marcinok Opublikowano 17 Stycznia 2015 Udostępnij Opublikowano 17 Stycznia 2015 (edytowane) Poczytaj nasze forum. Jakie są problemy z benzynami, a jakie z dieslami. Jakie sa koszty tych zabaw itd. Całe szczęście, że ludzie na oczy przejrzeli i rynek zaczyna się zmieniać. Niestety z drugiej strony silniki benzynowe zaczynają być tym samym syfem co diesle. Dwumasy, turbiny itd... jak ktoś dużo jeździ to wybór jest oczywisty diesel. Mimo całej mojej miłości do tych jednostek No właśnie to forum potwierdza że z silnikiem 2.0 dci jest mało problemów. Skoro mówimy o kosztach przy przebiegu mojego x 135tys gdybym miał benzynę na paliwo musiałbym wydać jakieś 20tys więcej. Więc w tym przypadku biorąc pod uwagę małą awaryjność dci benzyna jest rozwiązaniem mniej ekonomicznym nawet biorąc pod uwagę naprawy. Benzyna ma sens w t31 tylko jak ktoś bardzo mało jezdzi Edytowane 17 Stycznia 2015 przez marcinok Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
piotrek3 Opublikowano 17 Stycznia 2015 Udostępnij Opublikowano 17 Stycznia 2015 (edytowane) Grzmot, dnia 17 Sty 2015 - 08:30, napisał: Chciałem powiedzieć też że jak ktoś ma dobrego diesla to się nie chwali na forum, dopiero jak coś padnie to wtedy pomocy. A że diesli jest więcej niż benzyniaków, to i procent "problemów" jest większy. jasna sprawa i to jest fakt. Faktem też jest moim zdaniem, że te jednostki są bardziej wrażliwe na złą eksploatację i mają więcej rzeczy mogących stanowić o przyszłej awarii. Do tego dodamy jak wygląda nasz rynek aut używanych i ich "magiczne" przebiegi i wszystko jasne. Dokładnie jest tak jak w tych wyżej cytowanych fragmentach! Wiekszośc uzytkowników X-traila T31 ma kupione auta uzywane (w 90% sa to diesle)i niestety w wiekszości też z kręconymi przebiegami. W Polsce przebieg uzywanego auta zawsze musi byc ponizej 200 tys.km i tak jest do tej pory :) . Dlatego czytamy czesto o padajacych turbinach,dwumasach,wtryskach,dpf-ach, a auto ma dopiero przebieg 100-150 tys.km . Tylko w rzeczywistości przeważnie ma tyle ale na jedno koło. Dodam jeszcze ,dieslem też jeździ sie inaczej niz benzyną . Zanim nabedzie sie takowe auto co nieco trzema dowiedziec się -co niestety mało ktory pierwszy własciciel diesla robi i wie. A teraz kiedy juz od ładnych paru lat diesle maja filtry dpf -to juz szczególnie! A to sa drobiazgi bardzo istotne o ktorych czesto wielu nie wie lub pomija je: -silnik odpala sie dopiero kiedy zgaśnie kontrolka swiec żarowych -tak samo nie powinno wyłaczac sie nagle diesla-tylko trzeba dac mu popracowac jeszcze chwile aby turbina nie kręciła sie na sucho -przy dpf ,pilnowac i sprawdzac stan oleju bardzo często -nie obciązac dwumasy niskimi obrotami jak równiez nadmiernie wysokimi(oba przypadki sa szkodliwe) -uzywac olejów zgodnych z normą producenta- -wymieniąc regularnie filtry Przy umiejetnych uzytkowaniu auta z silnkiem diesla ,ono odplaci kierowcy o wiele dłuzsza i wiele tańszą eksploatacją niz te samo auto wyposazone w silnik benzynowy. A to jest bezsprzeczne i mysle jeszcze długo auta terenowe czy typu suv to beda kupowane głownie takie co maja pod maska silnik diesla. Edytowane 17 Stycznia 2015 przez piotrek3 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Thunder Opublikowano 17 Stycznia 2015 Udostępnij Opublikowano 17 Stycznia 2015 To bardzo ciekawe co piszecie, ale ten temat jest o T32 Temat poszedł w innym kierunku ale od czego jest moderator. Wyżej też jest napisane o CRV-kach, RAV-kach i nawer Volvo tam się znalazło . Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
