Guest heineken72 Posted October 7, 2005 Share Posted October 7, 2005 Panowie ... montowałem alarm ponad pół roku temu wszystko działało ok... jednak pewnego razu zauważyłem popsuty siłownik (dostawiony) w drzwiach kierowcy przyczyne zdiagnozowałem i... okazało sie że spalił się bo... sygnał zamknij szedł nonstop ....równiez drugi sie spalił p.s. do podłaczenia zastosowałem zestaw dwóch przekaźników i podpiołem sie pod przycisk zamk/otw na tunelu - wszystko działało p.s.2 po zamontowaniu nowego - drugiego przekaźnika jeżdziłem 3 dni bez tapicerki w drzwiach i było wszytko ok ... az nagle dziś go zwarło na maksa i lipa (dobrze że tylko jego) Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Zetek Posted October 7, 2005 Share Posted October 7, 2005 Kolego masz tam orginale te siłowniki czy dokładane ?????????? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
DINO Posted October 8, 2005 Share Posted October 8, 2005 miałem to samo ale nie tak często wymieniłem tylko 2. Jedno co zauważyłem to to, że te drzwi nie maję płaszczyzny i jak nie dasz podkładek wyrównujących pod siłownik (ja miałem małą nakrętkę ) to jak go dokręcasz to się gnie. i może to jest przyczyna. Mi po wyrównaniu siłownika dzaiałało bez zarzutu :wink: :wink: Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest heineken72 Posted October 8, 2005 Share Posted October 8, 2005 Zetek ... siłownik był dokładany dałem zwykły sleve też myslałem że to może być żle zamontowany siłownik miał inny skok ok 20 mm, a tu wystarczał 10 mm by przesunąć cięgno i zamknąć bądz otworzyc drzwi to raczej nie wina siłownika tylko może coś ze sterowaniem nim bo sterowanie dało sygnał zamknij i tak trzymało Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest sirleo Posted October 8, 2005 Share Posted October 8, 2005 witam, a mi sie wydaje ze przyczyna moze byc podwojne jakby zamykanie, bo jesli nie odlaczy sie stykow tych orginalnie zalozonych w drzwiach kierowcy, to po przekreceniu kluczyka w drzwiach zamykaja reszte drzwi dajac sygnal centralce ktora wysyla na silowniki napiecie. To jesli zalozysz dodatkowy silownik w drzwi kierowcy, to jak zalaczysz alarm podpiety do centralki to wysle ona napiecie na silowniki, w tym momecie w drzwiach kierowcy silownik przelaczy styki i w ulamku sekundy idzie ponowny sygnal do centralki i znow idzie napiecie na silowniki, byc moze te silowniki orginalne maja jakies zabezpieczenie przed takim czyms a tym dokladanym moze to nie sluzy, pzdr Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Cysio Posted October 8, 2005 Share Posted October 8, 2005 ja podlaczalac alarm rozwiazalem to tak : do drzwi kierowcy dolaczylem mastera i podpialem go do ukladu sterowania centralnym zamkiem (w zestawie z silownikami- pozostalo mi z innego auta) i dopiero ten ukladzik podlaczylem do centralki alarmu dziala bez zarzutu juz 1,5 roku Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest heineken72 Posted October 8, 2005 Share Posted October 8, 2005 ja dałem zwykłego slave i dwa przekaźniki a "słicza" ten co steruje oryginalnie pozostałe zamki wypiołem bo sygnał jak kolega mówi sie dublował ale są magiki co jakoś tak ustawiają że działa razem z tym stykiem poszukam przyczyny i dam znać ja postawiłbym na przekaźniki dołożone może one coś haczą system Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest sirleo Posted October 8, 2005 Share Posted October 8, 2005 ... a wlasnie po co przekazniki? centralka alarmu nie ma sterowania masa? jesli ma sterowanie napieciem (silownikiem) to moze po prosu podepnij centralkie alarmu do samego