howard512 Opublikowano 31 Grudnia 2014 Udostępnij Opublikowano 31 Grudnia 2014 Wytrącenie się frakcji z oleju na pewno nie jest zjawiskiem sprzyjającym silnikowi. Konsystencja smaru, lepiej zeby nie osadziło się na pierscieniach i nie przypiekło tam. Oleje do eksperymentu byly wlewane prosto z butelek do czystego naczynia. Osad po powtornym podgrzaniu mieszaniny rozpuszcza sie, ale po schlodzeniu znow sie wytraca. W silniku osadza się tez gdzie tylko moze, na fotce widac kawałek glowicy przez otwor wlewowy. Moim zdaniem ten osad najbardziej moze szkodzic przy odpalaniu zimnego silnika. Zwiększa tarcie i to czuc nawet rozcierajac go w palcach Miałem kiedys skuter 2T , nowy ze sklepu ( nie z marketu ) do mieszanki mobil1 jak wlałem to nagary na swiecy niesamowite sie robily i przeszedlem na Motul- jak ręką odjął. Stare czasy, ale mnie jakos do Mobila juz nic nie przekona. A paliwo tankuję tylko na Orlenie i jestem zadowolony Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Edek01 Opublikowano 31 Grudnia 2014 Udostępnij Opublikowano 31 Grudnia 2014 (edytowane) Ja stosuje Mobila1 5W50 od 1995r i nigdy ten olej nie zajebał mi takim osadem silnika jak u ciebie Zasięgnałem porady Doktora Nauk Technicznych, któremu opisałem swój problem. Facet prowadzi wykłady na temat olejów, paliw itp. Sam tytuł dr inż. mówi o tym, że ma pojęcie o czym mówi. O to co mi odpisał w mailu: Zasady przy mieszaniu olejów:1. Przy mieszaniu olejów silnikowych trzeba zwrócić uwagę na klasę jakościwg API. Wg tej organizacji oleje są mieszalne począwszy od klasy SG w górę.Opierając się na tym, każde dwa oleje spełniające tę lub wyższą klasyfikacjęAPI będą mieszalne ze sobą. Mieszalność w tym przypadku oznacza tworzeniejednorodnej mieszany z dwóch różnych olejów, gdzie nie zachodzi nawet wnajmniejszym stopniu żelowanie olejów, wytrącanie pakietów dodatków czy inneniepożądane trwałe zmiany mieszaniny lub każdego składnika z osobna.2. Nie powinniśmy mieszać olejów różnych gatunków (mineralny/półsyntetyczny/ syntetyczny).3. Nie powinniśmy mieszać olejów o różnych klasach lepkości (5W-50 z 10W-40,itd.). W przypadku który Pan opisał, została spełniona 1 zasada (jeden i drugi olejposiadał wyższą klasę API niż SG). Natomiast dwie pozostałe, nie zostałyspełnione (choć nie zawsze muszą być one respektowane). Po zmieszaniu tychdwóch olei, najprawdopodobniej, na dnie naczynia wytrącił się pakietdodatków. W tej sytuacji proponuję spuścić olej, przepłukać silnik i zalać nowy środeksmarny pamiętając wymianie filtrów. Z poważaniem XYZ Mój silnik po Mobilu wyglądał tak 190 tys KM Zawsze zalewam silniki moje Mobilem1 5w50 od 1995r Były to silniki FSO,Volvo,Opel,Nissan, i zawsze klawiatury świeciły się jak psu jajca ,aktualnie w Tiidzie też mam zalany i klawiatura błyszczy,szklanki nie stukają na zimnym. Kupiłeś podrobiony Mobil1 i zajebałeś sobie silnik a teraz mówisz że Mobil1 to gówno. Powiedz mi co ile wymieniałeś olej w tej SRce?? Ja zawsze kupuje w Hurtowniach olei i nigdy nie zaszlamiłem tak żadnego silnika ,ale wymieniam co 10.000km. Oczywiście nie wolno mieszać lepkości bo tak właśnie psują się silniki. Tak wyglądały i aktualnie wyglądają klawiatury u mnie po Mobil1 5W50. Edytowane 31 Grudnia 2014 przez Edek01 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
