Skocz do zawartości
Części Nissana - iParts.pl

[J11] Pierwszy przegląd i następne.


suszara
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

A nie orientujecie się czy przy wykupionym pakiecie  przeglądów po wykonaniu usługi nie powinienem dostać jakiegoś spisu wykonanych czynności podczas przeglądu bo niedługo wybieram się na czwarty i tak się właśnie zastanawiam , nigdy czegoś takiego nie dostałem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mi dali przy wydawaniu samochodu. Cała lista i długopisem zaznaczone co niby robili.

  • Thanks 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

22 godziny temu, Tommcioo napisał:

cześć,

lał ktoś z Was taki olej do 1.6 DiG-T?

http://produkty.elf.com.pl/pl/products/bun/EVOLUTION-FULL-TECH-LLX-5W-30

Ja na przeglady zawsze przyjezdzam ze swoim olejem i jest to ELF Evolution Full-Tech FE 5W30

Nie wiem, czym sie rozni od tego, ktory Ty podales:) LLX vs FE ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

9 minut temu, stasziek napisał:

Ja na przeglady zawsze przyjezdzam ze swoim olejem i jest to ELF Evolution Full-Tech FE 5W30

Nie wiem, czym sie rozni od tego, ktory Ty podales:) LLX vs FE ?

Zmień na Motul 8100 X-Clean zobaczysz różnicę....

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Silnik chodzi ciszej,jakby delikatniej i może to tylko moje obiektywne odczucie,troszkę mniej pali,a jeżdżę dziennie te same odcinki...więc coś zauważam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 30.10.2019 o 08:04, JACKO29 napisał:

Zmień na Motul 8100 X-Clean zobaczysz różnicę....

Poczekam do nastepnego przegladu:)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A więc jestem po 2gim przeglądzie, przy przebiegu 39 951km

Zamieniłem ASO Sosnowiec, na Dąbrowskich w Zabrzu i jestem pozytywnie zaskoczony.

Materiały miałem własne - wszystko, łącznie z uszczelką pod korek.

W totalu wyszło taniej, niż na pierwszym przeglądzie z materiałami ASO.

Za materiały zapłaciłem 475,9zł - w załączniku zdjęcie, a za przegląd ze ścieżką diagnostyczną, 412zł, w tym był litr płynu chłodzącego (podobno był ubytek) za 30zł i na całość dostałem 10% rabatu z kwoty netto. Łączny koszt przeglądu to  niecałe 890zł.

Trochę zastanawia mnie ten ubytek płynu, ale podobno po 2 latach możliwe, że coś odparowało po tych 40 000km... sam nie wiem co o tym myśleć.

W ramach przeglądu była również wykonana kampania P9327 (przeprogramowanie radaru i systemu Adas) oraz dostałem nowe mapy.

IMG_20191105_164225.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Brawo Ty,ja Sosnowiec omijam...mimo że tam mieszkam.A na dolewkę stosuję bezbarwny płyn do dolewek mieszalny ze wszystkimi.Po 24 tys miałem ciut pod minimum.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

mi ubyło płynu po 3k km. dolali mi pod korek.

Do przeglądu już nic nie ubyło.

A w zabrzu zależy na kogo trafisz na przyjęciu.

Ja miałem pecha że - nie obrażając - tłumaczyłem pani jak działa sprzęgło i lewarek.

Niestety - moje uderzenia - trafiły na ścianę ( niezrozumienia ) - i dalej uderzają / mimo pokazu na żywo.

Gdy trafiłem na innego przyjmującego - sam stwierdził że trzeba coś wymienić.

A przeglądy - to taśma. nie robią problemów. w końcu co tam do roboty. Ja robiłem na swoich tarczach i klockach hamulce . Zero problemów. Miałem wrażenie że nawet lepiej że nie muszą się martwić zamawianiem materiałów.

 

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 5.11.2019 o 17:10, buba1982 napisał:

A więc jestem po 2gim przeglądzie, przy przebiegu 39 951km

Zamieniłem ASO Sosnowiec, na Dąbrowskich w Zabrzu i jestem pozytywnie zaskoczony.

Materiały miałem własne - wszystko, łącznie z uszczelką pod korek.

W totalu wyszło taniej, niż na pierwszym przeglądzie z materiałami ASO.

Za materiały zapłaciłem 475,9zł - w załączniku zdjęcie, a za przegląd ze ścieżką diagnostyczną, 412zł, w tym był litr płynu chłodzącego (podobno był ubytek) za 30zł i na całość dostałem 10% rabatu z kwoty netto. Łączny koszt przeglądu to  niecałe 890zł.

Trochę zastanawia mnie ten ubytek płynu, ale podobno po 2 latach możliwe, że coś odparowało po tych 40 000km... sam nie wiem co o tym myśleć.

W ramach przeglądu była również wykonana kampania P9327 (przeprogramowanie radaru i systemu Adas) oraz dostałem nowe mapy.

 

Dziwi mnie ta teoria o odparowaniu - jak układ jest zamknięty - a przecież jest - to gdzie cos moze odparować?  Wiekszosc z nas jezdzi samochodami kupe lat - i zaloze sie ze nie slyszeli o takim odparowaniu, przynajmniej ja:)  Ale cóż - pewno nie dojdzie co i jak... ale wymyslili by sobie lepszą bajke

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mi wymyślili że węże są z innej gumy niż kiedyś i mikroporami ucieka.

