Skocz do zawartości
Części Nissana - iParts.pl

Akumulator do X-trail t31 jaki?


Arestidis
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

No właśnie trasy raczej małe około 40 km dziennie

W takim razie weź ten mniejszy, czyli w tym wypadku Exide.

Tego QH 90/720 nie mogę znaleźć. Ten w linku ma inne parametry.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gdyby nie bylo webasto ta pojemnosc w zupelnosci wystarczy ale u mnie jest . Wszyscy mi polecaja cos wiekszego . Niestety tak jak kolega wczesniej powiedzial moze niebyc do konca ladowany. Pozatym mam nadzieje ze nie wplynie to niekorzystnie na elektryke.Trzeba znalesc zloty srodek..

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Większy aku to znaczy jaki? Wiesz? To może nic nie dać bo ładowarka nie będzie sobie radzić. Jeśli wybierzesz większą pojemność Ah no to może alternator da radę ale równie dobrze nie doładuje ale reszta parametrów jest mierzona i podawana przez producentów w różnych warunkach. Ciężko porównać. Niepełne doładowanie spowoduje nie tylko krótka trasa jak pisał Grzmotu ale za duża pojemność.

Edytowane przez karibox1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No waśnie  jak pytam o   Quinton hazell QBt2493 - zapada cisza . 

Ze znalezionych  :

Centa futura carbon ca760 77ah 760a,

Bosch silver s5 77ah 780 ,

Bosch silver s5 74AH 750A

i rozważane wczesniej Exide Ea 754 75/630 lub centra ca 754 75/630 (nie wiem w czym różnica ,oprócz ceny).

Niestety nie mam instrukcji - Może ktos sprawdzał jakie powinny byc wg niej parametry?

 

Kurcze zamontowana jest 80Ah/680 i dalej mało ,a może jest tak jak powiedział kolega lepszy bedzie mniejszy?

Edytowane przez asika
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sprawdź sobie jeszcze firmę YUASA.

Na ich stronie http://www.yuasa.co.uk dobierzesz sobie właściwy akumulator i w Polsce bez problemu kupisz.

 

Ja tej firmy używam akumulatora od 2013 roku i nie mam żadnego problemu.

Od razu zwracam uwagę, że pewnie będzie podany mniejszy prąd rozruchowy (ja mam 570, a oryginał miał 680), ale nie widzę żadnych problemów przy uruchamianiu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W zwiazku z tym że był 80Ah/680a zastanawiam się czy nie lepszy będzie z wiekszym pradem rozruchu a mniejsza pojemnoscia  czyli  - Centa futura carbon ca760 77ah 760a. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

yuasa to chińczyk ale mam ich żelowe do alarmu w domu i działają dobrze

 

Nieprawda marka japońska, mają fabryki na całym świecie - między innymi w Europie, a także w Chinach.

Trafia bardzo często na pierwszy montaż do samochodów z japońskich fabryk.

Przypuszczam, że na polskim rynku akumulatory pochodzą z fabryki z Wielkiej Brytanii.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak jak pisałem wyżej, na krótkim dystansie nie doładujesz akumulatora. Większego jak 75A bym nie brał. Przy montowaniu webasto powinno się zainwestować w mocniejszy alternator. W zimie przy minusowych temperaturach spada zdolność rozruchowa, więc bez podładowania od czasu do czasu się i tak nie obejdzie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zamiast kupować większy akumulator zainwestuj w lepszy. Masz webasto w samochodzie, kup akumulator typu AGM. Większa pojemność nic nie da tylko same problemy bo mały alternator nie będzie w stanie naładować akumulatora więc po 2 latach znowu staniesz prze tym problemem. W Patku mam webasto i w zimie odpalam je po każdej nocy gdy rano jadę do pracy. Moje problemy z padającym akumulatorem skończyły się po zakupie AGM'a.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Koleżanko, nie obraź się na mnie, o co bardzo proszę, lecz walę prosto z mostu.

To co wynika z Twojego profilu, to mieszkasz w dość dużym mieście. Pewnie dużo jest tam zakładów z akumulatorami i nie jeden by Ci dokładnie pomógł-podpowiedział co do odpowiedniego aku, gdybyś powiedziała im, to co nam.

Czy tam już byłaś, dowiedziałeś się? -- my możemy się mylić.

Ja napisałem iż mam Futurę i nie narzekam-ale nie mam webasto.

