Maciekterran Opublikowano 3 Lutego 2015 Autor Udostępnij Opublikowano 3 Lutego 2015 Sorry ale to moja pierwsza terenówka, poza tym motoryzacja to moja odskocznia , tak więc nie ma parcia, mogę mylić pojęcia powracając do pytania, tylko G klasa ma stały napęd na 4 kolka ? A jak Amerykance ? Sent from my Lumia 800 using Tapatalk Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Dżem Opublikowano 3 Lutego 2015 Udostępnij Opublikowano 3 Lutego 2015 Kolego nie dramatyzuj. Blokady dla cieniaków co sobie w terenie nie radzą :-) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
lemmy69 Opublikowano 3 Lutego 2015 Udostępnij Opublikowano 3 Lutego 2015 Merc G-klasse ... Gelenda może i ma wszystko, ale powiedzmy sobie szczerze ... za tą cenę da się zmotać Terrano i jeszcze reszta zostanie a w razie awarii (co przy ekspansywnej jeździe jest nieuniknione) ceny części zamiennych do Gelendy sprawią ... że nie będziemy chcieli drugi raz ryzykować Wszystko to można by przeżyć ... ale kto to słyszał, żeby mosty obracały się w "drugie mańkie" względem pozostałych terenówek (podobno tak jest ) jak chcą być tacy oryginalni to ich sprawa ... dla mnie jednak hołdującego tradycyjnym rozwiązaniom dyskwalifikuje to Mercedesa G ... jak Gelenda G ... jak Gender G ... jak g... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
dziarus Opublikowano 3 Lutego 2015 Udostępnij Opublikowano 3 Lutego 2015 (edytowane) jeepy mają stały napęd nie na cztery koła tylko na dwie osie , tak jak land rower , czyli masz mechanizm różnicowy między mostowy i dzięki niemu możesz śmigać po asfalcie . Taki artykulik do poczytania wygrzebałem http://www.run4x4fun.com/Blokady1.htm . Edytowane 4 Lutego 2015 przez dziarus Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
redwater Opublikowano 5 Lutego 2015 Udostępnij Opublikowano 5 Lutego 2015 Podsumowujac Terrano nie posiada mechanizmu roznicowego miedzy mostami, wiec wlaczajac jakiekolwiek 4 ( 4H, 4L) mamy na sztywno spiete oba mosty ( 100% blokada miedzy osiami). Zaleta jest taka, ze w terenie to lepiej robi, wada taka ze po czarnym nie mozna jezdzic na zadnym 4, tylko 2H i mamy naped tylko na tyl. Teraz mosty: przedni nie posiada zadnej blokady, tylny posiada blokade cierna. Dziala to tak ze miedzy poloskami oprocz mechanizmu roznicowego sa naprzemian tarczki cierne i blaszki i sprezyny. Przy normalnej jezdzie blokada dziala na ilestam %, zalozmy ze 10%. W momencie gdy jedno kolo stoi a drugie zaczyna mielic zaczyna sie tarcie miedzy blaszkami a tarczkami, blaszki sie rozgrzewaja od tarcia i robia sie grubsze tym samym zaciesniajac sie miedzy tarczami sciernymi ( cos jak puszczanie sprzegla) i w tym momencie blokada robi na swoj max. Nie oznacza to , ze max tej blokady to calkowite zblokowanie mechanizmu. Kazdy LSD ma ilestam Nm po przekroczeniu ktorych juz nie dziala. To tyle teorii, w praktyce to wyglada jeszcze gorzej, czesto tarczki sa juz powycierane i blokada poprostu wogole nie pracuje. Pozatym czesto zamiast blokady pomaga duzy wykrzyz, ktory w terranach jest tylko z tylu... Wnioski: jesli chcemy z terrana zrobic rasowa terenowke dorownujaca patrolom trzeba zwiekszyc wykrzyz z przodu i zastosowac blokade 100% z tylu. 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
lemmy69 Opublikowano 5 Lutego 2015 Udostępnij Opublikowano 5 Lutego 2015 Nie zdradzę na razie kto zacz ... ale jest wśród Nas magik, który zamontował 80% LSD w przednim moście Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Dżem Opublikowano 5 Lutego 2015 Udostępnij Opublikowano 5 Lutego 2015 80% zawsze brzmi mocniej niż 20% z drugiego koła ;-) Oj Jureczku umiesz sprzedać temat niezgorzej niż bulbulator :-) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