karibox1 Opublikowano 17 Stycznia 2015 Udostępnij Opublikowano 17 Stycznia 2015 Grzmot napisał to co chciałem, nie zdążyłem nic zrobić. W benzynach 2.0 są same nudy - nic się nie dzieje. Sam muszę szukać ulepszeń bo lubię zaglądać pod maskę. Pod względem usterek jest to najnudniejszy z moich kilkunastu aut. oczywiście na przestrzeni lat. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
dubik77 Opublikowano 18 Stycznia 2015 Udostępnij Opublikowano 18 Stycznia 2015 Z nowym ixem spotkałem się dwa razy oglądając go w salonie. Nowa bryła zewnętrzna i bardziej eleganckie wnętrze od poprzednika to akurat dla mnie plus. Siedząc czułem się jak aucie wysokiej klasy a nie terenowce. Porównanie ixa do QQ to trochę nieporozumienie bo tam gdzie QQ się kończy ixs się zaczyna. Przecież QQ zabili tyłem jak z jakiegoś hatchbacka, ixs wygląda dostojnie. To że podobne wnętrze, przód... tak jest i u innych producentów. Napewno za około dwa lata gdy przyjdzie czas zmiany auta będę bacznie zaglądał do ixa, patrząc czy gama silników się powiększyła czy dalej nissan tkwi w świecie kosiarek. Jslanina, powodzenia w użytkowaniu, prezentuje się zacnie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
marcinok Opublikowano 19 Stycznia 2015 Udostępnij Opublikowano 19 Stycznia 2015 Reasumując ...nowy X się może podobać i się podoba bo jest "ładny". Jedyną chyba grupą której się ten samochód nie przypadł do gustu są właściciele t30 i t31. Na forum australijskim również są w większości negatywne opinie choć tam silnik jeszcze daje rade. Niestety to nie mercedes G gdzie od kilkudziesięciu lat wygląd praktycznie pozostaje ten sam. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
dubik77 Opublikowano 19 Stycznia 2015 Udostępnij Opublikowano 19 Stycznia 2015 Strider, względem silników masz rację i się zgadzam że obecny brak wyboru silników zniechęca niektórych do zakupu ixa. Jednak sylwetka, wnętrze to moja subiektywna opinia i tak jak wcześniejszego ixa nie kupiłem, tak nowego gdyby nie silnik, owszem tak. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
pawelz Opublikowano 20 Stycznia 2015 Udostępnij Opublikowano 20 Stycznia 2015 Reasumując ...nowy X się może podobać i się podoba bo jest "ładny". Jedyną chyba grupą której się ten samochód nie przypadł do gustu są właściciele t30 i t31. Na forum australijskim również są w większości negatywne opinie choć tam silnik jeszcze daje rade. Niestety to nie mercedes G gdzie od kilkudziesięciu lat wygląd praktycznie pozostaje ten sam. Bo T30 i T31 kupowalo sie takze dla jego wygladu. Nie chodzi o to ze byl ladny czy brzydki, ale oryginalny. Mial swoja osobowosc. Nie sposob bylo go pomylic z czyms innym. A obecny. No coz. Moze ladny, moze nie. Kwestia gustu. Ale kompletnie niknacy w tlumie innych bulwarowek. Stal sie po prostu jednym z nich. O poprzednich wersja nie pisalo sie ze to terenowki. Ale tez absolutnie nikt nie nazwalby go bulwarowka Ostanio w gorach w Szklarskiej Porebie spotkalem sie zarowno z nowy X'em jak i QQ. Pokazalem zonie. Stwierdzila ze to ten sam samochod. Mijal mnie X. Nie wiedzialem czy to QQ czy X. Dopiero jak sie odwrocilem, spostrzeglem napis. Zenada. 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Erdol Opublikowano 20 Stycznia 2015 Udostępnij Opublikowano 20 Stycznia 2015 Bo T30 i T31 kupowalo sie takze dla jego wygladu. Nie chodzi o to ze byl ladny czy brzydki, ale oryginalny. Mial swoja osobowosc. Nie sposob bylo go pomylic z czyms innym. A obecny. No coz. Moze ladny, moze nie. Kwestia gustu. Ale kompletnie niknacy w tlumie innych bulwarowek. Stal sie po prostu jednym z nich. Podobnie było z Foresterem I i II generacji, ale nawet obecna IV jest jakaś nijaka. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
