Skocz do zawartości
Części Nissana - iParts.pl

[J11] Pierwszy przegląd i następne.


suszara
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Taki plan na drugi raz, to była cena promocyjna z uwagi że tam kupowałem oba QQ.. Ale pewnie poszukam czegoś bliżej i taniej.. Bo jak za pierwszy tyle wyszło to za drugi co ma być jeszcze wymiana płynu hamulcowego wyjdzie pewnie z 1700.. a 3 to już nawet nie wspomnę (ciekawe ile policzą za filtr paliwa)

Filtr powietrza podobno pasuje z wersji 1.7 dci 150,00

Filtr oleju 56,00

Filtr kabinowy 150,00

Wymiana filtra powietrza 60,00

Olej 5,7L - 353,00

Przeglad - 389,00

jakieś bzdety 20

Uszczelka 13 z groszami

Podobno do tego silnika po zmianach w 2018 roku wchodzi 5.7L oleju.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ale ceny...Olej Motul za 5L150 zł,filtr oleju max 30 zł,filtr kabinowy węglowy max 60 zł(a można i taniej) ,Suma summarum już uzbieralem około 280 zł przy własnych zakupach

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Patrzcie. Ta uszczelka za każdym razem ma inną cenę. W zależności chyba od pogody i siły wiatru może kosztować 9 zł, a może i prawie 20 zł :)

IMG_20190925_193159.jpg

IMG_20190925_193153.jpg

Edytowane przez tomkek1912
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...

Mam dla Was zagadkę matematyczną z jedną niewiadomą...

Otóż! Postanowiłem dzisiaj dolać do skrzyni biegów MILITEC-1 Robiłem tak w Note,w poprzedniej Kaście,moim zdaniem skutek jest odczuwalny.Ale nie o tym miało być.

Dolewając dodatek do skrzyni należy usunąć ilość normalnego-zalanego oleju tyle ile będziemy dolewać dodatku.I teraz matematyka! Do skrzyń typu TL4 (silnik 1.6 dig-t) wchodzi około 1.8-1.9L Odlałem 200 ml.Jako,że Militec dolewa się około 50ml na 1L wlałem 100ml i ....uzupełniłem tymi 200ml...olej z otworu rewizyjnego nie wylewał się po dolaniu.Pytanie więc,ile oleju było w skrzyni???

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Bez kozery 500 PLUS

 

 

A czy można powiedzieć że jak odkręciłem korek to trochę się wylało?

 

Nadmienie że chyba w trybie przeglądu okresowego jest kontrola poziomu. Tak chyba jest w rozpisce.

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Właśnie jestem po pierwszym na Jasnogórskiej u mnie wyszło 931zl z przeglądem nadwozia i 5% rabatem z younissan+. Zdziwiło mnie że filtr powietrza wymieniają dopiero przy drugim przeglądzie. Ale zakupiony i wymieniony we własnym zakresie. Gdyby ktoś potrzebował nr oryg filtra do 1.5 dci 2018 poniżej foto. 61cd469755dfcaf8affecb88fcb49658.jpge7772faa31ec896d174afe90e76e1dea.jpg

Wysłane z mojego ANE-LX1 przy użyciu Tapatalka

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@drops89 za ten filtr ile płaciłeś? U mnie wymieniali na pierwszym przeglądzie też i ten filtr więc ciekawe dlaczego u Ciebie tego nie zrobili? Na pierwszym  przeglądzie to już zakładali 3 filtr tylko że oni tego nie wiedzieli :D dziwili się jedynie że nie jest w złym stanie :laie_67:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Rozumiem, że płyn hamulcowy ma być zgodny ze specyfikacją DOT-4, ale czy kupowaliście płyn jakiegoś konkretnego producenta?  - ATE DOT4 SL6, FEBI, Shell, BOSCH, TEXTAR??? Czy to obojętne i z punktu widzenia gwarancji nie ma znaczenia?

 

Edytowane przez buba1982
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witajcie.

