romek33 Opublikowano 18 Stycznia 2015 Udostępnij Opublikowano 18 Stycznia 2015 Witajcie, Od niedawna jestem posiadaczem X-Traila 2.5 i zauważyłem rzecz, której nie miałem w żadnym innym samochodzie z manualną skrzynią biegów. Mianowicie, wczoraj wracając do domu w korku wcisnąłem sprzęgło jadąc na 2 biegu, chwile dłużej je przytrzymałem wciśnięte bez zmiany biegu (czyli 2 była cały czas wrzucona) i zobaczyłem, że wskazówka obrotomierza najpierw spadła do 1000rpm a później obroty zaczęły rosnąć do 2300rpm. Pedał gazu nie był wciśnięty. Czy to normalne? W poprzednich samochodach po wciśnięciu sprzęgła obroty zawsze spadały do poziomu biegu jałowego i tam zostawały. Jak jest u Was? Dzięki za pomoc Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
berater Opublikowano 18 Stycznia 2015 Udostępnij Opublikowano 18 Stycznia 2015 W poprzednich samochodach po wciśnięciu sprzęgła obroty zawsze spadały do poziomu biegu jałowego i tam zostawały. Pewien jesteś ? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
romek33 Opublikowano 18 Stycznia 2015 Autor Udostępnij Opublikowano 18 Stycznia 2015 Jestem pewien. Ostatnie 3 lata jeździłem Volvo S40T5 i jak wciskałem sprzęgło będąc na jakimś biegu (nie wrzucając luzu/biegu jałowego) to obroty spadały do 800 i tak się utrzymywały aż do odpuszczenia sprzęgła. Wcześniej jeździłem Mitsubishi i też nie pamiętam, żeby obroty rosły przy jeździe z wciśniętym sprzęgłem. Dlatego tu sytuacja mnie trochę zaskoczyła. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.