Skocz do zawartości
Części Nissana - iParts.pl

Falujące obroty przy odpalaniu na zimno 2,0 benzyna -lpg


Arky69
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

witam

mam problem przy Qashqai-u 2,0 benzyna-lpg- przy odpaleniu na zimnym( obojętnie czy jest plusowa czy minusowa temperatura) przez ok.5 s falują obroty i nierówno pracuje silnik- później jest ok. Na ciepłym silniku odpala normalnie, w czasie jazdy też jest ok. Samochód maił wymienione świece 3 tys. km temu, wszystkie filtry od gazu oraz regulacje gazu jakieś 2 tys, km temu. Paliwo tankuje na sprawdzonych stacjach.

proszę o pomoc

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mechanik zdiagnozował - puszcza uszczelka na 1 cylinder ( mokra świeca), ale bardzo dziwna sytuacja, bo tylko na zimnym, a później ok. Płynu z chłodnicy na pierwszy rzut oka nie ubyło, a jak ubyło to bardzo mało. Koszt wymiany uszczelki , łącznie z planowaniem głowicy , regulacjami zaworów ok.1200 zł- szok.

Zastanawiam się tylko, co jest przyczyną- instalacja LPG, wada fabryczna, czy może coś innego.


Dalsza diagnoza wykluczyła uszczelkę pod głowicą- mechanik zdiagnozował krótkotrwałe zawieszenie się zaworu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Masz zainstalowany lubryfikator?

 

A kolejna sprawa to ile masz przebiegu na gazie? i ile ma auto?

 

Mialem podobny przypadek w drugim aucie i ciagle telepalo silnikiem, na nic wymiana cewek na nowe oraz pare kilo swiec , kazda miala byc super hiper itp...

Przyczyna okazala sie w ukladzie dolotowym ktory byl nieszczelny , po wymianie odmy i wszystkich rurek oraz przewodu podcisniowego problemu nie bylo.Zanim wpierniczysz sie w koszta wymiany lub oczyszczenia zaworu zdiagnozuj lewe powietrze , jest na stacjach taki spray Samostart sie nazywa i na wolnych kiedy tak telepie to idz do silinka i pryskaj na przepustnice,deolot do niej od filtra powietrza jesli nagle obr beda sie wyrownywac tzn gdzies tam masz nieszczelnosc.

Edytowane przez BarracuDa
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zanim zaczniesz remont głowicy to sprawdz czy przy wymianie świec wymieniono uszczelki. W tym silniku są dwie. Zobacz także tak jak radzono wcześniej czy nie łapie lewego powietrza i przewdy podcisnienia (u mnie 2 razy jakis zwierz przegryzł)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A no to sie zgadza , myslalem ,ze mowa o jakis uszczelkach przy swiecach...

A czy 2.0i nie posiada odmy?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Odma? Takie cuda chyba BMW w swoich dieslach montowało. W Kaszankach nie słyszałem.

Co do twoich problemów Arky69, gaz wyregulowany był dobrze? Niech sprawdzi ciśnienie na cylindrach, może zawór jak masz mokrą świecę.

Ciśnienie prawdę ci powie ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Odma to separator oleju bez znaczenia czy to diesel czy benzyniak , w korbowodzie tworza sie gazy ...no dobra nie bede sie nad tym rozpisywal i was zanudzal.. W kazdym razie jesli jest odma to do niej podlaczonych jest troche przewodow i jesli ktorys z nich ma niezszczelnosc, a czesto tak jest bo sa z plastiku i sie po jakims czasie krusza.. to wtedy sa tez objawy falowania silnika-lewe powietrze.

Ale jesli Nysan nie robi czegos takiego to moze i lepiej

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

Dzięki za porady- podjadę do mechanika niech sprawdzi co trzeba.


Przejechałem na tej "usterce" ponad 3000 km i dalej to samo- czeka mnie badanie komputerowe w serwisie bo 2 zaufanych mechaników ma odmienne zdania- pierwszy twierdzi,że to uszczelka pod głowicą, drugi,że nie a zeby zdjagnozować musiałby dostać samochód na dłużej. zobaczę co stwierdzą w Nissanie po badaniu komputerowym.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Cisnienie sprawdziłeś?

Zacznij od tego.