Dzwoniłem dzisiaj do serwisu w sprawie przeglądu i użycia własnych części.

Koleś coś mówił o jakiejś normie Nissana A4,czy AE4-może źle go zrozumiałem.

Rok temu skasowali mnie za sam olej prawie  500zł.Nie chcę powtórzyć tego błędu.

pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Chodzi Ci zapewne o norme/klase ACEA C4 - w tej klasie olej powinien być żeby spelnić te normy, to niby pod DPF i ochrone srodowiska, nie wiem czy dopisek/klasa LOW SAPS ma duze znaczenie czy juz do tej klasy jest przypisany ale to też pod DPF

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Hej, pytanie dotyczące odpowiedniego oleju do silnika 1.3 DIGT 140km. Jaki olej lejecie? Skusiłam się na wymianę oleju po 3 tysiącach. W instrukcji znalazlam,że powinien to byc 5W30, z takim też przyjechałam do serwisu. Pan z serwisu niestety stwierdził,że nie jest to prawidlowy olej do tego silnika i powinnam zalać 0W20 (to chyba raczej woda). Tak więc, powiedział, ze mogą mi zalać moim olejem, ale to na moją odpowiedzialność. Także jestem ciekawa jak to wyglada u Was. Jaki olej stosujecie u siebie? 

Dzięki :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam, ja jak sąsiadka Lil w temacie oleju i jego pierwszej wymiany. Z ASO dostałem informację (nawet listowną), że producent zaleca pierwszą wymianę oleju po przejechaniu 1500-3000 km. Będąc w serwisie w innej sprawie (koła zimowe) powiedziano mi, że gdy wymiana już będzie wskazana, komputer pokładowy wyświetli odpowiedni komunikat. Nigdzie o tym nie piszą. W związku z tym moje pytanie, czy Ktoś z Was spotkał się w swoim samochodzie z takim komunikatem serwisowym. Podkreślam, że chodzi mi o tą pierwszą, że tak powiem, poza planową wymianę oleju po dotarciu silnika.

Pozdrawiam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

On 10/18/2019 at 8:11 AM, Lil said:

Hej, pytanie dotyczące odpowiedniego oleju do silnika 1.3 DIGT 140km. Jaki olej lejecie? Skusiłam się na wymianę oleju po 3 tysiącach. W instrukcji znalazlam,że powinien to byc 5W30, z takim też przyjechałam do serwisu. Pan z serwisu niestety stwierdził,że nie jest to prawidlowy olej do tego silnika i powinnam zalać 0W20 (to chyba raczej woda). Tak więc, powiedział, ze mogą mi zalać moim olejem, ale to na moją odpowiedzialność. Także jestem ciekawa jak to wyglada u Was. Jaki olej stosujecie u siebie? 

Dzięki :)

Każdy NISSAN  na wewnętrznej stronie maski ma  wydrukowane jaki jest odpowiedni olej do  silnika . Nie sugeruj się że 0W20  to woda jesli producent go zaleca  to trzeba go używać...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jaki-olej-do-silnika.jpg

Powyżej tabela z zakresami temperatur dla poszczególnych oznaczeń. Oznaczenie przed literką "W" to lepkości dla olejów w zakresie niskich temperatur, natomiast po to lepkości dla wysokich temperatur. Teoretycznie im większy zakres temperatur w którym olej spełnia swoje zadanie tym wyższa jego cena. Szczególnie istotne te parametry są w momencie uruchamiania zimnego silnika. Jeżeli olej będzie przeznaczony dla wysokich temperatur np. SAE30, to uruchomienie silnika zimą  przy mrozie ok -20C będzie kłopotliwe ( olej będzie tak gęsty, że rozrusznik będzie miał problemy), oraz niebezpieczne, bo nie będzie właściwego smarowania. W instrukcji jest zalecany olej 0W20, jednak analizując występujące ostatnio  w Polsce temperatury olej 5W30 może być bardziej odpowiedni.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...