Skocz do zawartości
Części Nissana - iParts.pl

Tylna klapa bagażnika - nie zamyka się :(


katrmich
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Czesc,

 

Mam problem z moim Notem.

Nie zamyka sie tylna klapa bagaznika, prawdopodobnie umieszczony w niej mechanizm nie dziala.

 

Czy ktos mial podobny problem i/lub moglby cos doradzic?

 

Z gory dziekuje.

 

Zalezy mi na czasie, poniewaz auto stoi na zewnatrz i praktycznie jest otwarte ;(

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak nie działa?

Opisz trochę

Czy zamek w klapie(ma taki płaski język),jest  cały czas otwarty i nie można zmienić nawet ręcznie jego położenia?Czy ten język blokuje zamek i przez to nie wchodzi w zaczep?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak nie działa?

Opisz trochę

Czy zamek w klapie(ma taki płaski język),jest  cały czas otwarty i nie można zmienić nawet ręcznie jego położenia?Czy ten język blokuje zamek i przez to nie wchodzi w zaczep?

 11732109079409.png

 

mechanizm (w klapie) nie zaczepia się o zaczep, który jest w dolnej części bagażnika.

 

podejrzewam ze nie działa element nr 10

przewertowałam instrukcje, ale nie znalazłam nic co mogłoby zobrazować usterkę

 

na dolnym obrazku: chodzi o mechanizm , który powinien 'zaczepić się' o ten 'zaczep' na środku

 

acha, kontrolka 'otwartych drzwi' przypomina mi, ze mam bagażnik otwarty :/

 

wcześniej nigdy nie przyglądałam się bliżej 'co się tam dzieje', bo działało bez zarzutu, wiec szczerze mówiąc nie wiem jak powinno to wyglądać gdy funkcjonuje dobrze  

 

obecnie jestem zagranica i obawiam się ile policzą mi (w euro) za naprawę tym bardziej, ze podejrzewam, iż nie będę miała innego wyjścia jak wizyta w serwisie nissana

a do warsztatu w rodzinnym mieście 1200km, już dziś bałam się jechać szybciej niżboot.jpg 100km/h by całkiem klapy nie urwać pod wpływem prędkości

 

nie mówiąc o tym ze trzymanie otwartego auta nie ulicy to słabe rozwiązanie :(

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Prawdopodobnie nie dochodzi zasilanie do zamka. Switch nr 6 lub 7 ewentualnie pęknięty przewód w przelotce gumowej. Można spróbować spryskać mocno wd40 switch (może chwilowo pomóc i zacząć zamykać ) Jeśli to przewód pęknięty trzeba  zlutować

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ekspert, dziękuję za odpowiedz
szukam skutecznego (i taniego) rozwiązania, bo do PL planuje autem dopiero w maju jechać, czyli jeszcze kupa czasu ;/

a boje się, ze za zachodnia granica mogą sobie policzyć duzoo za naprawę

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jakby to było od elektryki to by koleżanka nie otwarła,tutaj chodzi bardziej o zatrzask,nie łapie rygla.Albo jest zatarty,albo ma awarię elektryczną,podając cały czas napięcie na rygiel i stad nie można zatrzasnąć klapy.


Sorry że nie odpowiedziałem wcześniej,ale odcięło mi  wieczorem internet.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jakby to było od elektryki to by koleżanka nie otwarła,tutaj chodzi bardziej o zatrzask,nie łapie rygla.Albo jest zatarty,albo ma awarię elektryczną,podając cały czas napięcie na rygiel i stad nie można zatrzasnąć klapy.

Sorry że nie odpowiedziałem wcześniej,ale odcięło mi  wieczorem internet.

 

Dzięki.

 

Zastanawiam się czy wd40 tu coś pomoże, ponieważ sam mechanizm (rygiel) - mam nadzieje, ze o tym samym myślimy, przesuwa się gdy przesunę palcem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Właśnie o tym mechanizmie mowa :D

Gdy przesuwasz palcem nie zaskakuje? Prawda?

