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
sq9mcs Opublikowano 4 Grudnia 2014 Udostępnij Opublikowano 4 Grudnia 2014 Może zaworem SCV?? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kajusDE Opublikowano 5 Grudnia 2014 Udostępnij Opublikowano 5 Grudnia 2014 Zacznie sie wróżenie z fousów. U mojej gorszej połówki w Smarcie tez było podobnie. Na zimnym jakby nie przyspieszał potem było OK. W momencie jak nie chciał przyspieszać a pedał był wduszony w podłogę to strasznie kopcił. Przyczyną był zawalony zawór EGR. Czyszczenie pomogło. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Michalmiko Opublikowano 5 Grudnia 2014 Autor Udostępnij Opublikowano 5 Grudnia 2014 (edytowane) Dzięki za odpowiedzi. Właśnie bardziej dzieje się to na nagrzanym silniku, gdy wilgotność powietrza jest duża (mgła), a temperatura oscyluje w okolicach -3 stopni. W lecie nie miałem w ogóle tego problemu. Znalazłem zawór EGR, ale gdzie znajduje się te zawór SCV ? Czy samodzielnie dam radę je sprawdzić? Czy wystarczy przedmuchać kompresorem, czy lepszy jest jakiś preparat? Zdjąłem pokrywę, odłączyłem i zapiąłem wtyczki od EGR i dwie obok, patrząc w prawą stronę. Martwi mnie rura, która jest złożona z dwóch i spięta cybantem. Ten cybant chyba nie jest oryginalny, ale czy fabrycznie rura składa się z dwóch? Edytowane 5 Grudnia 2014 przez Michalmiko Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
manix Opublikowano 5 Grudnia 2014 Udostępnij Opublikowano 5 Grudnia 2014 (edytowane) Nie wiem jak w 2.0 . ale u mnie 1.5 jest identyczna historia z tą rurą i jest tak od nowości ,więc chyba tak ma być oryginalnie.(to opaska nie cybant Edytowane 5 Grudnia 2014 przez manix Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kajusDE Opublikowano 6 Grudnia 2014 Udostępnij Opublikowano 6 Grudnia 2014 EGR wyczyścisz sam. Najlepiej na noc do ropy i poszorować trochę. Zawór w środku musi wyglądać jak ze sklepu . Ja czasu nie miałem i użyłem jakiegoś środka do czyszczenia z Bernera. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Michalmiko Opublikowano 11 Stycznia 2015 Autor Udostępnij Opublikowano 11 Stycznia 2015 (edytowane) Ok, dzięki za poradę. Jak znajdę chwilę, to spróbuję się do tego dobrać. Faktycznie opaska, z wrażenia się pomyliłem Na prawdę dziwnie to jest zrobione, byłem pewien, że ktoś przede mną tam coś grzebał :/ Panowie! Do dziś miałem spokój. Jechałem do teściów 20km wszystko ok. Wracam (jakieś 3 godziny później) praktycznie cały czas jak chciałem zwiększyć obroty (wciskałem gaz) to nie miał mocy. Za każdym razem pomogło odpuszczenie gazu i ponowne wciśnięcie. Może na początek spróbuję coś dodać do paliwa, jakiś dodatek oczyszczający do diesla. Co polecacie? Samochód przyspiesza, ale właśnie jak mu się "to dzieje" to nie dostaje tego kopa podczas przyspieszania, tylko rozpędza się tak jakby bez tego powera Edytowane 8 Grudnia 2014 przez Michalmiko Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
qqtico Opublikowano 12 Stycznia 2015 Udostępnij Opublikowano 12 Stycznia 2015 Ok, dzięki za poradę. Jak znajdę chwilę, to spróbuję się do tego dobrać. Faktycznie opaska, z wrażenia się pomyliłem Na prawdę dziwnie to jest zrobione, byłem pewien, że ktoś przede mną tam coś grzebał :/ Panowie! Do dziś miałem spokój. Jechałem do teściów 20km wszystko ok. Wracam (jakieś 3 godziny później) praktycznie cały czas jak chciałem zwiększyć obroty (wciskałem gaz) to nie miał mocy. Za każdym razem pomogło odpuszczenie gazu i ponowne wciśnięcie. Może na początek spróbuję coś dodać do paliwa, jakiś dodatek oczyszczający do diesla. Co polecacie? Samochód przyspiesza, ale właśnie jak mu się "to dzieje" to nie dostaje tego kopa podczas przyspieszania, tylko rozpędza się tak jakby bez tego powera Dodatki to tylko firmy STP Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Thunder Opublikowano 12 Stycznia 2015 Udostępnij Opublikowano 12 Stycznia 2015 Może VNT. Miałem tak samo. Co prawda inny motor ale zasada działania ta sama. