MeWash73 Opublikowano 20 Lutego 2015 Udostępnij Opublikowano 20 Lutego 2015 Witam, Chyba coś źle złożyłem przy wymianie taśmy kierownicy. Nie wiem czy są różne typy tych taśm ale ta wyjęta zepsuta ma oznaczenie 25560 BA008 i dwie litery po prawej stronie BE. Tą którą włożyłem dostałem w prezencie i nie miała ona żadnych oznaczeń. Pasowała ilość pinów i ilość kabli więc przełożyłem. Ale jest jeszcze jeden element który mogłem źle zamocować. Chodzi o takie czarne płaskie i okrągłe coś co zamontowane jest z drugiej strony tego białego plastikowego elementu który trzyma cały mechanizm zwijaka. Nie wiem czy to jakiś czujnik skrętu czy coś od ESP. Na jednej z aukcji gość pisze że ma taśmy ale bez ESP (http://allegro.pl/nissan-primera-p12-tasma-pod-kierownice-bez-esp-i4624651454.html) I teraz nie wiem czy mam złą taśmę czy pokręciłem coś z tym drugim płaskim i okrągłym czymś - nie wiem, źle ustawiłem, obróciłem niepotrzebnie... Efekt jest taki, że jak uruchomię silnik to gaśnie mi kontrolka ESP, ale jak tylko zacznę kręcić kierownicą - nawet nie ruszając z miejsca - to po chwili zapala się na LCD błąd ESP. Pomocy! Edit To coś z drugiej strony taśmy wygląda mniej więcej tak http://img26.olx.pl/images_tablicapl/188450331_4_644x461_-czujnik-kata-skretu-nissan-x-trail-t31-t-31-motoryzacja.jpg tylko, że moje miało jeszcze przewody i wtyczkę. Przeszukałem forum i http://forum.nissanklub.pl/index.php/topic/65716-p12-esp-electronic-control-system-po-naprawie-przekadni/?do=findComment&comment=726848 Teraz pytanie - jak poprawnie zgrać ten czujnik kąta skrętu z taśmą kierownicy? Żeby było trudniej, bez komputera. EDIT: Byłem na komputerze u kolegi i odczytało mi błąd C1158 - Speed Wheel Sensor LF Coherency Fault Może jest jakaś procedura kalibrowania tego czujnika za pomocą gazu, kierownicy i czegoś jeszcze? EDIT 20/02/2015 zdjęcie z kompa z tym, że nie było żadnej opcji kalibracji itp Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
wostok Opublikowano 22 Lutego 2015 Udostępnij Opublikowano 22 Lutego 2015 U mnie po demontażu magla i krzywego zamontowania kierownicy błąd ESP sam zniknął po miesiącu. Na początku co ruch kierownicy ESP się wyłączało. Będe jechał na zbieżność teraz i znowu będzie adaptacja , albo wyciągnę akumulator na noc. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
MeWash73 Opublikowano 22 Lutego 2015 Autor Udostępnij Opublikowano 22 Lutego 2015 A ta adaptacja to jak się odbywa? Komputrem w ASO czy jakąś sekwencją gaz sprzęgło itp? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
wostok Opublikowano 1 Marca 2015 Udostępnij Opublikowano 1 Marca 2015 Raczej samoistna adaptacja. Na razie na krzywej kierownicy ESP sie dostosowało i dziala bo na zakrętach w poslizgu potrafi kontrolka mrugnąc. Teraz będę miał to samo jak zrobie zbieżność i ustawie kierownice prosto. Cofam poprzednie wypowiedzi. ESP gaśnie owszem ale jak wchodzę w zakręt i dodaje gazu wyłącza się. Także samoistna adaptacja nie istnieje. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
MeWash73 Opublikowano 25 Czerwca 2015 Autor Udostępnij Opublikowano 25 Czerwca 2015 Naprawione. Trzeba było ustawić czujnik skrętu w położenie zero. Przy podmianie taśmy musiałem przekręcić go w którąś stronę. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.