My tutaj nie wszyscy jesteśmy specjalistami. Każdy ocenia w/g uznania i tego z czym się osobiście spotkał/przeżył.

Są np. na forum osoby co trzymają samochody w garażach i mają zainstalowane grzałki przy filtrach aby nie było problemu z odpalaniami rano w mrozie.

My wiemy tytko, że pada Ci aku i masz webasto....

Koledzy też chcą pomóc. Każdy sposób jest dobry, nawet i większy alternator, lecz podjedź do odpowiedniego punktu (za nim ceny zimowe wzrosną) i niech Ci wszystko pomierzą i dokładnie wytłumaczą. podpowiedzą i zaproponują.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 rok później...

czy ktos z Szanownych pamieta parametry baterii montowanych fabrycznie w T31 2.0 diesel?

kalkulatory on-line podaja 70Ah 630A (literatura fachowa mowi o mozliwosci przekroczenia do 10% pojemnosci bez uszczerbku dla prawidlowego dzialania, prad rozruchowy wiadomo - jak najwiekszy)

 

pozdrawiam

Edytowane przez borge
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam Borge!

 

W swoim X-e wymieniałem akumulator w sierpniu 2014 r. po 5 i pół latach eksploatacji (od nowego). Zastosowałem 80 Ah i 750 A prąd rozruchowy. 2 i pół roku jest OK. Oddałem oryginalny w sklepie przy zakupie i nie pamiętam dokładnie jakie tam były wartości.  Przy zakupie akumulatora zwróć szczególną uwagę na wymiary i ukształtowanie górnej części. Elektrody do podłączenia klem nie powinny być zagłębione jak w większości popularnych modeli. Masz oryginał więc łatwo zaobserwować ten szczegół.

Pozdrawiam.  

Edytowane przez RysiekD
  • Upvote 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@RysiekD, dzieki za zainteresowanie tematem, mozesz napisac jaka baterie konkretnie kupiles?

 

przyznam ze wczoraj pol dnia spedzilem na zglebianiu tematu i tymczasem nie jestem zdecydowany ale po kolei

na poczatku poszukalem w sieci, w tzw. konfiguratorach Varty i Boscha, pierwszy jako wlasciwy polecil mi akku BluE Dynamic 70Ah 630A, drugi S4 o takich samych parametrach

pozniej zaatelefonowalem do dwoch ASO obecnych w moim miescie, pierwszy zaproponowal akku 75Ah 720A (1152 zl), drugi 75Ah 760A (900 zl - 25% rabatu na czesc i robocizne), w obu przypadkach nic nie bylo sie mozna dowiedziec o producencie, model zalecany przez Nissana wg. nr VIN

kolejne telefony do firm zajmujacych sie wymiana akku w autach i dwie sprzeczne informacje: w jednej firmie zaproponowano mi akku Duracell 70Ah 650A (420 zl) przekonujac ze da rade w innej kazano pojawic sie osobiscie sugerujac montaz akku o parametrach wiekszych niz te proponowane przez serwis

zerknalem jeszcze na konfigurator firmy Yuasa ktory pokazal dwa akku: YBX3030 70Ah 570A i YBX7030 72Ah 760Ah (850 zl), znalazlem nawet u siebie dystrybutora ktory odradzil mi jednak zakup tej drugiej baterii jako zbyt drogiej, pewnie dlatego ze jest nowej generacji w technologi EFB do aut z systemem Start/Stop

Przy zakupie akumulatora zwróć szczególną uwagę na wymiary i ukształtowanie górnej części. Elektrody do podłączenia klem nie powinny być zagłębione jak w większości popularnych modeli.

to o czym wspominasz jest tzw. typem 'Azja', oczywista oczywistoscia ; ) jest 'prawy +', akumulatory posiadajace elektrody w zaglebieniu to typ 'Europa'

P1279654.jpg

 

do tego kilka ciekawostek takich jak to ze

- Boscha nie robia juz Niemcy tylko Czesi,

- Banner jest produkowany w Austrii, w tych samych zakladach co i Duracell,

- Tuborg to polska firma z Mielca,

- Yuasa produkuje znakomite akumulatory do jednosladow ale z samochodowymi juz nie jest tak dobrze,

- w przezroczystych obudowach to te ktore sa stosowane na pierwszy montaz (drozsze od standardowych obecnych na rynku)