lemmy69 Opublikowano 5 Lutego 2015 Udostępnij Opublikowano 5 Lutego 2015 Nie wiem jak Ów to wyliczył ... w każdym bądź razie do "normalnego LSD" dołożył jeszcze tarczek nie wiem też jak to to sprawdziło się w terenie Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Dżem Opublikowano 5 Lutego 2015 Udostępnij Opublikowano 5 Lutego 2015 (edytowane) Normalnie zdrowe LSD dzieli coś około 70%- 30% momentu na oba koła. No może w najlepszym przypadku 60-40% . Jeżeli uzyskał 80% to wynika że na drugim (nie obciążony) zostaje tylko 20%. Ja tu polepszenia nie widzę :-) Edytowane 5 Lutego 2015 przez Dżem Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
lemmy69 Opublikowano 5 Lutego 2015 Udostępnij Opublikowano 5 Lutego 2015 dopytam go przy okazji może faktycznie ja coś źle zrozumiałem, ale zdaje się że dołożył tarczki na obu półosiach ... więc bardziej w stronę 50/50% to poszło Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Dżem Opublikowano 5 Lutego 2015 Udostępnij Opublikowano 5 Lutego 2015 Tak tylko sobie teoretyzuję. Ale chyba 50% jest wartością graniczną. No chyba że nie jest to wartość rozdziału. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
lemmy69 Opublikowano 5 Lutego 2015 Udostępnij Opublikowano 5 Lutego 2015 jeśli tak jak Ty przyjął stosunek wyjściowy jako 70/30% ... i zwiększył "moc LSD" poprzez dołożenie tarczek to faktycznie przybliżył się do wartości "fifty / fifty" ... czyli może 60/40% wiem, że usłyszałem w telefonie "80%" ... a chodziło mu pewnie o 60% to auto robił "only for mud" ... z tyłu patrolowy most z blokadą nie wiem jaki był finał tej zabawy Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Dżem Opublikowano 5 Lutego 2015 Udostępnij Opublikowano 5 Lutego 2015 Nic to. Za tydzień przetestujemy w Gubałówce jak te sztywniaki z blokadami naszych kolegóf robiom w prawdziwym terenie. Jak by co to ich pościągam seryjnym lansem do bazy :-) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kaziu1976 Opublikowano 10 Kwietnia 2016 Udostępnij Opublikowano 10 Kwietnia 2016 Witam wymieniałem ostatnio w terrano 2 2.7tdi olej w tylnym moście i zakupiłem 3 litry plus uszlachetniacz do LSD wlałem 1.5l i zaczeło wyciekać to podniosłem za sam tył auto podnośnikem na warsztacie i na siłę wlałem może 0.5l mam pytanie chcę sprawdzić stan oleju przejechałem 500km może jeszcze uda się wlać tylko w jaki sposób żeby było wlane 2.8l tak jak wszędzie piszą z góry dziękuję za informacje Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ceniakenzo Opublikowano 10 Kwietnia 2016 Udostępnij Opublikowano 10 Kwietnia 2016 Stan oleju w tylnym moście sprawdza się za pomocą palca (palec dłoni) powinieneś postawić auto na prostym podłożu, odkręcić górny korek w moście i włożyć palec. Na równo z dolną krawędzią otworu powinien znajdować się olej. Najprościej lać olej aż zacznie się wylewać z otworu. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kaziu1976 Opublikowano 10 Kwietnia 2016 Udostępnij Opublikowano 10 Kwietnia 2016 wiem kolego że tak się sprawdza stan oleju ale wszędzie piszą właśnie że trzeba wlać do mostu z LSD 2.8l oleju mam już po raz trzeci terrano2 tylko w tych starych nie zmieniałem oleju w mostach zastanawiam się czy może są dwa rodzaje mostów tylnych Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ceniakenzo Opublikowano 10 Kwietnia 2016 Udostępnij Opublikowano 10 Kwietnia 2016 nie do wszystkich mostów wchodzi tyle oleju http://forum.nissanklub.pl/index.php/topic/83901-jaki-olej-kupic-t1-tylny-most/?hl=%2Bjaki+%2Bolej+%2Bmostu tu jest w pierwszym poście plik PDF z tego wynika że były jeszcze mosty z LSD do którego wchodzi 1,3l jak dobrze widzę Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kaziu1976 Opublikowano 10 Kwietnia 2016 Udostępnij Opublikowano 10 Kwietnia 2016 dziękuje za info jutro sprawdzę tylko stan oleju dla świętego spokoju auto mi służy do pracy a jest z małym przebiegiem i nie chciałbym załatwić mostu pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
damiang33 Opublikowano 10 Kwietnia 2016 Udostępnij Opublikowano 10 Kwietnia 2016 wiem kolego że tak się sprawdza stan oleju ale wszędzie piszą właśnie że trzeba wlać do mostu z LSD 2.8l oleju mam już po raz trzeci terrano2 tylko w tych starych nie zmieniałem oleju w mostach zastanawiam się czy może są dwa rodzaje mostów tylnych z tego co się orientuje to są dwa rodzaje mostów ale zdecydowana większość terrano 2 ma most do którego wchodzi 1,3-1,5l oleju jeśli samochód stoi na płaskim Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kaziu1976 Opublikowano 10 Kwietnia 2016 Udostępnij Opublikowano 10 Kwietnia 2016 to chyba będę musiał trochę spuścić jak odkręcę korek do wlewu oleju pewnie wypłynie czy jak zostawię trochę więcej to się nic niestanie Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ceniakenzo Opublikowano 10 Kwietnia 2016 Udostępnij Opublikowano 10 Kwietnia 2016 przez odpowietrznik będzie wywalało, może też uszczelniacze wywalić na półośkach i wałku atakującym. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kaziu1976 Opublikowano 10 Kwietnia 2016 Udostępnij Opublikowano 10 Kwietnia 2016 dzięki już przeczytałem na tym pliku co mi podałeś jednak są dwa rodzaje mostów jutro spuszczę i po sprawie a zalałem 80w90 limited slip z Valvolaine plus uszlachetniacz limited slip z Mopar Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
marcin316 Opublikowano 10 Kwietnia 2016 Udostępnij Opublikowano 10 Kwietnia 2016 zalałem 80w90 limited slip z Valvolaine plus uszlachetniacz limited slip z Mopar Najprostszy sposób aby "stracić" blokadę... Przedawkować dodatek Zastosowany olej już go posiadał... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Seba350 Opublikowano 11 Kwietnia 2016 Udostępnij Opublikowano 11 Kwietnia 2016 Dziś wymieniłem oliwę w Pickupie D21 - weszło równo 1l - wlany wyżej wspomniany valvo 80w90 LS Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
fred77 Opublikowano 11 Kwietnia 2016 Udostępnij Opublikowano 11 Kwietnia 2016 Reduktor pracuje na pewno ... przecież przód się kręci dlaczego jedno z przodu? ... mech. różnicowy dlaczego jedno z tyłu ? ... być może też masz tam mech. różnicowy a nie LSD nie rozumiem cały czas o jakiej blokadzie mostów piszecie, marzycie 4H to "szybka, normalna" opcja 4x4 4L to wolniejsza opcja tego samego ... ale żeby po wciśnięciu 4L jakaś dodatkowa blokada międzymostowa miała się załączać?? gdyby tak było to 4H oznaczałoby międzymostowy mech. różnicowy ... czyli można byłoby jeździć 4x4 po czarnym, prawda? a podobno nie można poprawcie mnie, jeślim nakłamał --------------- wg mnie blokada międzymostowa jest na stałe w położeniach 4H i 4L Szczera prawda. 4x4 można jeździć po nawierzchni przyczepnej ale tylko prosto lub na krętej ale na kilkumetrowych odległościach. To jest najprostszy napęd 4x4, nie ma tam międzyosiowego mechanizmu różnicowego. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.