SieneK_68 Opublikowano 22 Stycznia 2015 Udostępnij Opublikowano 22 Stycznia 2015 przeszukałem forum ale nie znalazłem ... jaką linę kinetyczną kupić aby się nie naciąc na "jej właściwości" do czego zmierzam, otóż byłem świadkiem jak patrol wyciągał bwm w rowu i ... podczepił linę kinetyczną, tak ją nazywał kierowca patrola, i ruszył z kopyta lina się roooozciągnęła i bum ... bmw z wyrwanym przednim prawym zawieszeniem /lina zapięta szeklą do wahacza/ a teraz sedno sprawy, lina się rooozciągnęła i tak juz zostało Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ceniakenzo Opublikowano 22 Stycznia 2015 Udostępnij Opublikowano 22 Stycznia 2015 za wahacz ?? świetny pomysł hehehe Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
lemmy69 Opublikowano 22 Stycznia 2015 Udostępnij Opublikowano 22 Stycznia 2015 pytałem chłopaków z OFF-u ostatnio ... lina do 22T 8m , kupować tylko w sklepach specjalizujących się w off roadzie, szekle również i raczej nie szarpie się aut nie posiadających ramy, nie dosyć że takie auto może już prosto nie pojechać to jeszcze jego zderzak, wahacz czy inny "zaczep" może wylądować w Twojej kabinie rozważ jeszcze taśmę kinetyczną, Grand Cherokee'ego szarpałem ostatnio i nawet fajnie poszło łatwiej to to utrzymać w czystości i mniej miejsca zajmuje Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
marcin316 Opublikowano 22 Stycznia 2015 Udostępnij Opublikowano 22 Stycznia 2015 (edytowane) Waść sam sobie przeczy pytałem chłopaków z OFF-u ostatnio ... lina do 22T 8m , kupować tylko w sklepach specjalizujących się w off roadzie, szekle również i raczej nie szarpie się aut nie posiadających ramy, nie dosyć że takie auto może już prosto nie pojechać to jeszcze jego zderzak, wahacz czy inny "zaczep" może wylądować w Twojej kabinie rozważ jeszcze taśmę kinetyczną, Grand Cherokee'ego szarpałem ostatnio i nawet fajnie poszło łatwiej to to utrzymać w czystości i mniej miejsca zajmuje Edytowane 22 Stycznia 2015 przez marcin316 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
lemmy69 Opublikowano 22 Stycznia 2015 Udostępnij Opublikowano 22 Stycznia 2015 Wiem, ale ten Grand miał specjalnie do terenu robione zaczepy ... zmotany jest Chodziło mi o "płaskie auta" ... nie przewidziane do takich manewrów Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
dziarus Opublikowano 22 Stycznia 2015 Udostępnij Opublikowano 22 Stycznia 2015 a te sklepy off roudowe to skąd te liny biorą ( pewnie z chin ) to że ze sklepu off to nie znaczy że lepsze ale na pewno jest droższe . pasy szekle można taniej kupić w sklepach np takich http://bkpoland.pl/O_firmie/jest tego trochę na necie .Jak potrzeba np pas do holowania to można kupić pod postacią zawiesia które używają dzwigi . Może koleś tą bmw żle wyciągał , auto wyciągające rusza aż do momentu zatrzymania przez auto wyciągane czyli jak koła zaczną grzebać trzeba się zatrzymać , cofnąć i odnowa wyszarpywać . Niektórzy grzebią kołami ile fabryka dała a to nic nie daje bo jak kinetyk naciągnięty to jest sztywny jak pas i nie robi Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
SieneK_68 Opublikowano 22 Stycznia 2015 Autor Udostępnij Opublikowano 22 Stycznia 2015 (...)Może koleś tą bmw żle wyciągał , auto wyciągające rusza aż do momentu zatrzymania przez auto wyciągane czyli jak koła zaczną grzebać trzeba się zatrzymać , cofnąć i odnowa wyszarpywać . Niektórzy grzebią kołami ile fabryka dała a to nic nie daje bo jak kinetyk naciągnięty to jest sztywny jak pas i nie robi kole wystartowal az bylo bum i wyrwal zawieche lina sie rozciagnela i tak juz zostala hehehe Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