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Michalmiko Opublikowano 12 Stycznia 2015 Autor Udostępnij Opublikowano 12 Stycznia 2015 Zaaplikuję STP do czyszczenia całego układu paliwowego i zobaczę. Odnośnie VNT, myślisz, że blokuje się sterowanie łopatkami? Można to zobaczyć bez demontażu turbiny? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Thunder Opublikowano 13 Stycznia 2015 Udostępnij Opublikowano 13 Stycznia 2015 W silniku 2,2 jest taka możliwość a co do 2,0 to szczerze mówiąc nie wiem. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
MRQ Opublikowano 18 Stycznia 2015 Udostępnij Opublikowano 18 Stycznia 2015 Witam, Nie wiem jak jest w 2,0 ale w innych TD jest jeszcze cos jak boost sensor, jezeli pracuje poprawnie to turbo zalacza sie w/g map, jezeli nie to objawy podobne jak u ciebie. EGR czysty? tloczek sie nie zacina? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Romanha Opublikowano 19 Stycznia 2015 Udostępnij Opublikowano 19 Stycznia 2015 I jak dalsze wypadki z silnikiem awaria już usunięta znasz przyczynę takiego zachowania Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Michalmiko Opublikowano 5 Lutego 2015 Autor Udostępnij Opublikowano 5 Lutego 2015 (edytowane) W ciągu najbliższych dni się za to wezmę. Grypa mnie rozwaliła Witam po przerwie Właśnie wróciłem z garażu. Od razu mówię, że za wiele nie zdziałałem. Sam nie wiem, czy dobrze się dobrałem do EGR. Ściągnąłem dochodzącą rurę oraz plastikowe kolanko, zajrzałem do wnętrza i wydaje się być czyste. Jedyne co, tam jest do troszkę oleju, (widać na zdjęciu). Pytanie, czy to jest w ogóle to? Patrzyłem na Youtube i tam egr wygląda nieco inaczej - w formie walca z zapadką w środku i z reguły jest cały okopcony, a nie w oleju Odnośnie sterowania turbiną, to na przeprowadzonej próbie, mechanizm działa i wraz ze wzrostem obrotów wydaje się, że działa prawidłowo, ale kto wie, czy podczas jazdy nie lubi się przyciąć :/ Edytowane 5 Lutego 2015 przez Michalmiko Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
RychoD Opublikowano 5 Lutego 2015 Udostępnij Opublikowano 5 Lutego 2015 W ciągu najbliższych dni się za to wezmę. Grypa mnie rozwaliła Witam po przerwie Właśnie wróciłem z garażu. Od razu mówię, że za wiele nie zdziałałem. Sam nie wiem, czy dobrze się dobrałem do EGR. Ściągnąłem dochodzącą rurę oraz plastikowe kolanko, zajrzałem do wnętrza i wydaje się być czyste. Jedyne co, tam jest do troszkę oleju, (widać na zdjęciu). 2015-02-05 12.18.22.jpg Witaj, a czy sprawdziłeś filtr powietrza?. Ja w swoim 1.5dci miałem przygodę, że po wymianie filtra powietrza na 'renomowany ' zamiennik po krótkiej eksploatacji sie zdeformował i silnik dostawał za mało powietrza przy przyspieszaniu. Szkoda, że skasowałem zdjęcia, bo wyglądało to koszmarnie. Powodzenia R Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Michalmiko Opublikowano 5 Lutego 2015 Autor Udostępnij Opublikowano 5 Lutego 2015 Witaj, Filtra nie sprawdzałem, ale (tak mi się wydaje) jak byłby uszkodzony to raczej spadek mocy byłby cały czas, a nie tylko okazjonalnie Ale tak czy tak, go sprawdzę bo to chwila roboty Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
BarracuDa Opublikowano 8 Lutego 2015 Udostępnij Opublikowano 8 Lutego 2015 Mi to wyglada na przeplywomierz.ale to takie naprawianie przez internet Najlepiej zrobic diagnoze komputerowa i sprawa sie wyjasni. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kajusDE Opublikowano 8 Lutego 2015 Udostępnij Opublikowano 8 Lutego 2015 Pisałem już w swoim pierwszym poście tu ze zacznie się wróżenie z fusów. Od tego powinno się zacząć. Dopiero jak komp nic nie wskaże (a może się tak zdarzyć) to szukanie po omacku. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Michalmiko Opublikowano 8 Lutego 2015 Autor Udostępnij Opublikowano 8 Lutego 2015 Sprawdzałem Torque i nic nie wykazał. Żadnych błędów. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