silownika a nie kombinowac z przekaznikami aby wysterowac masa centralke zamka hmm chyba ze przekazniki pelnia jakas inna funkcje, jak mozesz to daj na priva co to za alarm to popatrze w schemat, pzdr Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Zetek Posted October 8, 2005 Share Posted October 8, 2005 Witam. SIłownik nic tutaj do tego nie ma. On tylko podaje sygnał to centralki, że ta ma otworzyć lub zamknąc drzwi siłownikami. Czasem pracy siłowników czyli podania do nich napięcia leży już do centralki. Daje 99%, że to jej wina. Cos jej się pieprzy podaje za długo prąd na siłowniki i przez to się palą. Miałem już taki przypadek facetowi wszystkie się popaliły. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest heineken72 Posted October 9, 2005 Share Posted October 9, 2005 Sierlo... 2 przekaźniki po to zamontowałem bo oryginalne zamki są sterowane plusem a sygnał wychodzący z cenrtali alarmowej masą (lub odwrotnie juz nie pamietam) i aby zamienić - z centrali na + do siłownika daje sie przekaźniki lub moduł przekaźnikowy jutro dokopie sie do tych wstawianych przekaźników .. może sie skleiły w nich styki ?? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest heineken72 Posted October 9, 2005 Share Posted October 9, 2005 alarm to super forteca ..musze odkopać schemat a podłączanie centr. al. do siłownika bezpośrednio uniemozliwiałoby zamkniecie drzwi kierowcy z przyciska na tunelu ... tak sądze Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest sirleo Posted October 9, 2005 Share Posted October 9, 2005 witam, to raczej alarm steruje Ci plusem, bo centralny ma sterowanie masa, w takim razie moze dobrze by bylo w tym wypadku wpiac sie alarmem bezposrednio w dolozony silownik i bez przekaznikow? fakt uniemozliwialoby by to zamkniecie i otwarcie z tunelu ale orginalnie tak wlasnie jest jak nie ma silownika hehe http://www.amt-alarmy.pl/Instrukcje/SUPER%...20Ver%20E20.pdf http://80.55.146.70/schemat.pdf pozniej lookne, teraz ide zaglosowac Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest szczetke Posted October 9, 2005 Share Posted October 9, 2005 fabryczny centralny jest sterowany plusem ale można podpiąć pod alarm który steruje dwoma masami impuls na zamknięcie na jednej przewodzie i impuls na otwarcie na drugim przewodzie czas impulsu{zależy od alarmu} ok. 0,1s Ja wpiełem się w puszkę przy drzwiach pasażera przez oporniki 100om na baze tranzystora i najakąś końcówke modułu {nie pamietam jaka}działa od roku bez problemów w p10 diesel. jesli będzie zainteresowanie to zerknę w ten moduł zamka Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest sirleo Posted October 9, 2005 Share Posted October 9, 2005 w takim razie diesel ma inne sterowanie centralnym? bo p10 benz ma na 100% sterowanie masa, np prosta sprawa wezmy przelacznik w tunelu, ma 3 przewody, jeden masa i dwa do centralki, i mozemy ktorys z tych dwoch co ida do cetralki przytknac do karoserii i wtedy zamkna lub otworza sie drzwi. heineken sprawdz czy nie masz ustawionego zbyt dlugiego impulsu na alarmie na zamykanie, normalnie ma byc cos kolo 1s a mozna w fortecy dac 35s na pneumatyczne silowniki, pkt 10.5 w instr. , wg schematu superforteca ma na zaciskach 3 i 4 naprzemiennie pojawiajaca sie mase, wiec to bez zadnych przekaznikow ja bym u siebie podpial pod centralke zamka, i tak mam podpiete ale w innym alarmie, pzdr Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest heineken72 Posted October 9, 2005 Share Posted October 9, 2005 troche już sie zakręciłem .... było to dość dawno ale patrze do papierów i