A jak naciskasz włącznik słychać coś? WD 40 może pomoże.Ale jeżeli nie to tylko dostać się do zamka-rygla i rozebrać go,albo wymiana.

W zamku może być zapieczony rygiel,bądź uszkodzona sprężynka rygla,co powoduje że nie jest wysunięty i nie łapie zapadki.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

przyczyn może być kilka: przełamuje jeden z przewodów z miejscu przejścia do klapy (w gumowej osłonie) i od tego trzeba zacząć poszukiwanie awarii.To niezbyt częsta, ale powtarzalna dla note sytuacja,sam zamek rzadko się psuje.Kolejna przyczyna to brak kontaktu na kostce, popsuty switch (mikroprzełącznik w gumowym przycisku) ewentualnie bezpiecznik.Przydałby się elektryk z próbnikiem napięcia.Jeśli nie chcesz wpędzać się w koszty za granicą i naprawić auto w kraju, spróbuj prowizorycznie zablokować zamek ręcznie - od strony bagażnika w zamku jest metalowy suwak-rygiel. Poniżej wklejam opis naprawy, którą wykonał kol. lukasz 3232 - w prawdzie chodziło o sytuację odwrotną - zamek nie chciał się otworzyć, ale informacje odnośnie demontażu są identyczne - może się przydadzą

 

1. Po wejściu do wnętrza samochodu zdejmujemy plastikowe wewnętrzne pokrycie klapy. Jest na plastikowych spinkach mocowanych na wcisk. Podważamy delikatnie od spodu uważając aby nie porysować klapy. W powstała szparę wkładamy plastikową lub drewnianą listewkę. Jak szpara zrobi się na tyle duża że można będzie włożyć palce (koniecznie w rękawiczkach) to łapiemy i stanowczym ruchem ciągniemy odczepiając po kolei wszystkie spinki. Górnych jaśniejszych maskownic przy szybie nie ruszamy.
2. Po zdjęciu przesuwamy na zamku palcem suwak, który otworzy nam bagażnik.
3. Sprawdzamy wiązkę kabli łączącą wnętrze auta z klapą bagażnika. Wiązka która nas interesuje to ta z boku po prawej stronie. Ta na środku odpowiada tylko za światło stop i rurkę do spryskiwacza. Wyciągamy gumowy przepust od strony nadwozia i klapy, odciągamy go i oglądamy przewody. W moim przypadku był po prostu jeden urwany.
4. Od strony klapy odłączamy wszystkie złącza od osprzętu w klapie aby poluzować wiązkę. Poluzowaną wiązkę wypuszczamy ze 30 cm na zewnątrz i lutujemy wstawiając kilka cm obcego przewodu. Izolujemy miejsca lutowania rurką termokurczliwą.
5. Składamy w odwrotnej kolejności.
Podobnie postępujemy jak nie działa wycieraczka, oświetlenie bagażnika - czujnik, podświetlenie tablicy rejestracyjnej, ogrzewanie tylnej szyby.
Kable są tak kiepskiej jakości, że jestem pewien że wkrótce następne kable będą do łatania. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dar,mowa jest o tym że nie da się zatrzasnąć klapy!A więc to nie wiązka ,a rygiel zamka nie łapie.

Walnięcie klapą nie powoduje zamknięcia a jedynie łomot i ponowne otwarcie.

Gdyby to była uszkodzona wiązka to klapa by się zablokowała ale nie otwrli bysmy jej z przycisku.

