Fergul11 Opublikowano 12 Stycznia 2015 Udostępnij Opublikowano 12 Stycznia 2015 Należy przypomnieć Bo chyba wszyscy wiedzą że oprócz czynnika chłodzącego w instalacji klimatyzacji jest również olej. Chociaż RAZ W TYGODNIU NALEŻY KLIMĘ WŁĄCZYĆ , aby krążący w instalacji olej przesmarował ją i pompę , jak wszystko co z rudy powstało od dnia narodzin do zamiany w rudą dąży . Zatarta pompa jest dużo droższa niż suma za paliwo które pośrednio zużyje klima . I jeszcze taka uwaga , , nawet nówka instalacja traci czynnik , ucieka on na złączkach i w mikroporach materiałów , więc co dwa trzy lat warto sprawdzić ciśnienie czynnika (ilość) i ewentualnie dobić . Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
manix Opublikowano 12 Stycznia 2015 Udostępnij Opublikowano 12 Stycznia 2015 Z tym uciekającym czynnikiem w sprawnym układzie , to mam swoje zdanie(poparte praktyką) Pierwsze dobicie w micrze po 6 latach- winny wąż klimy nieszczelny na zacisku Pierwsze nabicie na nowo w tiidzie , po 5 latach , podczas demontażu silnika w aso. wcześniej zero problemów i dobijania. w fordzie przez 4 lata zero dobić. więcej przykładów nie podam bo auta były zbyt krótko lub bez klimy. Moim zdaniem marketing i ściema. Dowód? Kolega nabił vectrę, i na identycznej maszynie jego kolegi sprawdzili i... maszyna pokazała ze należy dobic 100gram czynnika. Podczas tych czary mary operacji czynnik dziwnym trafem gdzieś znika. Oczywiście mówię o autach jeżdżonych od nowości i regularnie serwisowanych w aso. Nigdy przez 5 lat aso nie dało mi do zrozumienia że trzeba coś dobić , tym bardziej zapłacić! A pewnie bym dał takiemu twierdzeniu np. po 3 latach , wiarę. Za to też chwała Polmotorowi. p.s. oczywiście klima działała przez te lata perfekcyjnie Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Author53 Opublikowano 12 Stycznia 2015 Udostępnij Opublikowano 12 Stycznia 2015 Samochód to nie amfibia. Nie ma idealnie szczelnych samochodów. Pora deszczowa, zimowe roztopy powodują że przy rozpryskiwaniu sie wody podczas jazdy jej część spływa jednak do środka. Są to śladowe ilości ale jednak sie przedostaje. Dywanik zewnętrzny może być suchy ale przecież pod dywanikiem jest mata wygłuszająca która absorbuje wilgoć. Mialem podobną sytuaję że para wodna zamarzła mi na szybie od wewnątrz. Wstawiłem samochód do ogrzewanego garażu na kilka dni, otworzyłem okna i było po sprzwie. Od czasu do czasu należy to zrobić a szyba nie będzie zamarzała , Nic tu nie da włączanie klimy. Klimą można odparować jedynie parę wodną z szyby a nie wilgoć z ata, Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
gambiting Opublikowano 12 Stycznia 2015 Udostępnij Opublikowano 12 Stycznia 2015 (edytowane) Nic tu nie da włączanie klimy. Klimą można odparować jedynie parę wodną z szyby a nie wilgoć z ata, Oczywiście że można. Dajesz obieg wewnętrzny, wtedy ciągnie powietrze(wilgotne) ze środka i wypuszcza je osuszone. Edytowane 12 Stycznia 2015 przez gambiting Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Karminadel Opublikowano 12 Stycznia 2015 Udostępnij Opublikowano 12 Stycznia 2015 , Nic tu nie da włączanie klimy. Klimą można odparować jedynie parę wodną z szyby a nie wilgoć z ata, Wpychając suche powietrze z nawiewu (z zewnątrz po przejściu przez parownik), jednocześnie wypychamy powietrze (wilgotne), które już jest w kabinie. Ale chyba wiem co chciałeś przekazać - że ta wilgoć jest w tapicerce, wygłuszeniu itp - ogólnie w samochodzie, że jazda z klimą to za mało - by pozbyć się wilgoci jako takiej z samochodu. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Author53 Opublikowano 12 Stycznia 2015 Udostępnij Opublikowano 12 Stycznia 2015 Ale chyba wiem co chciałeś przekazać - że ta wilgoć jest w tapicerce, wygłuszeniu itp - ogólnie w samochodzie, że jazda z klimą to za mało - by pozbyć się wilgoci jako takiej z samochodu. Dokladnie o to mi chodzilo. Zwykle odparowanie szyby mozna zalatwic klima ale nie wilgoc. Trzeba sie jej pozbyc innymi sposobami. Ogrzewany garaz czy dmuchawa ale przy otwartych szybach zeby ta wilgoc gdzies wyszla. Przepraszam za brak "ogonkow" ale pisze teraz na angielskiej klawiaturze Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.