centrala alarmowa steruje masą . Ja zastosowałem te przkaźniki ... z tego co pamiętam ... by zamykać także z tunelu . Czas jest ok -1 sek. w inst. montażu alarmu (dzięki za linkę Sierlo ) na schemacie w pkt 6.6 przy przekaźnikach są jeszcze dwie diody (odseparowujące chyba ) ja ich nie dałem ... ale działało oki Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest alarmsas Posted October 9, 2005 Share Posted October 9, 2005 Witam, tak sobie czytam i dziwię się, po co takie kombinacje. Większość alarmów w standarcie wystawia minusy sterujące centralem. Podpinamy się z kabelkami bezpośrednio w moduł centralu ( większość nissanów ma sterowanie minusem). Przewody wyprowadzone od siłownika wykonawczego (slave) z drzwi kierowcy podłączamy równolegle do kabli siłownika z tylnych drzwi - wiązka w lewym progu. Bez kombinacji i działa jak oryginał. Jedyny ból to gówniane przejście z drzwi do budy. Mam na koncie kilkanaście takich operacji nie tylko w primerze, ale w maximie, sunnnym. Pozdrawiam Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Zetek Posted October 10, 2005 Share Posted October 10, 2005 Kolego akurat zakłąd Fortece też. MA ona sterowanie masą. Przewody to bialy i brązowy. Link do producenta www.amt-alarmy.pl Alarm może podać nawet 30 sekund impulsu do centralki, ale cetralka od siłowników ma tylko ma chwile je załączyć bez względu na to czy jest to impuls z alarmu 1 sekundowy czy 1 godzinny. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest heineken72 Posted October 10, 2005 Share Posted October 10, 2005 Panowie dzieki za pomoc w takim razie wywalam moją kombinacje przekaźników (juz myslałem o wstawieniu tutaj oryginalnego modulu ) i działam ... poszukam przewodów od tylnych drzwi na progu i sie w nie wepne Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest heineken72 Posted October 11, 2005 Share Posted October 11, 2005 zaglądałem do przewodów i siłownik był bezpośrednio podpięty do przewodów z tylnych drzwi. Czyli jak go zwarło to powinien też sie spalic z tyłu po tej samej stronie ale pewnie jest jakies zabezpieczenie w fabrycznych siłownikach ten moduł 2 przekażników o którym wsześniej wspominałem wstawiłem na dojściu pomiędzy przyciskiem na tunelu (zamk/otw) i oryginalnym sterownikiem zamków w P10 innej mozliwości nie było (chyba)... musiałem sie podpiąc pod przewody oryginalne ..chyba bez tych przekaźników by nie działało ps. trudny temat do pisania jak ktoś ma propozycje lub sam coś wykombinował poprosze o nr tel lub meila tymczasem bede kombinował :? pozdrawiam i dz. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Raf4rb Posted October 12, 2005 Share Posted October 12, 2005 Siłownik podłączasz w progu kierowcy do kabli (jasnozielony drugi jasnozielono/czarny) to jest kabel do siłownika w drzwiach tylnych. Otw./zam. z centralki alarmu podłączasz do centralki zamka w boczku przy nogach pasażera do numeru 5 i 8 (5 - kabel pomarańczowo/czarny, 8 - to kabel pomarańczowo/niebieski) tylko nie pamiętam który otwiera a który zamyka. Przy twoim alarmie nie trzeba żadnych przekaźników, kabelki z alarmu też bezpośrednio do centralki zamka bez żadnych diód. W takim układzie przycik otw./zam. na konsoli ma działać. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest heineken72 Posted October 14, 2005 Share Posted October 14, 2005 Dzieki za pomoc... wywaliłemswoję "doskonałe" przekaźniki i podpiołem sie zgodnie jak Raf4rb poinstrułował .... wszystko dział ok pora skręcac samochód najprostsze rozwiązania są najmniej awaryjne Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.