lemmy69 Opublikowano 23 Stycznia 2015 Udostępnij Opublikowano 23 Stycznia 2015 Dziarus, nie posiadam kinetyka ... ale widzę czego używają fachowcy w boju więc ich opinie i porady staram się przekazać tutaj źródło: http://www.4x4off.pl/showthread.php?tid=3395 nie każda lina jest kinetykiem ... nawet, jeśli tak nazywa ją producent są różne współczynniki rozciągalności ... zależne od skrętu, materiału etc. lina, nawet ta z górnej półki ma określony czas użytkowania zauważyłem jeszcze jedno w terenie ... jeśli doświadczony offroadowiec nie jest pewien co do umiejętności drugiego kierowcy (i jakości jego osprzętu!) ... wówczas sam zapina linę, szekle itd.. każdy woli użyć własnej liny i szekli niż czegoś nowego z ekwipunku amatora przekazuję to Sienkowi bo podejrzewam że podobnie jak ja jest 100% amatorem ... 200zł i niepewność lub stówa więcej i komfort psychiczny (jako taki oczywiście, bo 100% gwarancji nikt Ci nie da) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
dziarus Opublikowano 25 Stycznia 2015 Udostępnij Opublikowano 25 Stycznia 2015 (edytowane) e nie można dzielić sprzęt na od amatora czy wyjadacza tu niema reguły , bardziej bym się skłaniał ku temu że początkujący ma lepszy bo jeszcze nim nie chełtał w terenie ,a wyjadacz zna granice wytrzymałości i najczęściej przesuwa te granice na wyższe poziomy i eksploatuje na maksa . kinetyk ,lina czy pas ma powinna mieć stosowne atesty i tyle po to to jest byś spojrzał na metkę i był pewny że to ktoś sprawdzał , a gdzie kupowana to bez różnicy . Moc kinetyka dobierasz nie do auta które wyciągasz a do auta wyciągającego , mocny czyli gruby kinetyk nie będzie robił przy aucie które ma kiepskie opony bo zacznie grzebać i go nie naciągnie . https://www.youtube.com/watch?v=2JBnxSqpuCM goście są nieodpowiedzialni niby wszystko bezpiecznie a gdzie kask i okulary ochronne ja się pytam Edytowane 25 Stycznia 2015 przez dziarus 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
lemmy69 Opublikowano 25 Stycznia 2015 Udostępnij Opublikowano 25 Stycznia 2015 w linku który podałem jest kilkadziesiąt postów, warto je przeczytać bo pytania są zadawane właśnie z pozycji amatora a w odpowiedziach sami wyjadacze powiedzmy sobie szczerze ... kinetyk jest niebezpiecznym narzędziem i nawet fachowcy w razie wtopy wolą korzystać z windy (jeśli jest na podorędziu) - kinetyk ma określony czas (ilość szarpnięć) użytkowania - nie polecam kupowania używki - dobór wytrzymałości do masy auta - nie hak i nie fabryczne, ale specjalne, dedykowane, fachowe zaczepy mocowane do ramy specjalnymi śrubami - to co widać na filmiku ... liny asekuracyjne na końcach i "hamulec" na środku - w autach tylko kierowcy - kask, okulary ... jeśli są to głupotą i kuszeniem losu byłoby ich nie używać (ale prawda jest taka, że Dziarus jako jedyny o tym wspomniał więc pewnie większość nie posiada) ... w ostatnich sekwencjach filmu widać też zabezpieczenie w postaci otwartej maski silnika, to może uratować i szybę i życie więc plusior dla Dzierusa za udostępnienie Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