_Janusz_ Opublikowano 31 Grudnia 2014 Udostępnij Opublikowano 31 Grudnia 2014 (edytowane) Dostałem pozwolenie na umieszczenie zdjęć: "Silnik 300kkm przebiegu, olej wymieniany co 10kkm, wcześniej 10W40, przez ostatnie 3-4 wymiany 5W40 Elf. Edek01 bo jest Mobil i Mobil1 - pierwsze to badziewie według opinii, a drugie jest dobre. P10, którą miałem była zalewana Mobilem1 5W50 i w silniku było czysto. _ Edytowane 31 Grudnia 2014 przez Janusz_lublin Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Edek01 Opublikowano 31 Grudnia 2014 Udostępnij Opublikowano 31 Grudnia 2014 Nie no tak Mobil zwykły jest do d*py, ale Mobil1 5W50 0W40 są za***iste . Ale tylko kupowane w Hurtowniach olei nie w sklepikach Moto,a tym bardziej na Alleedrogo! Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
howard512 Opublikowano 31 Grudnia 2014 Udostępnij Opublikowano 31 Grudnia 2014 Ja nie kupowałem Mobila ani nie wlewalem tego do SR, wczesniejszy wlasciciel na tym latał, nie wiem jak często zmienial. Tym bardziej nie wiem gdzie go kupił i czy byl to Mobil czy Mobil1. Pewnie kupował tam gdzie najtaniej. Wczesniej do 150 tys samochod byl serwisowany w Austrii w ASO, nie mam pojęcia co tam wlewali. Już nie wnikam. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
buladag Opublikowano 31 Grudnia 2014 Udostępnij Opublikowano 31 Grudnia 2014 To może zapytam Was inaczej, otwórzcie swoje książki serwisowe, odgrzebcie stare faktury i sprawdźcie czy Wasze silniki przy pierwszej wymianie w ASO były płukane skoro broń boże nie można mieszać różnych olei bo zrobi się z takiego miksu prawie ze ŁT40... Ludzie litości - używajcie zdrowego rozsądku. 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Edek01 Opublikowano 31 Grudnia 2014 Udostępnij Opublikowano 31 Grudnia 2014 (edytowane) Hodward z zdjęć tego silnika wynika dla mnie jedno olej tam był rzadko zmieniany bo na ściankach są spieki a na nich szlam! Nie dziwie się że silnik się rozpadł. Buldag nie wolno mieszać lepkości oleju . Np mam zalany 5W30 dolewam 5W50 to szkodzi . Nie szkodzi zlanie jakiejś tam lepkość i wlanie docelowej lepkości . Kiepsko mi wyszło zdjęcie w mojej tidzie środek wygląda tak na Mobil1 5W50 I zmiana lepkości z W30 na W50 poprawiła sprawność tego silnika ma lepszą kompresje lepiej ciągnie. Edytowane 1 Stycznia 2015 przez Edek01 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
howard512 Opublikowano 2 Stycznia 2015 Udostępnij Opublikowano 2 Stycznia 2015 W ASO leją ten sam olej przy kazdym przegladzie raczej. Nadal uwazam, ze mieszac sie nie powinno, chociaz polsyntetyk jest mieszanina mineralnego z syntetycznym, ale na tej samej bazie. W przypadku mieszania polsyntetyku z IV grupa ( PAO i estrow) i zastosowaniem roznych dodatkow jak widac nie zawsze sie to udaje. Przy wymianie wiadomo, ze sladowe ilosci poprzedniego oleju zostana gdzies w zakamarkach czy z plukanka czy bez. Ja do 3l polsyntetyka dolalem 0.6l PAO. Silnik działa, ale troche "pogryzly" sie te oleje mimo wszystko. Nie polecam. Zmiana na 50tkę poprawila stabilnosc lepkosci na wysoka temperature i pewnie tez zmniejszyla apetyt silnika. Na marginesie, litera " W " jest przypisywana do pierwszej wartosci w oznaczaniu lepkosci ( "na zimno" ) :] Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Edek01 Opublikowano 2 Stycznia 2015 Udostępnij Opublikowano 2 Stycznia 2015 Nie wolno dolewać półsyntetyków do syntetyków,i innych wartości i lepkości olei!! Takie mieszanie na dolewkę warzy oleje w silniku ! W mojej almerze zmiana z 10W60 na 5W50 poprawiło prace silnika i na 1000km spalała 300ml ale pierścienie miałem zdrowe ! W Tidzie zmiana z 5W30 na 5W50 poprawiło kompresje i ciąg silnika na 1000km spala 100ml a raczej odparowuje bo często jeżdżę po autostradzie. A nie wiem jakie było by spalanie oleju przez silnik na 5W30 bo kazałem zlać to gówno w ASO już na drugim przeglądzie i zalać 5W50. Wartość przed literą W to wartość Zimową i jak będzie płynąć olej u mnie to 5W płynie świetnie szklanki nie stukają ,klawiatura nie klepie na -25 . Wartość za literą W to wartość temperaturowa lepkości i tu napisze że po jeździe po autostradzie na W30 silnik pracował głośno . Dlatego zmieniłem na wartość W50 i pracuje pięknie cicho ,co najważniejsze spalanie nie wzrosło! Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Ad@mus Opublikowano 2 Stycznia 2015 Udostępnij Opublikowano 2 Stycznia 2015 używam zdrowego rozsądku wiec mam stosować nastepujace zasady dotyczące oleju 1. nie przepłacam, wlewam olej z Tesco bo jest najtańszy, nie ważne czy mobil czy lotos 2. droższe oleje maja tylko wyzsza cene, ich zawartość to to samo co najtańsze banki ze sklepu czy allegro 3. nie przestrzegam tabeli, wlewam olej do silnika tak, aby uzupelnic jego stan, i tak spija litra na tysiac 4. nagar w silniku musi być bo jest tam goraco wiec jak by nagaru być nie moglo 5. z nagarem w silniku nic nie da się zrobić bo i po co, i tak nie szkodzi 6. wymieniam olej po 30tys km, wkoncu mam long life wiec producent obiecal ze da rade 7. tani olej wymienie po 15tys bo to nie long life 8. jak nie będę miał oleju na dolewke wleje co popadnie, ważne żeby olej był w silniku i smarowal daaaaaaaaaaaaaaaa no nie!! tak się nie robi w zadnym wypadku odpowiadam na dyskusje: 1. ASO nie plua silników 2. płukanką ratuje się te silniki w których nie dbano o olej (nie odpowiednia klasa oleju, zbyt długie interwaly, dolewki byle czego etc) 3. markowe oleje dlatego sa drogie bo ich bazy syntetyczne sa droższe w produkcji 4. wlewac należy swiezy olej co max 10tys km 5. jaka kolwiek maź w silniku to zło, o ile nie zaszkodzi na zewnętrzne powierzchnie o tyle doprowadzić może do zaklejenia magistrali olejowej i uszkodzenia panewek 6. Porownaj ceny olei w Niemcach i w PL, mobil1 tam jest droższy on naszego, kosztuje ok 45euro a u nas można mieć taki za 90zł-dlaczego? W Niemcach nawet proszek do prania jest lepszy ku przestrodze konkluzja: mieszasz oleje na własne ryzyko!! Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
howard512 Opublikowano 2 Stycznia 2015 Udostępnij Opublikowano 2 Stycznia 2015 Ad@mus prawdę wam powie, ale pkt. 2 skomentuję w ten sposób, że jak silnik już jest na tyle zamulony, stary i brzydki to płukanka go dobije do końca. Lepiej zadbać o czystość wczesniej. Lepiej zapobiegać niż leczyć. Ratowanie mineralnym w przypadku bardzo wyeksploatowane silnika w zasadzie dobije go jeszcze prędzej. Regularne wymiany oleju chociaż dobrej jakości i nie cudowanie z mieszaniem to wg mnie recepta na zdrowy silnik. A przy pałowaniu siłą rzeczy trochę może sobie łyknąć, nie oszukujmy się. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
_Janusz_ Opublikowano 3 Stycznia 2015 Udostępnij Opublikowano 3 Stycznia 2015 (edytowane) I nie ma silnika, który nie pobiera oleju. Każdy silnik pobiera olej, tylko w jednym są to wartości niezauważalne - 1-2mm na bagnecie/10kkm, a inne wcinają tak, że na 500km schodzi z bagnetu 5mm-10mm. To, że przy pałowaniu olej schodzi szybciej to zasługa pierścieni olejowych, które nie nadążają zbierać. Edytowane 3 Stycznia 2015 przez Janusz_lublin Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Edek01 Opublikowano 3 Stycznia 2015 Udostępnij Opublikowano 3 Stycznia 2015 Mój brat ma Opla Astre J 1.6 i normą tam jest spalanie (zjadanie) oleju na 1000km 500ml! jemu wciągał 600ml a silnik miał nabite 34000 km . Po zastosowaniu się do moich wskazówek czyli zmiana oleju na Mobil1 5w50 i trzymanie stanu oleju na bagnecie na max ,spalanie (zjadanie) spadło do 200ml Aby zabezpieczyć pierścienie przed przegrzaniem i wytarciem pierścieni uszczelniających trzeba trzymać stan oleju na bagnecie na Max. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.