peceq Opublikowano 21 Lutego 2016 Udostępnij Opublikowano 21 Lutego 2016 Szukałem, ale jedyne co znalazłem to podobny problem, gdy paliły się kontrolki ESP. Więc tak. Jadę spokojnie na dwójce, bądź trójce, obroty powyżej 2 tysięcy, wciskam gaz i... i właściwie nic. Samochód ledwo przyspiesza, brak odczuwalnego "kopnięcia" , do którego jestem przyzwyczajony. Odpuszczam gaz, naciskam jeszcze raz i auto się zbiera, choć zażyło się kilka razy, że dalej nie chce jechać. Dzieje się to od kilku dni, gdy jest zimno. Filtr paliwa był wymieniony przy przeglądzie jakieś 3000km temu. Nie pamiętam, ale zeszłej zimy chyba też takie coś się działo. Co to może być? Ktoś z Was miał takie objawy w 2.0 dCi? Boję się, że to może coś z turbiną Edit: Sprawdzałem przed chwilą błędy programem Torque i nie ma żadnych błędów. Może coś z dolotem powietrza, intercoolerem? ----- U mnie dzisiaj pojawił się podobny problem, wciskam gaz w momencie mniej wiecej załączenia turbiny i zamuł i wycie. Zgasiłem silnik - zapaliłem i wszystko ok. Martwie się bo ostatnio na diagnostyce pojawił się sporadyczny błąd "czujnik ciśnienia paliwa i przepływ powietrza - czujnik". Dziś sytuacja pojawola sie ponownie, zauwazylem ze przy tym nie dziala tempomat, miga lampka TRIP, Po wyłączeniu i ponownym włączeniu, działa Wyslane z mojego Xperia Z3 Przy uzyciu Tapatalka Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Michalmiko Opublikowano 6 Kwietnia 2016 Autor Udostępnij Opublikowano 6 Kwietnia 2016 Spróbuj odpuścić gaz i wcisnąć ponownie. U mnie za drugim razem pomaga. Jak mam tą przypadłość to dzieje się to tylko zimą. W lecie nie pamiętam, żeby się to stało. Tej zimy nie pamiętam czy się to zdarzyło, może przez to że mniej jeżdżę O czym piszesz, że wycie? Jakieś dźwięki z silnika, czy że wchodzi na obroty bez mocy? Panowie, znowu powtórka z "rozrywki" Temat trochę olałem, bo zimą było ok, a co dziwne teraz gdy zrobiło się cieplej kilka razy zdarzyło się, że samochód stracił moc. Czyli na odwrót jeżeli chodzi o warunki atmosferyczne. Czy ktoś z Was czyścił samodzielnie EGR? Zabrałbym się do tego, ale u spodu zaworu jest bardzo ciężki dostęp do dwóch śrub (a właściwie do tej u góry) co trzymają ten metalowy wąż. Druga sprawa to w obudowie filtra na jednym uchwycie trzymała się gąbka, którą właśnie usunąłem Może to pomoże... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Thunder Opublikowano 6 Kwietnia 2016 Udostępnij Opublikowano 6 Kwietnia 2016 Jeśli nagłe "oberwanie" mocy to VNT, nie EGR. Przy tym drugim moc spada, ale już nie wróci po odpuszczeniu gazu. Przycierają się kierownice w turbinie i brak synchronizacji między zaworem sterującym VNT a czujnikiem doładowania. Ja miałem taką przypadłość jak auto ganiało wokół komina. Po kilku przelotach problem ustąpił. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Michalmiko Opublikowano 7 Kwietnia 2016 Autor Udostępnij Opublikowano 7 Kwietnia 2016 (edytowane) To też może być to. A może ma coś z tym wspólnego zawór o symbolu 14956JD70A? Może to on się coś zawiesza? Od niego idzie wężyk do turbiny. Edytowane 7 Kwietnia 2016 przez Michalmiko Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
sq9mcs Opublikowano 20 Kwietnia 2016 Udostępnij Opublikowano 20 Kwietnia 2016 To jest właśnie VNT Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Michalmiko Opublikowano 20 Kwietnia 2016 Autor Udostępnij Opublikowano 20 Kwietnia 2016 Właśnie ostatnio dużo jeżdżę po okolicy. Jak znajdę w dobrych pieniądzach ten zaworek, ale nowy to wymienię i zobaczę co dalej Trudno znaleźć taki sam jak w QQ, bo te co znajduję to trochę inaczej wyglądają (takie bardziej okrągłe). Nie wiecie czy np. taki spasuje: http://allegro.pl/zawor-turbiny-1-9-2-0-2-2-2-5-dci-trafic-ii-vivaro-i5199393419.html ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.