jslanina Opublikowano 20 Stycznia 2015 Autor Udostępnij Opublikowano 20 Stycznia 2015 U mnie dzisiaj stuknęło 1500km - póki co jestem bardzo z zakupu bardzo zadowolony. Poprzednicy - czyli T30 i T31 z wyglądu po prostu mi się nie podobały, w przeciwieństwie właśnie do T32. Jest on podobny do nowego QQ, jednak warto postawić jeden obok drugiego aby zobaczyć różnicę w wielkości obu samochodów. Co do silnika - to była moja największa obawa (nawet zastanawiałem się, czy nie poczekać i kupić w 2015 wersję z doładowaną benzyną 1.6). Większość aut, które ostatnio użytkowałem miała więcej koni niż X-trail jednak okazuje się, że wysoki moment umożliwia mi bezstresowe codzienne użytkowanie autka, a spore przebiegi przemawiały jednak za dieslem. Także sporo przyjemności daje codzienne obcowanie z dość bogatym wyposażeniem nowego iksa, które okazuje się także dość przydatne (kamery 360, panoramiczny dach, rozpoznawanie znaków czy podgrzewane fotele). Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
nysska Opublikowano 21 Stycznia 2015 Udostępnij Opublikowano 21 Stycznia 2015 Przede wszystkim jak juz porównywać QQ do T32 to za te 40 tysi dostajemy samochód sztywniejszy od swojego jednak mniejszego brata co jest ważne nie tylko dlatego, ze jest to SUV. Poza tym wielkosc w porownaniu do QQ to najbardziej widać na tylnych fotelach. Wygląd sprawa gustu, ale ja sie nie dziwie, że Nissan poszedł w stronę QQ bo poprzednie wcielenia X-a były rozpoznawalne tylko przez ich wlascicieli. Problem silnika, cóż to chyba problem polityki. Australia oraz Rosja maja 2.5 jak również automat w wersji z napedem na cztery koła. Nas podpieli pod zachód i tyle. Zresztą jeśli te 1.6 jeździ podobnie jak moje 2.2 a na papierze tak wygląda to ja wiecej nie potrzebuje (ale tez w pełni rozumiem rozgoryczenie posiadaczy T31 zwlaszcza w wersji 170), bo ze mniej pali to już wiem. Dodać można, że niedługo ten silnik będzie w połowie mercedesow łacznie z C klasą wiec dodając do tego Renault (może Dacia, może coś jeszcze) spowoduje to dużą powszechnosc tego silnika ( duzo czesci, znajomość tematu wśród mechaników, ceny itp.). Dla mnie jako posiadacza silnika 2.2 czyli enigmy dla wiekszosci mechaników jest to sprawa dosyć istotna. Reasumujac jeśli czas mojej Nyski dobiegnie końca i nie zmienią mi się potrzeby na pewno chętniej będę spoglądał w stronę T32 niż T31 (a juz na pewno nie QQ) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
karibox1 Opublikowano 21 Stycznia 2015 Udostępnij Opublikowano 21 Stycznia 2015 Sytuacja z rozpowszechnieniem silników jest niebezpieczna a nie korzystna, przypomnę chociaż 1.5dci w wielu autach, w których to panewki, turbo czy wtryski były rzeczywiście chlebem powszednim mechaników. Ale to oni mieli z tego ubaw a nie użytkownicy. Poza tym t31 jest ładniejszy i ma charakter. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
nysska Opublikowano 21 Stycznia 2015 Udostępnij Opublikowano 21 Stycznia 2015 (edytowane) Panewki, turbo,ble,ble,... w wielu autach, gdzies tam, cos tam, jakoś tam, stuka, puka. Ja widziałem te 1.5 z takimi przebiegami, że ich aktualni właściciele mocno by posiwieli gdyby wiedzieli jaki mają realny przebieg. @Strider - oglądałem jakiś Ruski test, tzn. porównanie T32 do Crv i do starszych modeli, było też porównanie do QQ właśnie jesli chodzi o sztywność budy. Poszukam, jak znajde wrzucę. 2hp: Nissan X-Trail Vs Honda CR-V: Jak komuś sie nie chce oglądać calego to kolo 15min, ale polecam calosc Edytowane 21 Stycznia 2015 przez nysska Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