clinic112 Opublikowano 29 Stycznia 2015 Udostępnij Opublikowano 29 Stycznia 2015 Mam od 2 lat i używam kinetyka polskiej produkcji firmy lin-sznur. Bardzo dobra lina, co jest opinią nie tylko moją ale i tego na drugim końcu. Mam dokładnie taką 8 metrów to max. http://allegro.pl/najlepszy-kinetyk-lina-kinetyczna-22t-8m-off-road-i5019017064.html Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
lemmy69 Opublikowano 29 Stycznia 2015 Udostępnij Opublikowano 29 Stycznia 2015 Chłopaki z Off-u też w superlatywach o tej firmie pisali Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
siara74 Opublikowano 1 Lutego 2015 Udostępnij Opublikowano 1 Lutego 2015 ja też mam linsznur i jestem zadowolony Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
hugh_h Opublikowano 3 Marca 2015 Udostępnij Opublikowano 3 Marca 2015 mnie to zawsze zastanawia że w większości przypadków wszyscy wołają bierz najmocniejszą, no ale na im większe obciążenie tym słabiej ona amortyzuje i w związku z tym jest właśnie "mniej kinetykuje". czy 22t na samochód co ma 3,5t to nie przesada ? jak wyciągałem clinica to szarpnięcie było takie jakbym zwykłą liną ciągnął, a efekt był widoczny i jest tu znany dlatego ja się nie mogę jeszcze zdecydować która lina bo 22t to mi się za twarde wydaje.... ale ja tu sie nie znam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
lemmy69 Opublikowano 3 Marca 2015 Udostępnij Opublikowano 3 Marca 2015 Tak tak, też wydawało mi się że to przesada jest ale skoro wszyscy w Jeepach (o zbliżonej lub wyraźnie mniejszej masie) używają takich właśnie lin i nic się nie dzieje toi po co eksperymentować Poza tym miałem okazję być wyszarpywanym takowąż liną i naprawdę nie poczułem żadnego niepokojącego szarpnięcia ... a gość wystartował jakby na 1/4 mili Oprócz tego nie zapominajmy, że nie zawsze w eskadrze są tylko Terrano ... nieraz i Patrola będzie trzeba wyszarpnąć (może nie całkowicie ale o te parę bezcennych centymetrów) ... skoro oni bezinteresownie wyciągają nas swoimi windami to przecież normalne, że użyczyłbym im swojej liny. W off roadzie 22T to standart chyba. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
siara74 Opublikowano 3 Marca 2015 Udostępnij Opublikowano 3 Marca 2015 22 tony to moc graniczna na zerwanie , nie znaczy to że do sanochodów 22t rozciągliwość zależy od jakości splotu ,jego gęstości i i starości liny , ona też ma swoją żywotność im grubsza tym większą Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
lemmy69 Opublikowano 3 Marca 2015 Udostępnij Opublikowano 3 Marca 2015 no właśnie Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
hugh_h Opublikowano 3 Marca 2015 Udostępnij Opublikowano 3 Marca 2015 22 tony to moc graniczna na zerwanie , nie znaczy to że do sanochodów 22t rozciągliwość zależy od jakości splotu ,jego gęstości i i starości liny , ona też ma swoją żywotność im grubsza tym większą to chyba oczywiste .... ... ale lina o wytrzymałości 22t mniej się rozciągnie niż ta 15t prawda ? o to mi chodzi. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
lemmy69 Opublikowano 3 Marca 2015 Udostępnij Opublikowano 3 Marca 2015 Ale kluczowy moment następuje przy maksymalnym rozciągnięciu, wtedy właśnie "przydaje się" ta grubość liny naprawdę te 22Tonowe fajnie amortyzują, nie było żadnego jeb....cia, pełen komfort Poza tym szczerze powiedziawszy ... liny, szekle i windy - prędzej pytałbym o to na forach stricte off roadowych, to są PROFESJONALIŚCI w tym temacie Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
hugh_h Opublikowano 3 Marca 2015 Udostępnij Opublikowano 3 Marca 2015 no właśnie napisałem ze było jebniecie ! Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