Uszczelkę powinno być stosunkowo łatwo "wykryć", kopci? Spaliny w płynie chodzącym są?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

nie kopci, płyn chłodzacy ok. mechanik sprawdzając swiece stwierdził,że pierwsza była mokra tak jakby od płynu chłodzącego, druga sprawa jak zapalił się check, to jego komputer pokazał wypadanie zapłonu na 1 cylindrze, sytuacja jest o tyle dziwna,że nie ma osadu na korku od silnika, olej jest czysty i jego stan się jedynie normalnie obniża, temperaturę trzyma. Jedynie na zimnym po odpaleniu drży przez około 5 sekund, później jest ok. Na ciepłym odpala dobrze. sam nie wiem, najprościej było by wymienić uszczelkę pod głowicą, splanować głowicę, wyregulować wszystko-ale czy trzeba w tej sytuacji ingerować w silnik z przebiegiem 110 tys.km-troszkę za wcześnie. trudna sprawa.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Najprościej uszczelkę? Na jakiej podstawie ? Osad na korku? Kopci? Spaliny w płynie? Nie. Wiec czemu uszczelkę chcesz wymieniać?

Masz wypadanie zaplonu na pierwszym cylindrze. Świeca, cewka a najprościej będzie jak sprawdzisz w końcu te ciśnienie. Sprawdz też korekty na gazie. Pewnie mieszanka szła na ubogo i teraz zawory masz do regulacji. Tak obstawiam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak dla mnie to nic tu nie wskazuje na uszczelke... Ale moge sie mylic.

Zacznij od najtanszych spraw-swieczki odpowiednie.

U siebie wymienilem sam swiece i stare okazaly sie NGK plzkar6a-11 i wlasciwie takie zaleca producent ale mialy one seryjna odleglosc elektrod czyli 1,1 wymienilem je na NGK ilzkar7a i ustawiona przerwa 0,9 sa swiece ktore maja obnizona cieplote dla lpg i inny stopien aby platyna sie nie wypalala tak jak w cieplocie 6 , igla jest irydowa ,ciensza srednica igly ma za zadanie odciazyc cewki i uklad zaplonowy.

Zauwazylem,ze auto szybciej odpala, lepiej zbiera sie z dolu i nie ma takiej trzesiawki na zimnym jak bylo.

Co wazne trzeba umiejetnie wyjmowac kolektor bo tam sa uszczelki a jesli jakas sie zwichruje zlapie lewe powietrze i trzesie silnikiem,dlatego takie sprawy najlepiej robic samemu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

najdziwniejsze,że 1 swieca była mokra.ogólnie to świece mam wymienione, mapa gazu jest ok.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mozliwe i to bardzo ,ze masz problemy z zaplonem i na ta chwile na tym sie bym skupil.

Jesli masz manual to mozesz sprawdzic jak zachowuje sie silnik pracujacy na gazie w chwili kiedy sprobujesz ruszyc z 2 biegu wciskajac mocno pedal gazu, jesli bedzie szarpac to prawdopodobnie to zaplon, ewentualnie mozesz z 2 biegu wlaczyc 6 bieg i obserwuj zachowanie silnika,nie powinien nic przerywac jesli zaplon jest dobry.

Jesli bedzie przerywac to zrob to samo na Pb i zobacz czy jest jakas roznica.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

zmniejsz przerwę na świecy, wahania masz na PB czy po przełączeniu na  LPG??

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

to zakręć butlę od gazu, poczekaj az sie auto przełączy na PB pojeździj i wtedy sprawdź co i jak, jaka jest wartość MAP-a 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Badanie w Nissanie: okazało się ze albo pierścienie na 1 tłoku albo uszczelka pod głowica na świecy był olej upsss .......

w sumie stwierdzili to co mój mechanik. a liczyłem na 100 % diagnozę , a nie gdybanie.

Odłączyłem instalacje LPG- zobaczę jaki będzie efekt......

Po tygodniu mogę stwierdzić,że po odpaleniu samochodu silnik pracuje równo. Poczekam jeszcze tydzień i przerzucę się na LPG - zobaczę jak wtedy będzie działał.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ale dziwny składak, może już wtryski popuszczają albo reduktor trzeba zregenerować, możesz się podpiąc pod auto i sprawdzić korekty silnika na PB i LPG i co się dzieje z nimi podczas przełączania?? 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...