karibox1 Opublikowano 21 Stycznia 2015 Udostępnij Opublikowano 21 Stycznia 2015 akurat jest to jedyny silnik z takimi problemami Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
nysska Opublikowano 21 Stycznia 2015 Udostępnij Opublikowano 21 Stycznia 2015 A co to wnosi do tematu? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
karibox1 Opublikowano 22 Stycznia 2015 Udostępnij Opublikowano 22 Stycznia 2015 (edytowane) wnosi do Twojego postu, EOT Zauważyłem, że t32 ma słabszy czas do setki niż t30 w benzynie http://www.autocentrum.pl/filmy/nasze-nagrania/przyspieszenia/nissan-x-trail-1.6-dci-130-km-4x4-mt-przyspieszenie-0-100-kmh/ Edytowane 22 Stycznia 2015 przez karibox1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
jslanina Opublikowano 23 Stycznia 2015 Autor Udostępnij Opublikowano 23 Stycznia 2015 Muszę sam przy okazji przetestować przyspieszenie do 100 - bo odczucia mam ciut inne - wydaje mi się, że bliższe katalogowym 11 sekundom niż 12,3. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
nysska Opublikowano 23 Stycznia 2015 Udostępnij Opublikowano 23 Stycznia 2015 Trochę go za wysoko kręcił. Idę o dobre piwo, ze do końca roku będzie dostępny również 160 konny dizel a może również 200 koni benzyna. Teraz nie ma bo musiały zadebiutować w nowym Espace. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
nysska Opublikowano 23 Stycznia 2015 Udostępnij Opublikowano 23 Stycznia 2015 A to juz kwestia gustu,zresztą bił się nie będę, nie jestem Don Kichot'em. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
karibox1 Opublikowano 23 Stycznia 2015 Udostępnij Opublikowano 23 Stycznia 2015 I tu powstaje pytanie czemu go kręcił do 4 tysi jak moment jest znacznie niżej w obrotach? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Erdol Opublikowano 24 Stycznia 2015 Udostępnij Opublikowano 24 Stycznia 2015 I tu powstaje pytanie czemu go kręcił do 4 tysi jak moment jest znacznie niżej w obrotach? Daltonista? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
gregson Opublikowano 27 Stycznia 2015 Udostępnij Opublikowano 27 Stycznia 2015 (edytowane) Slyszeliscie moze zeby mial sie pojawic w PL X-Trail benzynowy? Tylko diesle beda dostepne? Dla mnie jako posiadacza QQ, najwieksza wada X-Traila jest zbyt duze podobienstwo do QQ. Na ulicy ciezko poznac co jest co. Edytowane 27 Stycznia 2015 przez gregson Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
jslanina Opublikowano 27 Stycznia 2015 Autor Udostępnij Opublikowano 27 Stycznia 2015 Z tego co czytałem ma być w tym roku dostępne 1.6 DIG-T w Iksie. Co do podobieństwa między QQ i Iksem to jest faktycznie znaczne, chociaż głównie z przodu Jak stały w salonie blisko siebie to ciężko było nie zauważyć różnicy w wielkości obu samochodów. Mi osobiście QQ zawsze się podobał, jednak był "ciut" za mały Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
gregson Opublikowano 27 Stycznia 2015 Udostępnij Opublikowano 27 Stycznia 2015 Gdyby byla wersja benzynowa 1.6 X-Traila to pewnie bym sie zastanawial co wziac QQ czy X-Traila a tak to jesli jest wylacznie diesel to nie bylo dyskusji co wybrac. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
jslanina Opublikowano 28 Stycznia 2015 Autor Udostępnij Opublikowano 28 Stycznia 2015 Mi akurat diesel z powodu sporych przebiegów pasuje, chociaż też chętnie pojeździłbym 200 konną doładowaną benzynką w takim aucie Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.