- akumulatory niektorych producentow w ramach reklamacji sa wymieniane przez sprzedawce a niektore dopiero po rozpatrzeniu zasadnosci przez producenta w okresie kilkutygodniowym,

 

przy okazji (juz po raz kolejny) zostalem uswiadomiony ze wszelkiego rodzaju ladowarki nie zastapia prostownika sensu stricto

 

zastanawiaja mnie te 'rozrzuty' parametrow akku proponowanych z ww. miejsc

przyznam ze najbardziej by mi odpowiadal akku o parametrach podanych przez ASO, tylko musze sprobowac poszukac lepszej ceny

 

pozdrawiam

Edytowane przez borge
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Początkiem roku musiałem kupić nowy akumulator, wybór padł na Centrę Futura, oznaczenie CA754, 75Ah 630A. 

Cena atrakcyjna, kosztował mnie 350zł i idealnie wpasował się pod maską. 

 

Zobaczymy za 2-3 lata czy to był doby wybór ;) 

 

 

 
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

Początkiem roku musiałem kupić nowy akumulator, wybór padł na Centrę Futura, oznaczenie CA754, 75Ah 630A. 

Cena atrakcyjna, kosztował mnie 350zł i idealnie wpasował się pod maską. 

 

Zobaczymy za 2-3 lata czy to był doby wybór ;)

 

 

 

 

Obyś doczekał tych 3 lat bo niestety mam złe doświadczenia z właśnie Futurą 3 aku padały kolega znajomy i mój na gwarancji 2 razy ..

 

Swojego czasu hitem były WESTY

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Prąd rozruchowy w akumulatorach jest to parametr czysto marketingowy, który tylko zaciemnia obraz.

Prawda jest taka, że wszyscy chcą mieć ten parametr jak największy, ale już nie chcą wiedzieć, że to powoduje gorszą odporność akumulatora na głębokie rozładowanie, co w konsekwencji oznacza, że akumulatory są mniej trwałe.

Podawany przykładowo prąd rozruchowy 650A dostępny jest tylko przez pierwszą sekundę, a potem może spaść do nie wiadomo jakiej wartości, np o połowę.

 

Dlatego jeśli chodzi już o jakiś parametr prądowy to powinno się zwracać uwagę na parametr o nazwie CCA, który oznacza zdolność rozruchową akumulatora.

W skrócie (według SEA) parametr ten określa, że przez 30 sekund w temperaturze -18 stopni akumulator będzie dostarczać prąd rozruchowy zadeklarowanym parametrem dla zimnego silnika przy napięciu powyżej 7,2 V.

Ja przykładowo posiadam od 4 lat akumulator YUASA PRO 030 o parametrach 70Ah, CCA 570 i to całkowicie wystarcza.

 

Z drugiej strony w trakcie rozruchu z akumulatora nie zostanie pobrany większy prąd niż podłączone do niego odbiorniki, a w głównej mierze rozrusznik i świece żarowe.

Świece zimne to pewnie max 20A na świecę czyli, mocno zawyżając maksymalnie jakieś 100A.

Rozrusznik 2,2 kW przy spadku napięcia na akumulatorze do 7,2 wolta pobierze jakieś 300A

Czyli łącznie te dwa parametry nie przekraczają 400A a daleko im jeszcze do deklarowanego CCA570.

Dodatkowo, jak uruchamiamy rozrusznik to świece już nie grzeją, czyli pobór prądu jest zdecydowanie mniejszy, pewnie w granicach 250A.

Inne odbiorniki pomijam bo w krytycznej sytuacji rozruchu (a o takiej tu mówimy) powinny być wyłączone, a te które nie mogą to są jakieś pomijalne obciążenia.

 

Ale żeby nie było jeszcze tak prosto to niestety parametr CCA ma różne wartości w zależności o norm dla której jest przywoływany, np SEA, DIN.

Istnieje oficjalny przelicznik SAE = (DIN x 1,5) + 40

Oznacza to, że ten sam akumulator w tym samym serwisie aukcyjnym (np Amazon), może mieć inne parametry dla USA, UK (SEA) niż dla Niemiec (DIN).

