Skocz do zawartości
Części Nissana - iParts.pl

Falujące obroty przy odpalaniu na zimno 2,0 benzyna -lpg


Arky69
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Witam

Sprawdzałeś luzy zaworowe? Wypadanie zapłonu na pierwszym garnku może świadczyć o za ciasnym zaworze - sam przerobiłem ten temat.

pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

u mnie był błąd wypadanie zapłonu na 1 garze (swiecił się check) przyczyną był przegryziony wąż podciśnienia przez jakiegoś zwierza

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W nissanie podłączyli komputer i wykręcili świece- na tej podstawie stwierdzili,że albo pierścienie, albo uszczelka-ale bardziej stawiali na pierścienie. Wczesniej mój mechanik stwierdził,że uszczelka-świeca była mokra jakby od płynu z chlodnicy.

Teraz na próbę nalałem płynu do zaznaczonego miejsca i zrobiłem około 400km trasy na autostradzie.

Sprawdzilem płyn- troszkę go ubyło, olej w porządku, na korku silnika nie ma osadu, w zbiorniczku wyrównawczym nie ma tłustych plam. Samochód od paru tygodni odpala normalnie. Sam nie wiem co może być. Moze jednak ta uszczelka..................ups.


No i na razie check się nie zapala.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 tygodnie później...
  • 6 miesięcy temu...

do 2-2,5


W nissanie twierdzą,że to skutki LPG- nie wiem jakto traktować, bo różne są opinie użytkownków. Zresztą na gazie zrobiłem dopiero 17 tys.km i już by coś walnęło z tego powodu?


sorry dochodzi max do 1,8 tys obrotów


Dziś sprawdziłem płny i dziwna sprawa bo przybylo go o ok 1cm w zbiorniku wyrównawczym. Płyn czysty, korek oleju też, nie kopci.


Zakończę  ten wątek- poszła uszczelka pod głowicą- ale wg mechanika był to błąd fabryczny- źle złożona- niestety Nissan tylko z nazwy jest japoński- teraz jeździ bez zarzutu- od remontu zrobiłem ponad 10 tys. km i jest ok.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie chce chwalić ale mam kaszkaja który na gazie przejechał 91.000km i wszystko działa poprawnie pomimo tego,że gaz został założony w De... Dla tych co nie wiedzą , w De mało jest  fachowców od gazu!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Powinieneś sprawdzić ustawienia instalacji lpg. 
Wystroić ją prawidłowo po korektach i wtedy zobaczyć jak się auto zachowuje.
Być może problem leży po stronie komponentów lpg np. wtryskiwacze.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...

Czesc, obawiam sie ze z takimi owjawami jestes na poczatku (lub w polowie) braku lozow zaworowych na jednym z cylindrow, co w konsekwencji doprowadzi do naprawy glowicy... Plus jest taki ze w tym silniku (j10 MR20DE) luzy na cieplym sa wieksze niz na zimnym...

ssanie zimny 0,26-0,34mm, cieply 0,30-0,41mm;
wydech zimny 0,29-0,37mm cieply 0,30-0,40mm.
Sprawdz sobie to, no i tez cisnienie sprezania , powinno byc ca 13,9 bar; minimum 11,4 bar, dopuszczalna roznica pomiedzy cylindrami 1,0 bar.

Za nie dlugo bedzie ci pojawial sie bląd : MISFIRE...

I przyczyna tego to raczej nie gaz tylko gorsze materialy zaworów uzyte do produkcji w połączeniu z poskładaniem silnika w dolnych zakresach tolerancji...przez producenta, niestety

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czesc, obawiam sie ze z takimi owjawami jestes na poczatku (lub w polowie) braku lozow zaworowych na jednym z cylindrow, co w konsekwencji doprowadzi do naprawy glowicy... Plus jest taki ze w tym silniku (j10 MR20DE) luzy na cieplym sa wieksze niz na zimnym...

ssanie zimny 0,26-0,34mm, cieply 0,30-0,41mm;

wydech zimny 0,29-0,37mm cieply 0,30-0,40mm.