Zamek klapy dziala dokładnie na tej samej zasadzie co elektromagnes w zamku furtki.Jak się rygiel zapiecze to furtkę możesz otwierać bez uruchamiania elektromagnesu ,bo nie będzie blokady!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 można spróbować (tak jak w opisie) dostać się do zamka po demontażu dolnego plastiku, po czym spróbować zaryglować ręcznie od środka. Wprawdzie kontrolka będzie pewnie nadal świecić ale przynajmniej klapa będzie zablokowana

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeżeli nie jest uszkodzona sprężyna to tak,a jak jest to nie zablokujesz,w czasie jazdy i wstrząsów z hukiem się otworzy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A czy zdjecie czerwonego Note przedstawia samochód w którym jest problem? Bo jeżeli tak, to to jest nowy Note E12. Zapieczenia, zabrudzenia itp. raczej nie wchodzę w grę. Ale wtedy rodzi się pytanie co z gwarancją?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A czy zdjecie czerwonego Note przedstawia samochód w którym jest problem? Bo jeżeli tak, to to jest nowy Note E12. Zapieczenia, zabrudzenia itp. raczej nie wchodzę w grę. Ale wtedy rodzi się pytanie co z gwarancją?

Nie, to zdjęcie znalazłam w sieci.

Mialo pomoc zobrazować usterkę, mój jest z rocznika 2006.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kati ,konieczne jest dostanie się do zamka,tak jak opisywał Dar.

W tedy zamek można rozebrać i zdignozować usterke.Być może sam WD40 pomoże,a jak nie i nie będzie mozliwości naprawy to wymiana.Nowy kosztuje lekko ponad 200zł.Uzywka w okolicach 100zł.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kati ,konieczne jest dostanie się do zamka,tak jak opisywał Dar.

W tedy zamek można rozebrać i zdignozować usterke.Być może sam WD40 pomoże,a jak nie i nie będzie mozliwości naprawy to wymiana.Nowy kosztuje lekko ponad 200zł.Uzywka w okolicach 100zł.

Jack, dziękuję :)

 

Miałam w planach jutro rano przejechać się do serwisu nissana :/

Będę tydzień w PL (bez auta), myślałam by podczas pobytu spróbować gdzieś zakupić część, którą należy wymienić. Gdybym tylko wiedziała, która wymaga wymiany: rygiel/zamek czy sprężyna.

 

Ale nie chce zostawiać go tu 'otwartego' na ulicy ;/

 

Co do WD40, zastanawiam się czy inwestować (na pewno koszt mniejszy niz naprawa) bo sam rygiel/ zamek porusza się - wiec czy WD40 w tym przypadku to rozwiązanie problemu - nie wiem.

 

 

Czy tak wygląda jedna z 'podejrzanych do wymiany' części?

Znalazłam na portalu aukcyjnym

post-89859-0-44993300-1422821530_thumb.jpeg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak,to cały zamek.

Tak na prawdę jesteś pierwszą ,która-który zgłosiła taki problem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak,to cały zamek.

Tak na prawdę jesteś pierwszą ,która-który zgłosiła taki problem.

heh, czy to za to 'wyróżnienie' przysługuje nagroda ;)

a szczerze mówiąc to czy ktoś jest w stanie stwierdzić, ze wymiana zamka skutecznie zlikwiduje usterkę ??

Pyta, ponieważ jeśli tak, to klikam i kupuje 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak właśnie wygląda zamek. Coś mi się tu jednak nie zgadza. Rygiel chodzi przy ruchu palcem. Klapa się zamyka, ale nie trzyma. Nie jest to problem mechaniczny.  Obstawiał bym jednak przewody w przelotce na drzwiach. Nie muszą być wszystkie , wystarczy że jeden się ukruszył. Temat naprawy przewodów jest opisany dosyć dobrze przez nas w innych postach. Jeszcze małe pytanie. Czy jak naciskasz przycisk w klapie to słychać otwieranie i zamykanie, słychać cokolwiek?

Edytowane przez janio
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja też szukałbym problemu w elektryce. Jak mieliśmy MICRĘ tez wystąpił taki problem i właśnie bagażnika nie można było zamknąć.