 

  • Upvote 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Z tym prądem rozruchowym jest związana pewnego rodzaju pułapka, bo duże prądy dają płyty robione w technologii cięto-ciągnionej, ale niestety ta sama technologia ma poważną wadę/zaletę polegającą na szybszej korozji płyt. Jak ktoś dużo jeździ to lepiej brać akumulator z tradycyjnymi płytami odlewanymi, albo patenty boscha PowerFrame. I jeszcze jedno Ca/Ca, tylko dla tych co dużo jeżdżą, w przeciwnym wypadku lepiej brać classic.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 "to o czym wspominasz jest tzw. typem 'Azja', oczywista oczywistością ; ) jest 'prawy +', akumulatory posiadające elektrody w zagłębieniu to typ 'Europa'"

 

Borge właśnie o to mi chodziło. 

 

Ja byłem zmuszony kupić akumulator, będąc poza domem, "w trasie" podczas wakacji. Upał był znaczący, klimatyzacja pracowała na okrągło i pewnego dnia rano akumulator bez wcześniejszych "ostrzeżeń" zamilkł. Sobota, sklepy w pobliskim miasteczku do 13.00. Nie miałem dużego wyboru. Dlatego kupiłem najbardziej zbliżony-firmy HERTZ i to w dodatku z zagłębieniami Europa. Musiałem podłożyć "podstawkę" aby klema + nie sprężynowała.

Akumulator chodzi do dzisiaj. W swoim poście chciałem tylko zwrócić uwagę, że   80 Ah i 750 A to są wartości OK.

 

Pozdrawiam Kolegów.     

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja przykładowo posiadam od 4 lat akumulator YUASA PRO 030 o parametrach 70Ah, CCA 570 i to całkowicie wystarcza.

dziekuje za ciekawy post, w sposob matematyczny udowodniles ze nie ma co uganiac sie za wysoka wartoscia pradu rozruchowego 

jestem w stanie zaakceptowac 70Ah pojemnosci jako uzytkownik ktory nie ma auta naladowanego odbiornikami pradu oraz eksploatujacy auto niezbyt czesto, jednak te 570A Twojego akumulatora jest sporo ponizej wielkosci ktora Nissan dedykuje do tego typu silnika

 

pytanie: po co w takim razie zapas mocy ktory sugeruje Nissan? (ASO zaleca jeszcze wiecej niz konfiguratory on-line)

drugie pytanie: ten akumulator ktory masz nie jest typu 'Azja' a zdaje sie ze wlasnie taki powinien byc dedykowany do T30, czy w zwiazku z tym nie bylo problemu z zamontowaniem klem na glowicach biegunow o czym wspomial RysiekD? 

 

 kupiłem najbardziej zbliżony-firmy HERTZ i to w dodatku z zagłębieniami Europa. Musiałem podłożyć "podstawkę" aby klema + nie sprężynowała.

ta 'podstawka' to jakis patent wlasny cz gotowiec? mozesz cos wiecej na jej temat?

 

pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Borge, podstawka to patent własny, podkładki z grubej, twardej gumy, odpornej na temperaturę. Lepiej jednak dobrać "Azję" o odpowiedniej wysokości.

 

Pozdrawiam Kolegów.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

pytanie: po co w takim razie zapas mocy ktory sugeruje Nissan? (ASO zaleca jeszcze wiecej niz konfiguratory on-line)

drugie pytanie: ten akumulator ktory masz nie jest typu 'Azja' a zdaje sie ze wlasnie taki powinien byc dedykowany do T30, czy w zwiazku z tym nie bylo problemu z zamontowaniem klem na glowicach biegunow o czym wspomial RysiekD? 

 

 

pozdrawiam

 

Nie wiem skąd Nissan bierze akumulatory z takimi parametrami. Oryginał który kiedyś miałem (KE241-80E06-NY), miał parametry 80 Ah 680 ACC i gdy padł nie byłem w stanie znaleźć odpowiednika z takimi parametrami przy takiej obudowie.

Wybrałem aku YUASA bo wtedy była dobra cena. Z czasem na tą firmę przesiadłem się z innymi akumulatorami (7 Ah) do UPS'ów i central alarmowych i służą tu zdecydowanie dłużej niż inna chińszczyzna, tzn żaden jeszcze nie padł.

Ten który posiadam YUASA PRO 30 to teraz ma oznaczenie katalogowe YBX3030 i to jest normalny zamiennik.

Przypominam, że ja mam X'a w wersji T30.

 

No i ja mam jeszcze zamontowany dodatkowy odbiornik w postaci podgrzewacza paliwa Stanadyne, który uruchamia się razem z podgrzewaniem świec.

Tak więc akumulator daje radę.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...