Sprawdz sobie to, no i tez cisnienie sprezania , powinno byc ca 13,9 bar; minimum 11,4 bar, dopuszczalna roznica pomiedzy cylindrami 1,0 bar.

Za nie dlugo bedzie ci pojawial sie bląd : MISFIRE...

I przyczyna tego to raczej nie gaz tylko gorsze materialy zaworów uzyte do produkcji w połączeniu z poskładaniem silnika w dolnych zakresach tolerancji...przez producenta, niestety

Przecież kolega napisał ,że problem rozwiązany

 

Zakończę  ten wątek- poszła uszczelka pod głowicą- ale wg mechanika był to błąd fabryczny- źle złożona- niestety Nissan tylko z nazwy jest japoński- teraz jeździ bez zarzutu- od remontu zrobiłem ponad 10 tys. km i jest ok.

 

 

Chyba,że mówisz o kimś innym?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 miesiące temu...

Witam od kilku dni mam taki problem
silnik 2.0 benzyna.
Na zimnym silniku , bieg jałowy falują obroty . Po odpaleniu jest około 1600 i zaczynają spadać do około 1000 obrotów. Potem gwałtownie jakby gazu ktoś dodał  wracają do 1600. Powtarza się to z 3 razy a potem jest ok. Na nagrzanym są na około 700 i nie ma żadnych problemów.
Auto odpala bez problemu nie gaśnie, poza opisanymi objawami wyżej nic innego się nie dzieje.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kiedy filtry wymieniane? Jaki przebieg, ile z tego przebiegu już na LPG? 

Edytowane przez scanik
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Temat połączony. Może wyżej znajdziesz odpowiedź na swoje pytanie ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kiedy filtry wymieniane? Jaki przebieg, ile z tego przebiegu już na LPG? 

Filtry wymienione  około 5 tyś temu przebieg 140 tyś z tego 10tyś na gazie

Witam od kilku dni mam taki problem

silnik 2.0 benzyna.

Na zimnym silniku , bieg jałowy falują obroty . Po odpaleniu jest około 1600 i zaczynają spadać do około 1000 obrotów. Potem gwałtownie jakby gazu ktoś dodał  wracają do 1600. Powtarza się to z 3 razy a potem jest ok. Na nagrzanym są na około 700 i nie ma żadnych problemów.

Auto odpala bez problemu nie gaśnie, poza opisanymi objawami wyżej nic innego się nie dzieje.

Dodam do tego jeszcze że klekoce na zimnym trochę jak diesel

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dokładnie, zbyt duże luzy powodują metaliczne stukanie...

Metalicznego stukania nie ma raczej bardziej terkoce na zimnym. Na ciepłym chodzi idealnie.

Dzisiaj rano odpaliłem z wyłączonym LPG i obroty ok. Tak więc być może problem z ustawieniami LPG i zmienia pracę silnika.

Dodatkowo dzisiaj podłączony samochód u mechanika do komputera żadnych błędów nie ma.

Jutro odpalę na zimnym z LPG i sprawdzę jak z tymi obrotami. Jak coś się będzie działo wizyta u gazownika.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak czy inaczej jak taki przebieg i LPG to na kontrole luzów na zaworach bym jechał na pewno. Koszt nie wielki a zaniedbanie może być tragiczne w skutkach. To na pewno nie jest silnik, który uwielbia LPG.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Luzy zaworowe ok , wszystko wskazuje na zabrudzoną przepustnicę.
Wyczyścić mogę sam tylko nie wiem jak wykonać w tym modelu adaptację ? Jak ktoś robił proszę o informację

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

Jak już mowa o luzach zaworowych, to co ile kilometrów najlepiej regulować( przy założonej instalacji LPG)- silnik 2,0.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...