lemmy69 Opublikowano 3 Marca 2015 Udostępnij Opublikowano 3 Marca 2015 Czyli co producent to inne właściwości, a może i lina zbyt wysłużona lub zbyt nowa ... u mnie to była przyjemność, wręcz rozkosz Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
rs77 Opublikowano 17 Stycznia 2016 Udostępnij Opublikowano 17 Stycznia 2016 (edytowane) Czyli co producent to inne właściwości, a może i lina zbyt wysłużona lub zbyt nowa ... u mnie to była przyjemność, wręcz rozkosz za http://www.linysyntetyczne.pl/liny-kinetyczne Kilka Uwag: Cieńsza lina kinetyczna rozciągnie się bardziej niż mocniejsza grubsza przy przyłożeniu tej samej siły Dłuższa lina kinetyczna rozciągnie się bardziej niż krótsza przy przyłożeniu tej samej siły Na linę działają siły kinetyczne a nie statyczne i katalogowa siła zrywająca może zostać łatwo przekroczona Stosowanie lin kinetycznych jest niebezpieczne i wymaga wiedzy Największym zagrożeniem jest pękniecie zaczepu lub szakli. Niesie to za sobą ogromne ryzyko Pękniecie liny jest mniejszym zagrożeniem niż pękniecie szakli czy miejsca zamontowania liny Pamiętajmy, aby szakle, elementy mocujące i nasz pojazd były w stanie przenieść siłę większą niż lina. W innym przypadku bardzo dużo ryzykujemy. Zastanówmy się dwa razy czy miejsce mocowania naprawdę wytrzyma tyle, co lina, którą chcemy zakupić. czyli jak kupie line 22T to szakle i zaczepy musza wytrzymać 22T tak ? w przeciwnym przypadku zamiast pęknąć lina (co jest najlepszą opcją) puści szakla lub wyrwie zaczep Edytowane 17 Stycznia 2016 przez rs77 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
SieneK_68 Opublikowano 17 Stycznia 2016 Autor Udostępnij Opublikowano 17 Stycznia 2016 (...) czyli jak kupie line 22T to szakle i zaczepy musza wytrzymać 22T tak ? w przeciwnym przypadku zamiast pęknąć lina (co jest najlepszą opcją) puści szakla lub wyrwie zaczep i wejdzie tylną szybą a wyjdzie przednią lub odwrotnie ... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
SNAKE4X4 Opublikowano 17 Stycznia 2016 Udostępnij Opublikowano 17 Stycznia 2016 Do Twojego auta wziąłbym linę o grubości 32mm i długości 8m Szekla wystarczy 3/4 cala koszt 30-40zł kup sobie 2szt, bo na pewno zgubisz, albo komuś pożyczysz i zapomnisz odebrać na przykład taka jeśli chodzi o zaczepy, nie wiem jakie masz na myśli i nie wiem jak chcesz sprawdzić ich wytrzymałość Jeżeli z tyłu będziesz używał haka holowniczego do szarpania to po prostu sprawdź jego mocowania (czy nic nie jest przegnite) jeżeli wszystko jest O.K. to na pewno wytrzyma Jeżeli chodzi o samo używanie liny, to zasada jest taka sama jak ze wszystkim innym, zanim czegoś użyjesz, najpierw użyj głowy i pomyśl Trzeba pamiętać, że kinetyk jest bardzo niebezpiecznym narzędziem, ku przestrodze zdjęcie O kinetyka trzeba dbać, jego największy wróg to piasek, jak wejdzie między sploty , działa jak tarka Ja co jakiś czas wrzucam do wiaderka zalewam wodą z i piorę, jak jadę umyć auto wyrzucam z wiaderka i wypłukuję co się da myjką ciśnieniową 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
hugh_h Opublikowano 3 Lutego 2016 Udostępnij Opublikowano 3 Lutego 2016 a mnie to ciągle nurtuje bo zawsze wszyscy polecają najmocniejszego najgrubszego kinetyka, a przecież przy jego dużej średnicy i traci sie na elastyczności która ma być zaletą żeby łagodnie wciągnąć problem z błota. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.