Ale pewnie to nie odpowietrzenie układu..
Bo po dolewce ani mililitra nie odparowało.
A mikropory się zatkały hehe

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

23 godziny temu, Brzyk napisał:

mi ubyło płynu po 3k km. dolali mi pod korek.

Jak można dolać pod korek, na zbiorniku jest zaznaczone min-max i tego trzeba się trzymać:rolleyes:.

 

 

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

5 godzin temu, Lucky napisał:

Dziwi mnie ta teoria o odparowaniu - jak układ jest zamknięty - a przecież jest - to gdzie cos moze odparować?  Wiekszosc z nas jezdzi samochodami kupe lat - i zaloze sie ze nie slyszeli o takim odparowaniu, przynajmniej ja:)  Ale cóż - pewno nie dojdzie co i jak... ale wymyslili by sobie lepszą bajke

@Lucky

Heh, co zrobić...

Wycieku nie zauważyłem, garażuje w pomieszczeniu zamkniętym, coś by musiało zostać na płytach na posadzce.

Na 5 letniej gwarancji pewnie ponad 100 000km zrobię, prędzej czy później się coś spierdzieli, to to wymienią :-D

Edytowane przez buba1982
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 6.11.2019 o 17:36, Lucky napisał:

Dziwi mnie ta teoria o odparowaniu - jak układ jest zamknięty - a przecież jest - to gdzie cos moze odparować?  Wiekszosc z nas jezdzi samochodami kupe lat - i zaloze sie ze nie slyszeli o takim odparowaniu, przynajmniej ja:)  Ale cóż - pewno nie dojdzie co i jak... ale wymyslili by sobie lepszą bajke

U mnie przez 15 tys. dolewali już trzy razy i dalej jest ledwo minimum.

Qashqai "zjada" płyn chłodniczy, olej, prąd z akumulatora i dużo paliwa.

Taki urok jednego z najtańszych aut w swojej klasie.

Edytowane przez aquariusmax
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

10 godzin temu, aquariusmax napisał:

U mnie przez 15 tys. dolewali już trzy razy i dalej jest ledwo minimum.

Qashqai "zjada" płyn chłodniczy, olej, prąd z akumulatora i dużo paliwa.

Taki urok jednego z najtańszych aut w swojej klasie.

Patrzę na butelkę, która została w bagażniku i wynika z tego, że dolali 0,5 litra tego płynu.

cholera wie, ile było na początku.

uważam, że dramatu faktycznie nie ma

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie wiem ile jest pomiędzy min i max, ale każda dolewka jest niepokojąca.

Jak wszystko jest szczelne, to pomiędzy wymianami 4-5 lat nic lub prawie nic nie powinno ubywać.

Jak to mawiają w popularnym programie tv, sprawdzamy czy nie ma oleju w płynie i płynu w oleju.

U mnie trochę ubywa i zapach z ogrzewania jest raczej "silnikowy", więc obawiam się jakiegoś przecieku. Poza tym ostatnio szyby mi parują i muszę zawsze mieć nawiew włączony.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

szyby będą parować bo taki mamy obecnie klimat:)

siadasz nagrzany do chłodnego auta i w 10 minut cięzko odparować szyby.

Albo po prostu masz tłuste  ( nie powiem skąd to wiem :P ) - mam to samo. - a zawsze sobie przypomnę o umyciu jak już są zaparowane:)

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Hej,

Wielkimi krokami zbliża się pełny przegląd dla mojego QQ. Z racji tego, że auto jest po gwarancji wszelkie wymiany chciałem zrobić poza ASO. Czy moglibyście doradzić w kwestii płynów ? Chodzi mi o producenta i ilość płynu:

1. Chłodzącego 

2.  Hamulcowego

3. Olej pewnie Shell Helix ale nie wiem jaki dokładnie 5w30 ? Czy nie lepszy byłby motul albo ELF EVOLUTION FULL-TECH FE 5W/30 ?

4. Coś też obiło mi się o uszy o jakiejś uszczelce (miedzianej ?) przy wymianie filtra oleju. Prawda to ? Jeżeli tak to jak to znaleźć ? 

Czy filtry zamienniki z Mann / Filtron będą ok ? Czy może polecacie coś innego ?

Pozdrawiam 

Edytowane przez schwarz84
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Hej,

Nie wiem o jakich 2 stronach mówisz  - wątek ma obecnie 36 stron. Jeżeli 2 pierwsze strony to była tam mowa tylko o oleju Shell helix ultra extra ect 5w30 przy czym autor posta ma silnik benzynowy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...
W dniu 30.10.2019 o 08:04, JACKO29 napisał:

Zmień na Motul 8100 X-Clean zobaczysz różnicę....

Jacko  - Motul 8100 X-clean+ 5W30 (Acea C3) ?

Zerkanąłem jeszcze na stronkę Motula - tutaj zalecają jako podstawowy MOTUL 8100 X-CLEAN EFE (ACEA C2 / C3)

 

 

 

 

 

 

Edytowane przez Tommcioo
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...