Problem był w kostce przy zamku z elektromagnesem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak właśnie wygląda zamek. Coś mi się tu jednak nie zgadza. Rygiel chodzi przy ruchu palcem. Klapa się zamyka, ale nie trzyma. Nie jest to problem mechaniczny.  Obstawiał bym jednak przewody w przelotce na drzwiach. Nie muszą być wszystkie , wystarczy że jeden się ukruszył. Temat naprawy przewodów jest opisany dosyć dobrze przez nas w innych postach. Jeszcze małe pytanie. Czy jak naciskasz przycisk w klapie to słychać otwieranie i zamykanie, słychać cokolwiek?

Nie wsłuchiwałam się w odgłosy podczas naciskania klapy.

Jutro sprawdzę i wtedy będę w stanie odpowiedzieć 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No właśnie, bo problem może być w samym zamku jak napisał przed chwilką aronax, czyli elektromagnes lub w  przewodzie, dlatego ważne jest czy przy naciskaniu przycisku w klapie cokolwiek słychać. Jutro będziemy wiedzieć jak sprawdzisz. Więc jeśli  nie jest to przewód to wymiana zamka mogłaby pomóc.

Edytowane przez janio
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli byłby to problem elektryczny to tylko poprzez zwarty mikrowyłącznik,w tedy rygiel jest cały czas zaciągniety i klapa się nie zamyka.Ale nasuwa się pytanie ,co w tedy z akumulatorem?Elektromagnes rygla cały czas pod napieciem.Aku długo nie wytrzyma.

Można zrobić jeszcze próbę.Wyjąć kluczyk ze stacyjki i odpiąć klemę minusową.Jeżeli trzymał na zwarciu to powinien puścić i w tedy spróbować zamknąć.Jeżeli zaskoczy to mamy odpowiedź co ewentualnie może być uszkodzone

Janio,jeżeli jest rygiel zatarty,badź zaciągnięty przez elektromagnes to nic nie usłyszysz.Bo to rygiel daje charakterystyczny klik,podczas otwarcia.Nawet na otwartym zamku można go usłyszeć za każdym naciśnięciem mikro wyłącznika.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli byłby to problem elektryczny to tylko poprzez zwarty mikrowyłącznik,w tedy rygiel jest cały czas zaciągniety i klapa się nie zamyka.Ale nasuwa się pytanie ,co w tedy z akumulatorem?Elektromagnes rygla cały czas pod napieciem.Aku długo nie wytrzyma.

Można zrobić jeszcze próbę.Wyjąć kluczyk ze stacyjki i odpiąć klemę minusową.Jeżeli trzymał na zwarciu to powinien puścić i w tedy spróbować zamknąć.Jeżeli zaskoczy to mamy odpowiedź co ewentualnie może być uszkodzone

Janio,jeżeli jest rygiel zatarty,badź zaciągnięty przez elektromagnes to nic nie usłyszysz.Bo to rygiel daje charakterystyczny klik,podczas otwarcia.Nawet na otwartym zamku można go usłyszeć za każdym naciśnięciem mikro wyłącznika.

Zgoda Jacko, ale katrmich  pisała wcześniej że ręcznie tam wszystko chodzi, więc raczej  nie jest zatarte. Można pokombinować z aku, ale na odległość trudno zdiagnozować chorobę.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Niestety auto zaskoczyło mnie rano

Chyba padł akumulator, nie zadziałały przyciski na kluczyku. Nie miałam czasu by próbować otworzyć drzwi przez ukryty w klamce zamek.

Zatem nie dostałam się do środka- tak,wiem mogłam zrobić 'włam'od str bagażnika. ..

Jeśli faktycznie padł akumulatory,to:

a.włam od str bagażnika na nic by się nie zdał

b.czy jest to podpowiedź, że jednak usterka dot.elektryki?

 

A być może nie ma to nic wspólnego z usterką tylko jest to zbieg okoliczności.

Ostatnio jeździłam nim w sobotę.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...